[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 08:08

Ach denk maar zo, geschoren is het een prachtig kleurtje, ongeschoren zijn het net vosjes ;)
Snazzy staat trouwens ook op (oud)hooi met wat vitaminebrokjes en sinds deze week gaat ze met graasmasker een paar uur met de andere merries de wei op.
Volgens de DA moest dat nu wel weer kunnen en ze heeft er nog aardig wat beweging bij want ik doe haar met de niet-drachtige merries mee in de molen en die lopen een aardig programma.

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 08:26

Mijn merrie zit morgen alweer op 150 dagen en dus 5 maand ver! Er is nu ook al een beetje een buikje te zien! Vandaag even een paar fotootjes shooten. Mijn zwarte jaarling mag er hopelijk ook nog even op, die staat nu nog op het land, maar komende week of de week erna weer naar huis voor de winter. Andere jaarling is genezen, loopt weer zonder probleem op haar been, dus ze kunnen weer mooi samen staan. Andere heeft nu meer dan 2 maand alleen gestaan en dat is wel lichtelijk genoeg.

Mooie mini's hierboven

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:57

wat een leukerds Marije! Die buikjes,echt niet te doen,ze zijn nog heel mooi in conditie,behalve die laatste 2 dan misschien :)
Wordt weer heel wat moois op jouw weide komend jaar!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:56

Juist ja... Snazzy is inderdaad veel te knap!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:59

Mooie mini meisjes +:)+

Hier net terug met Sientje, foto's gemaakt voor Prok, de DA denkt dat het wel goed zit, nu nog opsturen en dan afwachten maar op de uitspraak van het stamboek. Als ze dat predikaat krijgt, wordt ze Elite.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:07

I volg al het hele topic

En wat zijn de minis toch gaaf
Doen jullie dit jaar weer een online camera marijeR?

*kruipt terug in meeleesmodus*

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:14

Nicole288 schreef:
Mooie mini meisjes +:)+

Hier net terug met Sientje, foto's gemaakt voor Prok, de DA denkt dat het wel goed zit, nu nog opsturen en dan afwachten maar op de uitspraak van het stamboek. Als ze dat predikaat krijgt, wordt ze Elite.

Zou mooi zijn zeg! Mijn merrie is ook pas PROK gekeurd en is nu ook Elite waar ben je geweest?

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:20

wat een mooie mini`s

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:47

Van het weekend ook maar eens foto's gemaakt van Nikay, ze glom zo mooi in het zonnetje! Over anderhalve week hebben we de drie maanden echo, de echo waarop vorige keer bleek dat het veulen verdwenen was. Best spannend of het er nu nog wel zit... Het is haar eerste veulen bij ons, dus ik weet ook niet waar ik in haar gedrag op moet letten, wel is ze onder het zadel heel erg rustig en fijn te rijden, een enorm verschil met hoe ze was voor ze drachtig was.

Ik heb nog niet echt het idee dat ze een buikje heeft, kan ook niet na een maand of drie denk ik. Laten we het er maar op houden dat ze lekker gras heeft kunnen eten deze zomer :D

Oja, ik had net gereden, vandaar dat ze er een beetje bezweet en verfomfaaid uitziet, haha!

Afbeelding

Afbeelding

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:49

:wow: die glimt je idd tegemoet
weet je waardoor het de vorige keer op 3 maanden weg was?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:52

Ooooh die mini's :+:
Ik heb 1 keer een veulen gefokt met mijn vos NSPS dame. Papa was Tom vd Laaresch (appaloosa amha dacht ik?).
Kwam een effen zwart veulen uit :+ Haha, maar wel een ontzettend leuk dingkie. Ze is nu alweer 2.5. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze er nu uit ziet :)
[KS-ITP] Het live op internet geboren veulen; Siyanda

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:57

quibje schreef:
:wow: die glimt je idd tegemoet
weet je waardoor het de vorige keer op 3 maanden weg was?

Nee geen idee, ik vermoed dat er iets mis was met het veulen. De merrie is iig niet ziek geweest oid. Ik hoop in ieder geval niet dat het iets hormonaals was, want dan zullen we nu weer hetzelde probleem krijgen...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:02

Vaak is er dan inderdaad iets neit goed geweest met het veulen... Hoop voor je dat het nu wel goed gaat :)

Mijn dametje die net afgespeend is van de week. Liza stempelt zo ontzetten he. Ze heeft zelf voor een tinker een heerlijk luxe bekkie en haar veulens hebben dat ook overduidelijk :)

Afbeelding

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:58

wat ziet ze er goed uit martinev!
wat een weer vandaag gister lekker met zon en nu regen,
vandaag Bonita maar niet zo lang naar buiten doen.
vind het al niet leuk in de wei en heeft anderen jaren altijd deken op en nu niet,
begint al wel een beetje een wintervacht te krijgen

