[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:38

<3 *\o/* Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 20:14

Mag ik me hier opnieuw aanmelden?

Als eerste natuurlijk gefeliciteerd voor alle mensen die al een merrie of merries drachtig hebben!

Knuffel voor mensen die nog op het wachtbankje zitten of helaas pech hebben. Gelukkig is het seizoen nog niet om!

Sommige mensen kennen mij wellicht uit dbt 2020. Voor 2021 heb ik maar 1 combinatie. Dit doordat mijn 2020 veulens zo leuk zijn dat ik heb besloten veulens aan te houden en merries te verkopen. Dus even paar jaartjes rustig aan en genieten van het opgroeiende spul.

Van de combinatie voor 2021 zijn zowel merrie en hengst beide in eigen bezit. De hengst pas sinds kort, echt een grote een droom die uitkomt om (weer) met deze hengst te kunnen fokken. Laat staat dat hij van mij is.

Collin
Afbeelding
Afbeelding

X

Phoebe
Afbeelding
Afbeelding

Phoebe heeft een veulen aan de voet en wordt natuurlijk aan de hand gedekt. Volgens schema zou ze volgende week weer hengstig moeten worden dus we beginnen langzaam aan met schouwen nu. Ze was vorig jaar in een keer drachtig, hopelijk hebben we dat geluk weer.

Collin is hier past net dus zodoende beginnen we pas zo laat. Echter is haar 2020 veulen 15 mei geboren en was het toen -3 graden. Veulen kon het prima hebben, ik iets minder. Doordat mijn paarden 24/7 buiten leven, en daar dus ook bevallen, vind ik juni toch beter. Heb ook een veulen van 19 juni en dat was een stuk minder kou kleumen.

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 20:50

Ik heb een veulen van 6 april en toen was het wekenlang warm _O- dus dat zegt echt helemaal niets!

Maar ik hoop op warmere waaknachten voor jou volgend jaar :)

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 20:52

Mooi doel Alicelover!

Jammer van Cassio, Baudyh.. hopelijk meer geluk bij de volgende poging. Wel fijn dat je zo in 1 keer door kan nu. En wat een mooie complimenten over Proxi, maakt je natuurlijk extra trots dat ze in jouw bezit is.

Ja inderdaad Muronia. Hier ook derde poging, lopen inderdaad wederom gelijk op :+ Hopelijk met succes deze keer.

He jammer Renske.....

Nee idd Cynthia, jij zit inmiddels op het intens langdurende wachtbankje haha

Fijn dat Happy nog mooi drachtig is Suffie

Gefeliciteerd met de dracht Valuna en Imaginaerum! :D

Wat ontzettend jammer Mer1980, dat verwacht je dan ook niet meer natuurlijk.... wel fijn dat ze een mooi ei heeft nu.

Mooie hengst Caily. Hopelijk gaat alles voorspoedig en heb je straks een mooie bonte baby in de maak :)

Smeetje & Setteli, hoe is het bij jullie afgelopen. Hopelijk nog steeds mooi drachtig...?

Ik merk dat merrie hier wel erg knuffelig is. Ze zit nu op dag 12 na insemineren...
Maar ik mag na al die pech en ellende niet teveel hopen van mezelf. We gaan het vanzelf zien vrijdag
De dag erna komt mijn nieuwe merrie met veulen dus dat is ook een leuk vooruitzicht <3

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:44

Valuna, gefeliciteerd!!!

Riv aaahh ik hoop het echt... Zo liet de mijne het ook blijken. Maar ik bleef ook neutraal en voorbereid op teleurstelling!

Pfff knijp hem wel van al die verhalen. Wil bijna nog keer extra laten scannen. Ben nu bang dat ze het toch verloren is onderweg.. Nog iemand hier die scant tussen 30 dagen en gust scan?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:51

Ik niet, tenzij er twijfel is. Maar gewoonlijk gooi ik ze met 35 dagen de grote wei op en haal ze in oktober/november weer binnen :j

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:58

floripori17 schreef:
Valuna, gefeliciteerd!!!

Riv aaahh ik hoop het echt... Zo liet de mijne het ook blijken. Maar ik bleef ook neutraal en voorbereid op teleurstelling!

Pfff knijp hem wel van al die verhalen. Wil bijna nog keer extra laten scannen. Ben nu bang dat ze het toch verloren is onderweg.. Nog iemand hier die scant tussen 30 dagen en gust scan?

