Hopenlijk morgen heugdelijk nieuws

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tjady schreef:Allemaal dank je wel hoor. Andere bokkers ook gefeliciteerd hoor.
Kalinda was vanochtend in de box erg onrustig. Omdat het zulk mooi weer was heb ik haar toch buiten gezet en ze werd gelijk rustiger. De zon scheen en ze stond tervreden hooi te eten. Om 13.00 uur nog met mijn buurjongentje er onder gehangen. Nee hoor, nog geen melk.
Om 14.15 ff snel naar de supermarkt, nadat ik eerst nog even gekeken had. Ik kwam terug om 14.35 en gelijk naar Kalinda toe en jawel hoor. Ze lag languit en de blaas was al zichtbaar. Ik zag 2 voetjes en het neusje. Kalinda stond op en het veulen zakte weer terug. Toen ging ze weer liggen en ze perste het veulen er in één keer uit. Vlies kapot gemaakt en even aan de tong getrokken. Prima reactie!! Nageboorte binnen 10 minuten eraf.
Het veulen is dus in alle haast buiten geboren. Ik heb er een deken over gelegd, de wind was wel fris, en 5 minuten gewacht op mijn vriend en vriendin. We hebben het veulen naar binnen getild en dat ging allemaal super.
Binnen 45 minuten stond ze, had ze gepoept en gedronken. In één woord geweldig!!!!!
Ze zal onder de naam Eefida door het leven gaan.
Tjade gefeliciteerd met je veulen!![]()
Even een vraag, je schrijft dat je de tong eruit hebt getrokken,waar is dat goed voor?
Misschien leerzaam voor mij![]()
foto's volgen, maar camara is net leeg.