merries kunnen veel veranderen in de dracht en elke dracht is weer anders. kan dus zijn dat een zadel en/of ruiter op de rug op dat moment gewoon niet prettig aanvoelt. harde buik komt idd vaker voor bij drachtige merrie,s..is niks ernstigs en gaat vaak vanzelf over. mogelijk spant ze haar rug omdat ze last heeft van die harde buik?
Lastig van die merries die stiekem staan te knipperen! Heeft die van mij in het begin ook wel wat gedaan maar was toch echt drachtig gelukkig!
Namen, hier liggen er al 2 klaar met een H wist ze eigenlijk vorig jaar al toen ik mijn andere veulen heb laten inslapen. Maar ik houdt ze nog wel geheim totdat het veulen er is.
MisticRider
Geplaatst: 17-11-11 18:29
Ik heb vandaag mieke nog maar is op de foto gezet. even alles op een rijtje om het verschil te kunnen zien! Mieke toen ze net kwam (met een veulen van een week aan de voet) Mieke in Augustus Mieke eind oktober/begin september Mieke Half oktober Mieke vandaag:
Hoe oud is dat veulen als ik vragen mag? Is het niet een idee die er af te halen? Om dat uier de tijd te geven om droog te worden en op den duur nieuwe melk te produceren? Zeker dat er een veulen komt is het niet 100% natuurlijk, maar als het veulen oud genoeg is haalde ik het er bij weg.
Dan zou ik theoretisch gezien bij Heaven het veulen ook moeten kunnen voelen........ Ik ga er morgen eens voor zitten. Zul je zien dat hij/zij zich niet laat zien morgen. Waar heb je precies gevoeld?
Ik heb bij Donna echt vlak voor haar uier gevoeld. Ik voelde echt een klein duwtje!! Het is echt anders dan haar darmen. Bij Izz voelde ik het naast haar uier (tussen uier en achterbeen op buik) Ook zo'n klein duwtje. Heb echt heel lang gevoeld en het is echt anders dan darmactiviteit Het voelde een beetje als een ploink!! Echt heel coowl!!
Bij Dynamic en Amy zie je de beeb op de cam bewegen Onder de buik heb ik nog nooit een veulen gevoeld, voel alleen bij de flanken de pootjes uitsteken.
@ Inowa: Ja ik weet het van je merries dit jaar.. Ik hoop echt dat ze nog gewoon drachtig is.. maar anders zou ze ook wel op een hengst reageren en dat doet ze ook niet. Die slaat ze af.. Maar moet even kijken wanneer ik en DA tijd heb.. Ja wij moeten ook 35,- voorrijkosten betalen.. En daarheen rijden is goedkoper..maar dan is fabbie over de zeik...
Luckystory
Geplaatst: 18-11-11 00:09
Zo die shet heeft al een aardige buik.
Ik probeer ook al namen te zoeken maar t'is hopeloos. Ik wil het ook graag terugkoppelen naar mijn merrie. Maar ben niet echt goed in dingen verzinnen. Veulen wordt stamboekloos, dus begin letters maken niet uit. Tenzij ik hem/haar in zou schrijven bij het palomino-stamboek (maar dat is dus kleur-afhankelijk) en dan moet het met een P.
Ik ben niet zeker, maar ik denk dat ik net ook mijn lieve veulentje heb zien bewegen. Mijn merrie stond er ook een beetje ongemakkelijk bij, net alsof die kleine haar aan het pesten was.
Rijden kan hier trouwens ook niet meer. Mijn merrie is al veel te gevoelig in haar rug. (Nu 6 maanden drachtig)
Vanaf hoeveel maanden zou je een veulen kunnen "voelen" ? Heel misschien na wat meer gronwerk enz dat ik heel zachtjes bij haar buik kan komen.. waar moet ik dan ong. voelen?