Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:50

bubbels schreef:
We verwachten nog steeds dat het later komt.

Nog maar 12 dagen! Da's ook niet lang meer he! Ze maakt zo te horen nog niet echt aanstalten .... maar ja, je weet het nooit met die gekke merries!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 12:27

Lady kan ook zo heerlijk vervelend doen buiten. Omdraaien en heel hard terug dribbelen. Je kunt ze op zo'n moment echt achter het behang plakken of liever gezegd. Afstappen en daar laten staan Clown

12 dagen...dat is nog 1,5 week!!!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:14

Hee Bubbels, ik zat net even in de lijst van drachtige Boktmerries te kijken en Pride en Pepsi zijn allebei op dezelfde dag uitgerekend! Whieieieie!! Ben benieuwd wie er eerst gaat!

PS: ik lees het aantal dagen altijd af aan Jeddah's onderschrift. Ik "tel" eigenlijk nooit Bloos ...
Laatst bijgewerkt door Mac op 17-02-05 13:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:16

elady schreef:
Afstappen en daar laten staan Clown

of achter het behang laten zitten Clown ...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:30

Mac schreef:
Hee Bubbels, ik zat net even in de lijst van drachtige Boktmerries te kijken en Pride en Pepsi zijn allebei op dezelfde dag uitgerekend! Whieieieie!! Ben benieuwd wie er eerst gaat!

PS: ik lees het aantal dagen altijd af aan Jeddah's onderschrift. Ik "tel" eigenlijk nooit Bloos ...

Hmm, maar als Pride nog maar 12 moet en Sim, volgens mijn onderschrift nog 14... en Pespsi is gelijk met Pride en die is volgens de onderschrift van Mac 1 dag korter dan Simply, dan.................. heeft 1 van ons verkeerd geteld Pling hihi.
Ik pak even de kalender erbij!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:32

JIPPIE!! Ik ben het! Ik kan niet tellen!! Het is vandaag nog maar 13 dagen!! Ik ga snel mijn onderschrift veranderen!!
YEAHHHHHH! Je hebt dus ook nog maar 12 Mac!!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:37

Macy zit vandaag op DAG 300!

Er is weer een lichte vooruitgang.
Een paar dagen was haar uier wat kleiner maar vanmorgen was het weer voller.
Er komt langzaam wat meer spanning op te staan, de rimpels worden steeds minder Haha!
Afbeelding

Qua grootte van het uier lijkt het al aardig op het uier wat ze normaal aan het eind van de dracht heeft. Alleen moet er nog veel meer spanning op komen. Spenen zijn al aardig vol en ze lekken iedere nacht wel wat heldere, plakkerige vloeistof.

@ Jeddah: Woeiiii! Zomaar een dag korter! Tong uitsteken
Jeddah, Mac en Bubbels:
Moet je nagaan... De kans is groot dat er bij jullie over 2 weken al veulens rondlopen...

Meer updates en meer foto's plaatsen hoor! Ja

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:45

Hmm, ik snap er niks van, als ik op Marije's site kijk dan staat er dat ze 321 dagen drachtig is, dus dan zou het nog 14 dagen moeten zijn.. of zou die tel machine niet weten dat we 28 dagen in Feb hebben dit jaar?

@Elady, verstandig dat je een beetje luistert naar Lady, wij kunnen natuurlijk van de buitenkant niet zien waar het veulen op dat moment aan de binnenkant op "drukt" waardoor zij geen zin heeft om te lopen. Kan best zijn als ze ineens wel fris wordt dat het veulen zich bewogen heeft en dan juist ineens minder druk geeft. Hopen dat je nog even lekker door kan lessen met haar!

@ Nimber: Waar ben je???????????? Hoe gaat het????????

@Marije, wat heeft Macy dan meegemaakt? Balen hoor dat ze het zo eng vindt!

@Bubbels, Nog eventjes!! Hou haar maar wel in gaten hoor! Niet elke merrie krijgt uier, dus wie weet gaat ze nog gewoon op tijd!

@Kelan: Leuk he? Die hormonen Haha! !! Wat kunnen ze dan toch ineens drakerig zijn he?! Veel merries gaan van alles "eng"vinden wanneer ze drachtig zijn. Ik zie het als een instinkt om het veulen te "beschermen" dat ze wat angstiger worden.

@Polly, jeetje, en ze heeft nog 2 maanden te gaan!! Hopelijk houdt ze het nog eventjes vol!!

@MissHIS, het wordt zeker spannend!!! Hoe gaat het verder met Rilexta? We willen nu wel vaak updates hoor!!

