[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthee_

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:50

Vulina, op sommige plekken loppt de tekst over op de achtergrond fotom dan word het wat druk en onduidelijk met lezen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:58

Lastige is vooral dat het op laptop niet zo is, maar op de mobiel wel...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:01

Ziet er goed uit hoor.. op de laptop.. :j

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:32

Gecondoleerd Joyce, lijkt me idd raar om dat de volgende dag weer daar heen te gaan. Sterkte de komende tijd.

Lovelyn: jij ook al pech, wat geen gedoe zeg, wel interessant om het vruchtje te kunnen zien. Hopelijk is de tweede ronde raak!

Sultan: dichtzetten heb ik geen ervaring mee. hopelijk helpt het en is ze mooi drachtig.

Yolien: Spannend, hopelijk is ze drachtig.

Vulnia: de laatste insemineren, hopelijk ook drachtig.

Neonlight: balen zeg, wel fijn dat je gelijk weer kon insemineren.

Murosch: hopelijk heeft het hengstigspuiten zn werk gedaan en kan helga gedekt worden.

Dustinlover: altijd vervelend als je een cyclus mist. Maar 7 drachtig is al heel veel:P

Vulina: Ik vind de site er goed uit zien! (Vond de vorige er ook goed uit zien hoor;)) Ik kijk wel op de laptop dus weet niet hoe het op de telefoon eruit ziet.

Zolex is woensdag en vrijdag weer geinsemineerd. De uitslag van de kweek was zaterdag binnen geloof ik en ze was idd vui. ze is vandaag gespoeld. ei was wel weg vandaag. Ik heb geen ervaring met spoelen. Dacht altijd dat dat voor het insemineren moest. (mijn hoofd heeft nu nu het idee dat alle sperma en het ei er ook uit gespoeld zijn, maar een dierenarts zal het wel weten). Iemand meer ervaring met spoelen?

Haar vorige cyclussen gingen allemaal meer volgens het boekje, nu was er wel wat meer gedoe, dus ik heb eerlijk gezegd zelf niet zo heel veel vertrouwen in dit rondje, maar we zullen het zien over 18 dagen. Ik moet even heel hard gaan nadenken of ik haar nu op ga halen of haar toch laat staan en het eventueel nog een keer probeer als ze niet drachtig is. Wil haar wel graag thuis hebben, mis haar enorm, maar ben ook wel een beetje bang dat ze misschien stress heeft in de trailer. ookal stond ze de heenreis heel mooi rustig.

Casarell: Gefeliciteerd!! Mooie hengst.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:55

Vulina schreef:
Ik heb onze website zonet compleet vernieuwd.

Willen jullie eens kijken of het voor jullie duidelijk is zo?
http://www.doniahoeve.nl

Ziet er goed uit! Maar ben wel eens met Myrtee haar opmerking
Blijf het super jammer vinden dat je zover bij mij vandaan zit anders had ik mijn merrie naar jou gebracht om te veulenen en zo, kon het veulen daar gelijk blijven.
Maar wil toch regelmatig langs kunnen komen en daar is het net even te ver weg voor.
Maar voor de opfok staat de Doniahoeve bij mij nog op nr 1 ;-)

Ik zou dat ook hebben gedacht hoor Anniek

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:51

Website ziet er netjes uit op de laptop en computer. Typfoutje bij de merrie Avalon; gevromde nek.
Nette prijzen hanteren jullie trouwens :j

Neon, jammer dat je merrie niet drachtig is. Het was natuurlijk ook allemaal best snel, maar gelukkig nog vroeg genoeg voor nog een nieuwe ronde. Du Bois heeft inderdaad superservice, heb ik dit jaar ook weer gebruik van mogen maken.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:11

Vulina schreef:
Lastige is vooral dat het op laptop niet zo is, maar op de mobiel wel...

Ziet er netjes uit.. Duidelijk en overzichtelijk.. :j

Alleen ga ik mee met degenen die zeggen dat de tekst wegvalt tov de achtergrondfoto..