Ik denk dat ik er nog een scan aan waag. Heb een pakket met onbeperkt scannen, dus heb er toch geen kosten aan. Merrie gedraagt zich de laatste tijd erg hormonaal en wil het toch even zeker weten :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:06

*\o/* gefeliciteerd met de extra drachtige merries

Mer was jammer zeg dat ze het ineens nog verloren is

Ik scan sowieso rond 105 dagen nog een keer. Daarna gaat het te diep liggen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:28

-O-
Hier helaas niet meer drachtig. Het was te verwachten, maar je blijft toch een stille hoop houden
Donderdagochtend weer terug. Er waren weer meerdere eitjes aan het rijpen, not funny. Ik zei al tegen Smeetje, we gaan gewoon embryo's spoelen en dan netjes 1 terug zetten. :+

gefeliciteerd met de drachtigen
Wat balen Mer, :(:)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:37

Alleen even de laatste 2 pagina's bij gelezen, verder natuurlijk ook iedereen met drachtige merries gefeliciteerd, en iedereen die nog bezig is succes!

Libera, wat een nachtmerrie |( Na zo lang wachten, dat het dan zo afloopt.. Ik snap je twijfels heel goed!

Mirjamalvaro, hopelijk wordt deze poging wel succesvol.

Renske, wat jammer van Olivia -O- Gelukkig Ariel nog wel netjes drachtig.

suffie, fijn dat ze nog netjes drachtig is.

baudyh, heel tof dat ze jouw veulen zo gaaf vinden!

Imaginaerum, gefeliciteerd!

Jeetje Mer wat zuur dat ze het kwijt geraakt is -O- Hopelijk snel weer raak.

KL, mooie scan!

LaDonna, kan me voorstellen dat je ze het liefst snel weer thuis hebt! Hopelijk is ze snel klaar.

Valuna, gefeliciteerd!

Caily, welkom!

Riv_Q, ik duim mee!

Hè Setteli, wat jammer -O-

floripori17 schreef:

Aleeyah is op 17 en 33 dagen gescand, en Nadjarah op 14 en 28 dagen (bij vorige eigenaar).
Beide laat ik aankomende vrijdag nogmaals scannen, dan op 68 en 49 dagen. Dit wordt voor beide de laatste scan. Aleeyah laat ik scannen omdat de tweede helft van het dekgeld betaald moet worden na 60 dagen dracht, en Nadjarah aangezien ze vorige week maandag hierheen verhuist is en we toch graag willen weten of alles netjes is blijven zitten na de verhuizing.

Zo blij dat Nadjarah eindelijk hier staat, ze begint zich langzaam al iets meer thuis te voelen. Sinds zaterdag staat ze met de hele kudde samen en dat gaat eigenlijk heel goed, ondanks dat Amjad en Aleeyah in het verleden wel wat probleempjes gehad hebben met andere paarden.
(let niet op hoe vies Amjad is _O- )

Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:46

Setteli, misschien kun je eens prikken op progesteron?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 00:20

Vulina schreef:
Setteli, misschien kun je eens prikken op progesteron?

Omdat ze meerdere eitjes aanmaakt? En wat zou je hier dan tegen kunnen doen?
Ik dacht dit ook kwam doordat ze al wat ouder is (15 jaar)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 07:38

Nee, omdat ze de dracht niet vast houdt :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:35

Vulina schreef:
Nee, omdat ze de dracht niet vast houdt :)

hier is het mis gegaan, omdat er 1 eitje is gecrushed en de andere waarschijnlijk geraakt. Ze zaten aan elkaar geplakt. Daarna is die overgebleven ook verschrompeld. Dus dit was de oorzaak.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:49

Ah oké. Sorry, ik hou het niet zo goed bij allemaal. Ik dacht dat ze sowieso wat lastig was met drachtig krijgen, maar dan was dat 1 van iemand anders denk ik.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:57

maakt niet uit hoor. Dit was onze 2e poging, 1e keer was ze niet drachtig. Toen had ze ook veel vocht in de baarmoeder. Nu zag het er heel gunstig uit. Waren ook 2 mooie vruchtjes, maar helaas.
Waarschijnlijk deze week opnieuw insemineren. Donderdag moeten we terugkomen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 07:57

O Setteli, wat jammer -O-

Ik laat Fi alleen in september nog scannen voor de gustverklaring, verder niet. Als ze het is verloren (ook nu al) ga ik toch geen poging meer doen dit jaar).

