Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 17:32

Huilen ja hoor, Lowara krijg ook last van haar hormonen. Ze heeft mij vandaag gebeten. en ook nog heel gemeen, dus niet per ongeluk. Ze heft dus echt al minimaal 5 jaar niet meer gebeten, alleen toen ik haar net had de eerste paar keer met het aansingelen probeerde ze het weleens.
Was half in shock dat MIJN paard mij beet, ( ok, ze heeft het wel van mij terug gekregen) omdat ze altijd zo lief en braaf is. ergste was, ze had het meteen door dat ze fout was, meteen lichaam en hoofd wegtrekken. ik liep alleen langs haar, dus ik schrok best.
iemand anders last van zulke uitspattingen?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 17:35

Jeetje! Dat is zeker schrikken hoor!!
Sim heeft 100% zeker weten ook last van haar hormonen en wil ook nog weleens dreigen, gelukkig heb ik ogen in mijn achterhoofd en ben ik super streng en concequent met haar waardoor ik (tot nu toe Knipoog ) geen schade opgelopen heb.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 18:15

Foto's van Lady van vandaag!

Afbeelding
7,5 maand (had me dus een maand verrekend Clown )

Afbeelding
Helemaal..buik wordt al aardig groot

Afbeelding
Hoofdfoto.

Afbeelding
Na het longeren...mijn dametje Lovers

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 18:16

@lowara: Ja... herkenbaar, zulke uitspattingen... helaas... Is toch echt een hormonenkwestie geloof ik. Knipoog

@Jeddah: Spannend!

Heb vandaag voor het eerst het veulen echt 'zien' bewegen. Ik inspecteerde Fanja's uier en op dat moment begon het allemaal te bewegen en te schudden. Vervolgens een luide *zucht* van Fanja... Arm paard... Bloos

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 18:44

het was inderdaad de 1ste ker en net gebeurde het weer!
is inderdaad erg leuk om te zien.
ik ben blij dat mijn merrieniet zon last heeft van stemmingswisselingen Haha! .
ze is erg rustig en nuchter maardat was ze voor haar dracht ook.
maar misshien komt dat nog je weet maar nooit.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:09

jeddah schreef:
Ik kan ook overal aankomen, als ik wil.... want ik ben en blijf Alpha mare Haha! ! Maar zo in de vroege ochtend half slapend kom ik niet zo dominant over.. Knipoog . Ik melk haar wel om de dag nu en dat mag ook allemaal. Sim is meer dreigen dan echt doen.. ze weet ook wel beter Extreme duivel .

Waarom melk je haar?

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:10

Jullie gaan snel! Ik heb weer wat goed te maken Lachen

@ jeddah: de tijd gaat echt snel! Nog maar 13 daagjes! En het feit dat het levensvatbaar is is ook wel een heel fijn idee denk ik! Haha!

@ kelan: 279 dagen vind ik toch aardig ver hoor! Ja Ik moet nog zo'n 260 dagen wachten.. er zijn hier ook merries die nog wel 5 maand moeten! Ik zou dat echt niet meer uithouden met al die hoogdrachtige merries hier allemaal! Ach gut

@ loolapaloza: fijn dat alles klaar is! Het wil vast al komen in die lekkere stal maar het moet nog eventjes wachten! Lachen
Plast ze in de voerbak? hahaha Clown gekke merrie. Vreya poept wel eens in de voerbak *LOL* waarom weet ik ook niet!

@ phiabink: Fijn dat het allemaal goed gaat! Haha! Het veulen zien bewegen vind ik ook altijd super! Ja
maar ik heb toch wel medelijden met de merries hoor Ach gut

@ Misshis: Rilexta gaat ook hard! spannend!! Haha! Ik ben echt benieuwd wie de volgende wordt!

