[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:44

Muronia, wat fijn dat het beter gaat met Veronia en dat het niks echt ernstigs was... spannend hoor met Wainonia, ik duim

Spannend Renske morgen...

Goed op weg dus Vulina!

Spannend Baudyh, hopelijk wel mooi drachtig...

Floripori, vrijdag hebben wij de 16 dagen scan, spannend :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:10

@Libera ik snap heel goed dat het een lastig iets is zo... Ik kan alleen maar zeggen, volg je gevoel.

Volgens mij weer een hoop scanners deze week ofniet? Wij gaan woensdag met 2 scannen :j wederom niet gezien dat ze gedekt zijn maargoed dat zegt dus blijkbaar niks haha.

@knolselder, nou anders ik wel! Haha. Vorig jaar pakte ze wel in 1x en met 30 dagen zat 't ook nog. Ergens daarna toen helaas toch afgegooid.
Dus ik vind dat het nu deze ronde wel raak mag zijn en dat 't ook moet blijven zitten :+.

Ze is gisterochtend weer naar de hengst gegaan. Was goed hengstig en gelijk gedekt.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:21

Libera, wat een nachtmerrie! Ik snap je twijfels helemaal. Zo is fokken niks aan. Zo compleet en af en dan door een ongeluk toch nog verliezen. Het is niet eerlijk af en toe. :(:)

Het wordt spannend komende week met al die scans! Hopelijk een hoop positieve berichten en een vol 30 dagen bankje.

Hier is de meeste spanning er af. Merrie is weer opgepakt en we hebben vandaag voor het eerst sinds de Corona uitbrak les gehad. Heerlijk kunnen rijden en volgens mijn instructie moet ik straks gewoon weer los op wedstrijd. (Naja meetmomenten zijn het nu geloof ik) Ik wil proberen voor haar veulen het keurpredicaat erop te rijden, dus we trainen nu voorzichtig naar ons Z1 debuut toe. En verder mag ze lekker chillen met haar maatje in de weide. {:}
Afbeelding

baudyh

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:12

Zoals verwacht niet drachtig. Moet morgen alweer geinsimineerd worden. Heeft een mega ei. Dus morgenavond al te laat waarschijnlijk. Gelukkig staat de hengst gewoon bij de hengstenhouder op stal dus
Hij komt morgen ochtend. Super dat dat allemaal weer kan. Dan dinsdag avond scannen en naspoelen voor de zekerheid.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:55

Jammer Baudyh, hopelijk pakt het deze keer wel.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:59

Vind het toch steeds weer bijzonder om te lezen hoe vaak iemand hier het juiste gevoel heeft over wel of niet drachtig. Leuk dat er dan blijkbaar zo'n duidelijke herkenning is.
Natuurlijk nu wel jammer dat je het juiste gevoel had Baudyh, maar gelukkig meteen verder en fijn dat je niet te laat bent nu.

Verwacht je dan dat je haar binnen 1 jaar (of wat er van overblijft) nog Z2 kunt gaan starten alicelover? Vind ik serieus heel knap als dat gaat lukken. Mooie uitdaging!

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:33

Bussymissy, om een voorlopig keurmerrie keur te krijgen moeten ze een winstpunt in de Z1. Voor sportpredikaat moet ze wel Z2. Dat gaan we ook niet meer redden voor ze te dik wordt.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:34

baudyh schreef:
Zoals verwacht niet drachtig. Moet morgen alweer geinsimineerd worden. Heeft een mega ei. Dus morgenavond al te laat waarschijnlijk. Gelukkig staat de hengst gewoon bij de hengstenhouder op stal dus
Hij komt morgen ochtend. Super dat dat allemaal weer kan. Dan dinsdag avond scannen en naspoelen voor de zekerheid.

Wat jammer!
Wel fijn dat ze morgenvroeg willen komen, zodat je niet te laat bent. Hopelijk lukt deze ronde wel.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:35

Renske heel veel succes vandaag!!

Stal HD klinkt goed, houden zo :)

Imaginaerum jij ook heel veel succes vandaag. Wainonia zit ook in de derde ronde. Niks aan he?