Wat is het rustig in dit topic. Is het vandaag nog een spannende dag voor sommige mensen?

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:43

Nee, helaas niet spannend. Duidelijk hengstige merrie...
Wel scannen vandaag, om na 3 pogingen diepvries (2 hengsten) over te gaan op vers.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:54

O wat balen -O-
Andere hengst nu?

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:14

Hier vanmorgen weer twee merries geschouwd. Beiden nog steeds niet hengstig zover. Chakira is laatste x gedekt op 8 juni. En flirt op 11 juni. Dus 23 dagen en 20 dagen ver nu. (hopelijk).
Gaya zit nog op het wachtbankje. Zij was 23 juni voor het laatst gedekt.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:26

Ik probeer vandaag met Minneke naar de hengst te gaan. Meer ik kijk of ik eerst nog even met haar langs de DA geraak om te kijken of het eitje er nog wel zit alvorens dat eind te rijden. Bij schouwen laat ze zich wel bespringen, maar met vel gepiep. Dus hoop dat het niet een gemiste hengstigheid is en ze gewoon nog vroeg is.

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:44

Cynthia82 schreef:
O wat balen -O-
Andere hengst nu?

Ja, ook weer een andere hengst. Die van het diepvries zijn niet vers verkrijgbaar (buitenland en overleden).

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:59

Ja Flori, ik hoop het ook echt.... overmorgen het spannende moment :=

He wat jammer nou Setteli... dus toch nog misgegaan. Altijd vervelend als er twee zo dicht aan elkaar zitten...

Wat fijn dat ze thuis is Al Zawraa!

Jammer Lente... hopelijk helpt een poging met vers en lukt het in 1 keer

Voorzichtig goed nieuws dus HD. Worden jouw merries nog gescand?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:13

Libera: wat een nachtmerrie. -O-
Zo lang gewacht en dan zo afgelopen, snap je twijfels ook heel goed.

Renske: jammer dat Olivia niet drachtig is, maar gelukkig Ariel nog wel mooi drachtig!

Kyrkelover: gefeliciteerd met 30 dagen en mooi kloppend hartje! Dat wordt een hele knappe, zie je zo! <3

LaDonna75: hopelijk mooi drachtig! Zal inderdaad een gemis zijn veulen van huis. Blijft bijzonder dat kleine grut.

Valuna: gefeliciteerd met de dracht!

Caily: welkom! Wat een gave hengst! Amai dat dat een droom is om zo'n plaatje in eigendom te hebben. <3
Hopelijk de merrie mooi hengstig en drachtig, mooie combinatie!

Riv_Q: hopelijk is ze dan ook mooi drachtig!

Floripori17: hier scannen we op 18, 40 en 90 dagen (40 dagen vanwege verzekering van dracht+veulen), maar moet zeggen dat ik het ook spannend vind nu met de verhalen dat ze na 18 of zelfs 30/40 dagen alsnog kwijt raken. :=

Setteli: balen dat ze toch niet meer drachtig was! Erg irritant als ze steeds meerdere eitjes maken, ook zo'n merrie gehad die altijd minstens 2 klaar had staan. Toch wel wat extra stress vond ik.
Hopelijk volgende poging mooi drachtig van 1!

Al_Zawraa: fijn dat ze weer thuis is en wat een lekker plekje, allemaal witjes!

_Lente: jammer dat ze hengstig is, duim dat ze nu wel drachtig wordt. Vers is vaak toch net wat makkelijker!

Stal_HD: spannend! Laat je ze niet scannen om te zien of ze drachtig zijn?

Knolselder: hoop dat het eitje er nog mooi zit!

Hier is het wachten! Eerste merrie is nu 34 dagen drachtig en wordt volgende week op 40 dagen gescand, hopelijk zit het er nog mooi! Ze is in haar gedrag wel heel anders, dus goede hoop.

Zondag ochtend brengen we allebei de merries terug naar het KI station en hopelijk nummer twee dan mooi hengstig dat ze volgende week geïnsemineerd kan worden. Zou laatste poging zijn... Daarna de hengst niet meer vers beschikbaar (na 12 juli). Dus hoop zo dat ze mooi hengstig wordt volgende week en dan ook in één keer drachtig. :=

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:09

Hier vanochtend weer gaan scannen, ei is mooi doorgegroeid, nu dik 4cm.
Vrijdag insemineren. Nu maar duimen dat het deze ronde wel pakt. :D