Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

froukje_daan

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:15

@ _marlijn : alvast gefeliciteerd Go jij! Go jij!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:37

@ _marlijn ook aan deze zijde Afbeelding
@ Dreeke jij natuurlijk ook gefellie en nu lekker aftellen tot de grote Afbeelding

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:56

Volgens mij komt het veulen van Chubby vannacht of morgen Knipoog
van mij ook gefeliciteerd alvast Marlijn!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 19:05

Heb ik toch een probleempje... Heb namelijk vanmiddag mijn auto verkocht en nog niks anders Nagelbijten / Gniffelen Ben nu ff afhankelijk van de goodwill van anderen (en haal die 's nachts maar eens uit bed Knipoog )

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 19:21

@ Chubby: waaaat geen auto? Kan je de auto van je ouder niet lenen, of broer of zus (als je die hebt)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 19:28

hahaha! das nou eigenlijk wel echt stom Nagelbijten / Gniffelen Clown owja! wees maar zeker dat ze nu een van de dagen bevalt! zou typisch drachtige merrie zijn!!! Tong uitsteken

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 19:30

Chubby dat wordt dus idd de koffie Lachen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 19:33

owja, nog wat vergeten Tong uitsteken

dierenarts is opgebeld en die komt normaal gezien morgen langs (ik heb gezegd dat het nog niet echt dringend is, dus mogelijk dat hij pas zaterdag komt)
om naar angels mondje te kijken, meteen even te voelen of er misschien haken op de tanden zijn, en gewoon algehele check up Knipoog

zijn vrouw wist iig meteen waarover ik het had, vond ik al een mooi teken Haha!

hij brengt ook meteen inentingen mee (wij enten telkens tegen griep tetanus en rhino 2x per jaar, 1x in januari en 1x in juli) dus das dan ook weer een visite uitgespaard daarvoor Lachen

ik heb vanavond geprobeerd met zout, maar angels was er echt niet happy mee en wou dus haar tanden niet echt van elkaar houden *auw*
als de da er morgen is, kan ik het gelijk aan hem vragen, bij hem is het beroepsrisico Nagelbijten / Gniffelen Clown

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 19:43

Vriendje slaapt hier vannacht en is morgen de hele dag bij mij, dus heb vervoer Knipoog En mijn pa haalt me zo op om naar stal te brengen.. Blijft morgennacht over als "ohoh" Knipoog

Frenia, fijn dat de da morgen al langskomt!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 19:45

@ Chub: ga je nog op stal waken als er echte tekenen zijn van een bevalling of niet? Ik denk dat Chub het netjes ophoud tot volgende week woensdag zoals ik had voorspeld haha Haha!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:25

Nou chubby gefeli met de verkoop van je auto dan! Alleen wel vrij lastig om nou juist net nù zonder te zitten. Al een andere op het oog?

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:30

Dat wordt in de nacht op de fiets hahaha...

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:58

Heb net even wat buikfoto's van Missy en Blossom gemaakt.. Dus die komen er vanavond aan!

Chubby heeft haar auto verkocht Nagelbijten / Gniffelen
Nouja, is maar goed dat je vriend er is, want Chubby gaat braaf morgen op mijn verjaardag bevallen *LOL* En anders de 7de op jouw verjaardag Knipoog (Lees wel eens stiekem TP mee Bloos )

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 22:43

als het goed is is dit de link naar het filmpje van cuba. . .
http://www.youtube.com/watch?v=sWCT2YJfpVc

er staan er nog meer op van voordat ze drachtig was en los in de binnenbak staat met haar grote vriend Light In The Darkness (mn andere paard)

Heb vanmiddag toch nog stiekum met cuba getraind (bijna 1 uur) en volgens mij vondt ze dat wel weer een x fijn al wilde ze na een min. of 45 ineens stoppen en ze was ook niet meer van plan om vrijwillig mee te werken...
Na veel gezeur van mij liep ze toch nog maar even braaf door en ze liep eigenlijk super lekker (na 20 min. in de aanleuning). morgen heeft ze weer een vrije dag en zaterdag mag ze weer n les lopen.

Ze eet nog steeds slecht en nu zegt mijn VA dat ik haar maar een paar dagen geen eten moet geven maar ik vindt dat nou niet zo'n fijn idee, dus ga haar nu 4 x per dag kleine beejes brok voeren. Voor de verkoudheid gebruik ik op advies van mn VA foenegriek, volgens hem kan dat nu geen kwaad meer doen.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 22:52

Wat voor DA is dat Cuba? Een paar dagen geen eten geven? Nors opkijken Daar zou ik het dus écht niet mee eens zijn.. Voor zo'n antwoord betaal je zo iemand
Je kan veel beter vaker kleine porties geven ja!

Dikke buiken foto's!

