[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Traiectum

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:05

Jeetje wat balen SA. Hopelijk geneest het snel!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:34

a arm ding hopelijk knapt ze snel op met haar uier ontsteking wat kan jij er aan doen??

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:43

He jeetje, uierontsteking is ontzettend naar voor de merrie. Lekker veel koelen! Vinden ze vaak erg fijn :j

Hier 1 van de dames al een flinke pens. Die vind het rijden nu al niet fijn meer, terwijl zij later uitgerekend is dan de ander, en die heeft nog energie voor 10 := Zoveel verschil kan er dus inzitten per paard.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:49

balen voor je meisje
wist alleen niet dat ze dan daarna gevoeliger daarvoor blijven :o

@cp, mijn merrie is al nukkig sinds ze dragend is, wel voldoende fut tijdens rijden, maar totaal geen zin heeft ze erin
en we moeten nog zolang :j

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:50

Oh nukkig worden ze hier gelukkig niet, eerder meer aanhankelijk :) Maar m'n ene dame heeft gewoon al een flinke pens := Echt meer dan de vorige 2 jaar al, En daar heeft ze met rijden wat last van. Vind het gewoon niet meer leuk.
T'is er sowieso 1 die niet zo'n lol ziet in rijden :P

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:51

Hier gaat het ook niet van harte hoor.. Maar dat ging het voor de dracht ook al niet..

Goh uier ontsteking wat vervelend! Hopelijk gaat het snel beter.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:55

Ik heb gisteren m'n veulen afgespeend. Is nu ook even goed opletten bij de merrie ivm uierontsteking

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:13

Even een fototje van afgelopen winter en de keer ervoor van Liza. Ze heef tnu ook alweer een behoorlijke pens dus! :=
Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:16

Veulen 1, 2011 (vader Celtic Sir Gwynfor)
Afbeelding

veulen 2 (nu net afgespeend). Van onze eigen hengst.
Afbeelding

Dit jaar dus een vol broertje of zusje van de 2e :) Ik hoop een klein beetje op een broertje := Vooral omdat Liza waarschijnlijk verkocht wordt volgend jaar. En omdat mijn vriend graag zijn bedachte naam eens wil gebruiken.
Wij gebruiken 'auto' namen. Het eerste veulen was Lotus Elise en de 2e Daytona (Ferrari).
Mijn vriend zit nu al voor het 3e jaar te wachten op zijn "John Deere" _O-

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 06:41

Wat een schatjes van veulens!
Stoere hengstennaam! :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 07:58

Uierontsteking bah.. ook zo iets vervelends...

Wat een mooie tinkie winkies zeg :)

Hier zijn er ook al wat buikjes te zien.. maar dat komt denk ik omdat ze eerst in keuringsconditie waren en nu niet meer :P

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:54

cp 112
wat een verschil zeg poepoe
maar wel leuk dat je vergelijking hebt

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:59

A.F. Shanaya x S.A. Tawfiq - 1 januari -258 dagen drachtig (merrie) (torsio op 238 - mastitis L vanaf 257)
S.A. Mawiyah x S.A. Tawfiq - 1 januari - 257 dagen drachtig (merrie)
Ramaylla E.S. x S.A. Djamal - 1 januari - 254 dagen drachtig (hengst)
S.A. Emira Arabia x ZK Kuray - 8 februari - 216 dagen drachtig (merrie)
Njadien x ZK Kuray - 10 februari - 214 dagen drachtig (merrie)
Xenah x ZK Kuray - 9 mei - 123 dagen drachtig (merrie)
Firenza x ZK Kuray - 14 juni - 88 dagen drachtig (hengst)

over 83 dagen is het 1 januari <<)

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:39

sa als je dat er zo neer zet is het wel heel snel januari,
wat vliegt de tijd,
gister zij ik al tegen iemand heb al 189 dagen gehad en nog 145 te gaan,
ik herinner de dag nog als gister dat ze op de kliniek stond,

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:54

Ja de tijd vliegt indd. maar vreemd genoeg lijkt het zomers altijd sneller te gaan dan 's winters :') en dat mag van mij wel andersom :Y)

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:10

Ik meld me hier ook even. Dit jaar voor het eerst mijn merrie laten dekken, en in mei verwachten we een veulen van Up to Date. Ik ben af en toe bang dat ze toch niet (meer) drachtig is, maar ze heeft af en toe wat nukken en volgens mij zie ik ook echt een klein buikje (volgens mijn vriend kan dat nog niet).

Ik lees dat jullie ook wel rijden op de merrie's. Nou merk ik natuurlijk vanzelf wanneer het genoeg is. Maar hoe fanatiek rijden jullie?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:47

Mijn ene merrie (is 13 maart uitegerekend) wordt nog gewoon net als anders gereden. Zo'n 3-4 keer per week. Merk nog niks aan haar en ze is net zo fanatiek als altijd :)
Heb ook wel eens van iemand gehoord dat je niet meer moet springen als ze drachtig zijn. Nu doen we dat nu niet meer fanatiek maar toen ze pas drachtig was sprongen we nog gewoon :j Maargoed, het is ook een behoorlijke fanatiekeling in vergelijking met de andere dame :=