Ook al is dat oo de laptop niet zo, ik denk (kan er ook naast zitten) dat de meeste mensen tegenwoordig met de mobiel of de tablet op ibternet zitten..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:27

Ik op de laptop en ik vind dat ook ;)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:29

Esther28 schreef:
Yessss gister de (dik) 30 dagen echo gehad en er zit een mooi levend vruchtje en we noemen haar/hem erwtje.

:)) Arm ding. Gefeliciteerd!

hinte schreef:
Gipsy heeft vandaag netjes afgeslagen!
Over 14 dag schouwen, nu maar heel hard duimen dat ze drachtig is!

Ik duim mee!

Esther28 schreef:
Vera is zo fijn met rijden sinds ze drachtig is.. heel ander paard, ook heel knuffelig naar andere paarden terwijl ze normaal behoorlijk bitchy is.

Wat grappig dat ze zo kunnen veranderen hè. Mijn merrie is momenteel erg plakkerig, terwijl ze meestal weinig gedoe aan haar lijf wenst. En dat dan ook wel duidelijk weet te maken. }>

Ik lees dat er best wel veel mensen zijn die graag een hengst willen. Doe mij dan maar een merrie. :+ Mijn gevoel zegt echter dat het een hengst is. Als dat zo is en alles verder goed gaat ben ik ook tevreden hoor. Ik hield rekening met niks, dus als ze een gezonde hengst mag krijgen klaag ik niet. Met wat geluk zit een tweede kans er dan ook nog wel in.

Joyceee86 schreef:
Hier zullen we het niet van dichtbij meer meemaken, de boer is gister overleden ;(

Wat naar en wat snel. Gecondoleerd en veel sterkte.

Wat jammer maar interessant om dat verworpen vruchtje te zien Lovelyn, bedankt dat je de foto wilde delen. Vreemd dat je merrie zoveel afscheiding had. Hebben ze daar ook nog iets tegen gedaan? Ik hoop dat ze nu drachtig wordt!

Liaan schreef:
Vandaag mijn merrie in de Z1 gestart en winst, dus meteen officieel Z geklaseerd

Proficiat!

Vulina schreef:
Morgen de laatste insemineren :D
Zou erg fijn, alle 3 drachtig! Ik verwacht nog één te dekken na dat die hopelijk deze week een veulen heeft gekregen.
Dan die in de veulen hengstigheid dekken, dan hebben we volgend jaar 4 veulens in 4 weken :)

Dat belooft een drukke maand te worden! :D Ik hoop dat alles volgens planning mag verlopen!

celine14 schreef:
woensdag is mijn merrie weer geinsemineerd, vrijdag was het ei mooi weg maar zat er aan de rechterkant ook een mooi ei dus daar zaterdag op geinsemineerd, vanochtend was dat ei ook mooi weg alleen een beetje vocht, daarvoor gespoten.
nu is het dus weer spannend afwachten!! hoop niet dat ze me weer zo voor de gek houd als vorige keer :')

Blijkbaar wil ze wel graag, ze heeft de verdubbelaar al ingezet. :)) Hopelijk is er binnenkort een mooi vruchtje te zien.

Casarell gefeliciteerd! :D

Neonlight schreef:
Helaas, niet drachtig, groot ei en baarmoeder slap. Ga nu zo weer sperma halen, gelukkig heeft de hengst vandaag nog niet gesprongen. Met de koerier zou het pas morgenavond hier zijn (fijn als je op het einde van de route woont, dan komen ze tussen 19 en 20 uur pas).
Superservice bij Du Bois dus! +:)+

Wat jammer. :( In zo'n geval heb je aan een koerier inderdaad ook niet veel. De laatste keer dat de hengstenhouder hier kwam insemineren was het al een uur of tien 's avonds, toen zaten we ook aan het eind van de ronde. Fijn dat je zelf sperma kon ophalen!

