[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yvk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:49

Knolselder klinkt goed. Je scant niet op dracht of gaat dat niet?

Caresse gefeliciteerd!

Spannend AM! Hopelijk deze ronde Wild Thing drachtig.

Pradadaan zo spannend weer om te scannen. Duimen dat ze toch weer mooi drachtig is geworden.

Balen Mirjam!

Melissa bij jou vlot het ook echt niet. Zo balen dat ze niet op het hengstig spuiten reageert. Wat is nu het plan?

Symke ook gefeliciteerd!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:05

Gefeliciteerd met de drachten. Zie er toch steeds meer. Dat is fijn.

En jammer van diegene waar het niet is gelukt.. ik hoop oprecht dat het gaat lukken.. wil jullie allemaal welkom heten bij de club namelijk

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:10

Saradominnn jij ool flink balen :(

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:23

Vervelend Saradominn!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:35

Yvk, ik scan wel eens op dracht. Maar laatste keer hadden de merries er last van (miniatuurpaardjes en minishetjes, iets minder makkelijk). Binnenkort worden er een paar gescand.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 01:03

Saradominnn schreef:
Pff balen voor de niet drachtigen en gefeliciteerd aan de drachtigen! *\o/*

Hier vanmiddag ook 18dagen scan gehad, helaas was ze niet drachtig en ook nog geen ei. Het leek erop of ze een tussen ei heeft gehad volgens de dierenarts.. Heel erg jammer op vrijdag middag was het ei 4,6 en zaterdag om 17uur geinsimineerd, maandags gescaned en ei was eraf. Zullen we dan toch te laat geweest zijn?

Jammer dat het allemaal zo veel extra geld moet kosten als het niet lukt.

Voorderest succes op het wachtbakje, mijn Dierenarts komt maandag weer scannen.

Ow, nu word ik ook bang

Hier op dinsdag avond een ei van 4,5cm, maar ook een heel mooi ei. Ze was goed hengstig. Zaad is er woensdag middag in gegaan en was ze nog erg hengstig. Donderdag zag ik haar ook nog erg hengstig, maar als het goed is leven de zwemmers dan nog.
Op vrijdag gescand was ei weg.

Ze leek steeds hengstig, dus laten scannen, maar was helemaal geen activiteit. Nu zie ik het weer, maar maandag is pas 18dgn, dus wacht af, tenzij ze vrij/za echt mega hengstig staat.

Ben er wel heel bang voor, want ze bleef wel hengstig doen. Vorig jaar ook en toen was ze leeg. Maar toen toonde ze wel meer dan nu.

En je leest ook hoe vaak het niet gaat, dus je houdt je hart vast. Maar in principe zat alles echt mee.

Hopelijk laat die van jou maandag wat zien en als je eerder twijfelt, ook laten scannen maar?

Vorig jaar zaten we er een paar keer naast en was haar cyclus wat vreemd. Had nou best vroeg laten scannen en was ei al 4,5 cm. Die was vrijdag dus weg en ze bleef wat hengstig tonen. Daar heb ik vorig jaar op gescand, dus net te laat denk ik.
Nu scan ik vroeger in de hengstigheid. Blijkbaar is er bij haar al een ei dan.

Heb je er nog andere paarden bij staan? Toen ze op de scan vruchtbaar was, toonde haar broer goede zin. Ze zijn altijd hecht en vies close ( zonder dekken) maar de andere hengstigheid laat hij niks eruit hangen.

Saradominnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 06:38

Ze was na insiminatie nog 3 dagen hengstig wat ik al vreemd vond, maar het ei was wel weg.

Ze staat in groepsverband en ze laat de hengstigheid altijd goed zien, mocht ze eerder hengstig tonen laat ik haar eerder scannen inderdaad.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 07:50

Met hoeveel dagen doen jullie uiterlijk de scan om te zien of het hartje klopt en of het er nog zit? Precies op 30 dagen, rond de 35 of pas na 40 dagen? Ik krijg nu zoveel verschillende informatie dat ik aan mezelf begin te twijfelen :=

Volgens de DA zou ik ongeveer 18 dagen na de dracht scan nog een keer moeten laten scannen, op stal roepen ze na 40 dagen pas en ik had zelf gelezen dat je rond de 30 a 35 dagen moest scannen weer. Dat zou ongeveer kloppen met wat de DA zei.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 08:15

Caresse ik heb met 28 dagen en 31 dagen op kloppend hartje gescand

Vervelend zeg saradominn hopelijk vlot het snel :knuffel:

Symke gefeliciteerd!