@ elady: Mooi dat ze nog goed voor je wil werken Lachen Wel jammer dat je niet goed gerekent hebt!! Weer een maand langer wachten! Ik vind haar er echt heel goed uitzien voor een 7,5 maand drachtige merrie! Je ziet vrijwel niets!

bubbels schreef:
Nog 12 dagen Pling en de status:

*Groeiende buik
*Geen uier (en dus ook geen melk oid)
*Zeer licht ingevallen hamlappen
*Veulen dat met de regelmaat van de klok laat merken dat het er is
*Mamma eet alsof ze 7 geitjes heeft opgegeten

We verwachten nog steeds dat het later komt.

haha! Vreya's veulen laat ook elke dag duidelijk merken dat het er is! *LOL* Maar daar ben ik wel blij mee, anders ga je je weer voor niets zorgen zitten maken enzo! Clown
Ze moet dus nog 12 dagen en ze heeft nog niets geen uier? Dan lijkt het me ook dat het later komt

@ marije: 300 dagen alweer! Je ziet de uier echt veranderen! De vorige keer was het echt haast niets, maar nu is er toch duidelijk een begin! Haha! En wat een sneu verhaal over Macy Verdrietig Echt heel zielig en het verpest een hoop! Paarden onthouden meer dan je denkt!

Citaat:
Hou op schei uit! Ik heb met Lee heel wat afgesjouwd, vooral de eerste jaren dat ik haar had. Het was echt een onverstoorbaar buitenrijpaard. Gewoon met zijn tweetjes door druk verkeer, woonwijken, over bruggetjes, door het bos, op het strand, langs spoorlijnen, samen met een rammelende trekker onder tunneltjes door ... noem het maar op. Het deerde haar niks. Maar nu . Alles is "OEHHHH ENG". En dan die kuddedrang! Van de vorige keer weet ik dat dat duurt totdat het veulen eraf is. Ik heb dus een gezellig half jaartje voor de boeg met Lee ... NOT !!

Ja, dat is echt vervelend! Ik heb daar ook last van hoor! Ze hebben misschien al dat gevoel dat ze het veulen moeten beschermen nu het al zo groot is ofzo? Ik probeer me er niet zoveel van aan te trekken dan wordt ze wel wat rustiger Lachen

@ luna1: leuk zeg! Het is echt een leuke gevoel als je het voor de eerste keer ziet bewegen! Haha!

@ lowara: Dat is niet leuk zeg Al helemaal niet als ze je al 5 jaar niet gebeten heeft! Je moet maar denken dat ze zichzelf niet helemaal is tijdens de laatste maanden. Vervelend dat ze zo verschrikt reageerde (ook al is het wel goed dat ze wist dat ze fout zat)

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:15

Vandaag heb ik dus ook lekker gereden en het ging redelijk goed Lachen Ze was in ieder geval braaf Ja Niet erg voorwaarts maar dat kan ik wel waarderen.

Ik heb alleen een vraagje, ik zal het even uitleggen:

Vreya poept en scheet (om het maar zo te zeggen) nogal veel! Met veel bedoel ik echt om de paar minuten een scheet. En tijdens het rijden poept ze ook ongeveer 3/4 keer! Nu was ze vanmiddag in stal en ik stond achter haar. Ik hoorde dat ze met de staart sloeg en ik keek achterom, ik schrok helemaal want ik dacht dat ze mij wou schoppen(wat ze anders noooit doet) maar ze trapte naar haar buik, ze werd heel onrustig en ze ging gewoon op de tegels rollen Verward Ik wou haar nog tegenhouden maar ze lag al..een paar keer gerold en ze stond weer op.. Daarna weer gepoept.. Ze at wel meteen weer door.. Ik snap het niet helemaal, kan het door de dracht komen dat een merrie last heeft van haar darmen ofzo? Dat het minder ruimte heeft door het veulen? Of dat ze zich opgezet voelt?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:21