Knolselder spannend!

Setteli klinkt gunstig, ik duim voor een goede scan vandaag.

Vulina, mooie groep als het allemaal lukt! Succes met de laatste 5.

Baudyh wat jammer dat er niks in zit. Succes voor deze ronde!

Floripori ja ze staat er wel goed, maar zo inmiddels zou ik haar ook wel graag weer thuis willen hebben. Hopen dat ze drachtig is, dan zijn we klaar hier.

Riv_Q dan lopen we weer aardig gelijk op. Ze gaan donderdag of vrijdag scannen (16 of 17 dagen). Ik duim voor ons beide ;)

Cp ook een spannend weekje. Ik hoop dat ze stiekem hebben gedaan wat er moest gebeuren.

Lekker als je weer gewoon kunt ademhalen alicelover. Ik heb met Veronia ook nog een doel voordat ze op verlof mag. Hoop dat het lukt. Al is het niet voor een predicaat, dat werkt bij de Groningers anders, niet met sportprestaties.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 10:12

balen baudyh.

Hier Chablis weer geovuleerd. Over 10 dagen dan nog 1x poging met hengstig spuiten. En we geven supplement bij.
En anders blijft ze dit jaar dus leeg.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 10:40

Hopen dat het deze ronde lukt Mirjamalvaro!

Olivia is helaas niet drachtig. -O-
Zit een eitje van 3,2 Dus woensdag weer scannen.

Ariel nog wel mooi drachtig. :D
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 10:42

Balou, gefeliciteerd met je kloppende hartje! Ik ben echt benieuwd naar jouw veulen!

Fijn dat het beter gaat met Veronia en ik ben zo benieuwd naar de scan van Wainonia!

Succes voor de scanners vandaag!

Baudyh, wat jammer dat ze niet drachtig is, ik hoop dat je volgende ronde meer succes hebt.

Mrijam, ik hoop dat het toch nog gaat lukken met Chablis.

Hier zitten we inmiddels op 54 dagen, dus de komende 270 dagen zijn niet spannend :o

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 10:49

Vanavond zal ik even uitgebreid reageren :o

Zaterdag met Happy de SLP gedaan in Duitsland en ze behaalde een mooie score van gemiddeld 7,98.
Vanmorgen een buitenrit gemaakt naar de Radstake en Happy is nog mooi drachtig, nu 33 dagen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:41

Zo Cassio is weer geinsimineerd net. Een dubbel portie zelfs. De hengstenhouder vroeg nog of we haar echt niet willen verkopen.
Blijkbaar komt er bij het kwpn een veiling van veulens van alleen jonge hengsten ook van il Divo en wij hadden de mooiste dus....maar we zijn er uit Proxi blijft.
De beste moet je houden hè

Hopelijk zit er nu een mooie broer of zus in.
Morgen avond maar weer scannen.

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:01

Gefeliciteerd met de nieuwe drachtige en kloppende hartjes..

Hopelijk meer geluk in de volgende ronde voor de gene doe niet drachtig bleken..

Wij zijn vanavond aan de beurt voor de 1e scan...

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:04

Smeetje en ik gaan ook om 5 uur weer. Benieuwd of er nog wat zit. Vandaag zou ze op 22 dagen zitten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:23

Helaas bleek mijn merrie Daliska op de 60 dagen scan niet meer drachtig, vandaag weer gescand en zit een mooi ei, morgen gaan we dus voor poging 2.....

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:03

Gefeliciteerd met de resultaten Suffie!

Toch wel tof wanneer je veulen zo beoordeeld wordt Baudyh, de beste moet je inderdaad zelf houden (of voor héél veel geld verkopen ;) )

Spannend Setteli, ik zal duimen.

