Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kabayo schreef:Rensju
Nou, ik ben onwennig van deze HK en ik mis het wachten op een veulentje! Haha. Nu heb ik een saaie winter
Claudia jaa ik hoop het ook!
Ik lees weer stil mee
Cioccolato schreef:Dan doe je het korter buiten of zorg je voor een binnenbak/cirkel etc als je vroeg in het seizoen fokt. Later in her seizoen vallen de echt vieze dagen wel mee.
Ze kunnen echt wel wat wind en regen hebben als ze daarna maar op kunnen drogen en niet vies en nat hoeven liggen. Met deken mag ik hopen dat een jong veulen er alsnog niet een gehel dag in moet staan
Cioccolato schreef:Dan doe je het korter buiten of zorg je voor een binnenbak/cirkel etc als je vroeg in het seizoen fokt. Later in her seizoen vallen de echt vieze dagen wel mee.
Ze kunnen echt wel wat wind en regen hebben als ze daarna maar op kunnen drogen en niet vies en nat hoeven liggen. Met deken mag ik hopen dat een jong veulen er alsnog niet een gehel dag in moet staan
Zaquira schreef:Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat een merrie het veulen niet accepteert met dekentje dus denk dat het meer een uitzondering was. Gewoon de merrie eerst even aan het dekentje laten ruiken ofzo? Veulens kunnen de kou vaak prima aan, het is meer de regen waar ze last van hebben.
Zorgen dat ze altijd droog kunnen liggen.
superpony schreef:Die van ons komt pas eind Juni, dus verwacht mooi weer.
De merrie wil normaal echt niet graag op stal, maar 3jr terug wilde ze de laatste dagen steeds op stal staan. Na de geboorte de volgende dag de deur open, dan heeft ze eerst een stuk schuilstal en dan de paddock en bak.
De vorige was van 5 Mei en was op zich mooi weer toen. Daarna wel wat regen.
Misschien is het een idee om het dekentje nu al in de stal te hangen of bijv op stal een uurtje bij de moeder op te leggen dat het haar geur krijgt.
Nicky1963 schreef:superpony schreef:Die van ons komt pas eind Juni, dus verwacht mooi weer.
De merrie wil normaal echt niet graag op stal, maar 3jr terug wilde ze de laatste dagen steeds op stal staan. Na de geboorte de volgende dag de deur open, dan heeft ze eerst een stuk schuilstal en dan de paddock en bak.
De vorige was van 5 Mei en was op zich mooi weer toen. Daarna wel wat regen.
Misschien is het een idee om het dekentje nu al in de stal te hangen of bijv op stal een uurtje bij de moeder op te leggen dat het haar geur krijgt.
Zie post hierboven
Boelles schreef:Hier ook nog niet uit qua hengstenkeuze, ik wil nog een 3e poging wagen voor onze friesche merrie die moeilijk drachtig raakt. Wil dit jaar andere hengsthouder proberen.. heb contact met een gynaecologische veearts, dus hoop dat we dit jaar geluk hebben. Ga wel vroeg beginnen dit jaar dus moet wel asap keuze gaan maken.