Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:43

djesseka: Tinkerbell heeft dat ook af en toe, zeker wanneer ze drachtig is. Komt door de hormonen volgens de da dat de klieren daar opzetten (speekselklieren). ze heeft het overigens vooral links.
Tinkerbell heeft er geen last van en da zei dat er niet echt iets aan te doen is, het gaat ook telkens gewoon weer vanzelf over...

marlijn: happy birthday! wat een harige bol wol is missy seg Bloos! blossoms buikje is nog niet veel aan te zien, durf dus ook niet met zekerheid zeggen dat ze drachtig is Clown maar het zou idd net zo goed wél kunnen Ja

chubby: niet meer de eerste Ach gut nouja, dat vlekken inkleuren duurt nu eenmaal Knipoog

en ik heb goeoeoeoed nieuws!!!! MIJN BIRTH ALARM IS BINNEN!!!
Jaja, ik heb een tweedehands birth alarm gekocht Haha!
Nu moet ik er alleen nog uit wijs zien te raken Clown
en met die telefoonkiezer die erbij zit zal ik ook nog wat problemen hebben, technische kluns die ik ben Haha!
ben ook meteen gaan passen.... heb alleen geen foto's, want het paste niet Tong uitsteken
nuja, de antirolsingel wel, en birth alarm doosje ook, maar de neopreensingel die ik erbij gekocht heb niet Clown
ik dacht van: neem gewoon de grootste maat dressuursingel = 75cm... maar ik kom momenteel zo'n 30cm tekort Nagelbijten / Gniffelen

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:46

Wow!
Ik ben jaloers! Waar heb je die vandaan gevist.. Zijn hier in Nederland echt bijna niet aan te komen tweedehands Nagelbijten / Gniffelen
(Robin wilde hem niet verkopen Rolleyes Clown )

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:47

De opgezette klieren kunnen ook van stengelig hooi komen, dat irriteert dan een beetje van binnen. Als ze er niet echt last van heeft en gewoon kan slikken is er niks aan de hand. Het slinkt vanzelf weer.

Men ik wil ook een birht alarm! Zo duur en t valt ook nog niet mee er 1 te huren zeg !! Verdrietig

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:51

haha! marlijn: er zijn zo van die engeltjes hier op bokt Haha!
ben er echt heel happy mee en vriendlief vindt het ook erg gaaf! alleen mn ouders vinden dat ik een miskoop heb gedaan Tong uitsteken en dat ik ga teleurgesteld zijn. mijn mams hoopt dat ik hem weer enigszins goed ga kunnen verkopen na dit seizoen Nagelbijten / Gniffelen ik hou je alvast in mijn achterhoofd Knipoog

regine: veulen gevoeld! jippie! leuk he Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:58

Doe maar, als je hem wil verkopen, ik ben geínteresseerd Haha!
*zucht.. waarom zijn die dingen zo duur??
Ik vind dat we er gewoon een moeten kopen, als het nou een eenmalig veulen zou zijn, maar we fokken íeder jaar!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:10

Waarom zou het een miskoop zijn, Frenia ? Singel dus toch te kort Nagelbijten / Gniffelen

** Sorry, kom weer 'ns even dit topic binnen vallen, lees wel altijd trouw mee **

Mijn Keeva zit vandaag op 210 dagen dracht ... Go jij! Go jij! ... zal 'ns foto's maken Knipoog

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:13

Kan je die niet huren? ik heb ooit een advertentie gezien waarin birth alarmen te huur werden aangeboden...

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:14

Hé Keeva meld zich ook weer! Heb laatst bij TP foto's gezien van Aidan, hij is groot geworden *LOL*
Ben benieuwd naar foto's van Keeva Lachen

Ja, die kan je huren Thomas5, vind het alleen niet zo nuttig voor ons omdat we ieder jaar veulens fokken, vind ik echt weggooien van mn geld dan Ja

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:19

had gister nog wat foto's gemaakt van cuba, niet wetend dat ze gister 230 dagen drachtig was. . .

de achterkant1
Afbeelding

de achterkant2
Afbeelding

helemaal (ze was best moe. . .)
Afbeelding

andere kant
Afbeelding

ter vergelijking, deze is gemaakt op 13-12-06
Afbeelding

voorkant
Afbeelding

linkerzij
Afbeelding

rechterzij
Afbeelding

zo dat waren ze weer, ik zie wel wat verschillen maar mss denk ik dat alleen maar. . .

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:21

Frenia, mijn man heeft veel gewerkt met dit systeem en was er over het algemeen heel tevreden over.
Hij haalde op een hengstenhouderij ieder jaar tussen de 10 en 15 veulens middels dit systeem en mits goed afgesteld werkt het goed.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:22

Was ook mijn idee Marlijn, als je zo'n birth alarm drie keer moet huren, kun je er net zo goed 1 kopen .. heb ik vorig jaar dus ook gedaan Knipoog

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:23

Ik zou em niet verkopen maar inderdaad verhuren, dan heb je je geld er een keer uit!!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:57

@ Hollybollie.. Ik haal de ijzers er niet onder vandaan.. Nooit gedaan eigelijk

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 14:07

Ik heb het idee dat Wild er wel last van heeft. Het zijn een beetje bobbels, waravan de hoogste achter haar oog zit. Ze slaat met haar hoofd alsof ze vreselijk hoofdpijn heeft..

