[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 08:26

saffier schreef:
Ik vergeet helemaal mijn mijlpaal te vermelden...... Ze was (nu in middels) Gister 280 dagen drachtig........

Gefeliciteerd!!!

tonie

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 08:30

MarijeR schreef:
Hier is vannacht om iets over 1 een gezond vos (effen) hengstveulen geboren bij Pepsie
Na een snelle Bugatti, is het nu een snelle Maserati
Hij was er nóg sneller dan het vorige veulen en ook deze man had geen problemen om z'n benen te gebruiken. Wat een racekees zeg...
http://foalcam.net/maserati/maserati%204.jpg[/img]

Wel was het een beetje een dag met dubbele gevoelens, gisteren ochtend heb ik Sepp (mijn 31 jarige ruin) in moeten slapen...

Gefeliciteerd!! nogmaals , maar zeg nou zelf het lijkt net een kleine sepp..... was vroeger ook vast zo'n racekees want anders wordt je niet zo oud dat was vast een sterke beer, met een prachtige leeftijd...... en zo'n leven,... bij jou was het voor Sepp een hemel voor paarden

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 08:32

gefeliciteerd marijeR !!! en sneu van je ruin

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 09:20

Mac, dat gaat de goede kant uit bij jou. Witte melk en flink uier.
Marije , fijn dat Pepsie bevallen is. Heel veel sterkte met het verlies van öpa"Sepp.

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 09:26

Gefeliciteerd marijeR
Vandaag heeft mij paard een mijl paal namelijk 340 dagen

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 09:33

MarijeR ahhh wat doet me dit zeer te horen, heel veel sterkte Marije, hij zal enorm gemist worden door al je paarden!

Gefeliciteerd met een voorspoedige bevalling van Maserati MarijeR, altijd fijn wanneer het goed verloopt!

Nou Mac, bofkomt, jouw Lee schiet meer op dat onze Snap Vandaag zet ik haar de hele dag in het gras en als er morgen geen vooruitgang is of geen veulen.... sta ik niet in voor de gevolgen.....

saffier, GEFELICITEERD met je mijlpaal!! 280 dagen alweer!! Wat zal jij uitkijken naar de volgende mijlpaal

Niezzz ook jij GEFELICITEERD!! 340 dagen!!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:14

Whahahaha geweldig filmpje Tinkerloos! De achterbeentjes Haar gallop ziet er nog stevig uit als je hem vergelijkt met die van Maddox Die KAN het volgens mij niet eens.. als Missy wegrent gaat hij er gewoon heel hard achteraan stappen Maar hij heeft echt uberlange benen.. die echt ALLE kanten op gaan als hij beweegt daar zal het wel aan liggen

Ik hoop dat het vruchtwater is bij Faye Merel! Een tweeling is natuurlijk niet echt iets waar je op zit te wachten

En Sweety drupt heel erg melk Dan kan het niet meer lang duren Quinzy! Misschien heb je nu al wel een veulen Bij Missy spoot het er 's avonds voor de bevalling echt uit met straaltjes.. Maar bij Puzzel druppelde het alleen heel snel. Maar 1 ding weet je zeker.. als ze melk druppelen dan lopen ze echt geen weken meer rond zo.. Eigenlijk is dat niet zeker.. maar hoop je dat

JEETJE! Noortje maakt het wel spannend Tonie! Ik hoop maar dat ze snel bevalt en dat ze dan ophoud met dit gedoe iedere keer..

Eindelijk is Pepsie dan bevallen MarijR! Daar hebben jullie ook lang bij moeten waken zeg
En Sepp.. wat erg dat je hem hebt moeten laten gaan Heel veel sterkte met het verlies! Was hij gewoon echt oud en versleten of was hij ziek?

Zijn er nou helemaal geen veulens geboren vannacht?! Dat kan toch niet met dit prachtige weer! Ik denk dat Quinzy nog aan het genieten is van haar netgeboren tinkerbeeb

Maddox heeft een beetje last van diaree Er vreemd bij een pasgeboren veulen volgens mij.. Hebben jullie dat ooit gehad? En wat deden jullie eraan.. gewoon zo laten of lieten jullie de DA kijken? Het spuit er niet uit ofzo.. maar is ook geen mooie vaste poep

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:24

marlijntjuh schreef:
Maddox heeft een beetje last van diaree Er vreemd bij een pasgeboren veulen volgens mij.. Hebben jullie dat ooit gehad? En wat deden jullie eraan.. gewoon zo laten of lieten jullie de DA kijken? Het spuit er niet uit ofzo.. maar is ook geen mooie vaste poep

Zezani had dat 2 jaar geleden ook... Wij hebben de DA gebeld, omdat ze snel uit kunnen drogen.... Hij heeft toen een spuit gehad, was waarschijnlijk een bacteriele infectie.... Ook hebben we zachte zeep gekregen om z'n kont te wassen, omdat alles vast geplakt bleef.....

