[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjelle

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:25

jeetje wat een water zie ik voorbij komen!! Was gister bij een trouwerij en na het ja woord barste het ook los! Was wel sneu voor het paar maar het had ook wel wat haha!
@ santvoortje gefeliciteerd!
@ Joto nog even afwachten dus allemaal duim voor je dat je merrie snel opknapt!!

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:52

santvoortje, gefeliciteerd!

Vanavond hier de merrie maar eens aan de ruinen laten snuffelen bij het andere landje, kijken hoe ze reageert.
Ze zou nu op dag 15 zitten, ben benieuwd..

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:07

Ik had bedacht om de 3 maanden/evt gust/ voor de verzekering scannen allemaal in 1x te doen, hang ongeveer wel rond dezelfde tijd. Zijn er nog meer mensen die een verzekering gaan afsluiten?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:23

Talida schreef:
Ik had bedacht om de 3 maanden/evt gust/ voor de verzekering scannen allemaal in 1x te doen, hang ongeveer wel rond dezelfde tijd. Zijn er nog meer mensen die een verzekering gaan afsluiten?

Ja vorig jaar ook gedaan en doe ik nu ook :)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:55

Ik ook, kost al genoeg dus dat kan er ook nog wel bij. Kan mij nog teveel misgaan :o

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:41

Ik heb de merrie daarom overigens ook in de verzekering gedaan destijds, wel alleen voor de dood.
Veulen heb ik in de verzekering van Efo.... van 10 maanden dracht tot het veulen 4 maanden oud is loopt die.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:47

Heb ik idd voor Tal ook. Denk dat ik gewoon veulenverzekering ook bij eh waar zat ik ook alweer, Equipe geloof ik, doe.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:20

Effe berichtje van mijn kant... ik ben vandaag zo vrolijk zo vrolijk zo vrolijk....
Morgen gaan we onze merrie O'marisa naar de hengst brengen we zouden met een onbekende hengst gaan dekken maar toen kwam ineens een hele mooie hengst op ons pad en daar gaan we dan toch mee verder.
O'marisa word morgen naar Isam gebracht voor inseminatie Isam is een SamberxUppercut mijn merrie is een JumperxBurggraaf.
Ik hoop dat het in 1x raak is en dat we kunnen genieten van 2drachtige merrie's al is de werpdatum wel bijna 6maanden verschil ach moet kunnen.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:34

hoop het ook voor je! ach, dat maakt ook niet uit hoor, als je ziet hoe de jaarling en veulen hier met elkaar omgaan, moet die 6 maanden geen probleem zijn toch? :))

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:12

kappiegirl, inderdaad hopen dat het in 1 x raak is :D

Nou net bij paardjes vandaan, en met de merrie even langs de ruin gelopen en laten ruiken.
Ruin had er wel zin in :D Nadat mijn merrie weg was heeft ie maar even een merrie op ze eigen landje gepakt :+
Merrie werd niet boos, oren naar voren ruiken aan de ruin, maar na een een minuutje had ze het wel gezien en was het gras bij het hek belangrijk.
Mams heeft de achterkant in de gaten gehouden en in elk geval nog geen teken van hengstigheid :D
Dit maar elke dag even gaan doen..

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:17

Leuk KG!!

@LA, laat je haar niet gewoon nog een keer scannen? :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:23

inderdaad is een keertje laten scannen niet iets makkelijker?

Ivy zit vandaag op 44 dagen hihi.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:27

Vief zit alweer op dag 52 :D Gaat hard!

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:29

Ja maar het probleem is dat het hele gebeuren nogal een drama met haar is, dus dit is toch de laatste poging geweest zoals het er nu voor staat.
Ze gaat de trailer niet meer in na alle kliniekbezoeken, ze wil de kliniek niet of nauwlijks in zonder bezem achter dr kont en in de opvoelbox moet dr hoofd naar links getrokken worden en dr kont naar rechts geduwd worden en dan is ze tegelijkertijd nog aan het persen..
En naar de hengst toe ging niet meer.

Dus willen haar pas met 6 weken laten scannen, dan hoeft ze nog maar 1 keertje alle ellende te doorstaan.
En dan maar heel lang nog in spanning zitten nu..

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:31

Ah ok :)

Maar dan zou ik haar lekker laten lopen en het op 6 weken wel zien :o Maar goed, misschien is dat mijn kronkel :D
Kan de VA niet aan huis komen scannen?