Murosch schreef:
Helga is zaterdag hengstig gespoten en ik ga morgenochtend checken hoe het ervoor staat qua hengstig worden. Hopelijk is het dan zover, dan kunnen ook wij voor de nieuwe ronde.

Spannend, hopelijk is ze mooi hengstig morgen!

Dustinlover schreef:
Hier wilde ik fab vandaag dekken want ik had de vorige dagen geen hulp en zou nu dag 4 zijn.. Vanmorgen nog hengstig en nu niet meer... Dus of ik heb het niet snel genoeg gezien, of ze had maar een hele korte cyclus.. Nou maar weer 18/21 dagen wachten en dan nog een keertje en anders is het voor haar jammer. Heb er 7 dragend dus is ook meer als zat, maar deze combi zou toch nog een keer leuk zijn :P

Pfff, je krijgt toch wat van die merries. _-:( Hopelijk kun je snel in de herkansing. Nu maar goed opletten. :))

Vulina schreef:
Ik heb onze website zonet compleet vernieuwd.

Willen jullie eens kijken of het voor jullie duidelijk is zo?
http://www.doniahoeve.nl

Ik heb de oude website niet gezien, maar op mij maakt het wel een degelijke indruk. Zoals een paar mensen voor mij al opmerkten is de leesbaarheid op een paar plekken wel iets minder, ondanks dat ik nu via de pc kijk en niet via mijn mobiel. Ook zie ik een paar kleine spelfouten, maar dat is meer mijn pietluttigheid dan dat het echt storend is. :o Het geeft in elk geval een goede indruk van jullie bedrijf en dat lijkt mij het belangrijkste!

AnniekSlijk schreef:
Zolex is woensdag en vrijdag weer geinsemineerd. De uitslag van de kweek was zaterdag binnen geloof ik en ze was idd vui. ze is vandaag gespoeld. ei was wel weg vandaag. Ik heb geen ervaring met spoelen. Dacht altijd dat dat voor het insemineren moest. (mijn hoofd heeft nu nu het idee dat alle sperma en het ei er ook uit gespoeld zijn, maar een dierenarts zal het wel weten). Iemand meer ervaring met spoelen?

Met mijn merrie heb ik er geen ervaring mee, maar het idee in je hoofd klopt in elk geval niet, aangezien de bevruchting niet plaatsvindt in de baarmoeder. De eisprong zelf vindt plaats op de eierstok en daarna gaat het eitje eerst de eileider in. Als het sperma in de baarmoeder is ingebracht kunnen de zaadcellen dus niet lui achterover hangen, want die moeten eerst nog een reis afleggen om bij de eicel aan te komen. Bij een geslaagde bevruchting duurt het dan nog een flinke tijd voordat het vruchtje in de baarmoeder aankomt. Daarom heeft scannen ook pas zin vanaf een dag of 14. Volgens mij is het daarom juist goed om na de inseminatie te spoelen, want dan is de baarmoeder zo schoon mogelijk op het moment dat het vruchtje in de baarmoeder aankomt. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat het eitje nu is weggespoeld. Als er nog resten sperma van vrijdag in de baarmoeder aanwezig waren kun je die maar beter kwijt dan rijk zijn, want daar heb je nu echt niks meer aan. Is ze vandaag pas gescand? Dat zou het enige zijn wat ik niet goed begrijp. Persoonlijk zou ik dat denk ik zaterdag hebben gedaan. In elk geval hoop ik voor je dat het nu wel lukt!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:56

Ik heb hier en daar wat aangepast, zo beter?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:01

Wat een bijleesposten Starwien en goeroe respect

Oh Maaike wat jammer maar goed dat je gelijk kon insemineren. En super wat een service van du bois.

