[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 16:21

Toch blijf ik voor je duimen...

Voor Lis weten we het als het goed is vrijdag helemaal zeker... Vorige keer lukte opvoelen niet, maar toen liep Selenya er nog bij, had ik een wat onzekere da en waren we op een andere stal. Hopelijk nu dus wel. Lis is helemaal opgeleefd weer na het afspenen, dan pas merk je eigenlijk hoe veel zo'n merrie aan dr veulen geeft. Selenya heeft het flink zwaar gehad, doordat ze vreselijk brutaal was hebben de andere paarden haar flink op de plek gezet. Hoorde vandaag dat zij ook flink heeft geroepen en gezocht. Vandaag ben ik er echter geweest en was het gewoon goed.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:25

Ja AZ het is goed gegaan maar het is ook zoon heerlijk makkelijk veulen. Welke hengstjes heb jij nog en heb je die mooie vos merrie nog dat vind ik zoon plaatje?

Ely al weer 180 dagen ik zat vandaag weer even naar de dikke buiken te kijken van onze dames wat zien ze er eigenlijk toch prachtig dan uit ik vind zo buik toch ook altijd weer genieten met smart ben ik met borstelen aan het wachten op de eerste tekens van leven ik heb het al zo vaak gezegt maar wat blijft het toch bijzonder allemaal :D .

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:31

Wanneer beginnen de buiken te groeien?
Mijn merrie is nu 135 dagen drachtig en ik zie nu toch echt een buik.
Eigenlijk denk ik dat dat te vroeg is.
Maar misschien is het wel normaal

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:40

Fijn dat alles goed gegaan is, heerlijk zo'n makkelijk veulen :)

Nee, Hala is vorig jaar verkocht naar Hongarije, moet zeggen dat ik er soms nog wel spijt van heb, maar ze heeft het daar erg goed, en ik heb nu een jonge SE merrie, en je kan natuurlijk niet alles houden, helaas :o En als ze ouder zijn dan 15 wil ik ze eigenlijk sowieso niet meer verkopen, dus vandaar dat we vorig jaar die keuze gemaakt hebben. Haar zoon, Fardani, heb ik nog wel (van Ansata Nile Echo) en hij is echt heel gaaf aan het worden.
Daarnaast heb ik nog een hengstje uit 2011, zoon van DF Najib (DF Malik Jamil) en uit El Waha Martaba (Madkour I). Hem heb ik toen opgehaald op de dag dat Rahnanah overleden is, heb hem toen dus door alle emotie nooit echt goed bekeken, maar achteraf bleek hij bomvol wormen te zitten (zijn er 200 binnen 24 uur uitgekomen..), daarna was hij moeilijk weer op gewicht te krijgen, waardoor hij een enorme achterstand heeft ontwikkeld. Sinds april staat hij bij mij thuis (daarvoor bij Ylona (Shamal Arabians) omdat ik geen plaats had) en hij begint nu toch aardig op te knappen, al ziet hij er in zijn wintervacht weer verschrikkelijk uit.. Hij blijft in ieder geval hier totdat hij er echt weer goed genoeg uitziet.
En dan heb ik nog een hele leuke ruin uit Aziza van Monther Al Nasser, die staat te koop.

Fardani (http://www.dar-aziza-arabians.com/colts-fardani-g.html)
Afbeelding

Afbeelding

Majdiy (http://www.dar-aziza-arabians.com/colts-majdiy-g.html)
Afbeelding

Afbeelding

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:45

ponyparadijs schreef:
Wanneer beginnen de buiken te groeien?
Mijn merrie is nu 135 dagen drachtig en ik zie nu toch echt een buik.
Eigenlijk denk ik dat dat te vroeg is.
Maar misschien is het wel normaal

