[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:14

Ik ben net weer langgeweest bij Khaleesi. Melktest gaf 6.5 aan en ze heeft flink staan schuren :D
Uier is ook mooi aan het ontwikkelen nu.
Kling ook duidelijk verandering :D
Vannacht ga ik nog een keertje op en neer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:17

Ph 5,5/6,0
Doos helemaal dik en verzakt. Geen witte melk nog.
Ben gesloopt na een drukke dag en we zijn net goes en wel thuis. Ik wil slapen! :P

Afbeelding

Doos vorige week
Afbeelding

Net
Afbeelding

XshaartjeX

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:18

Manda van harte! Wat een prachtig dametje! Idd meer foto's :D
Vik is vandaag 341 dagen maar als daar niet snel wat gaat veranderen heb ik over 2 weken nog geen veulie volgens mij.
Vanaf vanavond staat ze op dr mama plekje. Grote kraamkamer met verharde uitloop die overgaat in de wei. Daar hebben we nu een deel van afgezet zodat het gras nog lekker kan groeien. De eerste weekjes laat ik haar en de baby dan ook op dat deel lopen. Daar heb ik nu de slootkant een meter van de kant nog eens afgezet met 3 lagen breed lint.
Zal ze de hint snappen? :+

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:18

Oh Manda, ze is echt chique! Heerlijk!
Moest net veulenfoto's doorsturen voor een blad. Was daar even voor aan het uitzoeken en als ik dan ook nog hier alle veulentjes zie krijg ik de kriebels om de camera weer uit de kast te plukken! :D Wat een plaatjes zijn er toch geboren...

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:19

Even wat foto's spammen :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Rain de super moeder!!!
Afbeelding

Afbeelding
Maffe bekken trekken kan ik ook al :D ;)
Afbeelding
Maar van alles ontdekken word ik wel heeeeeel moe, gelukkig houd mama de wacht.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:23

Wat een dotje R.X. !

Ik spam ook even.. want zo is het veel leuker om op de cam te kijken dan met alleen een dikke merrie erin :o :P

Afbeelding

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:29

Manda ook gefeliciteerd!
Hier afgelopen nacht een van de andere paarden bevallen van een mooie bruine hengst! De andere merrie die op 24-3 was uitgerekend staat al een paar weken met een mega vol kogelhard uier. Echt zo hard als beton.. Iemand daar ervaring mee?

Afbeelding

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:34

Murosche heeerlijk zo'n camera!

Fijn dat het nu goed ook bij jou gaat.

Ik vond het zo dubbel toen die avond.
Ik kon je niet meer beantwoorden toen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:36

Ja hij wordt nu als babyfoon gebruikt haha. Ik ben ook heel blij dat het toch goed is gekomen. Wainonia is een hele felle merrie en het valt met echt 100% mee dat ik zo goed bij haar en het veulen in de buurt mag komen nu.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:41

Fijn murosch!
Is toch prettig als je moet verzorgen of mens mak maken ha ha.

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:50

Laura, pretty en manda gefeliciteerd

lizze12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:54

Gefeliciteerd manda *\o/*

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:50

Bedankt allemaal!!! Ben er ook super blij mee! <3

Nageboorte goed af en moeders staat erbij hooi te eten alsof er niks gebeurd is, echt respect voor haar, geen druppel zweet gelaten en geen pijntje gehad leek het, ben jaloers haha ze is ook al echt op en top moeder, zorgzaam maar laat ons prima erbij.

Meisje rent al bokkend rondjes, slaapt en drinkt. Moet ze alleen nog zien poepen en plassen. Ze is super sociaal en komt al gelijk naar me toe ook <3
Gelijk ook super sterk en recht op de beentjes!

Geboren met 323 dagen dracht.
Laatst bijgewerkt door Manda op 12-04-15 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:52

Manda proficiat *\o/* *\o/* , wat een plaatje
Linda, leuke naam Pico Bello,
Lizze12, bij jou nog vorderingen?
Urielle, ook bij jou nog niet? pfff mag nu wel hoor
Smooi, harsjes fijn,als ze het zwaar hebben moet het maar is vorderen, voor Wapper :(:)
Sjintoo, idd knappen van een adertjeje had al antwoord gehad
Onzetoppers, ook bij jouw waarschijnlijk een adertje, mocht het veel worden even advies bij je va
Carola, hier vorig jaar winddoek voor de tralies gemaakt omdat de merrie erg zuur deed als er een
ander paard langs liep.
Scooby, je hebt Mini toegesproken, nu afwachten of het geholpen heeft :D
Caesar en Joyce, ben het helemaal met jullie eens hoor :D
janflicka, wat een leukerd maar haar uier moet nog ah werk denk ik
Robynn, test 6,5 nog een extra keer kijken vannacht , suc6
CP, test al 5,5/6,0 toch wel spannend hoor sterkte met wakker blijven :D
XshaartjeX, Hoop dat je hint effect heeft :D
Vitaquilla, geen ervaring met een uier die al 2 weken hard is, mocht er hier echt niet aankomen :+

