Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Knolselder schreef:Het bleek dat ze na het dekken al het sperma uit haar baarmoeder perste? Iemand al van gehoord?
Caesar schreef:chrisje20 schreef:Ivy_power89
Spannend hoor! Heb ook zitten twijfelen t iets eerder te doen omdat t wachten zo moeilijk is. Maar dwing mezelf tog te wachten op de 18e dag heb ik meer zekerheid. Maar ik hoop dat t bij jou goed gaat en mooi veulentje uit komt
Eerder scannen heeft ook bijna geen zin, dan kun je het niet met zekerheid zeggen. Mijn merrie werd op 11 dg gescand, niks te zien (geen vrucht maar ook geen hengstigheid) en met 18 dg mooi drachtig. Het is even bikkelen, maar dat ben je wel weer vergeten als het gelukt is.
AZ: Ik bedoelde meer de mensen die bewust in het najaar een veulen laten komen. Ik snap heel goed, dat als je een traject bent in gegaan, dat je er dan 200% voor gaat en dat een veulen het belangrijkste is. Hoe laat die dan ook komt. Maar bewust in het najaar omdat je dan zelf een halfjaar eerder een veulen hebt, zou niet mijn keuze zijn.
En het klopt wel dat ze een vacht krijgen, maar het is toch anders. En een jong ding moet lopen, bewegen. Niets beter dan weidegang en zonnetje!
Interessant Woogy om te lezen hoe een andere tak van sport er tegenaan kijkt. Toch denk ik dat een veulen wat in het voorjaar geboren wordt (maart/april/mei) echt wel die inhaalslag maakt omdat ze in een fijner seizoen geboren worden. Ik snap ook heel goed dat je het risico niet neemt, maar dat er geen statistieken zijn die e.e.a. onderleggen zegt ook wel wat.
Beterschap MarijeR, hoop dat je snel weer naar huis kan en zelf weer lekker aan de slag kunt!
Luna; mooie hengst die Baccara Sampson! Alleen ik ben echt niet van dat hele kleine spul
Vulina schreef:Sommige merries geven alleen maar hengsten, anderen alleen merries. Tenminste, ik heb er 1 die tot nu toe alleen hengsten geeft, en 1 alleen merries.. Daar ook een theorie voor?