En zo leuk he al die groeiende buiken en bewegende veulentjes
Sanaa mocht gisteren naar de osteopaat voor haar jaarlijkse check. Gelukkig waren er geen grote dingen, en liet ze zich goed behandelen. Het veulentje was superdruk, erg leuk om te zien. Zo vaak zie ik Sanaa niet zonder deken zo stilstaand
de osteopaat vertelde ook dat ze vaak ziet dat veulens gaan bewegen tijdens een behandeling. En dat ze zelfs een paar keer al heeft gehad dat ze vroeg wanneer de merrie uitgerekend was. “Uhm, hoezo?!” Dat ze het veulen voelde bewegen maar de eigenaar niet wist de de merrie drachtig was
soms daalt de ph heel snel en bevallen ze voor je de pH daling meet. Soms blijven ze een week op lage pH hangen. Ik meet zeker 2x per dag als ze een vollere uier krijgen. Overigens is elk uur de wekker zetten idd onvoldoende en mis je het vaak nog dan. Ik waak samen met meerdere mensen. Tot half 1 snachts waakt iemand anders. Ik waak van half 1 tot 6u smorgens. Meestal blijf ik wakker of zet elk half uur de wekker zodat ik wakker schiet mocht ik toch induiken. Vanaf 6u waakt weer iemand anders.
waar doe ik goed aan..
. Ze leek gisteren avond wat koliekerig maar na de colosan knapte ze ook. Uier en temperatuur waren normaal. We hadden d'r in de binnenbak gezet zodat ze kan rondwandelen indien ze dat wou maar ze was rustig gedurende avond. Vanmorgen was d'r buik een pak minder en toen ik ging kijken lag het in de hoek van de bak
. Was een mooie effen zwart hengst veulen met 4 witte benen en brede bles. Jessie maakt het gelukkig goed en de temperatuur is tot nu toe netjes rond 37.7.