[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:32

Over namen ga ik pas nadenken als het veulen er is eigenlijk. Hoewel ik afgelopen jaar al een naam had voor een bruin appaloosaveulen, en er kwam dus een bruin appaloosaveulen. Wellicht als er nu een appaloosa hengstveulen geboren wordt dat ie Reedhill's Dot Com II gaat heten. Volle broer was dus Reedhill's Dot Com, en die is er helaas niet meer. Die duitsers doen dat ook zo met de hengstveulens, en de hengst die ik gebruikt heb is een duitse hengst, dus wellicht dat ik gezellig mee doe met de oosterburen. :+

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:39

hier liggen de namen ook al klaar :o

Djessey's Diablo La King = Hengst
Djessey's Fayenna La King = Merrie

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:42

haha jullie zijn er vroeg bij!!! ik heb wel een beetje een lijstje maar echt weten doe ik het nog niet (en veranderd dan toch nog 10 x :P ) het moet met een G beginnen maar vind het wel leuk als er Light in staat als het een merrie is (moeder heet highlight) dusss ideeen? :P

xWhitneyx

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:44

bij ons liggen de namen idd al vroeg klaar dit veulen is voor een vriendin van ons.. dusja ze was al aan t zoeken geweest en had me om hulp gevraagd uiteindelijk heb k ze alsnog bedacht hihi..

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:47

Hier nog geen namen.
Als het geboren is dan komen mijn dochters wel met namen :)

Nou ja mijn dochter zei al als het een meisje wordt gaat ze Kelsey heten... hahaha

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:09

essiesilly schreef:
haha jullie zijn er vroeg bij!!! ik heb wel een beetje een lijstje maar echt weten doe ik het nog niet (en veranderd dan toch nog 10 x :P ) het moet met een G beginnen maar vind het wel leuk als er Light in staat als het een merrie is (moeder heet highlight) dusss ideeen? :P

Neon Light. :+
Neon's moeder heet Blacklight.

Alleen geen G he. :+

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:11

Kwa naam zijn wij er al snel uit voor het veulen 2011.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:53

Ook hier liggen alle namen al klaar, tenminste, voor merrie's hahaha, voor hengsten zal ik eens heel diep moeten gaan nadenken...

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:12

Jeetje, wat zijn jullie vroeg met namen!
Hier wordt de naam pas gekozen als het veulen er is. Meestal heb ik al wel een naam in mijn hoofd, maar dan wacht ik eerst even af of het ook bij het veulen past. Ik moet zeggen dat ik Rahnanah's naam wel al een tijdje in mijn hoofd had, ik had ook geen hengstennaam dus maar goed dat het een merrie was :D en deze naam bleek ook perfect bij haar te passen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:13

Bij ons gaat het nog wel even duren denk ik voordat er namen zijn:P

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:28

Al_Zawraa schreef:
Jeetje, wat zijn jullie vroeg met namen!
Hier wordt de naam pas gekozen als het veulen er is. Meestal heb ik al wel een naam in mijn hoofd, maar dan wacht ik eerst even af of het ook bij het veulen past. Ik moet zeggen dat ik Rahnanah's naam wel al een tijdje in mijn hoofd had, ik had ook geen hengstennaam dus maar goed dat het een merrie was :D en deze naam bleek ook perfect bij haar te passen.

Normaal besluit ik ook pas als het veulen er is hoor, het moet wel bij het diertje passen en sommige namen hebben een link naar het dier, de kleur of de dag/moment van geboorte.
Maar voor komend jaar heb ik al een paar namen die verwijzen naar andere paarden, een soort van vernoemen naar paarden die veel hebben betekend voor mij, en toch krijgt een veulen een eigen naam en niet dezelfde als het dier waarna ze vernoemd worden.
Als het totaal niet past bij de veultjes die geboren worden krijgen ze alsnog een andere naam, maar ik heb het gevoel dat het zal passen, waarom weet ik niet. Tenzij het hengsten worden want ik heb alleen merrienamen haha!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 18:01

Ik had al namen voordat ik zeker wist dat Daisy drachtig was :+
Bij haar vorige veulen wilde ik al graag voor een merrie in de bloemen blijven, omdat Daisy een bloem is, maar toen kon ik niets moois vinden.
Dit keer wilde ik weer iets met bloemen proberen én ik wilde graag een Italiaanse naam, omdat Haflingers uit Italië komen (tegenwoordig dan, Hafling ligt nu in Italië).
Na een tijdje zoeken is het toch gelukt!
Voor de hengst wilde ik ook iets Italiaans en ik vind de Z een hele mooie beginletter. Even zoeken en ik was eruit :D

En de naam van de papa komt voor in de naam van het veulen.
Het wordt dus Sublime's ... van de Scielvenhoeve (van de Scielvenhoeve heette mijn vorige veulen ook. Mijn vriendin en ik noemen elkaar Scielv en Hoeve is natuurlijk van paardenhoeven).