Missy 170 dagen drachtig:
Afbeelding

Afbeelding

Uiers:
Afbeelding

Blossom die eigenlijk drachtig zou moeten zijn maar waar ik nog niet overtuigd van ben.. Als ze drachtig is verwacht ik niet een al te vroeg veulen. Ik laat haar volgende week een keer opvoelen denk ik Ja (Het is wel een maiden, dus in principe kan het gewoon)
Afbeelding
Dit was haar buik 24/12/06
Afbeelding
Buikfoto andere kant is te vies en te donker, zie je te weinig op dus bespaar ik jullie Knipoog

Heb er nog wel 1 van de bovenkant, weer eens wat anders Tong uitsteken
Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:01

_marlijn: Had de VA gebeld omdat ik een klein probleem heb met m'n andere paard. Vroeg hem toen wat ik het beste kon doen, nadat ik hem vertelde dat ze wel gewoon wortels enz eet zei hij dat... ik heb deze VA al vele jaren en ben super tevreden met hem maar deze tip volg ik niet op dus ga ik maar wat meer op en neer naar de manege om te voeren of vraag het aan een van mijn vriendinnen. Hij komt ook als het beebje geboren wordt/ is

Trouwens mooie buikfoto's en ja die laatste is ook wel geinig. . .

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 02:30

Ik ben vandaag weer meegeweest naar de paarden en heb dikke berta bekeken.
Mijn man doet iedere ochtend onze paarden omdat ik op dit moment niet de gezondste blijkt te zijn.

Ik heb haar gepoetst en daarna lekker het laantje wat afgelopen, toen ze stopte om wat te grazen bekeek ik haar uier en dat bleek verdubbeld te zijn en dat in een paar dagen tijd nou daar schrok ik toch wel van.
Sommige bij ons op stal hebben zoiets van nou nou die draagt haar tijd niet uit en daar reageerde wij simpel op omdat dat te vroeg is om te kunnen zeggen, nu weet ik het toch ook niet meer zo zeker en houdt er toch maar stiekum rekening mee dat ze wat eerder zou kunnen komen.
Ze is dus rond 2 a 3 februari uitgerekend en als ze het dan toch eerder moet doen dan graag op de verjaardag van mijn dochter nl. op 28 januari ( zou heel leuk uitkomen)

Ze heeft lekker genoten van haar wandeling en was weer net zo heet als anders dus daar is geen verschil en geeft aan dat ze het niet verkeerd doet, het is haar eerste veulen en ze heeft een tijdje geleden niet zo goed getiert dus ben ik hier blij mee.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 09:22

Hoe is het vannacht gegaan met Chub? Nog geen beeb?

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:07

Zo, even bijkletsen.
@Chubby: En? Mogen we je al feliciteren of houd Chubby ons nog langer in spanning?
@Fique: Mooie buik Vingers aflikken
@Tienn: Wij maken de tietjes schoon met van die babydoekjes.
@Marlijn: Gefeliciteerd!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! en leuke foto's.
@CubaLibre: Ik zou ook gewoon blijven voeren hoor, ze hebben het hard nodig toch?

Gisteren zijn we naar de smid gegaan. Aangezien we niet fanatiek meer trainen en de achterhoeven van een goede kwaliteit zijn hebben we de achterijzers eraf gehouden. Hoe lang voor de bevalling halen jullie alle ijzers eraf?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:03

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:17

@hollybollie: ik blijf ook gewoon voeren alleen verspreid ik het nu wat meer over de dag heen. . . cuba staat al best lang zonder ijzers (eigenlijk al vanaf het moment dat ik wist dat ze drachtig was)

@Chubby: jammer dat je niet het eerste veulen van het jaar hebt maar de 2e is ook goed toch?? Haha!
En ach als het maar gezond is dat is het belangrijkste vind ik.

Gister was Cuba 230 dagen. . . zie ik nu pas. Hamer

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:19

hallo allemaal!

tjonge, chubby, wordt nu toch wel spannend he? Nagelbijten / Gniffelen
jammer dat het niet het eerste veulentje wordt...

mijn dametje zit ook alweer op 223 dagen, t gaat zo snel! voor je het weet is het 300, en dan ben ik zo verschrikkelijk blij, als ze dat haalt Nagelbijten / Gniffelen

zal morgen ofzo weer eens foto's proberen te maken, dat is alweer een poosje geleden...

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:22

Oooooh ik heb van de week het veulen voelen bewegen!! Ik had al een paar keer met mijn handen op de buik gestaan maar niks he.... nu stond Cap in de stal rustig haar hooi te eten en ik deed haar de regendeken op zodat ze de volgende ochtend lekker naar buiten kon en ineens voelde ik was tegen me arm aan!! Ik voelen en ja een echt voetballertje!! Super leuk!!!!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:29

Marlijn, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Mooie foto's van Missy! En Regine, leuk dat jij ook een voetballertje krijgt, we kunnen straks een team opstellen Knipoog

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 12:33

Chub, schiet eens op, joh! Haha.

Wat een buikjes komen er weer voorbij! Ik heb nog steeds foto-maak-plannen, maar aangezien mevrouw tot 5 uur altijd buiten staat en het daarna donker is.. Ik zal nog eens mijn best doen.

Ik zal binnenkort weer eens uitgebreid op iedereen reageren, heb het nu druk met tentamens leren..

[EDIT: Wild heeft trouwens steeds aan één kant opgezette klieren bij haar kaak, heeft iemand enig idee? Ze slaat dan ook regelmatig met haar hoofd. Telkens denk ik 'ik kijk het aan' en dan verdwijnt het ook weer, maar het komt ook telkens terug.]