AnniekSlijk, denk dat Zolex idd aan het opschonen is, dat mag dacht ik duren tot na de
veulenhengstigheid. Maar omdat er toch een gaatje in de nageboorte zat zou je even tel.
kunnen overleggen met je va voor de zekerheid. En nog maar even blijven temp..
Herken je bezorgdheid had ik ook, de eerste paar weken zijn ze ook nog kwetsbaar. :(:)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 00:06

Ik geef het op. Kan de ogen echt niet meer open houden :Z. Ze staat rustig, straks de wekker weer over paar uurtjes. Welterusten

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 00:11

Manda Gefeliciteerd! Geniet er maar van!

Cp112 herken het gevoel.....

Vorige eigenaar van Bella zei dat hij haar altijd buiten heeft laten bevallen. Misschien dat dit helpt. Dus met het goede weer haar dan vannacht maar eens buiten gelaten. Ze heeft 3 veulens bij hem gehad (is tevens haar fokker) en alle drie overdag bevallen......Eigenlijk had ik die vraag gesteld omdat ze normaal sowieso dag en nacht buiten staat en nu sinds 2 weken dus de nacht binnen. Vind haar dan niet rustig ogen en ze eet dan ook niet. Op de weide eet ze gewoon haar brokjes, mix en hooi. Ze kan trouwens op de weide wel zelf binnen als ze dat zou willen en het is een droge weide. Ik had haar binnen gehaald tijdens de nacht omdat er plassen op de weide stonden....Ben benieuwd. Vannacht weer wacht staleigenaar dus duik zo mijn bedje lekker in.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 00:18

Gefeliciteerd Manda, lijkt een heel mooi meisje!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 00:21

jobamara schreef:
Urielle, ook bij jou nog niet? pfff mag nu wel hoor

Nope.
Ph zegt dus ook niks bij haar. Was 5.5, weer omhoog naar 6.5, weer omlaag naar 6, weer omhoog naar 6.5.... Om gek van te worden.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 00:21

buenootje, kan prima nu hoor ze kan haar stal in als ze wel wil. sterkte gaat het nog met jou zelf?

cp112, slaap ze.
,
luna2006, bij Luna alles nog rustig?

Urielle, pffff lastig hoor, heb hier wel eens horen zeggen dat sorm helpt, het waait hier nu bestnflink, wie weet.

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 00:25

Ze zal morgen (straks in de ochtend) even gecheckt worden, voor de zekerheid. Liever het zekere voor het onzekere :=

Omdat haar banden zo ontzettend soepel zijn, dit nu al ruim een week heb ik de voorspelling gedaan dat ze voor mijn gevoel nog max 3 weken zou dragen. Vanaf zondag de 12e (gisteren) dus precies nog 2 weken... Het is me allemaal te toevallig hihi ben zo benieuwd of mijn gevoel klopt :):) zeker na het zien van al die leuke veulen-foto's. Iedereen leeft zo intens mee met anderen, de spanning die erbij komt... Echt super!

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 00:39

Jobamara lief dat je eraan denkt. Ja, de medicijnen doen hun werk. Pijn is sterk verminderd. Wel nog erg moe. Maar goed 27e een scan, 30e wordt besloten hoe/wanneer de operatie plaatsvindt en dan moet het opgelost zijn :) Kreeg vrijdag avond te horen dat ik stilaan (infectie is zo goed als weg door antibiotica die ik voorlopig moet blijven slikken) dat ik rustig aan weer alles mag doen tot de operatie. Als ik maar naar mijn lijf luister.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 00:54

Buenootje, had al eerder gevraagd hoe het is :D . Er staat nog een pb voor je. Maar fijn dat de ab zijn werk doet en de pijn nu onder controle is. Wel een beetje rustig hoor en pff pas eind vd maand meer zekerheid. Vordert het nu bij jou met de merrie?

Onzetoppers, zeker beter een keer teveel de va laten komen hoor als je zelf twijffelt, top

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 01:32

Wow babyboom! Gefelciteerd iedereen met de veulentjes! En voor degene die nog wachten, succes!