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:13

Tja, dekens ... :\
Kid heeft nu voor het eerste jaar dat ze zich gewoon niet goed warm kan houden. Dat begon al in de lente, zodra het regende stond ze te bibberen. Eigenaar durft haar niet zonder deken de winter in te laten gaan, en daar ben ik het wel mee eens, heb haar een paar keer trillend op haar benen in de wei gevonden :\
Gelukkig komt het veulen pas eind mei en gaan we op tijd weer de dekens afbouwen, maar het zit me niet lekker -O-

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:36

Wat een leuk topic is dit haha. Doordat ik zelf ziek ben geweest heb ik niet zoveel gereden, maar ik wil haar nu weer oppakken. Volgens mij kan dat nog wel. Mijn merrie heeft dus ook een deken op. Ik begin ook op tijd met afbouwen zodat ze in mei weer in de blote kont kan lopen. Ze kan soms helemaal gek worden van vliegen en heeft in de zomer bijna altijd een vliegendeken op..ik hoop dat het volgend jaar goed gaat zonder..nouja ze zal wel moeten.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:41

Traiectum als het pas eind mei komt,zou ik me niet druk maken over die dekens,kun je tegen dan toch prima afbouwen?

Cp112 wat een leuk dametje!

MartineV blijft altijd spannend,zeker na de vorige keer,succes met de scan alvast!
Ze glimt je inderdaad tegemoet,ze ziet er goed uit.

Nicole zou mooi zijn! :j
Heb je eigenlijk nog fokplannen met je eigen dames?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:58

Pretty: Nee, iig voorlopig niet, mijn ene dame is nu 24, heeft 2 veulens gehad, heb ik later nog 2 jaar geprobeerd en is toen ook nog twee keer drachtig geweest, 1 keer van een tweeling (tweede ook niet blijven zitten) en de andere keer verloren ergens tussen 6 en 10 wkn. (6 wkn nog een mooie scan) Daarna ben ik gestopt en heb ik er een opvangpaard bij gekregen. Heb nu 4 paarden, kan er niet meer houden en wil een veulen niet wegdoen. De andere merrie is 7, mss nog eens als er meer plek zou komen op stal, maar daar hoop ik natuurlijk ook nog weer niet echt op. (de andere zijn 24, 20 en 17, maar nog in goede conditie, dus die mogen hier hopelijk allemaal minstens 30 worden :) )

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:05

oh ik wist niet dat je al 3 oudjes had,fijn zeg!
Ach,met je 7-jarige hou je in elk geval nog al je opties open,en je kan ondertussen meegenieten van alle stadia van dracht/bevalling/veulen dankzij je buurman hé. :)
Pretty is intussen ook al een oudje van bijna 21 jaar,zij heeft me 3 veulens gegeven en is nu defenitief op fokpensioen. :)

ffnessence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:13

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:22

Mijn merrie heeft nog geen deken op...
Maar krijgt nu heel veel vacht dus dat is een goed teken. Moet nu wel veel voer hebben om op gewicht te blijven maar dat lukt aardig. Wil het liefst geen deken op doen maar denk dat ik dat zelf erg moeilijk ga vinden haha.
Normaal was ze nu allang geschoren met een pak dekens.
Maar vind het heel moeilijk omdat ze eind april al een veulen krijgt en ze dus vroeg zonder moet.
Ik heb een 100 grams aangeschaft voor als het echt kouder word.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:24

de pony's hier krijgen alweer een aardig vachtje,ook al staan ze 's nachts op stal. Heb je zeker al geen dekens voor nodig :D
Dit weekend komen de laatste 3 naar huis,die nu nog 24/7 op de wei stonden. Van nu af aan heb ik liever alles 's nachts op stal. Wordt weer een drukke bende hier thuis,even tellen.. 12 van die leuke kleintjes. :D

ffnessence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:31

oh 12 kleintjes leuk hoor.
Wij hebben Jill niet in de dekens staan. ze is het nooit gewend geweest,en heeft een goed handelbare winter vacht.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:34

Hier wordt Elianne gereden en staat onder een deken. Zij zal wel zo lang mogelijk gereden gaan worden, maar moet wel eind maart al veulenen. Dat wordt toch al eerder afwennen dan. Niet helemaal ideaal.

Andersom zou Doortje nu al met een deken hebben gestaan, omdat die als ouder paard zich toch al minder goed houdt in de winter met alleen haar wintervacht. Maar nu er een veulen van 3 mnd bij loopt, durven we haar nog geen deken op te doen.

Vroege en late veulens, het is allemaal wat. Nu weet ik weer waarom ik zelf pas in mei begon met dekken.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:34

Ik heb er hier 2 onder een deken staan. Mijn hengst want die is geschoren :Y) En 1 van de zwangere dames omdat die gewoon nog met regelmaat gereden wordt en die heeft bronchitis. Als die met zo'n dikke vacht loopt kan ze gewoon haar warmte niet kwijt en staat ze enorm te pompen :(:) Met deken op houd ze een mooi kort vachtje en is scheren bij haar gelukkig niet nodig :)

Deze 2 staan snachts ook op stal. De rest staat allemaal buiten :) Vant winter komt er nog wel een stal (misschien 2) bij, want de andere drachtige dame moet natuurlijk ook in februari/maart al op stal :j