[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:39

jeetje kabayo, is het zo'n pittige merrie?, ik hoop dat het vruchtje er nog zit

spannend pradadaan, ik hoop voor je dat het er nog mooi zit

maartje spannend hoor, handig dat hun zelf scannen

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:40

Twinklebel schreef:
Kabayo schreef:
Omdat Abby weer haar normale gedrag terug heeft.. Oftewel, slaat de muren weer uit de stallen

Zo dan, wat een lieverdje....

Ja ze heeft rare cyclussen en daar kan ze behoorlijk naar van worden, ook is ze vanaf enter altijd alleen gehouden, pas toen ze 6 was (net in ons bezit) kwam ze in een merrie kudde. Dit was misschien teveel voor haar. Ze bijt en schopt uit onzekerheid want ze heeft nooit geleerd hoe om te gaan met andere paarden.. Erg sneu

paardje2013

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:30

Hoop voor je dat ze nog wel drachtig is Kabayo.

Wij hebben zondag geinsimineerd en vandaag weer. Morgen gaan we nog een keer spoelen en dan maar heel hard duimen. Dit is voor ons de laatste ronde.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:40

Ik duim heel hard voor je mee! Deze laatste ronde moet gewoon raak zijn!

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:50

Prada: spannend!
Ik zou zeker ook de 28 dagen scan laten doen. Bij mij bleek de tweeling er toen nog altijd te zitten terwijl we op dag 14 gecrusht hadden en op dag 15 er maar eentje te zien was.

Paardje2013: ik duim erg hard voor je!

Kabayo: mijn merrie is juist tijdens haar dracht een cruella de vil :') Dat wanneer ze op stal staan, het tussenschot bijna eruit knalt.
Wanneer komt de dierenarts scannen? Ik hoop dat het een valse gedachte is en het vruchtje er nog mooi zit!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 22:05

Duimen dat het vruchtje er nog zit dus, Kabayo! Toch spannend dan.

Paardje2013: ik duim mee dat het deze laatste ronde raak is!

Voor pradadaan ook spannend dus!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 22:11

Ik duim voor iedereen weer mee uiteraard!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 22:12

Ik duim met je mee paardje!

Xpenny we moeten de da nog bellen, maar enkele paarden krijgen eind augustus een enting. Ik denk dat we dan direct gaan scannen. Dan zijn ze er toch

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 22:15

Kabayo schreef:
Ik duim met je mee paardje!

Xpenny we moeten de da nog bellen, maar enkele paarden krijgen eind augustus een enting. Ik denk dat we dan direct gaan scannen. Dan zijn ze er toch

Maar mocht het vruchtje er niet meer zitten, kan je dan nog eens insemineren? Of zit dat anders? Omdat ik meen dat ik ergens las dat wanneer een merrie boven een bepaald aantal dagen drachtig is geweest, ze dan vaak dat jaar ook niet meer hengstig worden/vruchtbaar?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 22:19

Mocht ze nu niet drachtig zijn dan houdt het op dit jaar. Wij willen liever niet zo'n laat veulen aangezien de merrie ook weer in de sport moet

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 00:05

Hè bah, hopelijk is ze toch nog drachtig Kabayo! Is jullie zo gegund!

Duimen voor de laatste ronde paardje2013!

Ik merk niks anders aan het karakter van Bin, zij is nog steeds haar, gereserveerde, vriendelijke zelf. Maar heb haar momenteel dan ook niet onder het zadel.

Is er al een lijst van alle drachtige merries en uitgerekende data?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 06:46

Zal mee hopen Kabayo.

Jolanda, 111 dagen, dat lijkt al ver zeg! (Tot we beseffen dat we de hele winter nog door moeten :( )

Tinniie, ik had ook HowManyDays, tot ik zag dat die de vanaf-datum al meetelt. Bijvoorbeeld; vanaf 11 juni gerekend zit mijn merrie op 52 dagen, maar HowManyDays telt 11 juni als 1, dus die geeft 53 aan... ik werd er als neuroot nogal onrustig van :o :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 07:58

Evita_3 schreef:

In de openingspost staat die lijst. Mensen moeten wel een pb sturen naar Nicole288 om in de lijst te komen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:01

Neonlight schreef:
Evita_3 schreef:

In de openingspost staat die lijst. Mensen moeten wel een pb sturen naar Nicole288 om in de lijst te komen.