Citaat:
@ elady: Mooi dat ze nog goed voor je wil werken Wel jammer dat je niet goed gerekent hebt!! Weer een maand langer wachten! Ik vind haar er echt heel goed uitzien voor een 7,5 maand drachtige merrie! Je ziet vrijwel niets!
Op deze foto's is ze idd niet zo heel dik en het valt me ook nog wel mee. Maar voor haar doen is ze toch vrij dik hoor.
Dit is een foto van deze zomer (geen bespiering, hier kwam ze net terug van de dekking en had een maand stilgestaan)
Afbeelding
Net terug van de dekking.
Afbeelding
Vandaag

En een trotse aanstaande moeder:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door elady op 17-02-05 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:22

Lady mest ook veel tijdens het rijden. Zo'n 3 a 4 keer. Het veulen ligt dan gewoon in de weg denk ik.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:24

MissHIS schreef:
jeddah schreef:
Ik kan ook overal aankomen, als ik wil.... want ik ben en blijf Alpha mare Haha! ! Maar zo in de vroege ochtend half slapend kom ik niet zo dominant over.. Knipoog . Ik melk haar wel om de dag nu en dat mag ook allemaal. Sim is meer dreigen dan echt doen.. ze weet ook wel beter Extreme duivel .

Waarom melk je haar?

Om de kleur van de melk bij te houden, het is maar een paar druppels per keer hoor, niet zoals je een koe melkt Knipoog .
Wanneer de melk van kleur veranderd en straks wit en ondoorzichtig wordt zit je (meestal) binnen 48 uur van de bevalling.
Ik heb het vorige keer ook gedaan bij Sim (en bij meerdere merries) en het werkt elke keer weer. Anders had ik Sim's vorige gemist, verder liet ze namelijk erg weinig zien.
Hier een goede link:
http://www.equine-reproduction.com/arti ... icting.htm

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:18

@ elady: vergeleken bij die andere foto's zie je inderdaad echt wel verschil! Ik vind haar nu haast nog wel mooier! Lachen Het is echt een hele mooie fries Kwijl

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:00

Ik heb Ginger weer goed bekeken vanmiddag Haha! Haar uiers zijn niet echt verandert en buik ook niet (had ik ook niet verwacht) Kleurtje wel! Van valk is ze oppeens naar een heel vreemd bruinrood kleurtje gegaan Haha!
Ik heb nu ook een foto waar je duidelijk al van die puntjes op de tepels ziet zitten, ik zal die zo even hier neerzetten.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:06

ik moet nog ongeveer 7 weekjes wachtten.
maar de merries zijn al erg dik.
helaas heb ik geen foto,s van de dikke buiken.
iedereen maar 1 veulen op komst????
bij ons 2 Haha!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:07

Ze is er idd echt op vooruit gegaan. Ik heb ergens nog wel een hele oude foto van d'r. 2 jaar geleden toen ze net bij ons was, had altijd voor de kar gelopen en bij een boer gestaan, kende niks wat met een zadel te maken had Clown
Maar ze krijgt nu mooie spieren (zullen wel wat minder worden net na de bevalling Bloos )

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:13

elady schreef:
Ze is er idd echt op vooruit gegaan. Ik heb ergens nog wel een hele oude foto van d'r. 2 jaar geleden toen ze net bij ons was, had altijd voor de kar gelopen en bij een boer gestaan, kende niks wat met een zadel te maken had Clown
Maar ze krijgt nu mooie spieren (zullen wel wat minder worden net na de bevalling Bloos )

ach dat zal wel meevallen! Lachen plaats die foto hier maar Haha! Mag vast wel Bloos

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:14

Ik ben trouwens heel erg benieuwd hoe het bij nimber gaat!!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:41

jeddah schreef:
Om de kleur van de melk bij te houden, het is maar een paar druppels per keer hoor, niet zoals je een koe melkt Knipoog .
Wanneer de melk van kleur veranderd en straks wit en ondoorzichtig wordt zit je (meestal) binnen 48 uur van de bevalling.
Ik heb het vorige keer ook gedaan bij Sim (en bij meerdere merries) en het werkt elke keer weer. Anders had ik Sim's vorige gemist, verder liet ze namelijk erg weinig zien.
Hier een goede link:
http://www.equine-reproduction.com/arti ... icting.htm

Oke, helder! Cool

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:43

waar is iedereen? Tong uitsteken Heb ik eens de hele avond de computer voor me alleen is er niemand! Huilen Tong uitsteken:P

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:26

De uiers, met duidelijk van die puntjes erop:
Afbeelding
Betekend dit eigenlijk dat ze al zoiets als melk geeft?

