[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:12

Je struikelt nu over je wallen en je hebt stokjes nodig om je ogen open te houden?

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:16

Anso, wat een lief filmpje <3

Miekies, leuk hoofdloos dikkertje heb jij

Al Zawra, meneer weet dat hij knap is hoor, poh die blik :+ doet me denken aan een prinsje.

Dustinlover ahhh. En die twee blessen lijken best op elkaar...

FF omg, leuk die maidens ja haha. Misschien wachten ze op beter weer, klaar met die regen en winter nu.

Overmorgen mag Lotus op het lijstje! :):)
Uier nu:
Afbeelding

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:29

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:42

anso Geweldig filmpje <3

Al Aawra <3

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:05

Fokfanaat de veulens blijven lekker warm binnen zitten, ze wachten op echt voorjaarsweer denk ik :roll:
Wel waardeloos als ze lang harsen, dan sta je 24/7 paraat.... :Z

Corina zo dat is rap gegaan, die verkoop!

AlZwaraa zo, mister 'King of the world' , dat vind ik zo mooi aan Arabieren, ze lijken zelf te weten hoe ze de show kunnen stelen <3

Hier geen veranderingen... ben bang dat we nkg wel een tijdje bovenaan de lijst staan. Tijd terug een veulenhalster gekocht, knal oranje, mooi unisex, en aangezien Cass vos is leek me dat een tof kleurtje. Nu er al een week niks veranderd aan Cass haar theezakjes ga ik voor een veulen op koningsdag, al duurt dat dan nog wel 16 dagen..... 8)7

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:13

Jeetje ff wat een fopmerries!

Jack wel lekker hip kleurtje!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:25

Ja beter weer zou fijn zijn, maar vanaf morgen weer hele dagen werken, zal wel afzien worden.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:42

Jacky mooi opvallend kleurtje, helemaal voor een vos. :))
Koningsdag zou dan wel perfect zijn ja!

Riv Lotus maakt er werk van! Is het haar eerste veulen? Die van mij mag ook overmorgen op de lijst, maar vermoed dat ze daar ook voorlopig wel staat. _O-

Fokfanaat, ze nemen er de tijd voor. -O-
Maar wellicht als het weer wat beter wordt! Uiers zagen er een paar dagen terug al wel uit alsof het elk moment kon komen. :+

Corinadrenth fijn dat de tuiger verkocht is, maar die heeft meteen al een hele wereld reis achter de rug! Fijn dat ze op het gras konden en leuke foto met 2 zelf gefokte dieren!

Stalmelyn die neemt er ook al de tijd voor! Hopelijk in NL snel mooi weer, dan komt er vast weer een babyboom! Voor nu vooral (on)geduldig wachten. :+

Dustinlover wat naar dat Aimee nog zoveel pijn had. Gelukkig met de metacam een stuk beter. Hoe gaat het nu met haar? En leuke naam Avanti! Knappe moeder en kind. <3

Al_Zawraa wat een uitstraling heeft hij! Inderdaad wel arrogante aap haha, maar hij is heel knap! <3
Nadjarah heeft wel een flinke buik zo. :=

Anso leuk filmpje! :D

Karelien knap veulen!

En wat gaat het hier verder hard! _/-\o_

Mijn merrie doet het nog lekker rustig aan, vandaag 318 dagen en over 2 dagen is ze dus veilig, maar vermoed dat ze er nog wel wat dagen aan gaat plakken. _O-
Niet dat ik het heel erg vind, liever nog iets warmer (in ieder geval geen vorst meer, vannacht zelfs weer 20cm sneeuw voorspeld -O- ) en hopelijk ook snel wat gras!

Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:58

Volgens mij lopen er heel veel merries gelijk op :D Die van mij zijn over 2 dagen ook 320.