Dat is een goeie, ga ik ook gelijk even doen.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:16

Oh, dat wist ik niet. Heb Nicole gelijk een pb'tje gestuurd! Bedankt Neonlight

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:31

oh dat zal ik ook direct doen :)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:35

Heb je ook enig idee wanneer die ijst weer wordt geupdate? De laatste update is van 12 juli.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:09

Meestal wanneer er weer meldingen zijn en Nicole tijd heeft. Mijn melding stond er dezelfde dag nog bij.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:28

Dan zal ze het wel druk hebben, kan gebeuren, mijn melding is van vorige week, vandaar de vraag. Ik zie 'm vanzelf verschijnen :D

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:00

Mijn kwpn merrie is weer niet drachtig -O- nu kwam dit niet als verrassing. Ze moest toen vrijdags eigenlijk geïnsemineerd worden, maar toen ontvingen we dat levenloze sperma. Zaterdagochtend was het eitje weg, ze is toen 's middags nog wel geïnsemineerd met nieuw sperma maar ik denk dat we echt te laat waren. Het vertrouwen dat het nog lukt dit jaar is nu wel een eind weg kan ik jullie zeggen ;( ;( ;(

In overleg met de hengstenhouder nu toch maar gekozen voor een andere hengst. Ze wordt vandaag geïnsemineerd van Incognito (Davino v.o.d. x Vivaldi). Het de laatste kans voor dit seizoen, dus laat maar een wonder gebeuren!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:05

Moratoetje, wat een rot situatie, ik snap dat je vertrouwen ver te zoeken is op dit moment. Ik hoop dat het met die andere hengst wel gaat lukken, ik duim voor je mee.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:23

xPenny. Formidable is van Florett AS x Ulster. Fijn dat alles in orde was bij de scan.

Kabayo. Duimen dat ze nog drachtig is!

Spannend Draaakje

Pradadaan. Heel erg spannend zo'n scan.

Dracht van Esmeralda staat ook nog niet op de lijst, ik ga een pbtje sturen.

Wat balen moratoetje! Hopen dat het slaagt met incognito.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:35

Sjintoo ik hield het aantal dagen dracht bij op de website van Foaling Calculator, maar ik moet zeggen dat de tips die hier gegeven worden wel een stuk handiger zijn! Ik heb de dreamdays app ook maar even gedownload :)

Nicole, wat mooi dat je zo'n droomplek krijgt straks! Dat zal genieten worden. Er gaat niks boven een stek met je paardjes aan huis. Ik heb dat nu sinds 5 jaar en ik zou niet anders meer willen, ondanks al het werk :)

xPenny, Vulina en evita wat fijn dat alles nog in orde is en dat ze nog mooi drachtig zijn.

Cardy wij doen het scannen gewoon aan huis (DA komt langs). Vind ik wel zo prettig voor de merrie, helemaal als je er zo'n eind mee op pad moet.

Ik ga ook niet meer laten scannen, we hebben de 40 dagen scan gehad en alles zat goed, hartje klopte. Het is al geen pretje voor een mini, dus ik laat het mooi zo.

jolandje, Glowy ziet er goed uit, groeit ze al wat of zijn het grasjes? Al 111 dagen, wat gaat dat snel!!

Kabayo gets, waarom twijfel je of ze nog drachtig is? edit: oeps, geen aangenaam gedrag! Wanneer ga je haar laten scannen? Ik hoop dat het gewoon niks is hoor en dat ze nog drachtig is.

pradadaan succes met scannen vandaag, hopelijk alles goed en 1 vruchtje blijven plakken nu.

paardje2013 ik duim heel hard voor je mee nu hoor!

Thnx voor de tip van de OP, ik had niet eens gezien dat daar ook een lijstje werd bijgehouden. Meteen maar even een PBtje gestuurd *D

Moratoetje oh nee, toch niet? Wat naar en helemaal met deze reden. Ik hoop dat het nu een goede keuze is om van hengst te wisselen, alles of niets dan maar!

Suzie inmiddels alweer 81 dagen drachtig, volgens de website waarin ik de dracht mee volg zou het veulentje nu formaat (baby) eekhoorn moeten zijn. Geweldig :D . Suzie is trouwens nog steeds zo dik nu, vreemd hoor, ze was voordat ze naar de hengst ging zo mooi slank. Misschien ook door hormonen? Ze staat maar een uurtje of 3-4 op de weide, verder paddock (en dus hooi).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:14

Moratoetje, heb je meerdere keren levenloos sperma gekregen? Kan zijn dat de hengst ziek is geweest, dan is het sperma ook niet goed. Balen zeg, want dat is gewoon een gemiste kans, en dat wil je al helemaal niet zo laat n het jaar.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:43

murosch, glowy is altijd wat hangbuikerig :) is ook al een iets oudere fokmerrie ;)

moratoetje wat balen zeg :( ik duim voor jullie dat het nu lukt