het is ook prachtig weer! (zit ik hier binnen omdat ik niet weg wil hihi) syl heeft wel een hoge temp 38,7. uier lijkt aan een kant wat minder gevuld... billen nog steeds dril, maar verder niets aan de hand, ze staat gewoon te eten. (als je ze zo 24 uur per dag volgt, wat een saai leven eigenlijk, eten, slapen, stukje lopen om te poepen of plassen, keertje liggen, water drinken, eten en het verhaaltje begint weer opnieuw.
Maseike
Geplaatst: 17-03-09 13:17
Het is idd super weer. Geef mij weer hoop voor vanacht
Anoniem
Geplaatst: 17-03-09 13:24
a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt
WilmaNora
Geplaatst: 17-03-09 13:25
Hoi! Ik ben niet zo'n fanatieke berichten-schrijver, maar meer een lezer. Toch wilde ik even laten weten dat mijn merrie Rufeera (montecristo x nurprimus) afgelopen donderdag, 12 maart, is bevallen van een veulen van Zjengis Khan. Het is een kerngezond supergebouwd merrieveulen genaamd Efeera.
Hier alles wel rustig, banden zijn wel heel slap, en heel af en toen druppel aan de uier,je kan zien dat ze het best zwaar heeft. Ondanks dat blijft ze lief, maar ze wil niet meer zo graag naar buiten. Als ze n uur op de wei loopt, krijgt ze het op dr heupen! Als ze niemand ziet/hoort, gaat het wel langer, maar ze rent zo hard de wei uit, en schuur in, dat op de beton de vonken vanonder dr ijzers komen! Gek beest, is geen houden aan, tis 50 meter lopen, maar je bent bekaf!
Ach, ik lees weer een hoop verdriet een paar pagina's terug.. sterkte ermee...
Helaas is het hier ook al eens goed fout gegaan met een bevalling/ drachtige merrie, en moet eerlijk zeggen dat ik momenteel ook heel erg nerveus ben en maar hoop dat het allemaal goed zal gaan hier.. dat mag onderhand wel eens na al die pech met de paarden hier, vind ik
Ik hou mijn miepje in ieder geval erg goed in de gaten.. en heb zelf daardoor eigenlijk weinig tot geen rust.. maar goed, tis voor het goede doel..
Tis prachtig weer in ieder geval en ga daar eens lekker van genieten vanmiddag...
WilmaNora Gefeliciteerd met je veulen eindelijk weer eens goed nieuws na al die enge berichten over veulens en merrie's geniet van je merrie's
Sorry inderdaad 6maand worden ze geent haha... Maar ik hoef ze dus niet extra te enten ze krijgen hier altijd standaard een veulenenting heb ik van huis uit mee gekregen zodat ze altijd even na gekeken worden door de dierenarts binnen 48uur. Geeft mij zelf meer een idee dat het goed is als dat het echt heel erg nodig is maar toch...
Mijn merrie moet nog 2 wkn, ziet er tot nu toe nog niet uit dat ze eerder gaat veulenen .... Ben ontzettend benieuwd wat er uit gaat komen! Ik verwacht net zoals Manueeltje84 een Sir Oldenburg veulen!
WilmaNora
Geplaatst: 17-03-09 14:06
Dank voor jullie felicitaties! Misschien een domme vraag maar ik kan geen fotootje invoegen.. hoe moet dat?
Hoi allemaal, ik wil bij deze even laten weten dat mijn merrie waarschijnlijk vanacht zal gaan bevallen van haar veulentje! Het gaat allemaal heel snel, haar uiers zijn helemaal vol en ze is al flink aan het kegelen. Ook haar banden zijn al helemaal los. Het is haar eerste veulen, wat verwachten jullie? Komt het vandaag nog?
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 17-03-09 14:24
Kans zit er in, maar er zijn ook genoeg merries die een week lang kegelen.
Wilmanora gefeliciteerd een merrie, die heb ik ook besteld! Rigolet je weet het nooit, bij mijn merrie spoot de melk er uit toen werd het veulen geboren en toch nog gemist.
Judith en rigolet spannende merries, mss allebei een beeb vannacht?
WilmaNora: Gefeliciteerd! En een mooi merrieveulen
Peetje: Die heeft er echt geen zin meer in buiten! Zou dat zijn om zich liever af te zonderen of wil ze gewoon echt liever binnen staan
Jeanine hoe is het bij jou?
Gem
Geplaatst: 17-03-09 14:35
Wilmanora, dat hadden we hier in het DBT nou net nodig..... een mooi gezond veulen!! Proficiat! Fotootje zou idd leuk zijn.
Bij Ster heb ik vandaag het veulen voor het eerst zien bewegen! Wilde daarna mijn hand een tijdje op die plek leggen, maar daar was Ster het niet mee eens . Eerst wild met haar staart zwiepen, daarna een waarschuwend achterbeen naar haar buik, maar ze wilde me blijkbaar toch niet meppen, want vervolgens liep ze boos weg . Muts!
WilmaNora
Geplaatst: 17-03-09 14:36
Nou, ik hoop dat het nu gelukt is om een foto van Efeera te uploaden...
WilmaNora
Geplaatst: 17-03-09 14:38
Ah, kijk, het werkt!
Hier heb ik er nog eentje, op allebei de foto's was ze net geboren.