Eef_Bam schreef:Gefeliciteerd met de drachten allemaal.
Balen mirjam.
Superpony: Hangt af van de cyclus van de merrie, mijn merrie heeft 2 keer op woensdag geovuleerd, en wer de eerste keer op zaterdag en de tweede keer op zondag al hengstig. Gemiddeld worden ze 4 /5dagen voor de eisprong hengstig, en dan nog 1/2 dagen erna. Hoe lang de cyclus duurt kan ook verschillen, dat ligt normaal tussen de 19-23 dagen. als je het niet weet zou ik uitgaan van 21 dagen.
Waarschijnlijk ben je op maandag nog niet te laat dan, maar precies op tijd. Ga mijn merrie ook maandag scannen op 19 dagen, is ze niet drachtig zie je als het goed is wel al een mooi ei zitten die paar dagen later springt.
Ze was of leek onregelmatig. Vorig jaar meerdere keren gescand. Nu eerst bijgehouden en was niet regelmatig, maar vanaf dat we wilden insemineren laten scannen bij hengstigheid en zaten meteen goed.
Ze kwam op dinsdag scannen en dat was op het oog dag 3 en dus heel goed. Woensdag geinsemineerd, donderdag nog hengstig en vrijdag ei weg.
Ga ik vanaf die zondag als eerste dag rekenen is maandag dag 22. Dan is de 18dgn scan. Hebben de do als dag 1.
Maar goed, als ze hengstig wordt en niet drachtig is, zal ik het een dezer dagen wel zien. Wil dan alleen niet te laat zijn.
@Olga89, mooie bijleespost
Fijn als ze zo meewerken. Ben wel benieuwd naar je kaas

Neonlight schreef:Heb 1 jaar meerdere pogingen nodig gehad (net na aankoop, stress vanwege nieuwe plaats was de oorzaak) en was iedere keer dag 17 scannen en dag 18 insemineren. Mijn vorige merrie ook 1 keer meer pogingen nodig gehad, dat was dag 20 insemineren. Maar bij alle pogingen verder waren ze bij de 1ste inseminatie drachtig.
Ik wil daarom de merrie niet meer verplaatsen. Ze was bij vorige eigenaren in 1 keer van eerste drachtig. Wel hengsten aanwezig.
Ze kwam Okt 2019 bij ons, maar wel weinig vertrouwen in de mens. Verder super lief.
Vorig jaar een paar weken weg geweest en daar gedekt. Ze was daar braaf en thuis braaf, maar ze had heel duidelijk haar moeder en broer erg gemist. Was ook heel snel heel hengstig toen. Maar toen zo gelaten.