Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mooney schreef:Graag gedaan Cynthia.
Fotsy ja gek hè. Dierenarts is ook even om raad gevraagd maar er is niet zoveel over te zeggen behalve dat het hormonaal is waarschijnlijk.
Vandaag weer even kijken. 1 juli is de scan op 18 dagen.
Myrthee_ schreef:mooney schreef:Graag gedaan Cynthia.
Fotsy ja gek hè. Dierenarts is ook even om raad gevraagd maar er is niet zoveel over te zeggen behalve dat het hormonaal is waarschijnlijk.
Vandaag weer even kijken. 1 juli is de scan op 18 dagen.
Die van mij heeft ook uier dat met de dag verschilt. Niet zo "vol" maar wel losser en strakker zeg maar. Al heb ik denk ik de grootste fopmerrie van het jaar
Murosch schreef:Nou dit is toch wel weer bijzonder. Gisterochtend stond Helga heel mooi hengstig en liet zich zonder probleem dekken. Dit was dag 3 na het hengstig spuiten. Zonet wilde ik voor de tweede dekking gaan. ZE plast nog steeds flink maar is woest tegen de hengst. Na een flinke schoppartij heb ik ze losgelaten. Hengst is ook boos op haar nu en even later als ze weer in de kudde staat plast ze weer maar de hengst mag niet in haar buurt komen. Vandaag is dag 4 na het hengstig spuiten. Zou het zo snel gedaan zijn met de eisprong? Maar wat vreemd dat ze dan toch nog plast en knippert toch?
Manda schreef:Murosch hengstig spuiten versneld de eirijping vaak ook zei onze veearts. Er zat toch al een best mooi ei toen ze hengstig gespoten werd of ben ik nu in de war met een ander? Dus zou best kunnen dat het ei al geweest is. Als merries bij ons ineens zo tegen de hengst doen dekken we ze ook niet meer, ookal plassen en knipperen ze nog. Alleen als ze zich nog zonder teveel problemen laten bespringen en dekken.
Sommige tonen nog wat langer hengstig terwijl het ei al geweest is, er zijn merries die zich dan wel nog door laten dekken maar sommige laten duidelijk merken dat ze ( ondanks dat wij hengstige tekens zien) ze toch niet meer willen.
Maar voor echt zekerheid zou je nog eens kunnen scannen of het ei weg is.
Ik zou trouwens sowieso mijn hengst niet meer achter zo'n merrie zetten als ze zo schopt(mocht het ei er nog wel zijn, wil mijn hengst ook heel laten, maar dit is nog nooit gebeurd gelukkig, lijkt me ook heel zeldzaam)