[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:21

Dwyne schreef:
Oef bolle shet! Kan drachtig zijn maar hoeft natuurlijk niet...worden spannende 4 maandjes denk ik ;)

Kwamen weer mooie buiken voorbij! :) Ook erg leuk om zoveel bekenden van vorig jaar hier terug te zien. Hoop toch dat ik komend jaar qua veulens het positiever mag afsluiten!

Haha ja, ik hoop eigenlijk dat ze leeg is (heb er al 4, vind ik eigenlijk wel genoeg) maar nummer 5 is natuurlijk van harte welkom!

Het punt is ook wel dat als ze afvalt, dat je haar ribben duidelijk gaat zien, en als ze aankomt zit er weer een spekkie over haar ribben. want dr buik veranderd niks!

quibje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:07

ik heb ook al namen voor het veulen.. hihihi
ik zal morgen eens foto's van de niet dikke buik plaatsen

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:29

Muzefee schreef:
Jullie al bezig met namen voor veulens eigenlijk? Ik heb al een merrienaam, maar wil denk ik twee namen, dus wil er een mooie combinatie van maken. Een hengstennaam ben ik nog niet tegenaan gelopen. De naam voor een merrie is héél toepasselijk, maar dat zal jullie t.z.t. wel duidelijk worden, haha.

We hadden er 1 die kan voor zowel een merrie als een hengstje, maar die vind ik bij nader inzien niet zo mooi...

Zoals een beetje de traditie is bij de Quarters wil ik er wel van zowel paps als mams iets in. Van mama wordt 't waarschijnlijk Alta (cindy r alta) en van pa Dunit (Out Dunit) maar dan moet er nog iets bij natuurlijk...

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:22

Wij hebben voor beide veulens de namen al klaar!! Donna haar namen "moeten" Italiaans zijn (Bella Donna) Bij Izz zaten we aan een letter vast i.v.m. de nieuwe eigenaar van het veulie ;-) (volgende keer hebben we daar geen last van...)

Ik vind Kitzbi ook niet echt vies... Izz ziet er meestal uit zoals de foto van Heaven, allen is Izz panterbont ;-)

JAAAA, we hebben gister het veulen van Donna heel licht gevoeld!!! Ik weet het echt zeker!! Nu die van Izz nog...

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:23

hier ook al een merrie en een hengstennaam... :D en weer mooie foto's die voorbij komen! :)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:34

Ik wil ook ons veulen voelen... Jaloeeerrrss! Hahaha.

Ik heb al vanaf de dracht 2 jaar geleden alle 'leuke' namen (sommigen vind ik al niet meer leuk) opgeschreven die met een "R" beginnen. Staan nu geloof ik zo'n 40 namen op :=
Maar ik wacht met een naam kiezen (denk ik) totdat hij/zij geboren is. Heb ik bij Replay ook gedaan, die heeft nog tot middernacht naamloos rondgelopen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:45

Shet ziet er wel drachtig uit.. Ik zou toch de DA even vragen wat mogelijkheden zijn.. Misschien even verdoven ofzo??

Met namen.. ik heb nog helemaal niks.. Letter H als ik het veulen laat inschrijven bij het kwpn(hengst niet ggk en kan ook niet meer.. )

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:52

Ja ik zat ook te denken om te verdoven? Rosa heeft ook een beetje kalmerend iets gekregen, ze kon niet gescand worden, ze kneep de arm van de DA naar buiten, haha.
1,16m hoog maar als ze iets niet wil... Haha

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:54

Ik moet ook met de H, wel een rot letter. Vind het ook leuk om de naam van de ouders er in te verwerken. Merrie heeft Biphyn en haar moeder Iphyn, maar Hiphyn vind ik niet leuk, maar ik wil toch de phyn er in zien te krijgen (als het een merrie is iig).

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:08

Ik moet met de C... mijn ruin nu Cassano was ook met de C (v Cassini I)- nu dus vader Centurio... weer met de C, ga zangersheide laten inschrijven! :)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:10

Bij het welsh stamboek heb je geen verplichte letter, maar veel fokkers geven een naam met de letter van de moeder.
En de R is op zich wel goed te doen.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:21

Ja, zangersheide/holstein is verplicht de eerste letter van het vaderdier, maar ik vind de C nog wel oke om te zoeken! :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:25

Wil net zeggen C is nog wel goed om te doen..

