Jeetje wat schrikken Nicole. Hopelijk gaat het iets beter met je merrie, het lijkt inderdaad wel spierbevangen zoals je het schrijft, Hopelijk knapt ze snel op en Heb je de uitslag snel mijn duimen draaien voor jullie,
Jeetje Nicole, dat is zeker schrikken! Liggen er van die helicoptertjes (van de esdoorn) in de bak dan? Want die zijn idd giftig en kunnen atypische myopathie veroorzaken. De symptomen lijken dan ook op die van spierbevangenheid. Ik hoop echt dat je pony dat niet heeft want dan ziet het er niet goed uit! Ik duim voor je!!
Ik hoop dat het meevalt! Hoe is ze de nacht doorgekomen?
Onze buren hebben ook zo'n rotboom vlak naast mijn paddock en al loop ik dagelijks erdoor om bladeren en helikoptertjes eruit te vissen, ben ik ook doodsbang voor atypische myopathie.
Ikheb een stuk of 8 esdoorns op en om de weide. Voorjaar laten testen en toem zat er veel toxine in de kiemen. De helicopters nu niet gedaan maar ik heb ze al even op de paddock staan. Ze hebben vorig jaar wel tot in november dag en nacht buiten gestaan maar dan op een stukje het verst vd bomen weg. Meestal eten ze er niet van tenminste niet als ze goed bijgevoert worden. Maarja je kan niet de hele dagen bladeren staan opvangen
Charique
Geplaatst: 30-10-14 09:03
Al_Zawraa schreef:
Demelza wat verschrikkelijk zeg, het eerste veulen van je 2 toppers Gelukkig doet Ruadh het goed, ik ga voor je duimen dat ze fit blijft! Heel veel sterkte.
Ja ben er goed ziek van! En het komt heus wel ben alleen bang voor de oorzaak. Het stonk niet Ruadh haar kling ook niet en ze heeft geen moment gevuild!!!! Ook nog geen koorts niets, eet goed zoals altijd is vrolijk en knuffelig. Maar we blijven monitoren.
Nicole ik hoop echt dat het niets ernstigs is!! ik duim voor je!
Mierela is gelukkig goed opgeknapt in de nacht en was haar zelf weer vanochtend, toch da langs gekomen, bloed afgenomen opnieuw testen en als dat slecht is moet je eventueel alsnog aan het infuus maar voor nu leek dat het niet nodig was. In afwachting dus