Jaycey groeit als kool. :D

Afbeelding

Afbeelding

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 01:37

Wauw,wat een plaatje Astridklomp!!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 01:44

Robyn spannend!!! Pjotr heeft nu 3 merrieveulens gegeven, allemaal valk :D, een sjabrak, een fewspot en een eenkleurige (denk ik tenminste, moet morgen nog zien in daglicht). Nu moeten er eigenlijk nog een met panterbont aftekening komen en andere kleurtjes komen, en hengsten :P, dan heeft hij flink wat verschillende veulens hihi. Maar misschien worden het wel allemaal valk merrie's :D

Fotsy schreef:
Manda maar tobiano kan ook maanogen veroorzaken en zeker met zoveel wit aan het hoofd, ik heb een merrie gehad en die had ook 1 maanoog en was enkel tobiano, geen splash

Maar Linda zegt zelf dat ze tovero is :D, dat is tobiano en overo. En eerlijk vind ik de aftekeningen ook niet alleen op tobiano lijken.... Ik zou eerst het veulen testen en komt daar frame uit echt beide ouders testen, een van hen moet dat dan hebben.

AnniekSlijk schreef:
Manda, gefeliciteerd, ben ook benieuwd. Vind valkjes ook altijd zo mooi!

Pffff wat een zorgen kan je je maken om het grut! Denk je dat de bavalling de grootste zorg is. Maar vind t nu ook echt super stressvol! Drinkt hij genoeg, heeft zij geen koorts, slaapt hij niet te veel, eet zij genoeg, blijven ze netjes binnen de lijntjes buiten. Denk dat ik vannacht maar weer eens goed ga slapen. Afgelopen nacht nog twee keer de wekker gezet om te kijken. Ben nu echt bek af!

Bloed aan de kling heb ik geen ervaring mee.

O echt, zo herkenbaar :'). Ik ben ook nog super bezorgd haha, drinkt het genoeg enz enz haha, precies hetzelfde. Kan nu ook echt nog niet slapen, de hele tijd kijk ik op de camera.

Bloed aan de kling dacht ik dus dat Mellow vrijdag ook had he!!! Misschien was het toch een teken dat de bevalling gauw zou komen?

Nou ik ben ondertussen maar naar huis gegaan, ik ben al die tijd op stal gebleven. Klein verslagje: Zaterdagavond rond 21:00 deden we een melktest, die was 7,7 dus de hoogst meetbare waarde bij de testen die ik heb. Sochtends rond 9:00 deden we weer een test en was de waarde ineens gedaald naar 6,4!! Zo snel kan dat dus gaan he!!! En ze is bevallen om 20:09!!!! Dus nog binnen 24 uur na het meten van die PH van 7,7.... Je mag wel goed om de paar uur meten kennelijk, een keer per dag is dus echt niet genoeg, zelfs bij een PH van 7,7 kunnen ze dus binnen 24 uur bevallen....lijkt me belangrijk om te weten :).
Om 19:50 zag ik wat onrust op de camera en ging het alarm ook af. Mijn schoonouders waren uit eten gegaan dus er was niemand op de boerderij... Ik als een gek naar de boerderij gereden vanaf huis, ik was er rond 20:00, pootjesblaas stak er toen al uit, netjes twee beentjes. Ik wilde haar het liefst het zelf laten doen en met rust laten... Ze ging liggen, toch even gekeken en het hoofdje kwam ook mooi en toen toch een heel klein beetje geholpen en daar was ze al om 20:09! Ik denk ook dat ze het zelf had gekund, heb ook echt niet veel gedaan, maar je voelt je zo machteloos he.....dat je het liefst toch wil helpen uiteindelijk.... Moeder en kind daarna wel gelijk lekker laten liggen en weer weg gegaan. Ik dacht dat het goed was om de navelstreng te laten uitkloppen zoals bij mensen ook goed is (is dat bij paarden eigenlijk ook zo goed als bij mensen?), dus niks gedaan zolang ze zo mooi lagen, na een paar minuten stond Mellow op en brak de navelstreng mooi af, dit ontsmet en veulentje droog gewreven en gekeken, een merrietje *\o/*
Binnen twee uur stond ze mooi en zocht naar de uier en drinken ging ook gelijk goed met klein beetje begeleiding de eerste keren.
De nageboorte duurde wel lang.... ruim 2,5 uur... Toen ik de veearts gebeld had voor advies (die zei nog even afwachten) viel een minuut na het telefoontje de nageboorte er mooi en compleet uit. Zul je net zien, heb ik de veearts wakker gebeld voor niks :Y)
En nu zijn we een prachtig meisje rijker <3, ze is echt zo mooi, heeft echt het front van haar vader, mooie hals en heel fijn hoofdje. Op de kont lijk ik wel iets te zien van andere kleurtjes maar dat zie ik morgen in daglicht beter, ik denk zelf dat ze gewoon eenkleurig is en geen appaloosa, maar dat maakt niet uit, ze is prachtig en valk en merrie is toch altijd goed :D *\o/*

Afbeelding