Net een rondje wezen wandelen met onze Shetlander. Kom ik langs een maisakker, komt er ineens een grote hond de bosjes uit en een paar meter verderop een ree. Jullie raden het waarschijnlijk al, na flink jagen kreeg de hond de ree te pakken. Een gegil %) Gauw met mijn Shet die kant op 'gestrompeld' door de bagger van de akker. Blijkbaar liep aan de andere kant van het bosje zijn eigenaar.... De ree kwam los en de hond ging naar zijn baas toe. Die zag mij en nam meteen de benen, kon heel hard lopen.
Pony en ik weer strompelen door de bagger en ik kon hem nog net op de foto krijgen met zijn hond.
Onze overbuurman is jager, hem gebeld en die is nu samen met een paar collega's het bosje aan het uitkammen op zoek naar de ree en eventuele sporen om eventueel aangifte te kunnen doen.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:03

Suffie: Ojee. Hopelijk vinden ze die ree en komt alles goed. Ik vind zo mensen verschrikkelijk. Laat die beestjes toch met rust.

en geen veulens deze nacht! ik had er toch wel paar verwacht met al die merries die het spannend maken!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:11

ja verkoop is redelijk snel gegaan. ben nou op zoek naar een of jonge merrie die al onder het zadel is of nog zadelmak moet. maar echt die prijzen zijn niet normaal hoog

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:18

Jacky, leuk die felle kleurtjes bij die kleintjes

Quir, nee het wordt haar vierde veulen nu, wel het eerste veulen bij mij. Voor het zelfde geld loopt ze hier een paar weken mee rond haha
Die van jou ook al bijna veilig, op de OP zijn het er al 4 en dan die van suffie er ook nog bij. Wordt een babyboom begin mei joh.

Oh nee Suffie wat zielig... ;(

ljongema

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:19

Ik ben friezen gewend. Heb een drachtige shetlander gekocht een paar maanden geleden. Maar krijg sterk het idee dat er niks in zit.
Ze is 5 jaar eerste veulen.
Ze is 24-4 uitgerekend Afbeelding

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:35

Fokfanaat, ze houden jou wel in spanning zeg! Je zou een paar dagen terug inderdaad hebben gezegd die komen eraan, maar ze houden je flink voor de gek.

Suffie, vreselijk wat die honden aanrichten bij die reeën, je hoort het steeds meer. Hier een tijdje terug ook meerdere keren honden achter schapen aan. Allemaal maar roepen, nee hoor mijn hond doet dat niet.. Honden mogen gewoon niet los lopen in dit gebied, maar toch doen. Walgelijk vind ik het.. Hou je hond gewoon lekker vast, of ga naar een gebied waar het wel kan en mag.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:38

Blegh Suffie, vreselijk.

Sterre is weer volledig kalm.
Afbeelding
Uier net.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:45

Jacky84 schreef:
Fokfanaat de veulens blijven lekker warm binnen zitten, ze wachten op echt voorjaarsweer denk ik :roll:
Wel waardeloos als ze lang harsen, dan sta je 24/7 paraat.... :Z

Corina zo dat is rap gegaan, die verkoop!

AlZwaraa zo, mister 'King of the world' , dat vind ik zo mooi aan Arabieren, ze lijken zelf te weten hoe ze de show kunnen stelen <3

Hier geen veranderingen... ben bang dat we nkg wel een tijdje bovenaan de lijst staan. Tijd terug een veulenhalster gekocht, knal oranje, mooi unisex, en aangezien Cass vos is leek me dat een tof kleurtje. Nu er al een week niks veranderd aan Cass haar theezakjes ga ik voor een veulen op koningsdag, al duurt dat dan nog wel 16 dagen..... 8)7

[ [url=m/Tb0CGW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar gaat het dus fout, door het halster houd ze het veulen nu binnen tot koningsdag. -O-

Ariel is op koningsdag uitgerekend.
Maar van mij mag het veulen wel komen, ik wil niet nog 2 weken wachten. :')

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:11

Hier ook nog niks.....
Uier al een week hetzelfde, de harsjes die er aan zaten waren eergisteren weg, gisteren kwam t langzaam aan wel weer terug
Wel is dr humeur echt niet te harden, heb een boze dansende Spanjaard naast me als ik haar terug breng naar de wei en dr maatje staat voor de poort.
Als er geen merrie veulen in zit...
Schiet mij maar lek haha
Wachten duurt laaaaang

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:15

gaaf kleurtje jacolien!

