[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Toke

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:35

Dan krijgen we volgens de bokttherorie ook een hengstveulen Ja

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:37

Nicole288 schreef:
en naar jou toe aanhaliger twinklebel? Dan is het volgens de bokt theorie een merrieveulen Lachen

Veel aanhaliger dan ze al was kan haast niet, maar misschien wel ja. Ze vind het nu ook heerlijk om in haar flanken gepoetst te worden, stopt dan zelfs met eten, net als op haar hals. Ben benieuwd, wil wel een merrie, ben zelf een echt merriemens. En aangezien dit mijn toekomstige rijpaard moet worden....

xxchrissyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:42

hoi
ik meld me ook in het topic
heb dit jaar voor het eerst mijn merrie (gribaldixesteban) laten dekken
en ze is sinds 28 mei drachtig van wonderboy
ik heb zelf hiermee nog vrij weinig ervaring behalve dat de shetlander 2 keer een veulentje heeft gekregen en die beviel als wij er niet waren (die wachte gewoon tot wij weg waren)

Ik wist trouwens niet dat merries snel konden veranderen in hun gedrag. Ze is nu ruim 3 maanden drachtig maar ze is heel fel naar andere paarden en soms als ik haar buik poets doet ze fel haar oren in haar nek en probeert ze te bijten (heeft ze nog nooit gedaan) dus ben benieuwd wat er nog meer komt

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:56

Toke schreef:
Wel aan het gedrag dan?

nou ik kan het niet bewijzen, maar bij de hengstveulens had ik elke keer wel zo'n vermoeden. De merries gedragen zich anders. Reageren op hengstige merries alsof ze hengsten zijn Haha!

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:01

Terrorieta reageert nu ook anders al op andere paarden, dus ook volgens die theorie zou het een hengstje worden...

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:06

Phoe, dan weet ik niet wat volgens de bokt-theorie ons veulen moet worden. Zelf denken we een merrie. Noon is nu zo veel anders dan vorige keer (toen hengstje). Ze is heel erg beschermend over haar vriendinnetje, maar oh zo agressief naar alle andere paarden. Verder kan ze de ene dag superbraaf zijn, en de volgende dag last hebben van "aardstralen". Geen peil op te trekken......ze is nu ook maar omgedoopt tot Noon Hormoon...Clown

We zitten nu trouwens op 109 dagen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:00

Onze 3 fokmerries zijn altijd aanhankelijker geweest tijdens de dracht, de stand is 17 hengstveulens en 2 merrieveulens. Clown Die theorie gaat niet op hier.
Reageren alsof ze hengsten zijn? Ook nog nooit meegemaakt, ook die theorie gaat hier niet op.
Alhoewel, dan klopt mijn theorie misschien wel. Pling En die is dat de ooievaar enkel hengstveulens aflevert, en die 2 merries zijn per ongeluk fout bezorgt. Clown

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:04

Neon: maar waren de merries wel feller naar andere paarden of ook niet (dat zou namelijk duiden op een merrieveulen)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:12

Mijn merrie (eerste veulen drachtig) was in eerste instantie heel stout dat ze net drachtig was. Liep zich als een kerel te gedragen. Nu valt het mee. Is ze heel aanhankelijk naar mij, haar amazone en haar vaste kroelmaatje. Andere paarden houdt ze op afstand door heel boos te kijken en met de staart te zwaaien. De hengst waar we wel eens langs moeten lopen die wil ze het liefst in een vliegende vaart passeren met haar oren in de nek. En als ze van mij rustig moet lopen dan doet ze echt nog lelijker dan lelijk tegen hem.
Wat wordt het dan volgens de bokt-theorie?

Persoonlijk denk ik een hengst. Maar bij mijn andere merrie heb ik al 4x gezegd dat het een hengst werd en is het alle vier de keren een merrie geworden.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:36

ponyparadijs schreef:
Is ze heel aanhankelijk naar mij, haar amazone en haar vaste kroelmaatje. Andere paarden houdt ze op afstand door heel boos te kijken en met de staart te zwaaien. De hengst waar we wel eens langs moeten lopen die wil ze het liefst in een vliegende vaart passeren met haar oren in de nek.

Een merrieveulen Ja

(wie heeft de theorie ook alweer als eerste geopperd? frenia? of toch iemand anders?)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:47

ik denk voor syl een merrie veulen, maar zou het eigenlijk echt niet weten. maar ze durft meer naar andere paarden, en deed in het begin van de dracht hengstig, en dat was vorige keer niet. we zullen zien.

man syl is al dik, echt haar buik, net zo dik als ze vorig jaar was (heb het boekje er maar eens bij gepakt) maar ja, toen zaten er dus 2 in, ben echt snel bang op het moment dat er iets mis is..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:51

Nicole288 schreef:
ponyparadijs schreef:
Is ze heel aanhankelijk naar mij, haar amazone en haar vaste kroelmaatje. Andere paarden houdt ze op afstand door heel boos te kijken en met de staart te zwaaien. De hengst waar we wel eens langs moeten lopen die wil ze het liefst in een vliegende vaart passeren met haar oren in de nek.

Een merrieveulen Ja

(wie heeft de theorie ook alweer als eerste geopperd? frenia? of toch iemand anders?)