En haar kleurtje vond ik ook wel leuk om te laten zien, eerst was ze valk (iets lichter dan rechts, foto is van zaterdag), maar toen ik haar zaterdag borstelde lieten al haar blonde haren los en vandaag was ze dit kleurtje (links)
Afbeelding Afbeelding

Ze heeft nog tot mei te gaan Lachen

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:33

Nog tot mei?? Dan heeft ze al best veel uier! ( of heeft ze al meer veulens gehad en is het gewoon al wat uitgelubberd?)

Die kleurverandering is wel grappig zeg! Haha!
Laatst bijgewerkt door vrijalover op 17-02-05 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:33

en dat puntje op de spenen heeft vreya ook Ja volgens mij betekent dat niets Knipoog

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:35

Ja ik vond ook al dat ze wat veel uier had, maar volgens de eigenaresse viel het wel mee. Die puntjes waren zaterdag ook nog niet te zien en ik mocht niet meer onderaan haar buik komen, dan werd ze onrustig Haha!
Buik leek eerst trouwens dikker, maar dat kan ook komen omdat ik te graag een verandering wil zien Haha!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:52

annetje, heeft jou merrie nie gewoon last van vocht? Mijn merrie heeft dat ook, meestal als ze gelopen heeft is het alweer stuk terug getrokken, ze staat nl op stal. Bij mijn merrie zag ik laatst ook zo' n soort puntje aan een speen hangen, maar volgens mij is dit gewoon wat vocht wat eruit gaaat, dit zag ik ook bij een merrie van een kennis van me en die vertelde dit.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 00:05

Goh, het verhaal van Macy is niet mis. Ik heb ook een merrie die het niet helemaal jofel vroeger heeft gehad. Henk kan haar na 2 1/2 jaar in en uit de paddock halen. Is als de dood voor mannen. Als ik de stal in kom met een hooivork, dan staat ze helemaal stijf van angst. Kom ik met een borstel binnen dan is er niks aan de hand. Ja kan dus nagaan wat er is gebeurt. Ze was giga teugelkreupel en licht bevangen toen ik haar kocht. Met rijden is ze super braaf en 99.9% bomvrij.
Ze kan niet naast een ander paard staan op stal, laat staan als ik haar met een ander paard in de paddock zet. Ze staat dus alleen met niemand naast haar. Over het tussenschot hangt een deken, want mevrouw wil privecy hebben. Niemand mag naar haar kijken. Haar oren staan dus vaak de verkeerde kant op. Haar echte naam is Lisenka, maar het roepnaam is Bep, meestal sekreet, kreng of pitbull. Ik kon haar verkopen, maar ik was blij dat ze op de buigproef niet goed liep. Ze bleef lekker staan. Ze heeft nog nooit 1 pas kreupel gelopen. Misschien heeft ze zich verstapt die ochtend in de paddock.

Ze is door Famosa van de troon geschopt en daar heeft ze flink de pest er over in. Ze doet leijk als Famosa naar haar kijkt. Ze staat om zich heen te bijten als ik met Famosa bezig ben. Haar achterbeen staat klaar voor de aanval als ik met Famosa langs haar loopt naar de bak toe.
Conclussie: Merries zijn net wijven, altijd jaloers op elkaar Knipoog .

Famosa heeft nu de laatste 2 dagen een beetje een lastig kind dat op/tegen haar darmen drukt/schopt/ligt?? Ze mest wel de gewonen hoeveelheid, maar het komt met langere tussen pose. Ze heeft nu iets meer zucht voor haar melkbar.
Ze is nog steeeeeeeeeeeeeds heeeeeeeeeeeeeeeeeel lief.