[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 15:38

wat een prachtig beestje! En helemaal geen aftekeningen, gaaf Haha! gefeli hoor eindelijk hihi

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 15:41

wat een knapperd gefeliciteerd!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:02

Sandravm: Mooi begin toch al van de uier

Odessa: Mooi verhaal, indrukwekkend om mee te maken he! Als het veulen goed drinkt kan het goed tegen kou hoor, dan drinkt het gewoon wat vaker om warm te blijven.

Amandake: Oh echt, gaat dat bij jullie met een infuus? Hier kreeg Hes vorig jaar een gewone spuit.
Cleo weet ook niet wat ze wil Lachen

Silketje: Oh dat gaat zo leuk worden met een kalfje erbij, dat wordt een mak ding door alle aandacht, dan heb je straks helemaal geen schrik meer OK dan!

Anneve: Gefeliciteerd met de 320 dagen!

Annetje: Wat is ze leuk en wat een leuke buikfoto vanaf de onderkant Lachen

Goofke: Halstertje al groter, dat gaat goed Lachen

Iorr: Geweldig! Gefeliciteerd! Pom weer in orde? Wat een vachtje al en hij glimt, ziet er super uit!

Sadie: vraag het eens op deze topics, daar zitten verschillende bokkers die hun cam online hebben
[KS] [HK][Barncam]Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2008! #1
[HK] Barncammers kletsen wat af! #1

SunnyR: Nee, de meesten zeggen juist altijd dat hun merrie in het echt veel dikker lijkt dan op foto’s Lachen

Frenia: Klinkt goed, ik stop mijn foon vast in de lader Knipoog

Myrdal: Tes gaat veel harder dan Upona dan, die heeft nog maar 2 iets of wat gevuldere zakjes hangen.

Yashilha: Komt hij gewoon kijken naar de navel of moet er dan ook iets aan gebeuren?

Meavey: Gefeliciteerd! En alweer een overdag geboren, doen ze dat bij jou allemaal?

Toeka; nog steeds niet, pff, kan de andere merrie haar niet uitleggen dat het veel fijner is zonder beeb in je bolle buik? Knipoog

Kan het niet zijn dat de harsende merries hars hebben omdat ze het ophouden of het veulen al eerder begint te rommelen voor de eigenlijke bevalling? En dat de niet harsende het niet kan schelen of het overdag is of onrustig of wat ook en het er gewoon meteen uit doen/ het veulen vanuit redelijke rust ineens besluit eruit te komen. Het is toch apart dat die overeenkomst er lijkt te zijn.

Jenny: Vorig jaar DBT waren er ook merries die uit de stal kwamen en buiten bevielen. En 1 merrie (het was een haf, weet zo snel niet meer van wie) die het net voor het naar binnen gaan nog snel even buiten deed.

Anoeska27: Ja, er zijn merries die zo lang al melk hebben (Marije heeft er 1 die andere jaren wel 2 weken druppelde!)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:06

tot hiertoe niks
ze wilde eerst niet komen, slofte naar het ander eind van de wei, uiteindelijk kwam ze toch en was toen héél verbaasd en blij dat ze het gras op mocht.
Meteen koppie in de grond en vreten maar Haha! en daar is ze totnogtoe nog niet mee opgehouden Nagelbijten / Gniffelen was te verwachten Knipoog maar liever geen veulen en lekker grasjes knabbelen op de wei dan wel een veulen in de halfdroge blub he Knipoog

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:07

ow idd nicole was dat niet Alonna van Pauk Verward

Iorr: wat een mooi mannetje zeg!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:08

Nicole ik vind jou theorie niet zo gek! Wij hebben erg vriendelijke merries, die tegen iedereen vriendelijk zijn. Het maakt ze dan ook niet veel uit of je bij het veulen komt en of bij de bevalling bent. Ik denk inderdaad dat mijn twee merries geen enkele moeite hebben gedaan het tegen te houden...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:10

iorrr: hij is leuk!

jennyk: hier heel wisselend
Tinkerbell in 2002: middernacht op stal
2005: 19u in de wei
2006: 4u op stal
2007: 5u op stal