Oh nee mirjam wat balen -O- hoeveel tijd zat er tussen insemineren en scannen op dracht?

Melissa ook bij jou pech... wat rot zeg

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 08:38

Jeetje blijft erg lastig bij een aantal zeg :(
Ik hoop echt dat jullie vanaf nu meer geluk gaan hebben!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 08:55

Kabayo was 15 dagen na inseminatie.
Eli wordt op 20 dagen gescand.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:05

Caresse07 schreef:
Met hoeveel dagen doen jullie uiterlijk de scan om te zien of het hartje klopt en of het er nog zit? Precies op 30 dagen, rond de 35 of pas na 40 dagen? Ik krijg nu zoveel verschillende informatie dat ik aan mezelf begin te twijfelen :=

Volgens de DA zou ik ongeveer 18 dagen na de dracht scan nog een keer moeten laten scannen, op stal roepen ze na 40 dagen pas en ik had zelf gelezen dat je rond de 30 a 35 dagen moest scannen weer. Dat zou ongeveer kloppen met wat de DA zei.

Mij werd aangeraden op dag 40.dus dat heb ik laten doen.

Mijn vraag; laten jullie ook later nog een keertje scannen? Ze zeiden daar, kan over drie weken nog een keertje, dat doen sommigen maar hoeft niet.

Benieuwd naar jullie mening!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:07

Ik deed dat nooit.
18 dagen en 35 dgn. (Nu wordt het 40+ ipv 35)

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:26

Hier nu 45 dagen drachtig en alweer voor het eerst voor de koets geweest :)
Afbeelding

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:36

Rond de 100 dagen laat ik nog scannen voor de eventuele gust regeling. :j

Later vandaag ga ik even uitgebreide bijleespost maken.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:38

Ik sla de 35 dagen scan over en scan alleen nog een keer op 6 weken. Als het niet blijft zitten zie ik ze dan toch wel weer hengstig worden en als het met 6 weken nog zit dan heb ik er toch wat meer vertrouwen in.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:42

Ha ha ook hier weer allemaal verschillende meningen/ideeën over wanneer te scannen :D

Ik ga er nog wel even over nadenken dan wat handig is.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:49

Is het scannen dan ook een risicofactor of maakt dat niet uit? Ik twijfel, mocht het er niet meer inzitten over drie weken dan kan het nog net een keertje opnieuw proberen
En wat Golden Arrow ook zegt daarna wel vertrouwen blijft zitten.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:35

Ja inderdaad, mocht het er over 18 dagen toch niet meer inzitten dan kan ik nog een keer proberen. 6 weken is alweer een stuk later in het seizoen en ik weet niet of ik dan nog een poging zou wagen of niet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:00

Saradominnn schreef:
Ze was na insiminatie nog 3 dagen hengstig wat ik al vreemd vond, maar het ei was wel weg.

Ze staat in groepsverband en ze laat de hengstigheid altijd goed zien, mocht ze eerder hengstig tonen laat ik haar eerder scannen inderdaad.

Hier alleen de donderdag heel heftig nog en daarna niet. Toen va zondag weer een beetje. Op maandag toen nog eens laten scannen of ze weer echt hengstig was, een ei op links had. Niet dat we daar wat mee hadden gedaan, maar meer om te weten wat er gebeurt van binnen.

Nu toont ze ook steeds wat hengstig, maar broer reageert er niet als echt op.

*Voor iedereen* Bij leeg blijven; Op hoeveel dagen werd jullie merrie weer hengstig?

Maandag is 18 dagen na insemineren, maar wel 22 dagen vanaf haar eerste dag hengstigheid.

Stel...........Dat we maandag scannen en het ei is al klaar om te springen, is dinsdag insemineren misschien te laat. Maar het kan ook de perfecte dag zijn of zelfs een of meer dagen later.......

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:14

Gefeliciteerd met de drachten allemaal.
Balen mirjam.

Superpony: Hangt af van de cyclus van de merrie, mijn merrie heeft 2 keer op woensdag geovuleerd, en wer de eerste keer op zaterdag en de tweede keer op zondag al hengstig. Gemiddeld worden ze 4 /5dagen voor de eisprong hengstig, en dan nog 1/2 dagen erna. Hoe lang de cyclus duurt kan ook verschillen, dat ligt normaal tussen de 19-23 dagen. als je het niet weet zou ik uitgaan van 21 dagen.