Succes

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:27

Ohw meiden.... voor Orri nog een week.... en ze was gisteren heul onrustig!

Steeds maar liggen, naar d'r buik kijken, dan weer staan en naar d'r buik aan het schoppen. Je kon op de camera duidelijk het veulen zien pesten in mama's buik. Arme Orri....

Ze kegelt nog niet, maar d'r uier is echt vol nu:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:31

Ziet er goed uit Tyrza

Saffier.. hij drinkt wel heel goed, en de poep is niet waterdun ofzo.. Dan zal hij toch niet uitdrogen?!

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:34

Ons veulen had vorig jaar ook wat diarree. Kijk even aan hoe lang het duurt. Duurt het langer dan een week, dan zal je DA een medicijn geven wat je dagelijks in de mond moet spuiten. Ruikt zoetig en ziet er wit uit. Weet alleen de naam niet meer.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:07

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:37

Marije, veel sterkte
Toch een mooie leeftijd die hij heeft gehaald!

Marlijntjuh ik ga zo ff kijken!

Tyrza, ze glimt mooi zeg!

Net ff wat foto's gemaakt:
1 week geleden:
Afbeelding
Nu:
Afbeelding
Afbeelding

Hier ben ik minder blij om
Afbeelding
Maar ach, ze schuurt zich anders echt nooit, alleen de week voor het veulen komt, dus dan kan ik haar wel vergeven
Gelukkig schuurt ze het haar ook niet stuk, ze gaat gewoon met haar kont tegen de muur gaan staan. Als ik haar staart borstel zie je er zo goed als niks meer van.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:44

Zo dat zijn flinke veranderingen in haar uier zeg!! Ziet er goed uit
Die staart alleen iets minder Balen zeg! Gelukkig groeit het wel weer aan

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 13:18

Marijer: Feli!!

En jij ook Tinkerloos, eindelijk maar toch Leuk filmpje

Orchid's veulentje was gister ook weer aan het rommelen en bewegen in dr buik

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 13:32

Ach toch nog één veulentje vannacht..proficiat aan Pepsi!!
Wel sneu van Sepp..al heeft die vast een superleven achter de rug!
Veel sterkte Marije!

Nog enkele merries waarvan er na het weekend misschien wel een veulentje naaststaat!(ik kan pas maandag weer komen gluren )

Wat betreft Pretty: We waren te laat met scannen..vandaag een geel lichaampje te zien..dus een paar dagen geleden de eisprong gehad
Dat betekent een nieuwe poging..en deze keer vroeg genoeg scannen..is niet erg,we hebben nog wel wat tijd,veulen mag best eind april komen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 13:50

Goeiemiddag.

Nog geen Sweety-babe?

Tyrza, wat blinkt jouw merrie toch geweldig mooi. Lekker strak rond buikje!

Marije, gefeliciteerd met weer zo'n snel veulen. En heel veel sterkte met het verlies van Sepp.

Net Neon gewassen, ben ik de camera vergeten.....had ik een keer een mooie schone merrie op de foto kunnen zetten, dom dom dom! Morgen zal ze wel weer smerig zijn.

Samir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 13:54

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 14:03

tonie schreef:

Quinzy
waar is je veulen??

Mmmm, zal nog wel in de auto zitten!!!!

Waar blijf je nou met die foto's?

zal nog wel bezig zijn met nu bevallen.... want het is zo stil.........

als er een een veulen krijgt vandaag ben jij het toch wel hoor!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 14:05

Ben ik weer even....

Zojuist heb ik alle pagina's vanaf woensdagavond bij zitten lezen. Wouw wat een mooie veulens zijn er geboren! Allemaal gefeliciteerd hoor! Super!!

Zelf ben ik vanaf woensdag middernacht bij Jovarna aan 't waken. Woensdagavond laat begon ze met melk druppelen, dus ben ik naar haar toe gegaan en ben er ook gebleven. Nu ben ik even thuis.
Het is erg spannend om nu niet bij haar te zijn, maar ik moest echt even bijtanken thuis. Na dit bericht stap ik weer in m'n auto en ga weer in de zon zitten, kijken naar de zwangere dames.... (Jovarna's weidemaatje is ook hoogdrachtig).

