[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:47

xLaraaj schreef:
Maar ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die hengstig hebben gespoten EN dat het gelukt is. Is mijn laatste dosis zaad die ik aankoop. Dus wil het ook niet verkwisten

Bin werd ook niet hengstig. Na 10 dagen regumate is ze hengstig gespoten en 7 dagen daarna geïnsemineerd en in een keer drachtig.

Succes de laatste ronde!

Vulina

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:04

Ook hier drachtigen na hengstig spuiten :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:27

Ik kan het nog niet zeggen of het gelukt is, maar ze was wel veel heftiger hengstig dan normaal. Nu maar hopen dat dit een goed teken is.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:40

Moratoetje wat balen zeg!

Gefeliciteerd met de drachtige!! En hopelijk worden die 2 er 1 :P

Opfok, ik heb ze thuis en speen ze ook thuis af.. Even 1 dagje roepen vanuit stal en dan de paddock in en valt het vaak wel mee.

Heb hier wel al die tijd meegelezen, maar zijn met Harley zijn laatste redmiddel bezig en dus penicillline... Iets wat normaal met droes absoluut niet gegeven mag worden, maar het is nu echt erop of eronder gezien hij weer begon te stijgen in zijn temperatuur tot bijna 40 graden. Maandag eerste spuit gehad en vanmorgen was het 37.9 ik helemaal blij natuurlijk.. Vanmiddag weer 40.1. Weer metacam en was het net 38.9 en weer een spuit gegeven dus hopelijk morgen weer lager..

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:12

He wat enorm balen Moratoetje...
Echt heel stom dat ze je dat sperma gewoon geleverd hebben :(

Woehoee gefeliciteerd Sjintoo!

Bij Pradadaan helaas toch nog twee, hopelijk laat de ene zich nog mooi weghalen.

Ook hier heel veel sterkte voor Harleym arm ventje.. Duimen draaien nog steeds voor hem.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:30

Jeetje DL schiet nog niet op zo! Sterkte

Ik heb ook goede ervaringen met hengstig spuiten en drachtig worden!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:42

Oh DL nog aan het worstelen met dat rotvirus? Ik hoop heel erg dat Harley opknapt door de penicilline, wat een nare periode voor jou zo dit.

Pradadaan, wat een sterk vruchtje, hoop dat ie het nu opgeeft en de andere niet.

xLaraaj, heel veel succes en duimpjes voor je laatste poging. Ik lees veel positieve verhalen over hengstig spuiten en drachtig worden dus de kans is er zeker. Bij mijn merrie vorig jaar is het niet gelukt ermee maar zij is ook al op leeftijd, dus dat kan er zeker mee te maken gehad hebben.

Gaan we dit jaar ook weer een pendellijstje bijhouden? Dat vond ik in het 2015 topic wel heel leuk!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:09

Hier ook drachtig na hengstig spuiten, terwijl ze de twee keer ervoor met natuurlijke hengstigheid niet pakte.

Zijn er nog meer tips voor opfokstallen waar ik absoluut eens moet gaan kijken? Ik heb over twee weken vakantie, kan ik eens rond gaan toeren.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:16

Twinklebel welke regio zoek je?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:25

over hengstig spuiten, geen goede ervaring mee maar is echt afhankelijk van merrie tot merrie
ik duim heel hard voor je mee xLaraaj

over opfok, hier blijft alles ook gewoon thuis en spenen gebeurt dan ook dat ze elkaar zien, eerst de veulens snachts apart van hun moeders, zodat de melkproductie geleidelijk wordt afgebouwd en dan wissel ik even zodat ze geen melk meer geven en dat gaat tot hiertoe vrij vlot.
Alleen lijken de moeders er veel vroeger klaar mee dan anders dus ga ook niet te lang wachten met ze te spenen en zijn merrie's dus gaan erna opnieuw in de kudde.

doe ik niet meer aan mee murosch, pendel, maantheorie, alleen mijn eigen gevoel wordt nog gevolgd.
Al hoop ik nog steeds dat ik het ditmaal fout heb :')

leuke scans sjintoo en pradadaan, jammer dat het er dan twee zijn

DL jeetje, vroeg me al af hoe het met je ging en harley, niet echt goed dan pfff

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:26

Sterkte Dustinlover. Ik dacht dat hij weer aan de beterende hand was, maar niet dus :n

Twinklebel, nu herken ik je! Gaaf paard heb je :D wij hebben voor komend jaar weer de Eifelopfok gereserveerd. Het is een eindje rijden, maar naar ons idee een heerlijk plekje.

Tiana is ook hengstig gespoten en drachtig geraakt.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:28

Twinklebel schreef:
Hier ook drachtig na hengstig spuiten, terwijl ze de twee keer ervoor met natuurlijke hengstigheid niet pakte.

