[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:43

Ik durf gewoon bijna niet te scannen :') alles lijkt zo de goede kant op te wijzen! In elk geval super bemoedigend dat er meerdere merries zijn die neurotisch werden en drachtig bleken *\o/*
Wordt het bij bibi wel minder? Als dit 11 maanden zo blijft ga ik me alvast mentaal voorbereiden :')

Manda, soms heb je van die overpeinzingen _O-
Wel leuk dat ze terug komen! :)

Ik was naar een show, de Nordic Open. Was nog nooit in Denemarken geweest dus dat was wel heel gaaf! De showweekends zijn altijd mijn vakantie :D heerlijk weekend knappe Arabieren kijken, bbbq-en en borrelen met vrienden en gewoon genieten. Zit altijd geel fanatiek de punten op te schrijven, dat hoort er ook een beetje bij :=
Aankomend weekend naar st oedenrode, zin in, zo'n leuke show!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 00:02

Thanks voor het support. En linda2008, het spijt me, heel veel succes met om 5 uur op staan. Mijn ritme is nog meer rond 6u 's nachts klaar zijn met werk, maar het op tijd opstaan komt steeds makkelijker terug :P

Ines, hopen dat deze nu dan drachtig is en nummer 2 snel hengstig!

Oh en die onrustige merries herken ik wel een beetje. Al zijn ze in het werk nog liever lui dan moe, maar voor er gevoerd wordt, vliegen ze als gekken door het land en alles. Iets wat ik ze eerder nog nooit heb zien doen. Verder merk ik niet heel veel veranderingen. Zijn ook net van stal gewisseld, dus gooi ook veel dingen daar nog op :o

Amyz, klinkt als heerlijke weekenden inderdaad. Ben zelf twee keer naar de Royal Welsh Show in Wales geweest, ook heerlijk als "vakantie" ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 00:16

Prinses heeft ook geen haast idd := dat maakte het dubbel lastig :') traag én kon geen been geven :')
Ik gooi het ook maar steeds op van alles hoor. Maar dat zelfs de stalhouder het zei vond ik wel heel bemoedigend! Die maakt denk ik toch de meest neutrale inschatting. We wachten het maar af... in 2,5 jaar heb ik haar nog nooit zo nerveus gezien, ze is juist altijd zo relaxed! Ze is in elk geval echt anders dan anders :)

Oh dat leek me idd ook altijd zo gaaf! Prima vakanties zijn dat dan hè :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 07:35

Amy: Pony wordt vooral super lief als ze drachtig is. Komt dan heel vaak spontaan bij je staan voor een kroel en een kus. Daarom wist ik stiekem wel dat het nu niet gepakt had.
Probeer vooral niet te veel er aan vast te houden, dan is de klap zo groot als het niet zo is. Wanneer moet ze gescand, of wacht je of ze hengstig wordt of niet?

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 07:36

Nou int begin was t om van alles hysterisch hinniken en hysterisch keihard rondjes gaan galopperen en naar elke merrie wat voorbij komt zich gedragen als een hengst en nu inmiddels is t hysterisch keihard rondjes galopperen voorbij, de rest doet ze nog wel, dus t is wel iets minder geworden :P.
Wat ze trouwens ook deed, dat was alleen de eerste 3 weken, was minder hooi eten, vond ik ook zo vreemd, iemand dat ooit eerder mee gemaakt?
Verders is ze trouwens ook wel wat aanhankelijker en bijt ze ineens af en toe, ja niet gemeen hoor, maar meer speels en zo van ik wil aandacht :D.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 07:50

Pony vreet de eerste 8 maanden ruim een baal tot twee balen hooi per dag in de dracht. Dat deed ze de afgelopen 18 dagen wel...

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 09:04

Lisa, wat balen van Pony, maar ik begrijp dat je het ook niet meer gaat proberen dit jaar? Dan zou ik nu nog geen monster laten nemen, maar dit in de winter doen, wat korter voordat je haar weer gaat laten dekken, dan weet je zeker dat ze ook nog schoon is op het moment van dekken.