Vorig jaar was Lis wat rijker doorvoed dan nu en zag je rond de 5 maand ook wel echt een (hang) buikje hoor. Nu minder, maar ze is ook wat minder dik. Na Selenya dit jaar en het schrale gras met afspenen mist ze toch wel wat, al ziet ze er zeker niet slecht uit hoor. Lis is nu 146 dagen drachtig en ik denk er zeker wel wat aan te zien. Voor Lis is het wel het 4e veulen (2002 Kayleigh, 2006 Vicaro, 2013 Selenya en 2014 hopelijk de 4e), dus dat zal anders zijn dan een 1e veulen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:45

Wat zijn die ontzettend schattig als ze jong zijn! :+:

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:58

Mooie foto's zeg!!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:09

Nou is het voor mijn merrie het 2de veulen.
Bij de eerste had ze de eerste maand als een buik en werd ze direct op rantsoen gezet door de stalhouder.
Want een buik hoort dan nog niet.
Daarna heeft ze eigenlijk niet echt een buik gekregen.
Want zelfs met de laatste 2 maanden waren er veel die zeiden is ze wel drachtig?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:20

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:37

Vind het nog wel meevallen eigenlijk hoor. Nette buik. Schopjes/bewegingen merk ik vaak pas in de laatste maanden, maar dat kan ook komen door Lis dr reserves... ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:54

dik is haar buikje nog niet hoor :n als je ziet wat daar aan in gaat aan voer.. :+
morgen gaan ze weer naar een weide met meer gras (al staan ze hier ook wel net op het stuk dat het kaalst is, achterin is wel nog gras. ).
maar kzie haar buik wel bewegingen maken die Sam's buik niet maakt.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:02

Ahh Jammer AZ maar inderdaad soms moet je keuzes maken wel leuk dat je nog een knappe zoon van haar op stal heb staan. Ja wormen is echt niet leuk en met die nieuwe regels word de kans steeds groter dat ze ze oplopen.

Het scheelt erg per merrie onze merries hebben al een aantal veulens gehad dus dat zie je sneller. Ik had het er met de VA over dat ook al zijn ze nog maar net drachtig ze toch voller zijn hij zij dat dat inderdaad klopte dus het kan wel zijn dat ze meteen tonen.
Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat onze paarden over het algemeen voor het mooie vaak te dik zijn maar ja ze worden bij ons het dik van de lucht :o .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:03

mja tuttemie hier normaal ook, maar ik denk dat ze nu al alles aan haar duivelsgebroed aan het geven is.. Ze valt niet af, maar ze wordt ook niet dikker.

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 06:11

Al_Zawraa schreef:
Fijn dat alles goed gegaan is, heerlijk zo'n makkelijk veulen :)

Nee, Hala is vorig jaar verkocht naar Hongarije, moet zeggen dat ik er soms nog wel spijt van heb, maar ze heeft het daar erg goed, en ik heb nu een jonge SE merrie, en je kan natuurlijk niet alles houden, helaas :o En als ze ouder zijn dan 15 wil ik ze eigenlijk sowieso niet meer verkopen, dus vandaar dat we vorig jaar die keuze gemaakt hebben. Haar zoon, Fardani, heb ik nog wel (van Ansata Nile Echo) en hij is echt heel gaaf aan het worden.
Daarnaast heb ik nog een hengstje uit 2011, zoon van DF Najib (DF Malik Jamil) en uit El Waha Martaba (Madkour I). Hem heb ik toen opgehaald op de dag dat Rahnanah overleden is, heb hem toen dus door alle emotie nooit echt goed bekeken, maar achteraf bleek hij bomvol wormen te zitten (zijn er 200 binnen 24 uur uitgekomen..), daarna was hij moeilijk weer op gewicht te krijgen, waardoor hij een enorme achterstand heeft ontwikkeld. Sinds april staat hij bij mij thuis (daarvoor bij Ylona (Shamal Arabians) omdat ik geen plaats had) en hij begint nu toch aardig op te knappen, al ziet hij er in zijn wintervacht weer verschrikkelijk uit.. Hij blijft in ieder geval hier totdat hij er echt weer goed genoeg uitziet.
En dan heb ik nog een hele leuke ruin uit Aziza van Monther Al Nasser, die staat te koop.