@Marije (handig dat je bericht krijgt dat er een nieuw bericht geplaatst is Knipoog ): Gelukkig!! Haar uier is weer gevonden!! Niet meer weg laten lopen hoor! Komt alleen maar verwarring van Haha! !!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:46

jeddah schreef:
JIPPIE!! Ik ben het! Ik kan niet tellen!! Het is vandaag nog maar

13
dagen!! Ik ga snel mijn onderschrift veranderen!!

Ik moet nog 14 dagen, Rilexta is twee dagen later aan telling dan de jouwe toch? (1 maart, Rilexta 3 maart). Dus wat klopt er dan niet?

Edit: ja ik houd jullie zeker op de hoogte!! Andersom ook he! Ben erg benieuwd!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:47

MissHIS schreef:
jeddah schreef:
JIPPIE!! Ik ben het! Ik kan niet tellen!! Het is vandaag nog maar

13
dagen!! Ik ga snel mijn onderschrift veranderen!!

Ik moet nog 14 dagen, Rilexta is twee dagen later aan telling dan de jouwe toch? (1 maart, Rilexta 3 maart) Blond

Sim is 2 Maart, dat is gisteren over 2 weken, dus 13 dagen, dus jij vandaag precies 2 weken!! Donderdag 3 Maart!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:50

jeddah schreef:

Sim is 2 Maart, dat is gisteren over 2 weken, dus 13 dagen, dus jij vandaag precies 2 weken!! Donderdag 3 Maart!

Ohh ja, ik dacht dat Sim op 1 maart moest. Nou spannend allemaal dames!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:44

jeddah schreef:
of zou die tel machine niet weten dat we 28 dagen in Feb hebben dit jaar?

Dat denk ik idd!

jeddah schreef:
Veel merries gaan van alles "eng"vinden wanneer ze drachtig zijn.

Hou op schei uit! Ik heb met Lee heel wat afgesjouwd, vooral de eerste jaren dat ik haar had. Het was echt een onverstoorbaar buitenrijpaard. Gewoon met zijn tweetjes door druk verkeer, woonwijken, over bruggetjes, door het bos, op het strand, langs spoorlijnen, samen met een rammelende trekker onder tunneltjes door ... noem het maar op. Het deerde haar niks. Maar nu . Alles is "OEHHHH ENG". En dan die kuddedrang! Van de vorige keer weet ik dat dat duurt totdat het veulen eraf is. Ik heb dus een gezellig half jaartje voor de boeg met Lee ... NOT !!

Hinke, Odessa, Rilextra, Simply, Pride, Pepsi ... ze zitten er allemaal errug dicht tegenaan!

Ben nu ook wel benieuwd waar Macy dat trauma van over heeft gehouden Ach gut . ..

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:58

jeddah schreef:
Hmm, ik snap er niks van, als ik op Marije's site kijk dan staat er dat ze 321 dagen drachtig is, dus dan zou het nog 14 dagen moeten zijn.. of zou die tel machine niet weten dat we 28 dagen in Feb hebben dit jaar?

Maar als je rekent hoeveel dagen ze nog moet, komt er wel 13 dagen te staan.

Ach... ik vrees toch dat de merries hun eigen kalender wel weer
Dan kan je rekenen wat je wil... Rolleyes

A MARES SECRET CODE

The mare's secret code of honor is as old as horses themselves and is ultimately the species best kept secret. No mare shall ever produce a foal before it's time. (It's time being determined by the following factors):

1. No foal shall be born until total chaos has been reached by all involved. Your house must be a wreck, your family hungry and desperate for clean clothes, and your social life nonexistent.

2. Midwives must reach the babbling fool status before you foal out. Bloodshot eyes, tangled hair and the inability to form a sentence mean you're getting close.

3. For every bell, beeper, camera or whistle they attach to you, foaling must be delayed by at least one day for each item.

4. Vet check, add a day, internal add three. If you hear the words, "She's nowhere near ready. You'll be fine while I'm away for the weekend," Wait 12 to 16 hours and pop that baby out!

5. Owner stress must be at an all time high! If you are in the care of someone else, ten to fifteen phone calls a day is a sign you're getting close. When you hear the words "I can't take it anymore!" wait three days and produce a foal.

6. You must keep this waiting game interesting. False alarms are necessary! Little teasers such as looking at your stomach, pushing your food around in the bucket and then walking away from it are always good for a rise. Be creative and find new things to do to keep the adrenaline pumping in those who wait.

7. The honor of all horses is now in your hands. Use this time to avenge all of your stable mates. Think about your friend who had to wear that silly costume in front of those people. Hang onto that baby for another day. OH, they made him do tricks too! Three more days seems fair. Late feedings, the dreaded diet, bad haircuts, those awful wormings can also be avenged at this time.

