[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:04

:(:) je hebt inderdaad wel heel veel tegenslagen.
En jou vraag over de peneceline zou ik inderdaad even navragen bij de Da.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:08

Joto schreef:
Ben alleen vergeten te vragen of het kwaad kan, dat de merrie penicilline krijgt, en veulen drinkt.. Weet iemand dat of niet? Anders moet ik zo ff bellen.. Als dat wel zo is.. Dan hebben we dus een probleempje aangezien Dessa nog maar 2,5 maand is

Jee wat een opeenstapeling :(:)

Het zal wel vergelijkbaar zijn: onze poes kreeg penicilline terwijl ze de kittens zoogde, was geen probleem. Maar vraag het gewoon even na

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:14

Ja is voor een paar dagen gelukkig geen probleem..Anders hadden we dat gezeur ook nog gehad..

En tja..Kan altijd erger natuurlijk, maar tis elke keer weer wat..Word beetje vervelend nu..

Merrie krijgt deze maand gewoon vakantie samen met de baby, zien we in augustus wel weer verder. Vee-arts komt morgen zelf even kijken, omdat hij benieuwd was hoe het er morgen bij stond, dat is dan wel weer fijn.. Moet veeel stappen, maar dat is geen lol bij 30 graden, maar goed niet zeuren.. Gewoon duimen dat we er op tijd bij waren, en dat ze straks weer mee op wedstrijd kan.
Sta nu echt op het punt van een emotieuitbarsting geloof ik.. Moet niks raars meer gebeuren dan breek ik echt.. Straks lekker even naar het jonge spul toe, en mijn vriendje lekker knuffelen

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-DDVSKZ7C-D.jpg%20[/img]
Bikkeltje

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:02

Excuus

Afbeelding

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:04

Joto schreef:
I hope so.. De lol gaat er snel vanaf zo.. Ik heb alles voor die merrie over, maar ze moet zelf ook ff mee werken..

Ben alleen vergeten te vragen of het kwaad kan, dat de merrie penicilline krijgt, en veulen drinkt.. Weet iemand dat of niet? Anders moet ik zo ff bellen.. Als dat wel zo is.. Dan hebben we dus een probleempje aangezien Dessa nog maar 2,5 maand is

Dat kan :)
Het is niet ideaal maar kan niet heel veel kwaad, er komt heel weinig maar van in de melk namelijk. Mijn merrie heeft met het vorige veulen ook op de antibiotica gestaan.

Richtje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:06

Ik kan me dat gevoel van dat het even genoeg is en je het helemaal zat bent, heel goed voorstellen Joto :(:) :(:)

Ik had dat vorige week precies hetzelfde :o Maar na mezelf een paar dagen zielig gevonden te hebben, heb ik mezelf ook maar weer een rotschop gegeven :D Mijn insteek is toch altijd wel dat je je niet beter gaat voelen van jezelf zielig vinden, eerder rotter.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:07

Ah mooie foto Joto :)
Hmm dat rijmt nog ook :D

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:21

Idd mooie foto.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:28

Willen jullie morgen ook een beetje voor mij duimen? :)
Moet weer met mijn ruin naar de kliniek......

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:29

Ik ga zeker voor je duimen Richtje :)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:31

Het is wederom erop of eronder morgen..... Hij balanceert al heel lang op de grens van wel of niet afscheid nemen.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:42

Gaat ook hard duimen draaije voor Richtje.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:45

Thanks!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:06

Pffff Richtje dat is niet niks zeg. Misschien heb je het al wel
gemeld maar wat mankeert hij?

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:07

Richtje succes! Duim voor je..

Ja Bikkel is echt mijn lover hoor.. Hij zal dan ook nooit of te immer ondanks dat hij nog hengst is weggaan..

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:26

Hiboune: wat een rekening zeg, vind ik niet normaal. Ik betaalde volgens mij 90 euro voor een jaarling castreren.
Richtje: succes morgen, heb je verhaal even gemist, ga ik nalezen.
Joto: herkenbaar, ik heb hier mijn eerste zelfgefokte paardje staan, twee jaar oud nu. En ik vind hem helemaal super. Soms heb je die klik gewoon.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:27

PJ, wat mankeert hij...... tja wat niet :+

Eind juli 2008 had ik het idee dat hij net niet helemaal fijn liep. Op rust gezet, weer gereden maar er veranderde weinig. VA thuis zag er weinig aan en raadde aan wat door te rijden om te kijken of hij slechter werd. Dat werd hij niet echt, maar het zat me helemaal niet lekker. Dus naar Bodegraven gereden met hem.
Hele paard op foto en scan geweest en na 2 maanden hadden we een diagnose. Bandje in de ondervoet verrekt, tenminste 5 maanden boxrust op speciaal beslag en slechte prognose. Uiteindelijk heeft hij 7 maanden boxrust gehad met alle ellende die daar bij hoort. In het opbouwen redde hij het niet ;( Dus terug naar de kliniek om af te keuren. Maar daar bleek het niet de voet te zijn, de nek leek beperkt dus behandeld met manuele therapie en weer verder. Ging 2,5 week goed en toen was hij weer slecht. Dus weer naar de kliniek met het idee om af te keuren..... Maar daar was hij te goed aan de longe om af te keuren maar onder het zadel veel te slecht om te rijden.
Hem daar gelaten en ze hebben hem een week daar gelongeerd/gereden en onderzocht. Vorige week woensdagavond belde de VA me op, dat hij de nek in wilde spuiten. Dat dat wel een risicovolle behandeling was omdat je dicht bij de zenuwbanen van het been zit, maar dat de enige andere eerlijke optie op dit moment was om hem in te laten slapen. Dus tja...... dan doe je het toch maar.
Dus dat hebben ze donderdag gedaan, we hebben nu een week alleen rechtuit gestapt en morgen gaan we voor controle. Is het niet goed, dan stoppen we er dan mee.
Is het wel goed dan gaan we weer proberen op te bouwen, maar wederom met een hele onzeker prognose. We zijn inmiddels ook al bijna een jaar en heeeeeeel veel geld verder.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:37