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:08

ijzers laat ik er altijd een maand voor uitgerekende datum afhalen, ze hebben toch meer gevoel in hun voeten dan en dan zijn ze ook ijzerloos als ze weer naar de hengst gaan een maand na de bevalling.

ze hebben sowiezo allebei sterke hoeven, dus de eerste tijd na de bevalling rijd ik zonder ijzers.

hehe keeva springt ook weer eens binnen Haha! bn best wel benieuwd naar foto's Ja wanneer is ze uitgerekend? is dat weer zelfde als bij tinkerbell? nee toch? maandje later geloof ik?

heb me idd uitgerekend dat huren weggegooid geld is voor elk jaar 2 veulens... en ik heb het geluk gehad er eentje tweedehands aangeboden te krijgen Haha!
de mensen die ik ken die dit systeem gebruiken zijn er allemaal heel tevreden over, heb eigenlijk nog nooit echt klachten gehoord.
toen ik vorig jaar voor een tweedehands ging informeren, kreeg ik dat dan ook te horen: "iemand die zoiets heeft, doet dat niet meer weg"
ik denk dus ook niet dat ik ga teleurgesteld zijn na 1 jaartje Knipoog
mams is bang dat het vaak loos alamr gaat geven en op het cruciale moment geen alarm gaat geven Clown
ach, ik zie het wel Knipoog

zelf verhuren, was idd ook een idee geweest, maar aan de andere kant ben ik dan bang dat er wat aan miskomt, dus leen ik hem liever niet uit Bloos
misschien verander ik nog van gedacht natuurlijk, maar nu in eerste instantie ben ik er erg zuinig op Bloos

vind cuba zo'n leuk paardje! hoe groot is ze eigenlijk?

djesseka: dan kan het best wel wat anders zijn, misschien zit er wat vast/in. best eens da laten naar kijken dan Ach gut

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:28

ze is niet zo groot, ze meet nu ongeveer 1.45 en ze zal nog iets groter worden.
Ze moest eigenlijk in november weer gemeten worden maar omdat ze drachtig is deed hij dat niet...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:33

van harte gefeliciteerd met je verjaardag Marlijn! Pling
Mooie fotos ook,Blossom houdt jullie nog wat in spanning zo te zien! Knipoog

Frenia: Goed dat je de VA meteen even laat kijken,ik kreeg antwoord dat hij nu zeker en vast tanden aan het wisselen is,dus van mijn bijna-driejarige kan het perfect.Ik kijk het maar wat aan nu,hij hoeft toch niks te doen..

Regine: Leuk dat je het veulen hebt kunnen voelen! Ik heb al te lang niet meer gevoeld eigenlijk aan mijn Pretty-beeb Bloos

Hier geen ijzers met de bevalling,nu heeft ze er helemaal geen meer,maar ik liet ze toen ook onderuit halen,lijkt me toch iets veiliger..Sowiezo ben ik hier gezegend met twee paarden met ijzersterke hoeven,ik mag hopen dat het veulen dat ook terug meekrijgt van de mama! Cool

Vandaag een mooie kaart gehad van de hengstenhouderij,persoonlijk getekend,en op de voorkant een prachtige foto van Paps van het veulen..vond ik echt zo leuk,dat ik hen meteen gemaild heb om hen te bedanken!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:39

Regine: wat geweldig dat je het veulen gevoelt hebt! Zou ik ook wel willen.

Ik heb net een geboorte-alarm gereserveerd voor eind april.
Nu is alleen de vraag hoe ver je die vantevoren al in huis wilt hebben, iemand een idee?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:49

Ik denk een week of twee... drie misschien...

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:12

jennyk schreef:
Regine: wat geweldig dat je het veulen gevoelt hebt! Zou ik ook wel willen.

Ik heb net een geboorte-alarm gereserveerd voor eind april.
Nu is alleen de vraag hoe ver je die vantevoren al in huis wilt hebben, iemand een idee?

Mijn merrie is 22 april uitgerekend en ik heb het birthalarm (huur) als het goed is 2 april in huis.

Verschillende reacties op mijn vraag over wanneer ijzers er af te halen. Ik denk dat ik begin april ze er maar af laat halen.

xxLientjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:15

Leuke topic is dit! Haha!

Gr.Lientje

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:20

ik heb geen birth alarm. . . ga maar gewoon waken in de stal (afgelopen jaar heeft n vriend van mij dat ook gedaan, gaat ie ff naar de wc komt terug bij stal en wat ligt er?? ja hoor het beebje) maar ja ik zie het vanzelf wel. . .
en hollybollie: jouw merrie is net iets eerder uitgeteld dan die van mij(2 dagen), en ik kan al haast niet meer wachten.

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:35

CubaLibre schreef:
ik heb geen birth alarm. . . ga maar gewoon waken in de stal (afgelopen jaar heeft n vriend van mij dat ook gedaan, gaat ie ff naar de wc komt terug bij stal en wat ligt er?? ja hoor het beebje) maar ja ik zie het vanzelf wel. . .
en hollybollie: jouw merrie is net iets eerder uitgeteld dan die van mij(2 dagen), en ik kan al haast niet meer wachten.

Wij gaan ook waken op stal. We mogen van stalgenoten hun camper lenen, van een ander stalgenootje lenen we een camera die we op stal kunnen installeren zodat we vanuit de camper kunnen meekijken en er niet steeds uit hoeven. Daarnaast dan nog het birthalarm... Zal je zien dat ze het toch nog voor elkaar krijgt om het in een onbewaakt ogenblik te doen..... Ik wil er zo graag bij zijn!!! Ik kan ook haast niet wachten....

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:36

Ik heb het gisteren even nagevraagd... Silvita is 3 februari uitgerekend! Dus dat zijn nog eeehh *rekent heel hard* *alles kraakt* *donders ik kan echt niet hoofdrekenen* 29 daagjes ?? Vork

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:42

Ik heb net voor 16e en 17e week gereserveerd... vind het ook moeilijk hoever van te voren... kun je toch pas tegen die tijd met zekerheid zeggen he.

Ja zo gaaf dat ik het voelde! Echt heel apart was dat!! Mega leuk!