Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

monique4

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:08

hiboune schreef:
Monique misschien dat ik het gemist heb maar weet je al of de jouwne drachtig is?

Nee, weet nog niks, woensdag is de scan, maar ik denk zelf niet dat ze drachtig is, gewoon kwa gevoel, ach misschien verrast ze me Knipoog

@Cindy, erg mooie foto`s, een mooi poppetje heb je Haha! Ik had de rekening van het KWPN ook al snel, is zeker nog 1.5 maand overheen gegaan voordat ze zijn komen chippen.

@TabeR, jup ik had de foto`s gevonden, Belisima ziet er goed uit, dank je voor compliment van Deluxe, naam past idd erg goed bij haar Haha!

@Germie, wow wat een prachtig manneke, wat is hij groot, heb je trouwens de vader al gevonden??

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:14

Hij is nog niet afgespeend, al geeft de moeder niet veel melk meer. Ik hoef de merrie niet meer te melken op een wedstrijd.
En verder, hij heeft alles laten zien, behalve wat hij moest doen. Een paar mooie changementen, stuiteren, bokken, galopperen, enz, maar draven kon hij pas weer bij thuiskomst fatsoenlijk Gaaaap Zijn stap was zeer goed, maar hij was al te enterachtig. En in draf liet hij zich niet zien. Het was een mooi gezicht hoor. En trailerladen ging goed (hij loopt er zo op). Het is altijd goed om een keer op pad te gaan met een veulen. En het gestuiter levert leuke foto's op Tong uitsteken
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Ik weet wie de vader is. Ik had nog een paar manen van de vader en die zijn meegenomen voor dna-onderzoek door de veulencontroleur. Het wachten is nu op het papier en het paspoort. De volledige afstamming moet er dus opkomen, want alles is wel bekend.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:18

monique: bedankt! ben ook echt heel blij met de foto's!

germie: wat jammer dat hij zich niet liet zien....
dat je merrrie zo weinig melk geeft, komt omdat veulen zo geleidelijk aan weinig drinkt?
gelukkig weet je wie de vader is! heb je een foto? ben wel benieuwd

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:27

Cindybijl, dit is de vader. De vader is hier ong. 1.5 jaar oud, heeft op deze leeftijd ook mijn merrie bevrucht:
Afbeelding
Afbeelding
Op dit moment staat Ferdinand ergens in de buurt van Heiloo. Veel meer weet ik ook niet. Hij is nu 3, dus op wedstrijden uitgebracht kan nog niet. Ik denk niet dat er veel hengsten zijn die op nog geen 3-jarige leeftijd een levend veulen hebben geleverd.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:55

@Germie
Wat een heerlijk dier! Jammer dat hij de draf niet liet zijn.. Maar inderdaad, een goede ervaring Ja
@Hiboune
Verschrikkelijk om zo in spanning te zitten, duim voor je mee!
@Monique4
Duim ook mee voor jouw hoor Ja

En iedereen ontzettend bedankt voor 'de sterktes' Lachen Ben al iets minder 'down'. Heb gisteren heerlijk gereden/gewerkt en met Sóley zitten klieren.. Die weet me goed op te vrolijken *LOL*

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:18

Germie wat een mooi veulen!en papa en mama mogen er ook wezen!

Monique erg hè dat wachten!

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:42

Truf: Dat is een domper dat ze schijndrachtig blijkt te zijn. Je weet in elk geval waar je aan toe bent.
Essie: Dat is ook wat, afwachten is het enige wat je dan nog kan doen. Die handelaren verzinnen er ook maar een verhaaltje bij i.p.v. dat ze even goed checken wat er met zo’n merrie gebeurd is.
Kitzbi: Nog nooit gehoord dat iemand het veulen van de moeder afhaalt omdat het te groot wordt. Volgens mij kan een veulen niet té veel melk krijgen, en hoe groot ze worden wordt genetisch bepaald lijkt mij. Er bestaan toch geen groeiziektes bij paarden zoals bij mensen wel eens voorkomt?
Hiboune: Ik duim voor je de 25ste. Appels en wortels vind Zephyros maar raar, paardensnoepjes daarentegen kan hij niet genoeg van krijgen. Vingers aflikken
Amandeke: Gefeliciteerd met de dracht van Lowlands!
Traan_Beauty: Wat triest, sterkte Ach gut
Germie: Jammer dat hij zich niet liet zien in draf. Zijn vader staat dan heel dicht bij mij in de buurt, Heiloo is om de hoek (ik woon in Castricum).
Taber: Heb in je topic gekeken maar de foto’s doen het nu niet Nors opkijken

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:10

Haha ja paarden snoepjes eerst dacht 1 wat geef je nou weer even smakken oèh baas das toch wel lekker meer meer meer!haha

Ik merk dat het me toch wel beetje raakt en me bezig houdt dat mijn meisje waarschijnlijk weer niet drachtig is.. Ik baal zo als een stekker helemaal omdat we al eind juli zitten!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:45

@Germie, dat is mooi dat je straks een mooi papiertje krijgt, mooie vader hoor, jammer dat hij zich in draf niet liet zien.