Kan mijn merrie wel wat doen zeg.. Staat weer te knipogen.. maja dit doet ze al zo'n 3 a 4 weken ofzo.. Maar word er zelf onzeker van.. Dit is haar buikje ze is nu 136 dagen:

Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:32

Tis gewoon een pestkopje DL! :) niet leuk, zou ik ook helemaal zenuwachtig van worden! :)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:36

Ja C is idd wel een goede letter, 4 jaar terug 3 KWPN veulens gehad maar we konden heel gemakkelijk uit een behoorlijke lijst kiezen. Dat werden uiteindelijk Catch Me, Charming en C'est la Donna (moeder van de laatste heet Prima Donna)

DL moeilijk om dit buikje te beoordelen van deze foto maar ze lijkt echt wel een buikje te hebben. Hopen dat het knipogen niks betekent en dat ze gewoon drachtig is.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:41

Ja, ik had ook een verschrikkelijk lange lijst voor deze beeb, maar ben er nu eindelijlk helemaal uit!
Maar ik ga ze nog niet verklappen! :D
DL: lijkt toch idd op een mooie babybuikje hoor!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:49

Ja fab lijkt tot 9 maanden totaal geen buik te hebben(laatse 2 drachten) en dan pas begint ze uit te dijen.. Maar nu lijkt ze toch wel al een beetje buik te hebben..

Hier was madam 4 maanden drachtig:

Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:50

Ja dat is inderdaad een mooi strak buikje!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:55

Ja alleen je word er echt gestoord van.. vorig jaar deed ze het rond 320 dagen ook hoor.. hengstig zijn..
Maar heb haar met 80dagen nog gescant en toen zat het er nog gewoon in.. Maar denk dat als misschien straks andere merrie geënt moet worden ik toch maar even laat opvoelen voor mijn eigen gemoedsrust.. Ben ik 60,- ligter maar weet ik wel zeker dat er volgend jaar een veulen uit komt :P

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:18

Ben blij dat ik niet aan een letter vast zit inderdaad! Maar wil het wel op een manier terug koppelen aan de moeder en de vader. Alleen dat blijkt met een hengstennaam nu nog vrij moeilijk te zijn. :+

Da's een strak buikje DL. :) Zal wel goed zijn voor je gemoedsrust inderdaad, nog even een keertje laten opvoelen.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:03

DL ik zou dan zeker even laten opvoelen! Dan ben je zelf niet zo aan het malen.

Ik heb gelukkig ook al 2 namen, m voor de merrie en n voor de hengst :P

Baytje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:16

hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met mn drachtige merrie, en dat is dat ze dr rug spant tijdens t rijden; t is net of ik op een plank zit...Ze is nu 5 maanden drachtig en ik vraag me af of dit door t veulen zou kunnen komen. Ze is nagekeken door een masseuse,en die ziet totaal geen problemen in dr rug of achterhand. Herkennen jullie dit bij t rijden van jullie drachtige merrie? Haar buik is zo hard als een plaat staal richting dr uier.

Ik longeer nu trouwens wel even voor t rijden omdat ze dan iets losser lijkt, maar als ik dr dan bekijk is ze meer dan los in de bovenlijn...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:13

Ja het kan bijna niet na 80 dagen want dan had ik iets gevonden moeten hebben en vorig jaar deed ze het ook alleen iets minder erg.. En daarbij is ze als ze hengstig is 1 week hengstig en pist ze alles eruit.. Nu is het al zo'n 4 weken dat ze iedere keer "knipoogt" en dan komt er misschien 1 druppelt vocht uit.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:13

pepper was vorig jaar al 3,5 a 4 maanden drachtig toen ze verwierp en heb nooit iets gemerkt of gevonden.
zou idd gewoon laten opvoelen.
en is dat werkelijk zo duur daar?? ik betaal maar 30 euro als ik de veearts laat komen.
vind haar amper buik hebben maar kan natuurlijk vertekenen,foto is niet heel duidelijk te zien

@baytje1,kan zijn dat je merrie er geen zin meer in heeft...de ene merrie kun je de hele dracht rijden en de andere juist al snel niet meer.
probeer erachter te komen of ze het rijden nog wel leuk vind,zoniet ga dan wandelen of alleen rustige buitenritten maken.
als je zo blijft doorrijden terwijl ze het niet prettig vind in haar rug dan breng je alleen maar schade toe.

Baytje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:28

Inowa, dat begrijp ik dat ik dan schade toebreng. Ze vindt t wel heerlijk om te werken, en ik zoek nu een manier om t voor allebei leuk te houden. Ik vraag me alleen af of er mensen zijn die dit herkennen, en dus misschien tips hebben. Wat er stuk kan weet ik echt wel...