Fardani (http://www.dar-aziza-arabians.com/colts-fardani-g.html)
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Majdiy (http://www.dar-aziza-arabians.com/colts-majdiy-g.html)
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Fardani, een gouden arabier. Ik vinh hem buitengewoon prachtig. Alhoewel ik helemaal niets heb met arabieren, behalve dan dat ik het de meest intellegente vind van alle paarden :).

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:40

Voor de mensen die ook 2013 veulens hebben:
Citaat:
De Bokt.nl veulenverkiezing gaat weer van start!

Tot zondag 3 november, 12.00 uur, kunnen de hengst- en merrieveulens van Bokkers opgegeven worden voor de verkiezing.
Daarna zal het stemmen beginnen in aparte stemtopics.

Vorig jaar werden er meer dan 3700 stemmen uitgebracht op de merrie- en hengstveulens.
Uiteraard hopen we dit aantal dit jaar weer te evenaren!

Het opgeven van de merrieveulens kan hier:
[KS] Bokt merrieveulen 2013! Geef hier je veulen op!

Het opgeven van de hengstveulens kan hier:
[KS] Bokt hengstveulen 2013! Geef hier je veulen op!

Na het sluiten van de opgave topics kan er 14 dagen gestemd worden op alle opgegeven veulens.
Op zondag 17 november sluiten de stemtopics en zal de uitslag bekend worden gemaakt.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 16:39

Ik zag dat Aleeneh mishje al opgegeven heeft, het eerste boktveulen :) dus ik heb haar overleden broer/neef ook maar opgegeven.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 16:48

Ik zag het ook :j Wat is het typen van haar naam toch goed opletten zeg! Geen wonder dat jij het afkort :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 16:53

Ik kan het nog uit mijn hoofd hoor :P maar indd wel opletten :') als je het opbreekt en zo onthoud gaat het wel. Mish kal ji yah

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 18:25

Dank je gblover, ik ben ook erg blij met hem en ben heel benieuwd naar zijn toekomstige veulens :) de eerste zal hopelijk in 2015 geboren worden :)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:21

Even leuk een vergelijkje...

sept 2012, ongeveer even lang drachtig als ze nu zou moeten zijn (2012 laatste dekdatum 30 april, nu 26 mei):

(9 sept)
Afbeelding

(18 sept)

Afbeelding

(25 sept)

Afbeelding

nu:

(12 sept)

Afbeelding

(9 okt)
Afbeelding

(20 okt)
Afbeelding

oktober 2012:

(5 okt)
Afbeelding

(19 okt)
Afbeelding

Ze draagt wel heel anders sowieso. Nu is de pappa ook kleiner en is ze een maand later gedekt dan vorig jaar. Vrijdag weet ik als het goed is zeker of ze nog drachtig is. Ik denk ergens nog steeds van wel, maar door deze vergelijkingsfoto's heb ik ook wel wat twijfel hoor.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:11

Ze ziet er inderdaad veel minder vol uit wenk vooral in haar bovenlijn.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:19

Bovenlijn klopt hoor. Dat heeft helaas niet zo veel met deze dracht te maken, die was al weg gevallen rond de bevalling van Selenya en is er sindsdien niet meer bij aan gekomen.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 08:09

Mooie merrie WenK! Er is wel duidelijk verschil te zien inderdaad..

Vandaag onze mijlpaal *\o/* Maquavinci is 100 dagen drachtig!! Kyara zit vandaag op de 115 dagen!! :)
Nog maar een paar dagen te gaan.. :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:08

ze ziet er heel netjes uit WenK!

Bianca leuke mijlpaal :)

knappe hengstjes van AZ :j

Set op 38 dagen: woensdag is de scan weer.

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:53

Spannend Set!