Haha bedankt iedereen. Ze mochten hem wel in een pot BRUINE verf gedoopt hebben in plaats van andersom. Ik was al wat gewoon met de palomino's qua smerigheid,maar deze zal er zeker niet voor onderdoen
Ach mijn schimmel word soms een bonte en toch houd ik van haar ha ha.
pretty
Geplaatst: 13-04-15 10:11
Trouwens wordt het nu dan tijd om me te concentreren op Vera. Ze is 302 dagen vandaag en weer enorm aan het worden. Ze stond in de stal naast Lisa en ik merkte op dat ze zich zo goed niet voelde toen Lisa geveulend was. Ze stond in de hoek,wou niet echt eten en trilde heel eventjes. Precies of ze wat van haar melk was. Toen we ze buitenlieten niks meer aan de hand, 's avonds ook niet. Wellicht ziet ze het al niet zitten dat zij de volgende is.
Wat heeft ze toch weer een buik,net alsof ze geen beentjes meer heeft.
Vera krijgt pas uier een paar dagen voor ze gaat veulenen. 1 dag is de uier voller en dan is het prijs. Geen hars ook,geen kegelen. Of het is dat ze eens iets anders van plan is dit jaar.
Pretty, ik vind Joey leuk , , wel apart het staartje ook nog wat donker! Wat zal jij geschrokken zijn bij aankomst op stal pff. Hoe reageerd Nikita erop? En Vera wauw zag vh weekend al dat ze opm300 dgn was. Maar wat is die zwaar.
Stal HD ook al proficiat, leuk volgend jaar zijn 1e nakomelingen, super!!
onley
Geplaatst: 13-04-15 10:26
Ik word gek mijn stalgenoot stuurde dit net wat een verandering tegenover gister en ik heb me auto kapot Gistern nog eens
En net
pretty
Geplaatst: 13-04-15 10:26
Het wordt ook Vera haar 5e veulen. Sjintoo hou je maar niet vast aan dit voorbeeld hoor. Zij wordt altijd zo zwaar. En ze staat echt niet te dik momenteel,het is echt haar buik.
Jobamara dank je! Lief dat je denkt aan Nikita. Helaas ze reageerde fel hoor,ze wist goed dat er een veulen geboren was,al van toen ik 's nachts aankwam stond ze te hinikken. En ook gisteren,buiten,stond ze langs de draad neus aan neus met het veulen en ze gaf van die zachte hinikjes die een merrie normaal gezien voor haar veulen reserveert... Ze weet het dus nog.....en helaas kan ik haar geen veulentje geven dit jaar...Ik ga haar wel laten herdekken binnenkort,dat ben ik nu wel zeker. Ook zo een super mama.
polleman
Geplaatst: 13-04-15 10:31
vanaf zaterdag morgen niet meer op bokt geweest, erg druk en hectische weekend gehad, gisteravond wilde ik bij gaan lezen maar werd in een keer ziek, dus nu eerst even bij lezen en reageren, (zullen vast nog veulens geboren zijn!)
Fotsy dankjewel,
Euforie ik zou gewoon zaklamp bij je houden, doe ik zobie zo stel je voor dat de stroom uitvalt als veulen geboren word of is,
Luna2006 dankjewel, de klink rekt gewoon mee, en is per merrie verschillend hoe ver die zakt,
Carola gefeliciteerd!
Diane_Basje daar word je toch meteen verliefd op! als ik dat zo zie dan mis ik mijn kat (bally) extra met al die lieve poezen foto`s
R.X. wat schattig zo met die witte manen,
fokfanaat gefeliciteerd wat een plaatje! en wat een benen heeft die zeg
jobamara dankjewel. wat leuk dat je zo mee leest en reageert!
Joyceee86 daar dacht ik ook al aan, veel merrie veulens en dat bij het overdragen,
Murosch leuk een topic van je knappert! is de navel streng zelf zo lang afgebroken?
AnniekSlijk gefeliciteerd!
marije1987 welkom klets gezellig mee!
R.X. je mag hem mij wel appe. dan plaats ik hem hier. maar je kan hem ook op you tube zetten en dan plaatsen,
FriesRoosje gefeliciteerd,
linda2008 gefeliciteerd, mooi bond,
pretty gefeliciteerd, gelukkig alles goed gegaan, wat zielig van Nikita, ze is het nog niet vergeten dan breekt toch wel even je hart
Urielle je hebt een fop merrie.
Manda gefeliciteerd! toch maar even op de pendel lijst plaatsen dan, is leuk voor aan het eind.
astridklomp wat een plaatje, en die kleur,
smooi gefeliciteerd wat is die groot.
de pendel gaat best goed, en wat een baby boom afgelopen weekend!!
Diane_Basje
Geplaatst: 13-04-15 10:32
Pretty wat een moppie. Heerlijk veulen. En ik heb een donkerbruine (bijna zwart, zie avatar) gehad, daar zie je elk stoflaagje op. Poetsen moeten we toch, ben ik bang. Wat is je andere merrie idd zwaar zeg!
Gefeliciteerd met de resultaten op de hengstenkeuringen, super!
