[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:36

Libertylove schreef:
MarijeR: Heb je altijd die cams klaar staan?? Wel leuk dat je het zo in de gaten kan houden.

Ik heb de cams altijd hangen ja, ze zijn nu net weer online voor iedereen te zien.

Neonlight, ik had met Misty beter moeten weten, ze was afgelopen jaar ook via mare stare te zien bij haar vorige eigenaar in Amerika :P

kyrkelover, ik heb de camera's in de stal hangen, de kabels gaan naar mijn huis (ik woon boven de stallen) en dan naar de pc met internet.

Mooie jaarling noivadapaz.

Dustinlover leuk veulentje.

kitzbi

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:00

Afbeelding
Kitzbi vandaag op 212 dagen dracht..
Ik weet ze is vies maar te koud om te wassen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor haar doen is ze best dik :)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:11

Mooie kitbi! En ze ziet er helemaal niet zo vuil uit... moet je mijn schimmel maar eens komen bekijken :D

hera is vorig weekend met de eigenaresse op stage geweest bij Philippe Lejeune!
Ze deed het prima volgens hem, ze was heel slim en sprong heel goed, hij was vol lof over haar!
Ben wel blij, als zo iemand zo complimenten geeft over het paard waar je een veulen van verwacht, mag je best trots zijn! Hopelijk heeft beebje goed opgelet tijdens de lessen!

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:20

Nou haar manen en staart zijn wel toe aan een beetje biotex hahahaha

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:30

hahaha, ja oke, missch wel, maar ik heb een heel andere realiteit van vuil zijn :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:27

Kitzbi ziet er goed uit, en onder vies versta ik ook iets anders hoor :D Je mag Aziza wel eens komen bekijken, die is normaal toch echt schimmel (wit), maar ze lijkt nu net bont, of donkergrijs, en dan nog eens een zwarte staart :')

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:42

ik zie hier een topic met allerlei mensen die verstand hebben van dikke buiken en dracht.
Nu heb ik een vraag.

Ik heb nu zoon 7 maanden geleden een merrie gekocht, met een veulen van een week. (kreeg ik er als verassing bij). Die ene week dat ze daar nog was, stond ze bij verschillende hengsten (Groot weiland, grote gemengde kudde) kan ze in die 1e week gelijk al weer gedekt zijn??

Ze heeft namelijk toen ze hier was wat gebloed van achter. dus ik dacht dat de mogelijke dracht (als dat dus eventueel zou kunnen) dan wel afgebroken was. Maar nu hoorde ik van iemand dat een merrie gewoon dragend kan zijn en iet wat bloeden? (was niet heel veel) kan dat??

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:50

Kitzbi: Ziet er goed uit joh.. En vies.. da is ze echt niet :P

Misticrider: binnen 1 week kan volgens mij wel met de veulenhengstigheid.. Wil je zekerheid dan scannen of opvoelen ;)

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:55

Misticrider, ik zou het eigenlijk niet weten!! Misschien voor de zekerheid op laten voelen??

Kitzbi is echt heeel dik voor haar doen!! Wel heel mooi buikje!!

Hee schattig laat veulentje voorbij zien komen.... Was het bewust zo laat?? Wel een droppie en mooie donkere mams!!

Ja Diane ik wou van het weekend foto's maken, maar was steeds mn camera vergeten!! Dikkies worden nu echt dik ;- ) Dit weekend herkansing :-)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:58

@ Balou: Wij hebben haar met veulentje gekocht aangezien mijn vriend de merrie te gek vond en het veulentje deed de das om want die was natuurlijk zo cute :P Man had nog een fjord met dezelfde kleur waarmee ze in het 2 span liep en eigenlijk als 2 span verkocht zou worden. Maar toen kwam hij erachter dat ze dragend was en ging verkopen dus moeilijk omdat het zo'n laat veulen is en dat willen niet veel mensen..
Wij zijn er super blij mee :D

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:08

Dustinlover schreef:
Kitzbi: Ziet er goed uit joh.. En vies.. da is ze echt niet :P

Misticrider: binnen 1 week kan volgens mij wel met de veulenhengstigheid.. Wil je zekerheid dan scannen of opvoelen ;)

Scannen of opvoelen gaat um niet worden. ben net zo ver dat ik haar over haar hals kan aaien zonder explosie (bijten/trappen/over je heen lopen/pletten) dus dat gaat niet lukken!

Afbeelding
ze heeft wel de buik er voor haha. ik dacht dat dat kwam doordat ze best veel veulens heeft gehad. maar er zou natuurlijk ook weer een baby in kunnen zitten...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:39

Dan zou ze nu 7 maanden moeten zijn? Ja dan is je enigste optie afwachten denk ik..