@hiboune, ja je geduld wordt wel op de proef gesteld zo, mocht ze niet drachtig gescand worden woensdag zal ik ook behoorlijk balen, probeer jij het dan nog een keer mocht jou merrie niet drachtig zijn?
Ik hou het dan denk ik voor gezien, dan maar weer trainen voor wedstrijden en volgend jaar weer opnieuw proberen, ik hoop dat ze me verrast Knipoog

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:45

odique, de foto's doen het nu wel weer zag ik!
weet niet wat het was denk dat de upload site van mij er even uit lag ofzo...

Ga straks even bijlezen.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:47

monique ik twijfel of ik nog een keer zal dekken wordt het wel erg laat volgend jaar..

zal eens met de da en hengstenhouder dan overleggen..

maar misschien verrast mijn meisje mij!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:53

hiboune: ja idd dan zit je wel vrij laat. Als sjanty nu niet drachtig is ga ik niet door, volgend jaar dan maar weer! En life goes on!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:05

Ik duim voor jullie dat ze gewoon mooi drachtig zijn Ja

@TabeR, je foto's doen het niet hier....

@Germie, wat een spookje in de ring Haha! Maar wel weer een ervaring rijker inderdaad Lachen

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:58

Germie: mooie papa! wordt hij ook als dekhengst gebruikt?of verdere keuringen lopen? je veulen lijkt wel op zijn vader he!

kaarsjes staan hier nog steeds aan!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:07

Cindybijl, de vader is geruind inmiddels. Dus hij heeft maar 1 nakomeling gekregen.

Gaan jullie allemaal weer voor een veulentje volgend jaar? Ik niet hoor, dat is financieel niet haalbaar.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:11

Hier ook geen veulentje volgend jaar
Buiten de financiele kant en dat ik dan weer laat had gezeten, vind ik het wel eens tijd worden dat die merrie wat gaat presteren Haha! Dus die mag lekker de sport in Lachen
Kan ik ook rustig aankijken hoe het veulen uit groeit en dan altijd nog beslissen om haar nog een keer te dekken of niet in de toekomst.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:24

Hallo, ik heb me wel gemeld in dit topic ivm drachtige merries maar verder niets meer laten weten, ja heel slecht van mij.

We hebben een hengstveulen van sorento en die wil ik jullie toch nog even laten zien.

Afbeelding

Afbeelding

Dubio, vader Sorento moeder Zabine { Olivi x Vincent }.......geb: 18-04-2008.

Voor meer foto`s, zie mijn onderschrift.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:31

hier wel tenminste één veulen als dat goed gaat, van creamer. Sjanty is nog niet bekent of ze drachtig is

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:38

Mooi veulen hoor crackertje.

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:38

@germie wat wordt hij groot!!

ik wil jullie dit plaatje niet ontnemen.haha.
moeder en zoon.
Afbeelding
Afbeelding
mooi he?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:42

Oeh wat een knap dier Krackertje! En wat komt er een mooi kleurtje onderuit Pling Gefeliciteerd nog Knipoog

@Kelly, prachtig plaatje!

Ik word elke dag meer vriendjes met Balder Lovers Vandaag lag hij plat in het land te slapen toen ik aan kwam, totdat ik het land in liep. Toen stond hij op om hinnikend op me af te galopperen Lovers
Hij vond het alleen wel heel spannend dat er iemand met me mee was, vreemde mensen vertrouwt ie niet helemaal Haha! Maar gelukkig wint zijn nieuwsgierigheid het van zijn angst Lachen

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:43

@richtje,chepito heeft dat ook.naar mij en mijn vriend toe is hij heel aanhankelijk.maar bij vreemde....

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:56

Richtje, dat is een leuke stammetje waar jou merrie uit gefokt is Ja

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:06

@Kelly, het komt hier denk ik ook doordat ik alleen op stal sta, er komen dus weinig vreemden over het erf. Weet niet hoe dat bij jullie is?

@Krackertje, Ik ben ook erg blij met de merrie nog steeds Lachen Helaas heeft haar gezondheid niet helemaal fijn mee gewerkt de laatste tijd, maar hoop dat we dat nu achter de rug hebben.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:09

krackertje: wow mooi kleurtje komt daaronderuit!

Kelly: mooi plaatje!mooie lichtval

richtje: ik sta ook alleen bij een boer, maar Aziza is niet zo erg eenkennig. ik neem ook wel vaker andere mensen mee en laat ze dan ook bij dr in het land.

Hier ook geen veulen volgend jaar, dit was eenmalig daar mijn merrie ook al 24 is. Ik wilde heel graag een nakomeling van mijn merrie als opvolger