Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fleda

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 00:22

Liesa moet inderdaad nog flink doorgroeien, maar ze is al in 1 maand flink gegroeit! Ze liep heel hoog op in haar lies, maar dat gaat nu minder worden!

De buik van Iline daar kun je inderdaad niet omheen! Als ik haar dekensingels vast maak, dan moet ik een hele duik maken, om ze te pakken te krijgen! Ze is verder zoo lief! Helemaal niet nukkig! Liesa wel, daar mag je echt niet meer aan haar buik zitten!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 00:41

Wat een geweldige verhalen alweer van alle bezorgde aanstaande oma's. Lachen

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 10:40

Iris82 schreef:
Wat een geweldige verhalen alweer van alle bezorgde aanstaande oma's. Lachen

Bloos Dromen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:27

YES!! Sim zit vandaag op de 320 dagen!! Heerlijk gevoel vind ik dat, dan "mag" het vanaf nu wel komen Knipoog !

Sim heeft nog steeds geen verschil in uier, al dagenlang hetzelfde, veulen beweegt wel, maar niet overdreven zoals een week ofzo geleden, verder is ze wel wat aan het "invallen" rond de staart, haar "zitbeenknobbels" steken uit, haar kont is niet meer zo enorm rond als het altijd is.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:29

321 dagen voor Pepsi dus Ja . Hij kan!
Bij Pepsi absoluut geen veranderingen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:31

Ze wachten gewoon op beter weer!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:32

*kijkt heel jaloers...*
Bij jullie kan er al zomaar een veulentje uit rollen...

Macy zit morgen op 300 dagen, dus langzaam komen we er ook Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:32

jeddah schreef:
Ze wachten gewoon op beter weer!!

Ze staan nu in de volle zon Nagelbijten / Gniffelen . Oh oh Haha! .
Maar Sim maakt weer goede vorderingen!! Go Sim!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:40

Ja, hier ook lekker in het zonnetje!!
Ze maakt vorderingen, maar niet echt vlot hoor! Vanmorgen haar Vulva maar niet na gekeken, ze was mega pitbull en ik nog niet helemaal wakker, dat vraagt om ongelukken Knipoog . Tuttebel... Lovers

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:42

jeddah schreef:
Vanmorgen haar Vulva maar niet na gekeken, ze was mega pitbull en ik nog niet helemaal wakker, dat vraagt om ongelukken Knipoog . Tuttebel... Lovers

Haha. Ochtendhumeurtje??

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:44

Spannend allemaal!

Rigaud is vandaag 279 dagen drachtig, dat klinkt toch wel kort vergeleken met 315 of 316....

Gisteren deed ze trouwens voor het eerst een beetje nijdig toen ik aan haar uiers zat. Is daar toch wat aan het veranderen.

@ Mac, ik ben gisteravond naar de Wendhorst gereden (bij oma op bezoek geweest), dus ik gluren of ik kon zien waar jullie paardjes stonden, tot ik me herinnerde dat je zei dat het van de weg af niet te zien was Bloos

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:46

Kelan schreef:
@ Mac, ik ben gisteravond naar de Wendhorst gereden (bij oma op bezoek geweest), dus ik gluren of ik kon zien waar jullie paardjes stonden, tot ik me herinnerde dat je zei dat het van de weg af niet te zien was Bloos

Nee, klopt. Ons huis is al amper te zien! Volgende keer kom je maar gewoon even op het "erf" (klinkt groter dan het is Haha! ) kijken.

279 dagen is toch ook al heel wat!

Lee en Pepsi zijn allebei naar ons toe nog erg lief, maar die arme Shane krijgt het zwaar Ach gut ...

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 12:27

Het was ook al schemerig/bijna donker toen ik er langs reed, dus ook huizen waren moeilijk te zien.
Mijn oma kijkt trouwens mooi uit over die weg en alle weilanden daar.

279 dagen is inderdaad al best lang, dat betekent nog 56 dagen te gaan, en als ik bedenk wat ik in die tijd nog moet doen, krijg ik het al helemaal benauwd: We gaan nog een weekje op vakantie, en 18 april komt de nieuwe keuken, dus de oude moet er nog uit, leidingen verlegd, muren geschilderd, enz...... En dat terwijl rond die tijd ook het veulen geboren moeten worden. Net iets te strak gepland allemaal. Nog maar even niet aan denken...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:37

's Ochtends moet je merries ook rustig op gang laten komen (en mensen trouwens ook, hier spreekt een ochtend-humeur-ganger Haha!).

Tjonge, de veulens kunnen nu gewoon echt gaan komen! Spannend zeg!

Marije; succes alvast met oefenen.. Ach gut. Maar kent ze die birth alarm nog niet, ik bedoel.. ze heeft nu toch al een aantal keer een veulen gehad?

Ivanka lijkt elke dag wel erg blij om me te zien, is leuk Lovers . Lekker elke dag een beetje prullen, zij vindt het (volgens mij) heerlijk *zolang ik tussen die voorbenen uit blijf Haha!* en ik ook Lachen.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:28

Pfoeh, heb een paar dagen geen tijd gehad om te Bokken en er is alweer kei veel gebeurd. Wow!

Heb gister de kraamstal gemaakt. Hok van 3 op 4 met dikke laag stro. de drinkbak hebben we heel hoog opgehangen en verder hangen er geen andere dingen aan de muur. Madam had wel wéér in de voerbak geplast. Doet ze standaard sinds kort Cool

Stro is ingeslagen, hooi ook, er is brok, slobber, ... alleen nog m'n eigen bed en de cam installeren. Jeps jeps, we zijn er klaar voor. Nog 24 dagen en het kan komen. Hyper!

