Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 08:57

MissSol schreef:
annetje, heeft jou merrie nie gewoon last van vocht? Mijn merrie heeft dat ook, meestal als ze gelopen heeft is het alweer stuk terug getrokken, ze staat nl op stal. Bij mijn merrie zag ik laatst ook zo' n soort puntje aan een speen hangen, maar volgens mij is dit gewoon wat vocht wat eruit gaaat, dit zag ik ook bij een merrie van een kennis van me en die vertelde dit.

Het zou kunnen, maar deze foto is wel al gemaakt nadat ze heeft gelopen. Vorige keer heb ik ook een voor en na het werk foto gemaakt en daar zat toen niet heel erg veel verschil in.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 11:27

Nog maar 12 dagen!!

Sim heeft vanmorgen ietsjes meer uier, geen groot verschil, maar toch leuk om weer iets te zien, nadat ze 10 dagen lang haast geen veranderingen in uier heeft getoond. Ook lijkt het alsof de spenen zich wat meer vullen en die melk-aderen nog dikker zijn.
Afbeelding

@ Annetje, Ik vind het niet normaal dat je merrie al zo veel uier heeft als ze pas in Mei bevallen moet.
Die puntjes die erop zitten heeft elke merrie, het is het "prut" wat in de gaatjes zit, als je bijvoorbeeld al heel lang geen oorbellen ingehad hebt, dan heb je ook een beetje "prut" in je gaatjes. Wanneer er wt druk op het uier komt dat verschijnen die "prut bolletjes", die worden door de druk naar buiten geperst zeg maar.
Je ziet ze op bovenstaande foto van Sims uier ook.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:03

12 dagen nog maar voor sim!! Dat is nog geen 2 weken! Ze is er al klaar voor zo te zien, genoeg melk in ieder geval Haha!
Spannend!!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:05

Ik word echt wat ongerust.. Al helemaal nu ik dat topic hier in kraamstal heb gelezen over dat rihno, dat er veel miskramen zijn dit jaar! Verdrietig Ik vind dat vreya zich zo raar gedraagd.. Heel veel poepen en scheten en trappen naar haar buik, rollen op de tegels.. Verward
nogmaals hebben meer van jullie daar last van? Ik maak me zorgen maar ik weet niet of dat nodig is..

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:09

Nee, daar hebben wij geen last van hier, maar wat bedoel je met rollen op de tegels?
Is ze koliekerig?
Bij Rhino zijn ze meestal niet koliekerig, maar gewoon goed ziek, niet willen eten en koorts.

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:11

Ik heb een animatie gemaakt van Jasmijn dat je haar buik ziet groeien Pling Het plaatje wisselt steeds na 2,5 seconde. Op de eerste foto (09-07-04) is ze net een paar dagen drachtig.
Afbeelding
(sorry als die wat langzaam laadt)

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:12

Wat heb je dat leuk gedaan Annemieke!! Je ziet het zo groeien!!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:17

Idd, heel leuk gedaan! OK dan! Je ziet de buik echt groeien ja! Hoever is ze nu ook alweer?

Jeddah; wat spannend voor jou al zeg!!

Vrijalover; ik kan wel begrijpen dat je je zorgen maakt. Misschien dat het veulen voor haar niet goed ligt en dat ze daarom zo gaat rollen?!
Even in het algemeen: is het niet vaak zo dat drachtige merries meer last kunnen hebben van koliek?

Elady; Lady ziet er goed uit OK dan! ! Maar hoe zit het nou, wanneer is ze nou uitgerekend? Want als ze 27 juni voor het laatst is geinsemeneerd, dan is ze toch 27 mei uitgerekend en is ze toch verder dan 7.5 maand?
(waarom waag ik mij toch elke keer aan het rekenwerk Clown )

Ik ga vragen of ik vandaag de digi van mn zus mee mag nemen, heb voor mijn doen alweer te lang geen foto's gemaakt Haha!.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:24

jeddah schreef:
Nee, daar hebben wij geen last van hier, maar wat bedoel je met rollen op de tegels?
Is ze koliekerig?
Bij Rhino zijn ze meestal niet koliekerig, maar gewoon goed ziek, niet willen eten en koorts.

Ja, ik dacht ook meteen, toch geen koliek he! Ach gut Maar daarna ging ze gewoon verder met eten, we hebben haar nog even in de gaten gehouden, maar niet echt iets bijzonders gezien, behalve dat ze echt last had van het veulen..

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:25

Dat heb je heel mooi gemaakt annemieke Ja Je ziet haar echt groeien! Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:29

vrijalover schreef:
jeddah schreef:
Is ze koliekerig?