Angel:
2007: 20u op stal
2008: 24u op stal

Tinkerbell trekt zich er helemaal niks van aan dat er mensen op staan te kijken, Angel wel

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:19

Iorr, Dwarze Dappert is cool Tong uitsteken

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:28

Haha ja voor jou en mij blijft het Dwarze Dappert... Tong uitsteken Maar officieel word het toch Ducati!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:45

iorr: Jaaa! GEFELICITEERD!!
Ducati erg mooie naam!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:49

Ik vind het ook een erg leuke naam Ja
En wat een knapperd is het Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:57

jenny: Ja, ik dacht ook een merrie bij pauk Ja

Hes vanmiddag gezien met zadel op en dan zou je toch echt zeggen dat ze drachtig is Ja Spannend!

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:02

nicole288: dat hadden wij ook gehoopt Clown maar helaas heeft ze er geen voorbeeld aan genomen Knipoog

zijn er hier nog meer merries die 3 weken overtijd zijn? wat houden jullie aan? ik heb 11 maanden aangehouden met het uitrekenen. 21 april waren ze beide geinsemineerd vorig jaar

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:17

fotootjes van vanochtend

dag 320 ter vergelijking
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kling, binnenkant op de foto zetten was niet echt handig Clown
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FWYVPAIU.jpg

Afbeelding

Afbeelding

ja! de bevalling begint...!!! Hyper!
Afbeelding

ach nee... het is maar rollen Clown
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo, nu ik die geplaatst heb, ga ik nog eens naar de paarden kijken Knipoog

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:39

Frenia: Een zijkant foto Go jij! Go jij! Hij ziet er mooi uit, maar ze zou nog meer kunnen veranderen niet? Binnenkant uit zichzelf op de foto bijvoorbeeld Lachen

toeka: Mensen die 340 dagen rekenen zouden die van jou dan pas 2 weken overtijd vinden Haha! Ik tel ook 11 maanden, vorig jaar gingen de dames daar 2 en 8 dagen overheen, de andere bleef er een week onder.

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:48

Wauw wat een buik heeft Tinkerbell!! Dat gaat vast niet lang meer duren!! mooi uier!

Iorrr wat een mooie Ducati heb je Knipoog

Interessante theorie over het al dan niet harsen en binnen of buiten en snachts of overdag bevallen!
Mijn merrie is,helaas, ook allemansvriendin, ik hoop daarom toch dat de theorie niet klopt en ze lekker snachts bevalt.

Venus had daarnet, na 6 uur paddock en 2 uur weiland, meer uier!!! nog wel een spleet in het midden, maar het viel me echt op!
Ik ben zo benieuwd naar het veulentje!!

Ze zeggen dat je, wanneer je merrie gestrekt ligt, moet opletten op het gestrekte, iets opgetilde bovenste achterbeen, omdat dit persen weer zou geven, maar gezien de omvang van de buik kan een merrie toch niet anders dan dat achterbeen strekken en het wordt vanzelf opgetild door de omvang van de buik, toch? Dat is wat ik waarneem in ieder geval..

Mausje900

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:55

Iorr, je hebt inderdaad een hele mooie Ducati! Knipoog Geinig, als Wendely een hengstje had gekregen hadden wij hem die naam ook gegeven. Haha! Gelukkig is Pom weer opgeknapt.
Frenia, tjemig, wat heeft Tink een buik zeg! Wow!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:02

SunnyR: Het bovenste achterbeen steekt gewoon de lucht in als ze ligt? Dan nog zul je tijdens het persen zien dat ze de benen nog meer strekt om kracht te zetten, en je ziet dan ook verschil, dus tijdens een wee en tussendoor. Valt echt wel op Lachen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:04

syl die heeft 2 dagen melk gedrupt en is buiten bevallen, voor ons raam, maar het was al wel stik donker dus we hadden het past laat door. op zich raar als je bedenkt dat ze de avond er voor op stal heeft gestaan en dan ook nog eens voor ons raam. ook raar vond ik dat de kudde leider een eind verderop stond en onze andere ruin stond naast haar en toen mn vriend buiten kwam stond hij aan het draad te roepen.

