Ah, dank jullie wel voor de antwoorden omtrent verdoven.
Seven
Geplaatst: 04-01-24 11:11
Word ik toch nog ergens gemist am horses
Balen al de mok hopelijk word het wat droger dan kan het beter genezen. Ik heb hier zelfs een dierenfohn zodat de benen beter gedroogd kunnen worden zeker bij mok gevoelige dieren
De tijd vliegt wel onze dame is uitgerekend in maart en dat is het echt zo
kiko
Geplaatst: 04-01-24 17:52
Elsa91 ben wel heel benieuwd naar die cursus van Iris. Ik zit te twijfelen of ik hem bestel. Het is voor mij ook de eerste keer en mijn merrie is ook eind maart uitgerekend. Heb wel het boek paarden fokkerij gekocht en dat is een erg nuttig boek.
Ik mag dan eigenlijk niet klagen als ik sommige hoor hoe hun bak/paddock/wei erbij ligt. Voorin is het wel wat nat en ligt er een plas maar je zakt niet weg. De paarden liggen ook nog gewoon iedere dag.
Nieky1993 Naku doet ook al kleinere hoopjes mesten viel mij op maar dat hoort er dus ook bij. Dacht misschien nog van de stress na oud en nieuw. Ik zal effe kijken of ik foto heb van die tinker. Heb wel een filmpje van toen ze bijna allemaal lagen in de avond. https://youtube.com/shorts/ou7Agj5Kvm4? ... wq39s_gfEV
Dat valt inderdaad wel mee kiko Hier is de bak alweer aan het afdrogen maar er word morgen weer flink veel water verwacht hier dus dat zal vast niet voor lange tijd zijn
elsa91
Geplaatst: 04-01-24 22:04
Dit is Amy vandaag, wij mogen ook niet klagen. Vanochtend was dit stuk weer mooi droog terwijl het gisteren echt heel nat was. Ons pad is wel blubber maar ik laat ze nu even niet op het gras totdat het weer iets droger is.
Cynthia wat lekker! Hoelang ga je? Kiko goede tip zal dat boek eens bij de bieb reserveren
Dais_
Geplaatst: 05-01-24 00:11
Sorry jongens, ik breek even in.
Ik ben nu op de dierenarts aan het wachten. Ze kwam op stal rond 9 uur en niks aan de hand, en een uur later keek ik op de camera en ik vertrouwde het niet hoe ze lag. Snel gaan kijken en gaan stappen met haar en de dierenarts al gebeld. Ze liet scheten en moest een keer mesten dus ik hoopte het ergste te hebben gehad, maar uneens ging ze stil staan en er valt zoveel water uit.
Ze ligt nu op stal te persen en ik hoop dat de dierenarts er snel is. Zo sneu voor haar
Veulentje is eruit. Het is een merrietje en alles zat er al op en aan. Helaas was de navelstreng dusdanig gedraaid dat er geen bloedtoevoer meer was. Het veulentje is vermoedelijk al een dag of 2 geleden overleden.
Gelukkig gaat het met mijn merrie goed naar omstandigheden.
Wat sneu, echt dikke pech. Is de baarmoeder goed schoon. Heel de placenta eruit?
Vorig jaar zelf meegemaakt bij Wild Thing dat er nog een stukje inzat na verwerpen. Kunnen ze flink ziek van worden
Dais_
Geplaatst: 05-01-24 02:18
Alles is er mooi mee afgekomen. Voor de zekerheid heeft ze nog iets ingespoten gekregen en nu moeten we goed blijven temperaturen. Anders moet ze misschien nog gespoeld worden en/of ab krijgen.
Ze kijkt nu wel echt opgelucht en ze staat weer lekker te eten. Vannacht nog maar een paar keer checken op de camera, maar volgens mij komt het wel goed. Ik was echt even bang dat ik haar ook kwijt zou raken.