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 18:03

ik vind namen erg moeilijk,het moet een beetje een vlotte naam zijn en met een H beginnen!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 18:04

Ik wil een naam voor t veulen wat begint met Di :+
Dan is het toch iets van de hengst, en maakt het niet zoveel uit of het een hengstje of merrie wordt :P

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 18:31

Een hengst moet met de B, beginletter van de vader. Als het een hengstje is wordt het Bauke, zo heet mijn vader en die ziet het al helemaal voor zich: Bauke de dekhengst :+ _O-

Een merrie wil ik op het einde ke (bij de hengsten naam is dat toevallig ook zo) we hadden al Meike (r.i.p.)en Jelke dus wat dat betreft wordt mijn lijstje steeds korter.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 19:12

ubimone schreef:
Gefeliciteerd Essiesilly!!!

Lees net dat stal roelofs fokker van het jaar is.... dus ga nu heel hard duimen dat t veulentje gezond ter wereld komt.... ben stiekem wel trots op hun. heb daar stage gelopen en ken alle mensen die daar werken dus persoonlijk... echt keileuk....

Klopt! Ik vond het ook erg leuk, want mijn merrie is gedekt door Tolan R.
Roeland vind ik het ook echt super goed doen allemaal.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:05

Cynthia82 schreef:
Jaaaaaaaaaaaaaaaa........ Nog meer wassen!! :D
Dais heeft 37,5% kans op een valk, maar 50% kans op een palomino.. Je weet wat dat betekent..... Wit, wit, wit...

Ik zie in je profiel dat ze kan buigen, wat een stoere foto!!!

ps Er staat nu in je onderschrift 112 dagen drachtig op 12 augustus, moet dat niet 20 augustus zijn? ;)

En de overige 12,5 % dan?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:08

Neonlight schreef:
Over namen ga ik pas nadenken als het veulen er is eigenlijk. Hoewel ik afgelopen jaar al een naam had voor een bruin appaloosaveulen, en er kwam dus een bruin appaloosaveulen. Wellicht als er nu een appaloosa hengstveulen geboren wordt dat ie Reedhill's Dot Com II gaat heten. Volle broer was dus Reedhill's Dot Com, en die is er helaas niet meer. Die duitsers doen dat ook zo met de hengstveulens, en de hengst die ik gebruikt heb is een duitse hengst, dus wellicht dat ik gezellig mee doe met de oosterburen. :+

Liep laatst te mokken dat ik mijn veulen terug wilde en heb toen geroepen dat ik hem dan wel Mr. Rock N Roll II zou noemen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:13

Charaz schreef:
Cynthia82 schreef:
Jaaaaaaaaaaaaaaaa........ Nog meer wassen!! :D
Dais heeft 37,5% kans op een valk, maar 50% kans op een palomino.. Je weet wat dat betekent..... Wit, wit, wit...

Ik zie in je profiel dat ze kan buigen, wat een stoere foto!!!

ps Er staat nu in je onderschrift 112 dagen drachtig op 12 augustus, moet dat niet 20 augustus zijn? ;)

En de overige 12,5 % dan?

De overige 12,5% is Smokey Black. Kan ook heel mooi zijn, maar kan er (volgens Google) ook uit zien als gewoon bruin of gewoon vos. En dat vind ik toch minder bijzonder..

Enne, arme Rock 'n Roll :(:) Ik ben voor Rock 'n Roll II :D

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:32

Hier moet het waarschijnlijk dus met een H beginnen. Dan word het iets van Hopalong's ......... (eigenaar zegt nog steeds dat Hopalong Cassidy xx kwpn goedgekeurd is)
De rest kwpn dus gewoon met de G.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:33

hoi allemaal
Leuke namen komen er langs.
Wij zijn net terug van outdoor Helvoirt.
Arty moest in de BB en was foutloos :D
Gaan zo even het filmpje uploaden

Als de schimmel een merrie krijgt wordt Samira Mai en als het een hengst is Cratos Nikè
of Cratos Themis

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:47

Ik ga misschien zondag naar helvoirt, cross kijken :)

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:57

Jullie zijn inderdaad erg vroeg al met namen zeg! Bij ons worden er pas namen gezocht de laatste maand van de dracht..

@Kitzby: grappig, zo heet een van mijn merries :)

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:50

Joyceee86 schreef:
Ik ga misschien zondag naar helvoirt, cross kijken :)

er stonden hele mooi crosshindernissen :j

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:52

hoorde ik idd ook al ja.. Het terrein schijnt er ook super mooi uit te zien.