8. If you have fulfilled all of the above and are still not sure when to have this foal, listen to the weather forecast on the radio that has been so generously provided by those who wait. Severe storm warning is what you're waiting for. In the heart of the storm jump
into action! The power could go out and you could have the last laugh. You have a good chance of those who wait missing the whole thing while searching for a flashlight that works!

9. Make the most of your interrupted nights. Beg for food each time someone comes into the stable to check you. Your stable mates will love you as the extra goodies fall their way too.

10. Remember, this code of honor was designed to remind man of how truly special horses are. Do your best to reward those who wait with a beautiful filly to carry on "the mare code of honor" for the next generation of those who wait!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:01

MarijeR schreef:
jeddah schreef:

Maar als je rekent hoeveel dagen ze nog moet, komt er wel 13 dagen te staan.

Ach... ik vrees toch dat de merries hun eigen kalender wel weer
Dan kan je rekenen wat je wil... Rolleyes

Hoe doe je dat dan???

Die Mare's Code is leuk he?!

Als Sim weer 333 draagt zoals bij Senna dan is het nog maar 11 dagen Haha! !

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:11

Als de dames zich aan punt 10 houden, klaag ik verder nergens over Schijnheilig

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:12

jeddah schreef:
@Marije, wat heeft Macy dan meegemaakt? Balen hoor dat ze het zo eng vindt!

Ze was altijd al heel erg rillerig op haar lijf met borstelen, opzadelen, tuig op enz.
Niet zo erg, ik nam er altijd gewoon de tijd voor.
Ook met inspannen, dat deed ik altijd samen met mijn vader.
Tot we een keer in de bak gingen rijden bij de pensionstal en iemand dacht dat hij wel even kon helpen.
Omdat Macy de oogkleppen op had, zag ze de man dus niet aankomen en hij begon uit het niets zomaar aan haar singel te sjorren.
De singel die ik altijd gaatje voor gaatje met heel veel rust strakker kon doen...
Ze is daar zo van geschrokken dat ze gevallen is, tuig kapot, wagen beschadigd en Macy compleet overstuur. Gelukkig had ze zelf geen echt grote verwondingen.
Maandenlang heb ik haar alleen met veel geduld een halster om kunnen krijgen, verder niets...
Ook heeft ze een hele winter op advies van een DA kalmeringsmiddelen gekregen, ze had anders meerdere keren per week onverklaarbare koliekaanvallen. Puur van de stress.
Echt heel erg zielig was dat.
Dat jaar had ze ook nog eens haar veulen vergooid (vroeg in de dracht).
Het heeft heel wat tijd gekost voordat ze weer wat vertrouwen kreeg.
Vandaar dat ze nu alleen nog maar voor de fokkerij wordt gebruikt.
Echt zonde want het was een hele fijne pony in het gebruik, heb zelden zo'n werkwillige merrie gezien.
Aan de hand is dat nog steeds zo, dan is ze echt bom-proof.
Zolang je haar maar niet onverwacht aanraakt...
Haar nakomelingen hebben dat rillerige gelukkig niet.

Uitrekenen hoeveel dagen ze nog moet:
In de 2e tabel bij de laatste dekdatum de datum van vandaag invullen en bij de datum van vandaag de uitgerekende datum invullen Lachen
De tabel rekent uit hoeveel dagen van vakje 1 naar vakje 2.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:14

Arme Macy! Hebben jullie haar eigenlijk al van kleins af aan, of heeft ze haar "rillerigheid" ergens anders opgelopen?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:15

Jeetje Marije, wat vreselijk voor Macy!!!
Als ik ergens wel een hekel aan heb zijn het mensen die zonder toestemming aan mijn paarden gaan "klooien" (is ook de reden dat ik ALTIJD zelf opzadel, zonder uitzonderingen!).
God, arme Macy!!!

(ik ga gelijk weer even rekenen...slim van je Knipoog )

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:30

Ze is in Wales in de heuvels geboren en met 1,5 jaar zag ze voor het eerst mensen echt van dichtbij.
Meteen een leuke ervaring ( ) want dat was op het moment dat de kudde naar de boerderij werd gedreven en daarna werd ze uit de groep gehaald en op de vrachtwagen naar NL gezet.
Ze was de enige die los mee ging, ze kregen haar daar geen halster om...
Een paar dagen later kocht ik haar en kreeg ik na 3 kwartier het halster om terwijl ze in een hok van 2x2 stond.

Het rillerige zal vast wel voor een deel in haar karakter zitten maar dit heeft ook niet veel geholpen.
Ik kan nu (na 9 jaar) met haar lezen en schrijven als ik haar aan de hand mee neem. Onder stijgers door, over bruggetjes, langs draaiende betonmolens, onder hijskranen door, ze volgt me wel.
Maar met een vreemde borstel haar aanraken..