Ja, ik dacht ook meteen, toch geen koliek he! Ach gut Maar daarna ging ze gewoon verder met eten, we hebben haar nog even in de gaten gehouden, maar niet echt iets bijzonders gezien, behalve dat ze echt last had van het veulen..

Dat zou ik me niet al te druk maken, dan heeft ze waarschijnlijk gewoon even last van het veulen gehad.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:33

gelukkig Lachen Het zou nu maar geboren worden, vreselijk Verdrietig En dan lees je dat andere topic in kraamstal en bij PP staat ook al een foto van een te vroeg geboren veulentje Huilen Echt zo erg!!

Vandaag ga ik wel weer even kijken hoe het met haar gaat Ach gut

Jeddah: maakt sim al aanstalten voor de bevalling? Merk je al dat ze veranderd? Is ze er klaar voor? Het is echt spannend Haha!

Heeft iemand trouwens al iets van nimber gehoord?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:41

Ik weet het niet, maar ik vind dat Kim ons schandalig lang in spanning laat zitten Nagelbijten / Gniffelen . Ze moet gewoon laten weten wat Hinke aan het doen is Tong uitsteken.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:44

Whoei! Ivanka is vandaag 9 dagen verwijdert van de magische 200 dagen grens Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:45

vrijalover schreef:
gelukkig Lachen Het zou nu maar geboren worden, vreselijk Verdrietig En dan lees je dat andere topic in kraamstal en bij PP staat ook al een foto van een te vroeg geboren veulentje Huilen Echt zo erg!!

Vandaag ga ik wel weer even kijken hoe het met haar gaat Ach gut

Jeddah: maakt sim al aanstalten voor de bevalling? Merk je al dat ze veranderd? Is ze er klaar voor? Het is echt spannend Haha!

Heeft iemand trouwens al iets van nimber gehoord?

Ja, dat soort topic vermijd ik ook het liefst, maar je leest ze toch.... Het blijft altijd een risico en je hoop natuurlijk altijd dat jou nooit zoiets zal overkomen. Daarom is het ook goed dat je erg goed op Vrija let!

Nee, eigenlijk doet ze helemaal niks (met uitzondering van dat Nest Knipoog ).
Ze is rustig, ze heeft geen "last" van het veulen.. af en toe zie ik haar naar haar buik kijken, maar meer dan dat doet ze op dit moment niet...
Ze is ook best een "droge" ze raakt niet zo snel opgewonden... Rolleyes

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:46

Tinne schreef:
Whoei! Ivanka is vandaag 9 dagen verwijdert van de magische 200 dagen grens Haha!

Yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!! Voor je het weet zit je op de 300!!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:46

Nimber durft niet meer bij de stal weg te gaan.
Kan iemand haar niet even een laptop met een draadloze internetverbinding bij haar stal brengen?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:51

Hee, dat is goed nieuws Haha!!
Hinke is dus bijna zover... als ik het goed begrijp
Hyper!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:53

jeddah schreef:
Yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!! Voor je het weet zit je op de 300!!

OMG! Volgens mij ga ik flippen als ze op de 300 zit Clown
Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 13:05

Kitty schreef:
Nimber durft niet meer bij de stal weg te gaan.
Kan iemand haar niet even een laptop met een draadloze internetverbinding bij haar stal brengen?

aaahhhh!!! spannend! Haha! als die terug komt op bokt is er een veulen! Haha!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 14:42

Overal wordt het nu echt spannend....Noor moet ook nog een ruim weekje (zit nu op 326 dagen ongeveer), kan uiteraard meer worden, minder gok ik niet zo hard op, zijn dr uiers nog niet genoeg voor gevuld, of het moet ineens hard gaan....maar een week, dat is een keer flink zuchten en het is voorbij.

Zul je zien dat ze volgende week zondag begint te kegelen, net als we richting Equitana zullen... Clown

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 14:44

Jeetje, die is dan ook lekker dichtbij!!
Ik neem aan dat je dan thuis blijft als ze nog niet bevallen is...??