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:37

Ik laat haar ook lekker lopen en dan zien we wel met 6 weken :D
Maar ben toch wel benieuwd of ze weer hengstig word, en aangezien ze dat niet zomaar toont ( ook dat nog helaas :P)
Gaan we maar even bij de ruin langs ( die overigens ook maar 2 meter van haar verwijderd is :D

VA durft scannen aan huis niet aan omdat ze dus zo lastig ze.. Ze heeft met scannen ook nog een praam om en dan nog is ze heel link..

Ach ja dit is de 2e poging geweest en is ze niet drachtig jammer dan, dan gaat ze lekker de sport vast in.

De haflinger is inmiddels al lekker aan het moederen over haar eigen kudde :D

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:39

Kan me voorstellen dat hij het thuis niet wil doen dan ja :) Wel jammer dat ze daar zo lastig mee is!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 08:33

Jeeee Kyrkelover wat een ellende bij jullie zeg :(:)
Ook hier nog geen druppel regen gevallen en we hadden best
een beetje van jullie willen overnemen hoor. Ook nu ziet het er
weer schitterend uit dus ben benieuwd of die beloofde regen voor vandaag
wel gaat komen....

Richtje: fijn dat er toch wat goed nieuws is ook al is het misschien een klein
sprankje hoop. Ik ga door met duimen voor je ruin dat hij het opbouwen deze
keer wel aankan :)

Verder geen nieuws van deze kant, Jus zit op 16 juni op 42 dagen, dus rond die tijd even
scannen weer om te zien of alles nog goed is.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:08

Oei Lady angel dacht dat Tal een portret was maar bij jullie is het nog lastiger! Scannen ging op zich wel, met veeel wortels aan de voorkant en even goed achterbeen in de gaten houden. Insemineren is onder verdoving gebeurd want daar was met 4 man nog geen houden aan.Maar goed, Fluppie zit er nog en het was een eenmalige actie dus dat hoeft gelukkig niet meer!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:37

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Merrie leek wat beter gister :D
De vochtbult is het grootste gedeelte weg..Zit nog wel wat..
De wond is zichzelf nu aan het sluiten, heeft wat gebloed gelukkig, en komt nu steeds mooi een korst op..Dus komt geen rommel meer uit..
Been is nog wel dik rondom de sprong en hak, maar zie het nu wel wat verbeteren..

Gister de veulens geschoren..En die van deze merrie zat geen glansje op..En nu..Ze blink je tegemoed haha

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:58

Oh wat goed Joto!!! Super! Heel fijn :)

Thanks PJ :*

Goh wat heb ik het dan makkelijk met Vief :D Die is zo braaf met scannen en dekken :+: Zelfs het pellen van de nageboorte en de keren spoelen erna ging vorig jaar met alleen een praam :)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:22

joto: ah gelukkig zit er vooruitgang in!

Larouscha was de eerste keer erg lastig met scannen en moest toen in de kliniek gescand worden met praam. Na 2 keer daar gaat het nu prima, gewoon los in de stal zonder praam! Verzet geen been en ook insemineren is steeds makkelijk gegaan.
De andere dames hebben nog nooit een praam nodig gehad, niet met scannen en niet met insemineren.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:56

Neon en Dotje hebben gisteren verplicht heel lang op de wei gestaan. We hadden wedstrijd en kwamen pas om 23 uur thuis. Neon wil helemaal niet zo lang op de wei staan, maar ze staat daar beter als op stal, ook omdat ze dan onbeperkt water tot haar beschikking heeft, en op stal niet (geen automatische drinkbak maar emmers). Haalde het hengstje van de vrachtwagen, die zag Neon en Dotje op de wei staan (waar hij langs moest lopen) en die deed me toch een partij hengst uithangen. Kneep hem wel even, maar Neon reageerde totaal niet.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:59

Ja ben best blij :D Ik dacht eerst dat word niks met 30 graden.. Nu hopen dat ze het goed blijft doen..

Wij gebruiken praktisch ook nooit een praam.. Alleen dit jaar bij de 3 jarige guppies gedaan voor de zekerheid..Maar die waren ook lief.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:59

nou vandaag of morgen scannen :D eigenlijk vandaag, maar VA kennende wordt het morgen :+