Dit was 15 mei. Toen was ze goed en wel een maand drachtig dus.
Afbeelding

De andere (5 april) is al niet zo'n fanatiekeling als het op rijden aankomt en begint ook duidelijk last te krijgen van haar buik'je'. Met haar rijden we 1 a 2 keer in de week, gewoon recreatief en niet te moeilijk. Ik denk dat zij dit echter niet lang meer leuk gaat vinden en dan gaan we over op gewoon lekker wandelen :)

Verschilt echt per paard. Zolang ze aangeven het leuk te vinden en het te doen is, lekker in beweging houden, is alleen maar beter :j

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 18:05

axeltje schreef:
Ik meld me hier ook even. Dit jaar voor het eerst mijn merrie laten dekken, en in mei verwachten we een veulen van Up to Date. Ik ben af en toe bang dat ze toch niet (meer) drachtig is, maar ze heeft af en toe wat nukken en volgens mij zie ik ook echt een klein buikje (volgens mijn vriend kan dat nog niet).

Ik lees dat jullie ook wel rijden op de merrie's. Nou merk ik natuurlijk vanzelf wanneer het genoeg is. Maar hoe fanatiek rijden jullie?

Welkom hier!
Ik rij mijn merrie zo lang mogelijk fanatiek door, hopelijk hoef ik pas een paar maanden voor de bevalling af te bouwen, ik rij nu m² niveau en hoop haar eigenlijk z1 te starten voor t veulen er is.
Mijn vorige merrie reed ik ook 8 wkn voor de bevalling nog op z1 niveau!
Ik denk dat je zelf merkt wat je merrie aan kan.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 18:08

klopt, dat merk je vrij goed
ik heb alleen het probleem dat mijn merrie het nooit fijn vind als je je benen aanlegt en dat ze nu (143 dagen drachtig) dat nog vervelender vind
ben wel overdreven voorzichtig met haar :o

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 18:47

Welkom!

Ik rij met mijn merrie ook door tot zij niet meer wil. Uiteindelijk ga ik wel zonder zadel rijden, omdat die niet lekker meer ligt.
In 2011 hadden we een heel warm voorjaar, dus ben ik ruim een maand voor de uitgerekende datum gestopt met rijden, omdat ze het zo warm had.
Twee weken voor de uitgerekende datum ging ik zonder zadel stappen. Na 20 minuten vond mevrouw het welletjes en ging dribbelen en draven.
Dus ik dacht 'als jij wil, ga dan maar.' Nou, in volle galop door het bos! Hijgen als een oude vent en maar rennen :D
Hoe beter de conditie is, hoe makkelijker de bevalling, maar kijk goed naar je merrie.

Springen wordt afgeraden vanaf 7 maanden, omdat het veulen dan zo zwaar is dat er tijdens het landen na de hindernis te veel druk komt te staan op de banden van de baarmoeder.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:40

Ach, de eerste 3 weken en de laatste 3 weken duren voor het gevoel altijd langer dan de tijd er tussen in :+

Hier worden de dames uiteraard niet gereden maar sinds deze zomer gaan ze wel meerdere keren per week in de trainingsmolen. Een deel gaat gewoon een uurtje stappen en een deel heeft er ook drafwerk bij.
Zeker het stappen wil ik ze zo lang mogelijk laten doen, in de wei trainen ze vooral hun kaakspieren...

Heb vanmorgen maar eens buiken foto's gemaakt voordat ze naar buiten gingen.
Ze beginnen al weer een gruwelijk dikke wintervacht te krijgen, blijkbaar verwachten ze volgende week -30 ofzo :+

Isis, drachtig van haar 10e veulen. Haar vacht ziet er helemaal raar uit met her en der lange plukken. Op stal staat ze steeds te zweten dus van de week toch maar wat op haar hals scheren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vooral als je van boven op haar rug kijkt, zie je er echt geen drachtige merrie in maar de kleine was gisteren toch duidelijk in beeld met scannen :D

Haar dochter Party Girl is voor het eerst drachtig.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Snazzy verwacht haar 3e veulen. Nog steeds model bijzettafel al is ze echt al flink afgevallen de laatste weken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Misty verwacht ook haar 3e veulen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Amy als laatste, ze verwacht haar 2r veulen maar doet qua buik niet onder voor zeer ervaren fokmerries :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hele foto spam haha. Kunnen jullie geen mini's meer zien :P
Ik gok trouwens niet of het hengstjes of merries worden, qua gedrag zijn mijn merries ieder jaar hetzelfde als ze drachtig zijn.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 06:53

Wat is Snazzy een mooi beestje! Heb je ook een foto van haar in zomerjas?

Isis heeft inderdaad erg grappige plukjes haar :+

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 07:42

Ik vind die snazzy echt geweldig zeg! Wat een mooi beestje ook al is ze wat te zwaar.. Heb er hier ook 2 rondlopen die heb ik 2 weken terug gekocht en dan heb verwaarlozen dat ze mager worden maar die waren gewoon verwaarloosd dik... Echt enorm sneu.. stonden met zen 2e in een mega grote wei vol gras.. Nu staan ze hier op hooi gewoon met de rest en straks als de rest naar het andere land gaat wil ik ze eventjes hier houden om weer een beetje strenger op rantsoen te gaan.. :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 07:44

Dit is Snazzy in showconditie :P
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 07:47

Nie doen!!! :~ :~ :~

Ze is echt prachtig marije! Maja ik hou ook van zilvertjes en van die luxe dingen.. ze zijn alleen zo duur |(