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:45

Ja... eigenlijk precies 7 maanden!

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:42

Kitzbi vies? Nou dat vind ik alles meevallen hoor, ik heb momenteel een bonte merrie in mijn wei lopen die eigenlijk toch echt een schimmel is :7

Mooie jaarling trouwens van het onderschrift, ik weet niet meer van wie en kan niet terug als ik aan het schrijven ben. :9

Mijn vriendin had twee jaar geleden een veulen die uiteindelijk in september is geboren (in aug uitgeteld en een paar weken over tijd, zul je net zien) dat vond ik al laat maar een veulen wat nu een week oud is? Pfff valt mijn merrie nog mee. Wel een mooie merrie trouwens.

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:44

Ah was de jaarling van melody, mooie meid hoor en ook zo relaxed als ik het zo lees, altijd fijn.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:46

Kitzbii is nooit vies op de lijf allleen die staart en manen jeetje en dat is echt vies...
Kitzbi staat wel onder een deken hoor :)
Ze heeft s,winters nooit geen wintervacht bijna

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:56

Misticrider; het kan idd wel ja,en als ik haar buik zo zie dan zou ik zeggen dat ze drachtig is..hoe oud is de merrie en hoe recent is de foto?

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:53

inowa schreef:
Misticrider; het kan idd wel ja,en als ik haar buik zo zie dan zou ik zeggen dat ze drachtig is..hoe oud is de merrie en hoe recent is de foto?

De merrie is 11, bijna 12.
de foto is niet super lang geleden. ik heb nog wel een recentere. ga ik even opzoeken!

EDIT: Dit was zoon 2 weken geleden volgensmij:
Afbeelding
Afbeelding
dat showt dan maar dat ze ook super super lief en braaf kan zijn. zolang je haar maar niet bewust met je handen aanraakt :D

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:22

Nou het is een knap veulie hoor Dustinlover ;-)

Ik zou, zo als ik het op de foto zie, zeggen dat de pony drachtig is... En zoals ik het lees zit er niets anders op dan afwachten.
(als je dr niet mag aanraken kan je dus ook niet voelen of je iets voelt bewegen ect. dus blijven er weinig opties over...)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:00

Oef bolle shet! Kan drachtig zijn maar hoeft natuurlijk niet...worden spannende 4 maandjes denk ik ;)

Kwamen weer mooie buiken voorbij! :) Ook erg leuk om zoveel bekenden van vorig jaar hier terug te zien. Hoop toch dat ik komend jaar qua veulens het positiever mag afsluiten!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:45

:wave:

Zie weer veel mooie buikjes voorbij komen en een flink laat veulen, maar wel een leukerd! :D

Wát een buik heeft die shet zeg! Die kon wel eens hoogdrachtig zijn. Ben benieuwd! :j

Goh, ik heb iets kunnen voldoen wat ik bijna voor onmogelijk had geacht... Ik heb voor het veulen van Heaven er is weer een baan kunnen vinden! Zit al een tijdje thuis, heb wel inkomsten uit mijn eigen bedrijf, maar wilde parttime erbij werken om toch een redelijk vast inkomen te hebben per maand. Zeker met het veulen op komst heb ik de druk flink opgevoerd en eindelijk heeft het vruchten afgeworpen.

Jullie al bezig met namen voor veulens eigenlijk? Ik heb al een merrienaam, maar wil denk ik twee namen, dus wil er een mooie combinatie van maken. Een hengstennaam ben ik nog niet tegenaan gelopen. De naam voor een merrie is héél toepasselijk, maar dat zal jullie t.z.t. wel duidelijk worden, haha.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:50

Wel apart dat je wel zo op die shet kan liggen en lijkt idd behoorlijk drachtig.
Al kan je denk ik nooit goed zeggen hoe lang zonder echo of iets. Hier is de merrie die 4 maanden drachtig is veel dikker dan de merrie die 7 maanden drachtig is. Komt omdat die eerste al 3 veulens gehad heeft en de andere is maiden.

Ik heb al een naam, kan voor merrie of hengst, maar heb m nog tegen niemand gezegd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:54

Ik heb wel een naam voor een spikkel, die had ik nog van afgelopen jaar. :)

Kitzbi ziet er mooi uit, inderdaad al een buikje voor haar doen. :j
En dit noem ik absoluut niet vies, je zou Neon eens moeten zien. :=

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:57

Haha, Kitzbi is inderdaad niet vies...

*zoekt foto van Heaven*

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:59

Hoewel ze hier nog meevalt, maar hier had ze wel een modderbadje genomen. Kan je nagaan dat ik haar elke dag poets en ze dus zo niet het land op gaat. :') Die manen doen vermoeden dat ze nooit uitgeborsteld worden. :+

Afbeelding