Moet ik toch nog een heel poosje wachten tot we het met zekerheid kunnen zeggen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:55

Nicole, ja. Haha! Het moesten dus echt merrieveulens allemaal zijn, het is gewoon die verdomde ooievaar die bij ons het roet in het eten gooit. Clown

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:59

Sjoert schreef:
Marije: ziet er goed uit!
Je zegt dat je het leuk vindt om alle verschillende rassen zo door elkaar te zien. Haha!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook errug grappig vind.
Maar mijn meeste interesse gaat toch uit naar de warmbloeden in dit topic Bloos Tong uitsteken

* Doet al geen updates meer Boos! * Haha!

jessje, ik heb dat met warmbloeden juist minder, haal die eerder door elkaar.
Al is het van mensen die ik 'ken' wat makkelijker onthouden.

Maybel is altijd krengetje naar andere paarden. Bloos
Maar tegen mij is ze liever sinds ze drachtig is.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:15

Casa gedraagt zich hetzelfde als de vorige keer, toen werd het een merrie. Daar zou ik nu super blij mee zijn Haha!

Arlinda krijgt dr eerste veulen, maar is heel fel naar de andere twee merrie's, dus hopenlijk ook een merrie....

Leandra was vorigjaar toen ze bij ons kwam al drachtig, dus ik heb eigenlijk geen idee hoe ze is als ze niet drachtig is. Ze is tot nu toe wel steeds heel aanhankelijk geweest.

Foto's plaatsen heeft voor mij opzich nog geen zin, merrie's hebben gewoon een gras buik.....
Maar ik zal vande week wel eens wat foto's maken van de merrie's.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:27

Ik had bij Kaatje het idee dat ze iets zelfstandiger was. NOuja, er is 1 dag geweest dat ze alleen ergens ging grazen. Terwijl normaalgesproken haar vriend niet verder dan 10 meter bij haar weg mag. Maarja, dat is maar 1 dag geweest. En nu wil ze toch weer net zo graag bij hem zijn als anders.
Het zou wel fijn zijn als ik er echt iets aan kon merken. Want dan wist ik of ze nog steeds drachtig was. Ik laat haar pas vlak voor 1 okt opvoelen ivm gustregeling. Verder niet, omdat ik heb begrepen dat opvoelen ook een risico kan zijn.

xxchrissyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:55

ik heb daar echt nog geen kijk op wat het eventueel kan worden. Het maakt me ook niet zo heel veel uit als het maar gezond is. Sassy gaat soms het paard van mijn moeder (ruin) staan verleiden en als hij dan ruikt dan gaat ze tog trappen naar hem. Ook naar mij doet ze soms erg lelijk terwijl ze op sommige momenten ook weer heel erg lief kan zijn.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:31

Neonlight schreef:
Reageren alsof ze hengsten zijn? Ook nog nooit meegemaakt, ook die theorie gaat hier niet op.

Brullen, willen dekken, steigeren etc Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:44

bij mij is het andersom hoor Haha!

met hengstveulen:
* zijn ze veel liever, aanhaliger
* wordt er in de buik druk geschopt
* krijgen ze vlak voor de bevalling een puntbuik

en bij een merrieveulen
* zijn ze best wel kattig
* voel je niet vaak schoppen
* houden ze een ronde buik

en ja, ik zie de bokt-veulen verkiezing weer helemaal zitten Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:46

Ik denk dat ik weer niet mee doe Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:23

Kan hier niks anders opmerken dan normaal

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:33

pepper is normaal gesproken beetje afstandelijk maar nu lijkt het wel of ik honing aan mijn kont heb...zo aanhankelijk en lief is ze ineens geworden!
ze is nu 4 maanden ver.

winoa was normaal juist keilief en aanhankelijk en nu is ze heel neutraal...af en toe een knuffel en voor de rest met rust gelaten worden.
winoa is nu 3 maanden ver.

ben ook erg benieuwd wat eruit gaat komen,zijn van beiden merrie,s en de hengst hun eerste veulen en ook de eerste veulens die ik gefokt heb

winoa heeft over 2 dagen de 100 dagen mijlpaal.!!!!
pepper zit al op 128 dagen

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:50

De ooievaar mag mij wel een merrie brengen, ben ook echt een merrie mens Tong uitsteken .
Die van mij kruipt in mijn broekzak, tis zo´n schatje nu. Ik heb wel het idee dat ze wel kattiger is naar andere paardjes, toch lastig dat ze het bij paarden niet kunnen zien wat het wordt Clown
Heb net ff uitgerekend en we hebben de 1e mijlpaal net een week geleden gehad Bloos 107 dagen!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:59

Dat Zjie's the One de laatste keer werd gecontroleerd (ze was toen 96 dagen drachtig) heb ik gevraagd of ze het zouden kunnen zien.
En dat kon wel .....maar ....... het veulen lag nu zo diep dat we alleen maar navelstreng in beeld kregen. En dan moest de DA zo wroeten dat de merrie daar niet blij van zou worden. Hahaha dus helaas. Niet gezien wat het wordt!

[edit] naam wijziging Zjie's the One heet op stal gewoon Znoes!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 00:17

het is woensdag 10 september en wij hebben een mijlpaal:

njadien is vandaag 200 dagen drachtig!