Jeetje wat zuur Mer, wanneer was ze dan voor het laatst vóór deze keer gescand? Want als er nu weer een nieuw ei zit was ze waarschijnlijk al veel langer niet meer dragend?
Flinke teleurstelling lijkt me, wel fijn dat je nog een paar pogingen kunt ondernemen dit seizoen.
En fijn dat je er nog op tijd achter gekomen bent.
Hoop dat het snel weer opnieuw lukt.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:11

Ik lees later even bij, even het goede nieuws delen:

Afbeelding

Gen is op 18 dagen drachtig gescand! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:14

Mer. Dat is balen. Dit is de merrie die eigenlijk verkocht was? Niet met 35 dagen gescand? Want normaal worden ze daarna niet meer hengstig

Setteli. Spannend

Valuna. Hopelijk een positieve scan

Baudyh. Duimen draaien. Mooi compliment. De beste lekker zelf houden

Suffie. Gefeliciteerd met de mooie score. Fijn dat ze nog mooi drachtig is

Renske. Balen dat ze niet drachtig is. Nieuwe poging nieuwe kansen

Mirjamalvaro. Hopelijk gaat het helpen met 10 dagen hengstig spuiten

Muronia. Gelukkig was het niks ernstigs. Spannend voor de drachtscan

Alicelover. Dat moet vast lukken dat keur predicaat

Cp. Hopelijk pakt het nu wel

Knolselder. Ik vind het aftellen ook verschrikkelijk. Hopelijk allemaal in één keer drachtig

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:33

BusyMissy schreef:
Jeetje wat zuur Mer, wanneer was ze dan voor het laatst vóór deze keer gescand? Want als er nu weer een nieuw ei zit was ze waarschijnlijk al veel langer niet meer dragend?
Flinke teleurstelling lijkt me, wel fijn dat je nog een paar pogingen kunt ondernemen dit seizoen.
En fijn dat je er nog op tijd achter gekomen bent.
Hoop dat het snel weer opnieuw lukt.

Op 30 dagen -O- Maar er is veel gebeurd op stal en het is een stressgevoelige merrie daar komt bij dat de veearts al aangaf dat het vrij vaak gebeurt op het moment. Dus ergens tussen de 30 en de 60 dagen scan is ze het kwijt geraakt. Maar ja hoe wanneer en waarom geen idee. Ze toont nu nog steeds niet hengstig en dat is normaal wel zo. Ze staat met een pas gecastreerde ruin en daar slaat ze op af, veearts zegt wel dat ze eigenlijk kneiter hengstig moet zijn, want ze voelt wel zo aan. Moet ook zeggen dat ze altijd zeer maar dan ook zeer duidelijk hengstig is, maar nu dus helemaal niet. Zelfs de ruin van de burenwaar ze door het hek heen pist normaliter slaat ze af.... :=

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:46

Als ze langer dan ongeveer 34 dagen drachtig zijn geweest kan het lang duren voordat ze uberhaupt weer hengstig worden omdat het hormoon van drachtig zijn niet zo snel weg is.. Net als mensen en een miskraam zeg maar. Misschien een gekke vergelijking.. Maar kan je meer vertellen over wanneer het dan weg gegaan kan zijn.

Gefeliciteerd met de drachten en hartjes! Jammer van de mislukte pogingen.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:16

Jammer Mirjam en Renske!

Gefeliciteerd met de hartjes en vruchtjes op de 18 dagen scan die voorbij komen.

Leuk compliment Baudyh! Lekker aanhouden. :)

Mer1980, dat is zuur. Dat verwacht je ook niet meer. Hopelijk kun je straks insemineren op het ei wat er nu zit en raakt ze dit seizoen nog drachtig.

Muronia, hopelijk straks mooi drachtig en mag ze weer lekker mee naar huis.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:01

Ik heb helaas echt de tijd niet om op iedereen te reageren.
Ik lees wel trouw alles mee.
Treasure had op 30 dagen een mooi kloppend hartje <3 <3
Ze is overigens echt zo "dik" geworden.
Die zwangerschapshormonen doen haar goed.
Afbeelding

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:26

Gefeliciteerd met alle drachten met kloppende hartjes!

En balen voor degenen waarbij het niet (meer) goed is.

Ashley is gisteren gedekt, morgen nog een keer schouwen denk ik en dan kan ik haar hopelijk snel weer ophalen. Ik vind het maar saai zo zonder Ashley en Noble thuis, het geeft toch een hoop reuring en gezelligheid zo’n veulen.