Goeroe mijn merrie is juist weer heel bitch om soms heel soms als ze bijvoorbeeld jeuk heeft eens lief te doen. Ongelooflijk hoe die altijd zo verandert. En super stressy van het minste schiet ze weg nu terwijl vroeger een bom mocht ontploffen. Had ze bij Lily ook, zal het dan weer een merrie zijn, ach zoals je zegt als het maar gezond is en merrie ook , mag er van mij een groen met paarse bollen uitkomen.
Al heb ik wel ergens een voorkeur hoor, graag toch een smokey grullo hengst :9

Oh murosch nu hopen op een goeie hengstigheid

Fabje terug in experimentje, oh ik ben nu al benieuwd, hopelijk lukt het je nog.

Vulina je website ziet er goed uit hoor en goedkoop amai hier in belgie pfff alles is hier veel duurder.

Succes voor wie aan de volgende poging zit, ik duim mee

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:07

Zo, Sarona is vanavond weer geïnsemineerd. Nog even daar hengsten en veulens geknuffeld, en toen snel weer met het kostbare buisje naar huis. Onderweg nog maar even de Mac aangedaan, want het was een vervelende rit met slecht weer en vooral veel files. De asperges die ik had gehaald vanmorgen bij de boer moeten maar wachten tot morgen.
DA een doos Merci gegeven, want die had geen dienst vanavond maar had haar telefoonnummer gegeven omdat ik anders een andere praktijk kreeg. Superlief van haar. Maar ze deed het graag, omdat wij er altijd alles voor deden, en ze het zo erg vond wat er met Neon gebeurd was.

Sarona stond nu ook superhengstig, in een paar uur was ze totaal veranderd. Stond er ook helemaal klaar voor. DA heeft haar favoriete kriebelplek ook ontdekt, dus Sarona mag haar nu wel. :))

Vulina, net gekeken, waarschijnlijk toen je het al veranderd had. De tekst bij "Rusthuis" is nog moeilijker leesbaar. Ligt aan de foto, zou ook niet weten wat je aan tekstkleur zou kunnen veranderen, omdat er ook wit in de achtergrond zit. Verder vind ik de indeling van de tabjes niet logisch. Ik zou beginnen met "over ons", dus tussen home en opfok, en contact zou ik helemaal rechts neerzetten.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:48

Goeroe, de verdubbelaar haha die houden we erin!! Die is leuk!

Aniekslijk, snap dat je haar heel erg mist, maar als ze niet drachtig is zou ik toch misschien nog eens proberen. Mijn hh zegt als je eenmaal bent begonnen moet je ook doorgaan :')
Het was erg ver rijden naar je merrie toch? Misschien kan je er een vakantie weekendje van maken?

Vulina ik ga zo even je website kijken :D

Neonlight, kijk das fijn, altijd lief als DA mee denkt en enthousiast is!

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:51

Vulina, ik heb ook even voor je gekeken op de site op mijn mobiel. Mooi bedrijf heb je! Tekst is allemaal duidelijk. Paar kleine dingetjes die mij opvallen. Ik zou de tekst niet vanaf het midden laten inspringen maar gewoon vanaf links. De foto op de achtergrond en de tekst in verschillende kleuren geeft onrust met lezen naar mijn mening. Kan je niet een vaste kleur achtergrond en tekst nemen en dan de foto's om de tekst heen plaatsen? Knap gedaan hoor, want ik kan het niet zo'n site maken.

Spannend de merrie's die net geinsemineerd zijn, ik duim voor jullie!

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 07:15

Vulina, zowiezo mooie site en goede tekst! Daar wordt je echt wel enthousiast van om je paard bij jullie te brengen.
Die foto's op de achtergrond maken de tekst soms wat onduidelijk en dat is zonde want het is een goede tekst!
Verder viel mij op dat bij sommige pagina's jullie logo boven aan staat en contact gegevens en bij andere niet. Ik zou dit gelijk trekken

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 07:44

Vulina, ik kan aansluiten bij eerdere opmerkingen. Website is mooi, eenvoudig en teksten zijn goed. Alleen voor mij, is tekst niet altijd even gemakkelijk leesbaar omwille van foto op achtergrond. Kan je kleur van fotos niet wat dempen?