Amy, dat klinkt hoopvol! Ik ga voor je duimen dat ze dit keer drachtig is! Wanneer ga je haar laten scannen?
Mausi is hier ook zo nerveus en ze kan heel boos worden op andere paarden, maar ook enorm gezellig met ze doen, totdat ze er genoeg van heeft :D Maar durf eigenlijk niet te zeggen of dat anders is als ze niet drachtig is. Ze is de afgelopen 2 jaar bijna constant drachtig geweest, en vorig jaar toen ze een paar maanden niet drachtig was had ze een veulen aan de voet, dus dan zijn ze ook anders dan normaal.

Spannend Aniek! Ik hoop dat ze nog steeds mooi drachtig zijn.

Ceasar, mooie merrie!

Mausi is vandaag 250 dagen drachtig, echt een heel apart idee dat het nog zo lang duurt voordat het veulen komt, en ze daarna nog gedekt moet worden, terwijl de meesten hier al aan het eind van het dekseizoen zitten :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 09:27

aniekr succes met de scan, we duimen hoor

amyz dat gedrag is echt herkenbaar hoor, mijn merrie is ook altijd opslag een andere merrie, het eerste jaar van de eerste keer drachtig, ineens poeslief tegen iedereen en vooral andere paarden (ken haar zo niet :D ) toen is ze wel vruchtje verloren op zes maand en hadden we te laat gemerkt, dus niet meer drachtig gekregen, was ze gewoon haarzelve weer en dan jaar erop van de eerste keer drachtig en een heks, niet normaal, alles op haar pad moest eraan geloven := , heeft ze me een prachtig veulen gegeven en bleef haar heksengedrag duren (nou ja met veulen aan de voet), tot ze nu terug geïnsemineerd is en madame ineens poeslief 8)7 ook naar de andere paarden terwijl ze paar dagen voor inseminatie ze ze nog allemaal ging opeten >;) . Dus er is hoop voor de scan zaterdag maar we zien wel.
Merrie's en hormonen, onvoorspelbaarheid zelve.

toch raar he AZ, zo grote tijdspanne tussen

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:28

Even snel een berichtje vanaf de telefoon...
Dierenarts is net weg, maar baby-Roos zag er keurig uit op de 35-dagenscan!!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:34

Super Aniek!

Ja Fotsy, Aziza zit inmiddels zelfs alweer op 87 dagen voor haar 2016 veulen, en Mausi moet nog minimaal 70 dagen tot haar 2015 veulen, en dan nog dekken voor 2016 :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:35

Oh ik houd een slag om de arm hoor! Maar de dag van de scan is vroeg genoeg om er nuchter in te gaan staan :D er is in elk geval iéts want zo ken ik haar echt niet...
Als ze niet drachtig is is er wel een risico dat de boel weer niet synchroon is dus wachten of ze hengstig wordt haalt niet aan :=
26e ga ik scannen!

Leuk om te lezen hoe ze zo veranderen! Bijzonder toch eigenlijk.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:49

*\o/* goed zo aniek, je kan genieten nu en aftellen en de beleving naar 'het moment' is zoooooo leuk en spannend :j

AZ zou je ze niet liever dan begin 2016 dekken of vind je het niet erg dat de veulens niet samen kunnen opgroeien, je hebt natuurlijk plaats genoeg.

amyz oh 26e _/-\o_

zijn er nog die dit weekend gaan scannen?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:50

Gefeliciteerd Aniek!

Hier ook een merrie die een grote knuffeldoos werd vorig jaar. Nu was dit niet helemaal terug verandert nadien (later toch leeg).
Maar ook nu merk je het weer.
Ook grappig om te zien is dat ze nu vriendjes is met de ruin.

Nu is Bo altijd wel een merrie dan van kroelen houd met andere paarden, maar er niet vanaf afhankelijk is. Soms best een eigenaardig ding, gaat ook gerust weg het land uit (lees kruipt onder de draden door) en laat de rest lekker staan. Of ze haar nu roepen of niet :+

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:55

Super Aniek!!! *\o/*

Ahhh over 5 dagen Noumea scannennnn...zooo spannenddd := , kan zooo niet meer wachten..