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:08

Nicole288 schreef:
SunnyR: Het bovenste achterbeen steekt gewoon de lucht in als ze ligt? Dan nog zul je tijdens het persen zien dat ze de benen nog meer strekt om kracht te zetten, en je ziet dan ook verschil, dus tijdens een wee en tussendoor. Valt echt wel op Lachen

Ja, dat snap ik Knipoog ik dacht ook niet dat ze al aan het persen was, maar ik vond de stelling niet kloppen!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:09

ja ik weet niet of de hars theorie klopt... als je hoort dat sommige merrie's soms wel weken harsen. Ze kunnen het toch niet zolang ophouden?
Sjanty is ook een super relaxte allemansvriend, en toch is ze 's nachts bevallen (of zal ze hebben geweten dat ik het toch wel zag op de cam Clown )

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:15

Tja, hier steekt het bovenste been niet echt standaard de lucht in, dus voor mij klopt ie redelijk Haha!

jenny: nee, dan hebben ze gewoon een koppig veulen dat wel druk uitoefend maar er nog niet uit komt Lachen
het is ook maar om iets te bedenken Lachen het viel op dat er meer mensen met dezelfde voorbeelden kwamen. Epona had altijd de dag vantevoren melk en dan die nacht een veulen. Het laatste jaar had ze geen melk en beviel ze overdag.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:19

Nee vorig jaar zijn dezelfde dames s´avonds en s´nachts bevallen, dus denk dat er idd geen pijl op te trekken is.
Dance heeft het er dus buiten uitgesneaked, normaal staan ze hier ook overdag buiten, en s´nachts binnen.
June kegelde dus wel s´ochtends en heb ik binnen laten staan toen.

Hiervoor is Show Girl, (nu van Cheveyo), al eens s´ochtends en s´middags bevallen, verder s´avonds maar de rest toch gewoon s´avonds of s´nachts.

2 dochters van Show Girl moeten nog in juni dus ben benieuwd wat die gaan doen. Tong uitsteken

@Iorr, mijn Dance heeft ook altijd een pijnstiller nodig na de bevalling, die blijft ook steeds liggen en rollen anders, had dinsdagochtend ook net gebeld of ik een tube quadrisol kon ophalen toen ze dus al buiten het zwemavontuur had beleefd toen heb ik DA maar laten komen, kon ook veulen maar meteen gechecked.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:39

ik geloof er ook echt niet in dat een paard zelf invloed heeft op het moment van bevalling, net zoals een mens

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:47

Meavey gefeliciteerd met die 2 mooie kanjers!
En wat een avontuur joh met Dance... Gelukkig goed afgelopen!

Het valt me trouwens op dat mini's toch wel wat meer naweeën hebben dan grotere paarden.
Ik heb inmiddels ook quadrisol liggen en met isis werkte het heel goed. Al denk ik dat ik de volgende keer toch banamine mee smokkel als ik weer in de USA ben. Dat werkt sneller en is ook prima oraal te geven of als het echt snel moet werken, IM te injecteren. In de USA heb ik het oraal gegeven aan de merries en als je het klaar hebt liggen en meteen geeft als het veulen eruit is, rollen ze bijna niet.

Qua bevallingstijden verschilt het hier altijd. Al heb ik 1 merrie gehad die nooit na 1.30 uur beviel. Meestal 23.00-1.00.
Maar verder heb ik ze 's ochtends (tijdens het voeren, eten weer snel uit de stal Haha! ) 's middags, 's avonds en 's nachts gehad.
Ik denk inmiddels op zo'n beetje ieder uur wel Haha!
Maar de meeste tussen 21.30 en 1.30 denk ik.
Dat is ook zo'n beetje de tijd dat ik de laatste ronde maak en nog hooi voer. Daarna gaan de meeste lichten uit en lopen er geen mensen meer in de stal.
Dit jaar had ik er eentje om 19.35.
En om 19.30 ging de laatste persoon de schuur uit en deed het grote licht uit Knipoog
Maar van een pensionklant riep ik vorig jaar al, jouw merrie bevalt 's ochtends.
Zij kwam altijd 's middags en bleef dan tot 's avonds laat op stal 'waken'.
Jaja Haha! Die merries kennen echt het ritme van de dag wel...