Ik hoor nu ook bij de 350+ dagen club -O- _O- laten we het er maar op houden dat ze een extra mooi veulen voor me aan het bakken is

wanneer je sochtends de merrie aan het checken bent en de vraag krijgt via whatsapp of je even omhoog kan kijken (2 vriendinnen kunnen ook mee kijken op de camera) *\%/* #gekke bekken trekken _O-
Afbeelding

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:23

ljongema schreef:
Ik ben friezen gewend. Heb een drachtige shetlander gekocht een paar maanden geleden. Maar krijg sterk het idee dat er niks in zit.
Ze is 5 jaar eerste veulen.
Ze is 24-4 uitgerekend [ [url=m/hTRO3T.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb dat 2 jaar geleden met een felle pony gehad.. drachtig gescan.. werd steeds dikker en slappe banden, maar geen uier.
Heeft rond uitgerekende datum een soort koliek verschijnselen gehad en was daarna de helft dunner, maar geen veulen.
Na onderzoek bleek zij schijnzwanger te zijn

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:32

Olga89 schreef:
gaaf kleurtje jacolien!

Ik hoor nu ook bij de 350+ dagen club -O- _O- laten we het er maar op houden dat ze een extra mooi veulen voor me aan het bakken is

wanneer je sochtends de merrie aan het checken bent en de vraag krijgt via whatsapp of je even omhoog kan kijken (2 vriendinnen kunnen ook mee kijken op de camera) *\%/* #gekke bekken trekken _O-
[ [url=m/BJfSE5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lachen ja!

Ze maken er gewoon iets heeeeeel moois van, kost wat extra tijd 8-)

AfroAnita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:39

De mijne is nu precies een week aan het harsen, uier loopt wel iets terug maar is ook snel weer gevuld!
Daarnaast was ze vanmorgen ineens super aanhankelijk terwijl ze normaal direct naar het nieuwe kuil gaat en begint te eten, wat ze nu dus niet echt deed.. ook was haar urine een veel wittere kleur, ik las dat dit met het calcium te maken kon hebben?

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:53

Zo fokfanaat had wel verwacht dat jij nu veulentjes zou hebben.

Olga hier ook een merrie die het leuk vindt om door te bakken tot gerust 358 dagen haha

Rieane hier ook een echte draken merrie maar die maakt er alleen maar hengsten van haha.

Hier weinig nieuws Sita is over 5 dagen veilig maar uier doet nog niks. Mijn schimmel merrie maakt er een haast klus van die is pas 29 mei maar gaat Sita denk ik inhalen.

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:35

Paardje2013....t draken gedrag zegt dus niks haha
T is ook een Baker praatje, weet ik wel.
Heb een lichte voorkeur voor een merrie, maar ben met een hengst net zo blij, als t maar gezond is, das t enige belangrijke

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 14:06

Zo, daarstraks zitten klooien met de geboortemelder, maar na een paar uur vloeken is de nieuwe simkaart eindelijk ingesteld. *\o/* Nu ligt ie weer braaf in de kast te wachten tot Sarona wat meer haast maakt. :') Dag 331 vandaag.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 14:15

Veel merries die gelijk lopen hier.
Daarnaast veel te veel fopmerries en merries die echt te lang doen over het afbakken.
Ik hoop een babyboom binnenkort.

Hier dag 318 en ze is natuurlijk maiden, maar als ik haar vergelijk met haar mama hebben we aankomende week een veulen.

Afbeelding
Afbeelding
Druppels heb ik er zelf uitgehaald om te checken. Nouja je krijgt gelijk een hele straal hoor. Alleen het is nog niet wit genoeg.