Hopelijk de 26e goed nieuws Amy! Zou zoooo leuk zijn :):)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:59

Fotsy schreef:
AZ zou je ze niet liever dan begin 2016 dekken of vind je het niet erg dat de veulens niet samen kunnen opgroeien, je hebt natuurlijk plaats genoeg.

Als ik zelf zou dekken, zou ik inderdaad pas begin 2016 gaan dekken, zodat ze eindelijk een beetje gelijk lopen. Maar ja, nu is Mausi verleast, en de leaser wil graag eind dit jaar dekken, dus dan gaan we dat zo doen.
Volgend jaar wordt ze dan sowieso niet gedekt, dan wordt het pas op z'n vroegst begin 2017 weer.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:02

Is er een speciale reden voor dat ze dat graag wil(len) Al_Zawraa?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:11

Ik kan echt niet volgen hier :o

Maar Aniek super hoor! Genieten nu maar! *\o/*

Meerdere merries die er goed uitzien,weldra zekerheid voor een boel mensen hier!
Ik ga duimen!

Jammer Woogy dat het niet gelukt is...nu wachten tot volgend jaar?

Super Manda dat ze mooi drachtig is!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:15

mijnlieverd schreef:
Is er een speciale reden voor dat ze dat graag wil(len) Al_Zawraa?

Dan hebben ze een half jaar eerder een veulen dan wanneer ze wachten met dekken tot begin 2016. En volgens mij showen ze ook niet, dus voor hun is een laat veulen ook geen probleem. Alleen maar hopen dat ze in de veulenhengstigheid pakt, dan zitten we iig wat eerder dan dit jaar.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:28

Ah oké op die manier :)

Oh trouwens nog gefeliciteerd hè Manda *\o/* , had er overheen gelezen :o.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:30

Aniek, fijn dat alles er goed uitziet! Nu wachten en wachten tot het eruit komt :)
Mijnlieverd, ik word helemaal zenuwachtig van jou :') Ben nu wel heel benieuwd of er wat in zit!

Ik ben net gebeld door de HH merrie gisteren geïnsemineerd en vanochtend was het ei weg. Dus vanmiddag kan ik haar weer lekker ophalen. En dan mogen we voor de 2e keer lang wachten op de 18 dagen scan, hopelijk dit keer niet voor niks!!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:09

Gefeliciteerd manda! Ben heel benieuwd wat nimroos gaat geven!

Fijn dat alles goed gaat aniek!

Hier begint het echt spannend te worden. morgen om 17 u 45 gaan we scannen :D

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:49

Haha Venthe, sorry :D , maar ben zoooo benieuwd en kan echt niet meer wachten..maar anderzijds vind ik t ook wel eng, omdat ik bang ben dat t niet gelukt is..zo spannenddd en hoop zo dat ze drachtig is..en Parnasse ook de 24e..maar heb zelf t gevoel dat er of eentje drachtig is of allebei niet..Maar we zullen t over een paar dagen weten :P.

Super dat je dr weer op kunt halen, kun je 18 hele lange dagen gaan wachten :D, blij dat ik er al 12 en 10 dagen op heb zitten :P, maar zal met je meeleven naar die 18 dagen :D en zal voor je duimen dat ze drachtig is!

Spannnennddd Luna2006!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:16

mijnlieverd, spannend he en ja altijd dubbel zo afwachten en dan het verdict of *\o/* of -O-

We blijven positief, oh Luna morgen al, succes

En Venthe geïnsemineerd super hoor, nu duimen

Pretty geen erg hoor :(:)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:55

Ik zou nooit een veulen in het najaar willen. Dieren moeten naar buiten en vaak is het dan nog echt te koud. Ik vind het heerlijk dat het spul in de zomer 24/7 buiten man spelen.

Fijn dat alles nog goed is Aniek!

Luna welke merrie ga je dekken nu?

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:21

Ik ben ook weer van de partij! Vandaag drachtig gescand van Everdale! Het wachten kan weer beginnen :=