[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Redd

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:00

Balen Rienne! Is er dan helemaal geen kans meer op drachtig worden? Of durf je het risico/gok niet aan?

Leuk om alle foto's van de tweede scans te zien. Op de zes weken zijn die denk ik he. Laten jullie ze op de 6 weken en ook nog op de drie maanden scannen?

Ik ben gisteren wezen scannen en mijn paard is ook drachtig :D . Ik had er al een goed gevoel bij, omdat ze zo opvallend rustig was de laatste dagen. Maar gelukkig het nu ook bevestigd, blijft toch een spannend moment :+ . Nu nog 11 maanden wachten voordat we meer weten.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:06

gefeliciteerd Yolien! wat fijn.

Jammer Rienne. Is het nu definitief over met proberen te fokken?

hier nog even in spanning. hoop dat we zaterdag kunnen gaan scannen. volgens schoonmoeders is ze drachtig.. niet dat ik aan haar mening al te veel waarde hecht :) ... maar ze heeft wel al haar hele leven gefokt, dus misschien heeft ze er wel kijk op. Ik merk niet veel verschil in haar gedrag (mogelijk is ze juist wel drukker en vervelender, maar dat kan ook komen omdat we bar weinig doen, de kan haar energie niet echt kwijt).

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:07

Mijn spruitje is niet gegroeid. Vandaag 45 dagen scan gemaakt. Mijn merrie zal dus vrij vlot gaan verwerpen. Twijfel dan wel of ik wel of niet nog een keer probeer..

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:08

Gefeliciteerd yolien

Spannend juval

Ja Cynthia bij een maiden is het extra spannend natuurlijk, je weet helemaal niet wat ze gaan doen
Leuke Fi buik trouwens

Oeie myrthee das minder goed nieuws en gezien ze al zelf niet hengstig wordt.
Sterkte met je keuze

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:16

wat jammer Myrthe!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:16

Ik lees nog altijd mee, maar reageer niet altijd.
Allen uiteraard gefeliciteerd met de dracht, voor wie het nog niet zover is, heel veel succes!

Rienne, mijn merrie heeft de baarmoeder ook vol met cystes. Ik heb het idee dat het met het eerste dekking (6 jaar geleden) minder was. Ze wordt in ieder geval niet meer uit zichzelf hengstig, dus ik laat haar hengstig spuiten. Ze was dit jaar weer in 1x drachtig, inmiddels al bijna 3 maanden!
Ik zie bij iedereen die mooie scans, met zo'n donker vlak en daar een mooi vruchtje in. Bij Jazzy zijn dat allemaal bolletjes en dan aan de zijkant een klein donker stukje met daarin het vruchtje.

Begin juli ga ik nog 1x keer scannen om te kijken of alles nog oke is en dan geloof ik het wel.

Jazzy heeft tot nu toe nog niet de 340 voldragen. Met Phoebe was ze 317 dagen en met Dotan 330 dagen. Dus ik ga er nu ook weer vanuit dat het eerder komt. Al geeft ze het zelf goed aan, als de melk begint te lopen, komt het dezelfde dag.

Gefeliciteerd Yolien! Jazzy was ook een stuk rustiger en ze had zo'n blik in haar ogen waaraan ik kon zien dat ze drachtig was. Die blik heeft ze nog steeds. Overigens is ze nu wel heel bozig naar andere paarden, behalve naar Phoebe. Als blikken konden doden, dan was de stal goed leeg geweest, hahaha

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:21

Gefeliciteerd, Jolyn! :D
Fi is ook helemaal zen en heeft een hele andere blik in haar ogen.

Myrthe, wat een rotnieuws :(
Waarom twijfel je of je het nog een keer wil proberen, vind je het te laat in het seizoen?

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:26

Cynthia, hier staan ze s winters in de paddock. Dus als het in november gaat regenen staat het spruitje in de regen in de blubber op de ronde waar ze in mogen zolang niemand de ronde nodig heeft. Wat betekend dat ze er soms de hele dag in staan en soms maar een half uur. En dat vind ik niet erg fijn. Maar mijn merrie ga ik hier niet meer weg halen aangezien ze het super doet en er heel goed op haar word gelet. Ik ga nog even kijken en nadenken.. mocht ze deze week hengstig staan denk ik dat ik het wel doe. Dan word het net als Kriebeltje een eind mei begin juni veulen. Maar door de cystes (himalaua gebergte aan de rechter kant) is er een 50/50 kans dat het niet door gaat zetten als het al innestelt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:32

Myrthee, wat een rotnieuws... maar het is dus nog 1x te proberen? moeilijk allemaal hoor.

Ondanks dat er al wel wat merries drachtig zijn gescand, lijkt het wel of het dit jaar niet erg gemakkelijk verloopt bij de meeste... :(

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:37

Ai Myrthe, dat is vervelend.
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat je nog kunt proberen, je merrie zal waarschijnlijk niet meer hengstig worden voorlopig.

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:40

Milan_lover Whoe wat mooi dat alles er goed uitzag!

rienne Wat balen zeg...Had de DA geen advies gegeven?

Cynthia82 Wat een prachtige pony!!

Myrthe Wat rot...

Mijn pony had vanochtend een mooi ei van 5(!) cm en een prachtige hengstige baarmoeder! Yes!! Na 6 x scannen eindelijk goed nieuws. Vanochtend ei afgespoten en vanavond naar de hengst!
Laatst bijgewerkt door Mexx93 op 23-06-16 11:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:40

Had over je bericht heen gelezen, Myrthe! Bah, da's niet leuk. -O-

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:42

Neon, ze word nooit hengstig, dat is het "mooie" er van. Ze moet sowieso hengstig gespoten worden dan.