Bezoekje van de VA viel trouwens mee, we zijn niet geplet. Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:47

Helemaal klaar Loolapelooza? Haha!
Gelukkig dat ze niet de DA heeft geplet!
Dat is met die omvang niet grappig...

Tinne schreef:
Marije; succes alvast met oefenen.. Ach gut. Maar kent ze die birth alarm nog niet, ik bedoel.. ze heeft nu toch al een aantal keer een veulen gehad?

Het probleem is dat ze een paar jaar geleden een ongeluk heeft gehad en nu helemaal in paniek raakt met singels. En alles wat op haar rug gelegd wordt vertrouwd ze nu ook niet meer.
En juist op het eind van de dracht wil ik haar niet teveel in de stress hebben.

Jeddah en Mac, zijn er nog updates???

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 23:02

Nope, hier niks.. kom net van stal, ze eet lekker, is niet oncomfortable en heb melk gechecked, we zitten nog steeds in fase 3, geel... Knipoog

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 23:35

Heeft iemand wat van Nimber gehoort??? Of is ze aan het waken.

Wie is dan de volgende die een veulen uit poept???

Bij Famosa is nog geen veranderingen opgetreden. Is nog steeds braaf, knuffelig en wil gepoetst worden. Haar tietjes zijn nog steeds gewoon. Haar buik is wel weer wat dikker en ADHD laat zich nog steeds elke dag flink zien. Go jij! Go jij!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 23:42

Ik kan morgen waarschijnlijk weer Ginger bekijken, ben benieuwd of haar buik gegroeid is, maar dat zal wel niet binnen ene paar dagen, terwijl ze nog zo lang moet Haha!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 01:41

Sinds deze week controleer ik Rilexta elke avond laat ook nog een keer. Je weet maar nooit! Nog 15 nachtjes en dan is ze aan telling. Het begint nu echt spannend te worden!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 07:50

Nancy begint er nu echt klaar mee te zijn.. officieel moet ze nog 64 dagen maar ik vraag me stellig af of ze dat gaat halen.
Mijn hemel wat is die muts dik zeg. Aan het werk is ze al maanden niet meer, we gaan wel alle dagen even wandelen en over het algemeen is ze dan nog wel voorwaarts, we hebben een "vast" stukje waar ze even mag galopperen, en normaal gaat die kop er dan op en hiiihaaaa, maar gister was de galop even buiten werking gesteld, meer als een drafje kwam er NIET uit. We hebben ook halverwege het rondje dat we terug kunnen (het kleine rondje *LOL*, daar waar we dus terug kunnen daar ging ze gister heel erg verwachtingsvol staan kijken zo van: hallooo hier moeten we heen hoor.
Zal mij benieuwen hoe het vanmiddag is...

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 09:59

Gisteren gesproken met mijn instructrice over het doorrijden en staken van Lady tijdens het rijden. Ze is 27 mei uitgerekend (ahh...dan heb ik me verrekend, we zijn vandaag geen 8,5 maand, maar 7,5 maand (nog langer Blond ) en vanaf 27 April zou het kunnen komen volgens haar. We rijden nog een maandje door qua les en mag zo zachtjes aan gaan toe geven aan het staken. Er is natuurlijk wel een verschil tussen staken en staken en dat heb ik ook wel door. De ene dag is ze niet vooruit te branden en dan ga ik gewoon naar buiten, de andere dag is ze de eerste 5 minuten erg sloom en dan ineens fris, dan moet ik gewoon doorrijden. Tis maar net was ze zelf aangeeft.

Verder ging mijn les gisteren goed. Merk wel dat ze het sneller zat is en de galop wordt ook weer wat moeilijker.

Zouden jullie even mee willen rekenen. Ze is 27 juni geinsemineerd en was gelijk drachtig. Dan is ze toch rond 27 mei uitgerekend Bloos

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:22

elady schreef:
Zouden jullie even mee willen rekenen. Ze is 27 juni geinsemineerd en was gelijk drachtig. Dan is ze toch rond 27 mei uitgerekend Bloos

Klopt, op 27 mei zit ze dan op 335 dagen (sommige mensen gaan uit van 340 dagen, dan moet je er nog een paar dagen bij optellen).

Rigaud was gisteren echt een drachtig draakje; ik dacht ik ga eens lekker buitenrijden ipv in de bak. Maar daar was mevrouw het niet zo mee eens: ik was nog geen 200 m van huis, of ze deed al een prachtige halve pirouette en was weer op weg richting huis. En dan is ze met geen mogelijkheid meer terug te krijgen, ze gaat dan liever van nijd achteruit de sloot in dan dat ze weer omdraait. Dus ik maar afgestapt en er een stuk naastgelopen Boos!
Daarna nam ik in mijn onschuld een weggetje waar we heel lang niet geweest waren. Dat was volgens Ri ook enorm eng, dus weer een aantal keer op de achterbenen en een halve pirouette. Boos! Vervolgens het stuk naar huis in een soort dribbelpas afgelegd, omdat mevrouw zo graag terug wilde. Boos!
Dus voor Ri is het voorlopig weer in de bak, en aleen in het weekend als ik tijd heb om met de trailer naar het bos te gaan een buitenrit.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:27

Hier ook geen veranderingen.
Gisterenmiddag heeft Pepsi zelfs nog even flink met Shane lopen scheuren door de paddock. Ze voelt zich dus prima.

Ik vraag het me ook af van Nimber ...

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:48

Nog 12 dagen Pling en de status:

*Groeiende buik
*Geen uier (en dus ook geen melk oid)
*Zeer licht ingevallen hamlappen
*Veulen dat met de regelmaat van de klok laat merken dat het er is
*Mamma eet alsof ze 7 geitjes heeft opgegeten

We verwachten nog steeds dat het later komt.