Andere mensen vinden haar vaak gevaarlijk en agressief maar dat is puur zelfbescherming van haar. Er zit echt geen kwaad in alleen is ze erg eenkennig.
Ze is waarschijnlijk daardoor ook erg beschermend met haar veulens.
Maar op een of andere manier hebben die altijd een heel open karakter en zijn ze totaal niet bang voor mensen Lachen
De laatste jaren wordt het wel beter. Vreemde mensen kunnen haar nu meestal wel aaien als ze buiten staat. Dan kan ze weglopen als ze wil.
Op stal kan er niet zomaar een vreemde de box in.

En ondanks haar lange gebruiksaanwijzing, of misschien juist wel daardoor, is het de pony waar ik de beste band mee heb en die ik echt door en door ken en ook altijd haar gedrag kan voorspellen met vreemde dingen.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:29

WHAHAHA JOEPIE!!!

ehm sorry Bloos Haha! .
maar ik moet het even kwijt.
mijn moeder was gister luna aan het poetsen, doet ze wel vaker zij vindt het leuk luna lekker en ze wordt er mooi schoon van Knipoog , en toen zagen we het veulen bewegen!
zoals ik geschreven had niemand het nog bij luna zien bewegen en dus was het erg mooi om te zien.
zo dat ben ik kwijt Haha! .
luna scheen het niet eens zo erg te vinden de muts.

ohja en ze hoest al niet meer daar ben ik ook erg blij mee Ja

gr gemma

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:30

Wat een verhaal van Macy zeg, en je moet er dan maar net voor vallen dat je ze als erg groene jaarling koopt.

Nog 23 dagen trouwens ... Nagelbijten / Gniffelen
Zal zo nog eens foto's maken van de mega villa waar veullie verblijft.

Nimber nog nieuws? Of andere merries die heel spoedig moeten?

Gefeli Luna, was dat de eerste keer dat je het veulen zag bewegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:33

Oh wat wordt t spannend voor velen hier zeg!!!

Haha Jeddah, zo druk aan de tel!!! Heb je je toch verteld, maar gelukkig met positieve afloop...je zal nog maar een dag langer moeten wachten! Knipoog

Enne Mac: [naam] kan er ook wat van hoor...staat ze normaal te slpaen als de smid komt...nu was het o zo eng en ze was echt mega vervelend... Boos! Ze wilde haar voorbenen niet te lang opgetild houden, kan ik me nog indenken met die dikke buik, maar met haar achterbenen ging ze echt vervelend doen. Hangen en hupsen enzo...heb net een supergoede smid, waarbij ik blij mag zijn dat hij [naam] wil doen. Ik moet dus net hebben dat ze zo'n draakje blijft...Ikke boos...maar ja hoe kun je nou lang boos blijven op zo'n dikkie dik he!? Haha! Heb haar daarna dus toch maar verwend met appeltjes en worteltjes... Bloos

Uitgaande van 335 dagen dracht heeft [naam] ook nog maar 22 dagen te gaan!!! Go jij! Go jij! Spannend!!!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:53

Prides buik is ook nog niet dik genoeg, dus ik denk dat Mac of Jeddah de eer krijgt. Knipoog Wat is er trouwens met Nimber? Kan het zo snel niet vinden en zit niet zoveel op bokt de laatste tijd. (En de zoekfunctie doet het niet)

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:55

Oh ja, om jullie jaloers te maken; ik mag ooooooveral aankomen bij Pride! }>

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 17:07

Nou, loop ik net even bij Sim langs (ze staat buiten in de bak) til ik haar staart op (mocht zomaar zonder mijn hoofd eraf te trappen Verward ) zie ik dat haar Vulva slapperdeslap is!! Maar nog geen verandering in uier...

@Marije, jeetje wat een levensverhaal van Macy!! Ik kan me voorstellen dat je juist daardoor zo'n goede band hebt!

@Skippy, ja, ik kan niet tellen blijkt...hihi gelukkig wel in mijn voordeel!
@Luna1, leuk, leuk!! Is altijd geweldig om het veulen te voelen of zien bewegen!!
@Loolapelooza, zo dat gaat ook echt opschieten met haar!!!! Ben benieuwd naar de Villa!! Knipoog
@bubbels, haha! Ik kan ook overal aankomen, als ik wil.... want ik ben en blijf Alpha mare Haha! ! Maar zo in de vroege ochtend half slapend kom ik niet zo dominant over.. Knipoog . Ik melk haar wel om de dag nu en dat mag ook allemaal. Sim is meer dreigen dan echt doen.. ze weet ook wel beter Extreme duivel .