Zijn er nog meer tips voor opfokstallen waar ik absoluut eens moet gaan kijken? Ik heb over twee weken vakantie, kan ik eens rond gaan toeren.

Klein popkensburg is een hele goeie! Ligt in zeeland. Ik krijg daar echt top begeleiding :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:29

Hier pakt het nooit na hengstig spuiten. Ze is alleen gespoten om het ei te laten springen

Twinklebel welke regio inderdaad? Wij bieden vanaf deze winter winterstalling aan :) stallen worden nog geplaatst :D dus er is nog weinig te zien haha

Murosch super leuk idee! Ik zeg ja! Wel in de OP

Enorm balen moratoetje...

Pradadaan voorzichtige gefeliciteerd. Maar nogsteeds twee

Verdorie wat rot DL... Ik wens je veel sterkte. Hier mijn allerliefste ruin verloren aan droes... Het was vreselijk ;(

Afspenen gebeurd thuis, eerst alleen snachts er van af, daarna overdag. Eerst gewoon een stal ernaast dat ze elkaar nog zien. Hengsten geen ervaringen mee en opfokken ook niet. Heb alleen maar merries gehad en iets met verkoop problemen, ik hou alles :+ dus ze staan in een gemengde kudde (alleen merries)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:37

Regio maakt me niet zo uit, ik vind het belangrijker dat ik er een goed gevoel bij heb, en dat ze ook in de winter veel buiten komen. Ik kom zelf uit Zuid-Holland, maar daar zit weinig naar mijn gading.

Andrea, is niks van mij bij hoor, is mijn bijrijdruin. Mijn merrie staat al jaren gras te maaien en nu drachtig te zijn.

Dustinlover, wat vreselijk dat je hengstje niet opknapt. Ik ga duimen voor jullie dat die erbovenop komt.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:40

Hier ook wel eens merries drachtig gehad na het hengstig spuiten.

Jemig DL, wat heftig allemaal.

Hier een voorzichtige hoera! Het lijkt vanavond gelukt te zijn. Maandag controle :)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:44

Spannend Pradadaan! Hopelijk zit er dan gewoon netjes eentje.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:45

Twinklebel ik zelf kom ook uit zuid Holland maar heb m'n jaarling bij stal breukelenhof staan in Breukelen! Fantastische opfok vind ik het. Oraya heeft het er super naar haar zin. Ze zitten alleen wel heel snel vol

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:49

Verschrikkelijk he Kabayo.. Ik heb er dit jaar al 3 moeten afgeven en dat vond ik toch wel even genoeg voor de komende jaren dacht ik zo... Ik heb mijn portie dan ook echt wel gehad en hoop dat dit laatste redmiddel ook echt een redmiddel is.. Wil hem echt niet afgeven :(

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:54

Ik duim voor je mee DL

IN pendelen geloof ik niet zo, dus daar doe ik niet aan mee

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:58

Afbeelding
Toch vanavond al even langsgegaan met Khaleesi om te scannen, en ze is drachtig!! *\o/*

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:00

Laraaj: hier ook na hengstig spuiten in 1 x drachtig. Vorig jaar ook.

DL: sterkte! Hopelijk knapt hij op!

Draakje: Gefeliciteerd!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:03

Die ga ik ook op mijn lijstje zetten Pauk!

Gefeliciteerd Draaakje!!!!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:03

draaakje gefeliciteerd, wat gaaf!!

afscheid nemen van dieren is vreselijk. Ik krijg die zware taak binnenkort voor mijn kiezen en het is zo moeilijk om te bepalen wanneer. Mijn hond van 17 heeft meerdere tumoren en zijn hartklep werkt niet meer goed, het is echt aanzien hoe hij zich voelt en hoeveel levensvreugde hij nog heeft. Mijn ene shetlander heeft een enorm melanoom aan haar vulva en het zit op zo'n vervelende plek dat weghalen eigenlijk geen optie is PLUS dat de kans 80% is dat het binnen een paar maanden terug is EN ze heeft ook artrose en terugkerende hoefbevangenheid (pony is nu 24). We hebben besloten om aan haar ook niet meer te gaan dokteren, want alles met elkaar moet de levenskwaliteit het eerste belang zijn. Dus nu elke dag afspoelen en ontsmetten met blauw tinctuur en maar afwachten hoe lang dit nog door kan gaan. Bah, bah bah, dieren zijn geweldig maar het verdriet als het eenmaal ophoudt is ook heel zwaar.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:20

Dank u iedereen !

En nog eens veel succes met harley ! Dacht dat iedereen er door was :(

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:58

Gister mijn merrie voor de zekerheid laten scannen, en ze is 3,5 maand drachtig! Ze is 19 maart uitgerekend.

De merrie: Disan Montana (Whats Colour x Criminal Law):
Afbeelding

Gedekt door mijn eigen hengst Botticelli (Paddox x Samber):
Afbeelding