Hier vandaag merrie nummer 3 ook op 320 dagen (*haalt opgelucht adem*) Door alle gebeurtenissen hoop ik dat ze het nog even laten zitten, maar dat komt wel goed.
Heb gister wel eindelijk weer eens even een moment gehad om foto's te maken.
Rosa (gister 319 dagen)
Jorja (gister 322 dagen)
Dolly (gister 322 dagen)
En de twee dikkies Jorja en Dolly aan een volle bak kuil (Rosa zondert zich af, heeft haar eigen bak kuil). Veulentjes trekken nu al naar elkaar toe
pretty
Geplaatst: 13-04-15 10:39
Fijn DB dat ze allemaal de 320 dagen gehaald hebben nu! Ze hebben al beste uiers,ik ben benieuwd wie eerst zal gaan. Maar eerst eventjes een moment van adempauze voor jou
Polleman dank je,hoe is het met jouw merrie intussen? En beterschap hoor!
Oh pretty, hij is wel heel mooi en speciaal getekend, de verf was gewoon op en vermits ze zo een haast had ineens Vera staat ook op springen, wanneer komt Casje zijn veulentje, ik ben zo benieuwd.
Stal hd ook leuk volgend jaar zijn eerste nakomelingen
Nog een paar die op knappen staan en met dit mooie weer
pretty
Geplaatst: 13-04-15 10:57
Cas zijn veulentje komt in juni pas Fotsy! Leuk dat jullie hem toch leuk vinden ondanks al zijn wit.
Dit is Kikkie,drachtig van Cas. Ze is heel bescheiden van buik maar ze is ook moeilijker dik te krijgen. Gisteren:
Weer mooie tieten en buiken foto's voorbij zien komen! Kom merries, woensdag word het 22 graden, prachtig veulen weer
cp112
Geplaatst: 13-04-15 11:10
Dit moet vannacht komen toch
Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 13-04-15 11:13
cp112 schreef:
Dit moet vannacht komen toch
[ [url=m/2n8fAo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/flHCE8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qAn3Rn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik help het je hopen, man man wat een tieten
Manda
Geplaatst: 13-04-15 11:25
Cp112 dat wordt wel eens tijd ja
Ik heb van de 100 melkstrips misschien maar zo'n 8 gebruikt dit jaar , echt ideaal dus hihi, alarm ook maar 1 dag omgehad. Toch wel fijn dat er zoveel manieren zijn tegenwoordig om te proberen er echt bij te kunnen zijn.
Pretty dat is toch echt een plaatje!!! Juist super apart zo'n bruin koppie.
Ja ik had gependeld en toen kwam er merrie uit, maar ik geloofde niet dat het een merrie kon zijn dus wilde het eigenlijk nog eens doen maar dat is er niet van gekomen haha. Pendel zei dus merrie en ik dacht hengst.
pretty
Geplaatst: 13-04-15 11:28
De pendel had hier ook gelijk. Voor 1 keer Nog eens Kikkie herpendelen denk ik,de pendel zei niet drachtig en toen was ze net drachtig gescand.
CP112 je zou denken dat dat er elk moment uit kan floepen dan,spannend en succes!
Bedankt Manda. Ik vind jouw veulen al helemaal een plaatje. Het kleur en geslacht wat ik eigenlijk wou bij Lisa.
cp112
Geplaatst: 13-04-15 11:32
Stal hd ook gefeliciteerd met de hengst!
Even de geweldige aanstaande papa showen hoor. Zo vreselijk gek op dit dier
Setteli
Geplaatst: 13-04-15 11:35
Wat een dotje Pretty. Lijkt net of een onesie aan heeft, hahaha
Die gaat gauw komen CP112, dat kan niet missen!
Jazzy is aan de diarree, echt niet leuk. Het gekke is dat ze redelijk normale mest heeft (wel zachter en natter dan normaal) maar tussen door heeft ze hele natte scheten en loopt het er zo uit. Gisteravond spoot het er achter uit (was blij dat ik er niet achter stond ). Ze heeft nu ook gelijk weer vieze billen, benen en staart. Had haar zo mooi gewassen vrijdag
En even ego: Had gisteren m'n eerste wedstrijd met Phoebe (het eerste veulen van Jazzy van Power and Paint), in juni wordt ze 4. Was ontzettend zenuwachtig, maar was geheel voor niks geweest. Wat een braaf paard, zo fijn. Ik had 186 en 191 punten en een 2e prijs! En er waren nog veel onderdelen voor verbetering vatbaar, dus dan ben ik heel blij met zulke punten. En een mooie foto
Manda
Geplaatst: 13-04-15 11:37
Alle veulens die ik afgelopen jaren zelf heb gefokt zijn tot nu toe merrie's dus kon gewoon niet geloven dat dit weer een merrie ging worden
En dan neem ik LP, agouti en zwart ook mee zodat ik zeker ben dat ze niet gaat doorkleuren en homo- of hetrozygoot agouti en zwart is. Vind ik altijd wel interessant om bij sommige eens uitgebreider te testen, en aangezien dit veulen hoogstwaarschijnlijk wel een blijvertje is voor mijn fokkerijtje ga ik dat bij haar laten doen, gewoon omdat ik het leuk vind om te weten.