Waarschijnlijk ben je op maandag nog niet te laat dan, maar precies op tijd. Ga mijn merrie ook maandag scannen op 19 dagen, is ze niet drachtig zie je als het goed is wel al een mooi ei zitten die paar dagen later springt.

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:21

:)F ik kom ook weer even binnenvallen, mega druk is het op het bedrijf

eerst even ego *\%/* *\%/*
Wirolieta had zojuist een goede scan met hartslag
Na het overlijden van Ryder was ik helemaal uit het veld geslagen. En had ik even geen zin om nog aan fokken te denken omdat ik mezelf niet weer zulk groot verdriet wou aandoen.
Maar na veel medeleven vanuit Watermolen Equine Allround Anneke Vellekoop en Jan Greve kreeg ik een mooi aanbod, waarvoor nog 1000maal dank! Er zat alleen 1 voorwaarde aan, ze wouden ook graag mijn eigen gemaakte 'Ollie's Special' kaas proeven.
Nou dat ontroerde mij zo, dat er binnenkort een kaasproeverij jullie kant op komt.
Ik had mezelf voorgenomen wanneer er meteen een mooi ei zat we het gingen proberen. Op 10 mei kwam Dierenartsenpraktijk DSA Henno Suichies langs om te scannen en er zat een mooi ei maar nog niet goed genoeg om te insemineren dus de dag erna op Wirolieta's verjaardag is ze erbij geweest.
De eerste scan was goed en vandaag zagen we een mooie hartslag.
Duimen jullie mee dat alles goed verloopt en dat ik rond 11 april een kleine 'Je Suis Equus Tame' in mijn armen mag sluiten.

En ik ben er even voor gaan zitten... een hele lange bijlees post _O-

AM_Horses ik duim voor je

corinadrenth pff lastig als de cyclus niet gaat zoals het moet, hopelijk verloopt het nu goed met de regumate en het spuiten

jennyk spannend, duimen draaien op het wachtbankje

Muronia hier ook wel eens gehad dat 1 ei kromp en er een andere ei kwam

Janinevv even op date met de merrie

paardje2013 GEFELICITEERD

Knolselder hopelijk is ze snel hengstig

Eilinora GEFELICITEERD

Dennenboom
hier op dag 17, vandaag op dag 37 (dierenarts moest bij de buren ook merrie's scannen) en dan voor de gust reductie nog in september

EllyC ah wat jammer, hopelijk gaat het met hengstig spuiten goed komen

baudyh nou wat een week zo, hopelijk gaat alles goed met de merrie's

Hennos dat is oliebol! hopelijk is 3x scheepsrecht

kyrkelover ik duim voor je

StalMelyn nou dan ga je twijfelen aan de kwaliteit van het sperma, maar dat is dus niet het geval. Het is zo raar jaar

Feanyth gefeliciteer met je sportpredicaat

Nynkster GEFELICITEERD

petravdmeerx GEFELICITEERD

superpony spannend

goldenarrow GEFELICITEERD

Kabayo GEFELICITEERD, leuk zo voor de boerenkar

vienna1987 jammer, hopelijk pakt ze nu

ZwarteHeks oei wat schrikken gelukkig het goed gegaan, nu afwachten maar

Marjoleine89 GEFELICITEERD

MDWStables wat jammer, hopelijk pakt ze nu

vienna1987 ja die dagen duren dan zo lang, nog even geduld op het wachtbankje

Luna2006 zo 100 dagen alweer

simpie94 nog even geduld

Yvk ook lekker op het wachtbankje

Caresse07 GEFELICITEERD

pradadaan ik duim voor je

mirjamalvaro
ppff wat jammer van Sterre...

Melissa1996 wat rot dat er geen hengstigheid komt. hopelijk snel een goede scan voor mallow

Symke
GEFELICITEERD

Saradominnn
Hopelijke pakt het nu

MukiwaCobs
GEFELICITEERD, lekker een ritje maken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:39

Heb 1 jaar meerdere pogingen nodig gehad (net na aankoop, stress vanwege nieuwe plaats was de oorzaak) en was iedere keer dag 17 scannen en dag 18 insemineren. Mijn vorige merrie ook 1 keer meer pogingen nodig gehad, dat was dag 20 insemineren. Maar bij alle pogingen verder waren ze bij de 1ste inseminatie drachtig.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:22

Hier draaien de duimen voor je Olga89 :)

En respect voor jouw bijleespost :oo _/-\o_

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:36

Ik hoop niet dat mijn merrie snel hengstig is hoor Olga, ze moet juist drachtig zijn _O-

Fijn dat ze zo snel weer netjes drachtig is!