Ik heb nog een ander vraagje. Telkens als ik een dag niet lees, moet ik weer opnieuw inloggen. Vroeger was dit niet zo en zolang ik pagina Bokt openliet, moest ik niet opnieuw inloggen. Wat is er veranderd? Of zijn mijn instellingen ergens fout? Hebben jullie dit ook?

MonDos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:04

Goeroe; Mijn 19 jarige merrie is ook 1x geinsemineerd, dus met het zaad van Bystival is zeker niets mis! :+
Ben erg benieuwd naar jouw combinatie! Ben ook benieuwd of we allebei hetzelfde terugzien in de veulentjes.

vulina; je website ziet er netjes uit! jammer dat het voor mij zo ver weg is...

Neon; ik ga duimen dat het nu goed komt!

Esther; Gefeliciteerd!

Dustinlover; balen zeg! hopelijk volgende ronde meer success!

Voor de rest die ik vergeten ben gefeliciteerd met de drachtige merries en voor degene die gaan voor de volgende ronde heel veel success! ik zal duimen!

Mijn voorkeur gaat uit naar een merrie veulen maar als het een hengst is is het ook geen probleem, zolang het maar gezond is! :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:31

Fotsy schreef:
Vulina je website ziet er goed uit hoor en goedkoop amai hier in belgie pfff alles is hier veel duurder.

Daarom hebben we ook best wel wat Belgische klanten vermoed ik!

Bedankt allemaal, dat jullie de tijd even hebben genomen er naar te kijken! Ik ga er mee aan de slag :j

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:36

Goeroe: ze is zondag nog een keer gescand. Ze doen t om de dag. Vrijdag geïnsemineerd en zondag was het ei weg. In theorie zou het ei en het sperma elkaar tegengekomen moeten zijn.

Mijn voorkeur gaat ook naar een hengst, maar een merrie heeft ook zo z'n voordelen.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:33

Vulina schreef:
Fotsy schreef:

Bedankt allemaal, dat jullie de tijd even hebben genomen er naar te kijken! Ik ga er mee aan de slag :j

Hebben jullie veel klanten die regelmatig komen kijken? Het meeste komt denk ik misschien eens of 2 keer per jaar kijken? Helemaal als ze vanuit België moeten komen

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:35

AnniekSlijk schreef:
Goeroe: ze is zondag nog een keer gescand. Ze doen t om de dag. Vrijdag geïnsemineerd en zondag was het ei weg. In theorie zou het ei en het sperma elkaar tegengekomen moeten zijn.

Mijn voorkeur gaat ook naar een hengst, maar een merrie heeft ook zo z'n voordelen.

Mijn DA zei maandag, nou dat moet ie nu maar drachtig zijn! Nou daar doen we het voor *\o/*

Hopelijk hebben het sperma en het ei een leuk onderonsje gehad :')

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:04

celine14 schreef:
Vulina schreef:

Hebben jullie veel klanten die regelmatig komen kijken? Het meeste komt denk ik misschien eens of 2 keer per jaar kijken? Helemaal als ze vanuit België moeten komen

Ik probeer regelmatig langs te komen. Mijn ukkie van vorig jaar staat bij Vulina. Ik probeer minstens 1x per maand langs te gaan.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:07

Celine, het verschilt heel erg. Sommige, vooral vaste klanten, komen elk jaar een keer; om veulens te brengen en gelijk weer 3 jarigen mee terug te nemen. Anderen komen wekelijks, maandelijks, of sommigen zelfs helemaal nooit...

Edit: Tegelijk met Myrthe. Altijd gezellig :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:08

Haha, spannend onderonsje, ei meets sperma :')

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:09

Celine, hoe bedoel je mijn dierenarts zei maandag, of was het over iets anders?