De melk blijft maar druppelen en toch laat de bevalling op zich wachten... Na 2 dagen en nachten waken, wachten, lezen, koffie drinken, rondhangen en nauwelijks slapen was ik echt geradbraakt. Maar afgelopen nacht heb ik toch wel goed geslapen en ik voel me nu redelijk fit. Dus laat het veulen nu maar komen!!!

Goed, ik lees jullie wel weer, en jullie mij, en alle 'lotgenoten': veel succes met de spanning! En de anderen nogmaals gefeliciteerd!!

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 14:42

marlijntjuh schreef:
viewtopic.php?f=59&t=585035
Foto's van Maddox zijn eerste keer op de wei!
Met speciaal voor Cheveyo een foto van zijn blauwe oog!

Er staan nu ook wat renfoto's bij

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:42

Marije: Wat sneu van oude opa Sepp... Maar 31 is echt een mooie leeftijd, hij heeft het super gehad bij jullie! En natuurlijk gefeliciteerd met het prachtige kindje van Pepsi!

Tonie: Ah zo is de dracht ook niet leuk meer he Ik hoop echt dat het snel komt!!

Tyrza: Wat glimt ze weer mooi Uier zit goede vooruitgang in, ben erg benieuwd, vorig jaar kletste je hier ook mee, weet ik nog goed!! Toen glimde ze ook altijd zo mooi

Jessje: Wat een verandering!! Als ze zo doorgaat is de volgende fase veulenen, spannend hoor Succes!

Vreya en Collin zijn trouwens weer bij de hengst, Vreya wordt meteen weer gedekt! Een andere hengst dit keer, ben nu al weer benieuwd Dus ik klets ook volgend jaar weer gezellig mee als het allemaal goed gaat, waar ik vanuit ga Het was trouwens nog een gedoe om beide in de trailer te krijgen, Collin stelde zich vreselijk aan, zo merk je pas wat voor kracht zo'n kleintje al heeft!!

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:50

Welke??? Toch niet Balony he???

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:00

@Tyrza: jeetje! Daar kun je nog net je spiegelbeeld niet in zien! Wat zit die merrie ongelooflijk mooi in haar haar!

@Marlijntjuh: het wil wel eens helpen om een beetje ontwormingspasta te geven. Ik doe dat standaard na een paar dagen (gewoon een beetje op mijn vinger) en daarmee voorkom je eigenlijk al dat ze die beruchte "veulenhengstigheids" kale billen krijgen.

@jessje: *PROEST* oh sorry, da's niet aardig! Geweldige foto van een niet zo geweldig drachtige mutsenfenomeen: staartschuren ...

@jovarna: !!! Vreselijk zijn ze he, die drachtige merries?? Maar als het er eenmaal is, ben je dat allemaal vergeten! Succes met waken weer!

Heb zojuist de zwangere buik gemasseerd. Lee heeft ZO"N jeuk onder op haar buik. Misschien wel omdat die huid zo strak staat (is bij zwangere vrouwen geloof ik ook -> geen ervaring mee ) maar misschien bijten de mugjes wel daar waar ze er niet bij kan.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:02

Mac schreef:
@Marlijntjuh: het wil wel eens helpen om een beetje ontwormingspasta te geven. Ik doe dat standaard na een paar dagen (gewoon een beetje op mijn vinger) en daarmee voorkom je eigenlijk al dat ze die beruchte "veulenhengstigheids" kale billen krijgen.

De DA is gisteren geweest voor de veulenenting (toen had hij nog geen diaree) En die heeft me verteld dat ik hem met 10 dagen voor het eerst moet ontwormen.. Hij heeft me een wormenpasta gegeven met een heel schema erop wanneer en met hoeveel pasta ik hem moet ontwormen. Heel fijn dat hij dat heeft gedaan! Maar als ik hem dan nu een beetje wormenpasta geef.. dan klopt dat schema natuurlijk niet meer!

Vreya weer bij de hengst Show foto's van de papa ben wel heel benieuwd wat voor hengst er deze keer op komt!

Die van ons worden natuurlijk weer gedekt door onze eigen hengst O'Bryan. Hij staat op het moment in Uden maar we gaan hem morgen ophalen.. er staan 3 mooie vrouwen voor hem klaar