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 14:56

Hallo allemaal! Ik ben nieuw op dit forum. Ik lees al een tijdje de verhalen hier bij kraamstal, omdat ook mijn merrie in blijde verwachting is! Het is een Haflingermerrie met de roepnaam Siena (vandaar ook mijn username), Wallenstein wordt de vader van het veulentje. Ze is nu ruim 9 maanden drachtig. Het wordt haar en mijn eerste veulentje, vandaar ook dat ik veel informatie heb gezocht en daarbij kwam ik bijna altijd bij bokt uit.
Ik merk al heel veel verschil in haar gedrag, dat begon al met 6 maanden ongeveer. Ze viel altijd aan op haar eten, maar nu heeft ze zelfs moeite met een paar plakjes hooi. Uiteraard krijgt ze ook wel heel veel biks. Met het rijden is ze ook veranderd, ze had wel eens de neiging om het bit vast te pakken en er vandoor te sjezen, dat heeft ze nu al maanden niet meer gedaan. Ze wil nog steeds wel flink door galopperen, maar in de bak vind ze nu echt vreselijk, dan gaat ze gewoon stilstaan.
Het veulen kon ik al zien bewegen met 6 maanden en na een tijdje ook heel duidelijk voelen. Het is volgens mij een overactief veulen, want bijna altijd als ik er ben beweegt hij/zij Pling . De laatste maand overigens veel minder, de groei in de buik is ook minder geworden maar dat heb ik al bij meer mensen gelezen. Verder is ze in de wei nog heel erg bokkig, vooral naar haar buurvrouw }>
Hieronder wat foto's! (zijn in chronologische volgorde van de dracht)
http://members.lycos.nl/mijnhaflinger/i ... C00763.JPG
<br>
Hier was ze twee maanden ongeveer drachtig, in de stal zal ze het veulen gaan krijgen.
<br><br>
http://members.lycos.nl/hangoorkonijnen ... c01684.jpg
<br>
Hier is ze ongeveer 4 maanden drachtig
<br><br>
http://members.lycos.nl/hangoorkonijnen ... C02272.JPG
<br>
Hier 6 maanden, buik zakt al in Haha!
<br><br>
http://members.lycos.nl/hangoorkonijnen ... C02379.JPG
<br>
Uier met 7 maanden dracht
<br><br>
http://members.lycos.nl/hangoorkonijnen ... C02419.JPG
<br>
8,5 maand
<br><br>
http://members.lycos.nl/hangoorkonijnen ... C02421.JPG
<br>
Uier met 8.5 maand, erg onduidelijk aan de rechterkant, maar is al meer dan de vorige uiterfoto.
<br><br>
Ik hoop dat ze er goed op zijn komen te staan.
Ben benieuwd of jullie ook vinden dat ze gegroeid is Pling

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 14:58

Welkom Sjen!!
Leuke merrie heb je!! Gezellig dat je erbij bent!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 15:45

Hoi Sjen! Bij jouw merrie zag je het ook al snel zeg, dat ze drachtig is! Spannend, je eerste veulen!

@Lowara: proficiat met de hormonen Vork ze doen het Knipoog . De fun kan beginnen!
@elady: Lady is echt een supervrouwelijke merrie zeg! Prachtig!
@Annetje: Lee ook al een tijdje uier en haar veulen verwacht ik ook pas half/eind April. Ik houd het ook in de gaten, maar zolang het niet toeneemt, ga ik er -zoals MissSol al zegt- van uit dat het vocht/zucht is.
@PhiaBink: Moosje lieieieieieffff Lovers . Heeft duidelijk geen Internetverbinding Schijnheilig .
@Annemieke: echt leuk, om het zo te kunnen vergelijken! Goed dat je d'r aan gedacht hebt steeds foto's te maken vanuit dezelfde hoek.
@Tinne: wat moet dat worden als ze op de 320 zit Hyper! Haha! ??
@Bella: OEI!! Die is ECHT al dichtbij! Spannend!

Ik voel trouwens niet zo heel vaak aan de buiken. Krijg ik ook de kans niet voor want de dames hebben JEUK en willen graag op hals en schouders gekriebeld worden. Tsja ... verwende nesten zijn het ...

@jeddah: die Sim ... gaat langzaam maar zeker richting veulie ... !
@Vrijalover: er zijn idd meer merries die last hebben van koliekerigheid tijdens de dracht. Pepsi heeft ook een paar dagen gehad dat die buik haar irriteerde; kennelijk is het bij Vreya nog een graadje erger en probeert ze het zaakje weer op de goede plek te krijgen door te gaan rollen. Zolang het weer wegtrekt lijkt het me wel ok. En als je het echt niet vertrouwt, bel je "gewoon" Haha! de DA. Die "ontluchting" is iets dat Jeddah en Marije ook al hadden opgemerkt bij hun merries. Da's dus (helaas helaas Haha! )normaal!

Pepsi is erg vrolijk vandaag. Haar achterhand lijkt nu ietsje in te gaan vallen, maar het mag geen naam hebben. Hier komt nog niks.

Nimber????