Linda, het is natuurlijk wel vaker te proberen, alleen word het dan zo laat in het seizoen.. plus tot nu toe is mijn merrie elke keer in een keer drachtig geworden, alleen nu gaat ze dan dus verwerpen helaas.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:46

Ik dacht dat hengstig spuiten ook niet werkt dan, omdat het lichaam blijft denken dat het zwanger is, en dan worden er geen eitjes aangemaakt. Meende dat tot aan 35 dagen dracht ze wel weer hengstig werden, daarna niet meer. Zelf ook aan de hand gehad bij een verwerping in 2005, duurde heel lang voor ze weer een eisprong kreeg, verwerping was in mei en ze had eind augustus pas weer een eisprong, en ze was diverse keren hengstig gespoten.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:48

Wij gaan het niet meer proberen. Nogmaals wonda is 20 en om nu nog behandelingen te starten, nee. Da raad dat ook af mits ze er last van krijgt. Daarbij is het nu feitelijk al een boel weggegooid geld omdat de cystes 'niet opgemerkt' waren + regumate+ 4 extra scans. Ze is daar 4x gescand en bij ons ook nog 4x en alle keten bij ons hetzelfde resultaat er gebeurt gewoon niks. En de cystes zitten op dezelfde plek. 4 kleintjes links op een hoop en rechts 2 grotere ook vlak bij elkaar

De merrie bij mij veel meer waard dan een veulen er uit te krijgen. We gaan nu dus ook op zoek naar een veulen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:48

Ik snap je punt heel goed, Myrthe. Dat is voor mij de reden dat ik ook geen laat veulen wil.
Maar wat Neon zegt, ben ik ook een beetje bang voor. Als ze al zo ver in de dracht zit, vraag ik me af of ze nog hengstig gaat worden.. wat een k*tsituatie..

Dankje, Mexx :D
En spannend voor jou dus nu!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:54

Nouja, ver zitten we ook niet. Het vruchtje ziet er uit als +- 23 dagen. We gaan het allemaal wel zien. Heb Kriebel natuurlijk al. Niks moet, alles mag. Ga in juli mijn wedstrijddebuut met haar maken. En als ze niet drachtig meer word dit jaar dan gaan we daarmee lekker verder tot ze aangeeft dat het niet meer kan. Met de respectabele leeftijd van 22 vind ik niet dat er nog iets is dat moet :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:57

Myrthee en Rienne :(:) sterkte. echt K*T!

Mexx, dat is beter nieuws zeg, succes!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:02

Als een vruchtje al een bepaalde tijd in de baarmoeder zit blijft de baarmoeder denken dat ze drachtig is en wordt ze niet hengstig. Dat het vruchtje er nog maar uit ziet als 23 dagen maakt niet uit, het gaat er om hoe lang het al in de baarmoeder zit. Bij die lastige "pismerries" plaatsen ze niet voor niets wel eens een knikker in de baarmoeder. Dat is niet eens een vruchtje, nooit geleefd, maar het bootst het na.

Edit: mijn vorige merrie is altijd direct drachtig geworden, als alleen op die ene keer na die verwerping na. 8 keer dus direct drachtig, en 1 keer niet.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:09

Neon, dankje voor je uitleg. Dit wist ik niet. We gaan zien hoe het loopt :). Maar als ze inderdaad niet hengstig wordt is Kriebel dus wel daadwerkelijk mevrouws laatste veulen haha.

Mexx fijn dat je eindelijk kan insemineren!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:59

Jakkes wat vervelend Myrthe.. Ik heb het helaas ook een keer gehad, daarna van alles geprobeerd maar de merrie werd niet meer hengstig. Echt heel jammer zeg!

Wij hebben vanochtend en vannacht 2 merrieveulens gekregen :)

Nog een merrie gescand, die had het ei er af. Zij mag 11 juli voor de 18 dagen scan. Aftellen nu voor 3 merries!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:11

Ah wat een rotnieuws ook voor jou Myrthe...sterkte ermee!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:12

myrthee echt jammer zeg, maar ook al voorgehad, verworpen op zes maand niet eens gemerkt omdat ze toch niet meer hengstig kwam en zelfs jaar erna lukte het niet meer, geheel ontregelde cyclus
het blijft zo zuur omdat het haar laatste veulen zou geweest zijn.

vulina hier ook gefeli en spannend aftellen nu

interessant Maaike wist ik ook niet dat ze dat deden bij pismerrie's

rienne geef je helemaal gelijk en met die leeftijd weet je ook wat je te wachten staat en kan staan, heb ik nu ook zo met Flo, nu ze ineens sarcoid gekregen heeft enz, je beseft dan maar al te goed dat ook zij ouder worden.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:15

Pff dat is klote Myrthe! :(:)

Neonlight, hoe zit dat dan precies met een merrie die weer hengstig gespoten is na 30-35 dagen dracht? Zo ver was de mijne nu van een onbekende hengst, mijn da verwachtte dat ze na 3-4 dagen gewoon weer hengstig zou worden?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:32

Gefeliciteerd Yolien!

Ahh Myrthe dat is balen zeg! Maar je instelling is goed. Niets moet inderdaad

Rienne, wat naar, snap ook niet dat niemand iets heeft opgemerkt, komt de HH nu met een aanbod? Je hebt toch voor niks betaald.

Gefeliciteerd Vulina! Foto's? :D