Pffff wat een verhaal zeg :(:)
Je hebt manuele therapie geprobeerd lees ik, is dat zoiets als een osteopaat?
Ik heb namelijk ook zo'n zorgenkindje op stal staan, maar met osteopatie en
rechtrichten is zij zo vreselijk opgeknapt, misschien nog een idee???
Niet dat je al niks geprobeerd hebt natuurlijk en ook niet om je valse hoop te geven maar
kan me zo goed voorstellen dat je alles wil proberen wat mogelijk is he.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:49

Manuele therapie is volgens mij wel hetzelfde idee :) Mijn veearts is zelf ook manueel therapeut en heeft hem dus behandeld. Gezien de slechte prognose en de hoeveelheid pijn die hij af en toe heeft, durf ik ook niet zo goed iemand anders met hem aan de slag te laten gaan :o

Voor mijn merrie is het misschien nog wel eens wat! Die is ook al 3 jaar stuk van de 4 jaar dat ik haar heb :+ Heb de veearts daar heeeeeel vaak bij gehad met de mededeling "Nee sorry, maar ik weet het weer niet"

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:02

Snap ik wel hoor dat je daar huiverig voor bent ;)
Ik heb iemand die zelf wel opleiding DA heeft gedaan en ook afgestudeerd is
maar die is verder gegaan met fysiotherapie, osteopatie, lasertherapie en acupunctuur en heeft
ook de opleiding bij Antoine de Bodt gedaan, rechtrichten en die hele combinatie was voor mijn
merrie helemaal super. Heb haar eerst de hele reguliere medische molen door gedaan maar kwam
ook steeds niks uit, dus vandaar deze tip, maar snap goed dat je dat niet zo maar wil doen hoor.

Maar ik ga in ieder geval voor je duimen morgen dat er toch hoop is voor je ruintje :)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:06

Vind het heel lief dat je meedenkt hoor :j Daar sta ik altijd voor open :)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:12

Wil je niks opdringen hoor, was idd alleen meedenken :)
Je moet altijd doen wat je hart je ingeeft met dit soort situaties
vind ik ;)

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:50

Goeiemiddag :)

Mijn merrie zorgenkindje vandaag voor het laatst behandeld en die is weer helemaal goed :D Dus hopelijk met 3 week weer onder het zadel :):) :):) Ik sta volkomen achter osteopatie :j

Richtje schreef:
@Bubsj, mijn merrie verandert vrij snel. Voor de 17 dagen scan was ik er al van overtuigd dat ze drachtig was :j

Haha gelukkig.. Ik dacht nu al wat te moeten zien ^) Maar afgezien van geen hengstigheid meer toont ze nog niet veel. Alleen vind ik haar wat aanhankelijker tegenover andere paarden.. :)

hiboune schreef:
kreeg net de da rekening binnen voor de castratie van de 2 shetten
402.84 euro :(
pfff

Pff lekker bedragje :7

Joto schreef:
Ik baaaaaaaal zo onzettend nu.. Echt kan wel janken nu.. Mocht van de baas een daggie vrij, wat ik nu wel kan gebruiken..

:(:) :(:) Komt vast goed :j Je hebt hierna vast de pechkaart vol en dan alleen maar geluk. Dus huppa met een grote bak ijs op de bank! :D

Richtje schreef:
Willen jullie morgen ook een beetje voor mij duimen? :)
Moet weer met mijn ruin naar de kliniek......

Balen! :(:) Ik duim :j Wat verwacht je zelf? :)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:22

Mijn verwachting is eigenlijk dat hij nu wel redelijk is, maar dat hij het opbouwen niet aan kan :n
Maar ik hoop uiteraard dat ik het mis heb en dat we het dit keer wel gaan redden met hem! Dit is wel echt de laatste optie ben ik bang :o

Het moeilijke is ook dat hij heel erg moeilijk te revalideren is omdat hij zich als hij zich beter voelt, niet rustig houdt op het land en er zelfs regelmatig uit springt :roll:

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:57

Nou heb lekker de frituur aangezet mag dat ook? Laat de rest maar lekker brood met soep eten haha.

Ben er net weer, heb ze op stal gezet, daar is het koeler, ze stond weer zo te hijgen en puffen (dat kon uitting zijn van pijn zei VA, en geloof ik direct aangezien ze nooit aangeeft als ze iets heeft..) En flemen en dan de onderlip laten hangen, doet ze anders ook niet.
Temp was 38.8. Zolang het niet bij de 39 komt hou ik me nog ff rustig..
Die rommel heeft natuurlijk ook tijd nodig om in te werken.

Ze gaat gewoon komende dagen vanaf 1 uur op stal, en savonds weer ff paar uur naar buiten. Zelfs de veulens staan te zweten nu..En ze hebben geluk ze gaan zaterdag kaal!