[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:41

Ik lees verschillende gefeliciteerd
Vienna helaas niet drachtig. Morgen gaan we voor een nieuwe poging. Ze heeft namelijk een goed ei en is heel erg hengstig.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:05

@Kabayo
En, Fayola drachtig? *\o/* *Edit* Ik zie je latere reactie. Toppie, gefeliciteerd! *\o/*

@Feanyth
Mag ik vragen waarom een hengstenwissel? Vanwege sperma kwaliteit? En gefeliciteerd met de sportpredicaat *\o/*

@cp112
Heel veel sterkte :knuffel:

@Nynkster
Gefeliciteerd met de dracht! *\o/* 4e ronde al, jeetje! Ben benieuwd of het door de hengstenwissel wel gelukt is.

@kyrkelover
Fijn dat ze het zo duidelijk laat zien, hopelijk succes!

@jennyk
Ah, vroeg al in de Cassanova topic of het gelukt is, maar ik zie hier het antwoord staan. :D Spannend op de wachtbankje! *\o/*

@petravdmeerx
Gefeliciteerd met de dracht! *\o/*

@Janinevv
Oh spannend, ik duim voor je!

@ajesca123
Je bent nog niet te laat, toch? Je kan nog wel minstens 2 pogingen doen. Je moet natuurlijk wel je eigen gevoel volgen. :j

@superpony
Ik duim voor je dat ze drachtig is!

@goldenarrow
Gefeliciteerd!! *\o/* Gaat lekker bij jou, kan jij eens een scheutje vruchtbaarheid op de post zetten naar mij, voor mijn merrie? :')

@_Liv
Hopelijk heeft ze niet teveel last van het spuitje, die van mij heeft dat deze keer wel gehad. Sneu om te zien idd. Die van mij was al wel 3 dagen na het spuitje klaar voor het insemineren, hoop voor jou dat dat ook het geval zal zijn!

@vienna1987
Balen van deze keer, hopelijk volgende ronde meer succes!

Nou, mijn merrie is afgelopen vrijdag hengstig gespoten, met de DA afgesproken vanochtend terug te komen voor het scannen. Kom ik op stal aan, is de arme merrie koliekerig. |( DA was er 5 minuten later, ze vermoedde dat het te maken heeft met het spuitje en een evt. eisprong. Bij het scannen was het heel duidelijk, ei van 5.5 cm, die op springen staat. Ze was er heel gevoelig op. DA hoorde wel goede darmgeluiden en ze mestte wel gewoon. Klein spuitje gegeven om haar darmen een beetje te laten ontspannen.

Daarna heb ik zelf nog even goed met haar gewandeld, ze werd binnen een kwartiertje al alerter. Sperma besteld en zelf op en neer gereden ervoor. Toen ik terug op stal was, stond ze wel alert, maar ze was links op haar buik en flank ontzettend aan het zweten. DA kwam om te insemineren, vermoedt dat het allemaal te maken heeft met het ovuleren, omdat de ei ook links zit. Ze is in ieder geval geinsemineerd, precies op het juiste moment! 2 uurtjes na het insemineren was ze weer helemaal zichzelf en goed idioot. :') We gaan dus op het wachtbankje!

Dus voor alle mensen op het wachtbankje.... :')
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ZwarteHeks op 14-06-21 17:08, in het totaal 2 keer bewerkt

superpony

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:07

@zwarte heks, mooie bijlees post, respect!

Spannend. Een ei van 5,5cm is wel mooi. Wel vervelend als ze zich zo rot voelen, maar je zat er bovenop, dus maar wachten dan :)

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:12

Ik lees een hoop positieve berichten! Gefeliciteerd! *\o/*
Jaloers op de mensen met merries die het netjes in 1 ronde doen.

Zwarteheks, wat een verhaal zeg. Vervelend dat de merrie zich niet top voelde. Wel fijn dat ze nu weer opgeknapt is!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:17

Arme merrie, hopelijk nu nergens meer last van. Was de baarmoeder nu wel goed?

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:21

Neonlight schreef:
Arme merrie, hopelijk nu nergens meer last van. Was de baarmoeder nu wel goed?

Ja, alles was goed, baarmoedermond wel wat strak vergeleken met vanochtend. Maar DA was heel tevreden, 08:30 gescand en om 13:30 geinsemineerd. DA denkt echt dat dit perfect getimed is. DA = tevreden, ik heb goede moed. {:}

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:53

superpony schreef:
petravdmeerx schreef:
Zooo blij!!!!

Ja 9 jaar leeg te zijn is mijn 16 jarige merrie in 1 keer drachtig gescand net, ik heb geen woorden voor hoe blij ik ben!!!

Gefeliciteerd!

Had je het ook al die 9 jaar geprobeerd?

Wij wachten nog een weekje. Volgende week maandag moet ze gescand op dracht, maar als ze echt hengstig wordt, zal dat tegen het einde vd week wel duidelijk worden denk ik.

Ik ben niet nerveus en vind het wachten wel meevallen. maar ik zie momenteel zoveel leuke veulentjes voorbij komen, dat ik nu wel even baal dat vorig jaar niet gelukt is en we nog een jaartje moeten wachten. Het is ook zulk mooi weer.

Haha nee. 9 jaar geleden heeft ze haar laatste veulen gehad. Heb het misschien wat raar omschreven in mijn enthousiasme :+

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:04

kabayo: gefeliciteerd!

zwarte heks: ja gelukkig ei weg, bij jou ook, kunnen we samen op het wachtankje, zijn er nu toch aardig wat af dus er is plek vrij :)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:18

Gefeliciteerd met alle drachtige merries *\o/* *\o/*

En succes aan alle mede wachtenden!!

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 19:03

ZwarteHeks schreef:
@Kabayo
En, Fayola drachtig? *\o/* *Edit* Ik zie je latere reactie. Toppie, gefeliciteerd! *\o/*

@Feanyth
Mag ik vragen waarom een hengstenwissel? Vanwege sperma kwaliteit? En gefeliciteerd met de sportpredicaat *\o/*

@cp112
Heel veel sterkte :knuffel:

@Nynkster
Gefeliciteerd met de dracht! *\o/* 4e ronde al, jeetje! Ben benieuwd of het door de hengstenwissel wel gelukt is.

@kyrkelover
Fijn dat ze het zo duidelijk laat zien, hopelijk succes!

@jennyk
Ah, vroeg al in de Cassanova topic of het gelukt is, maar ik zie hier het antwoord staan. :D Spannend op de wachtbankje! *\o/*

@petravdmeerx
Gefeliciteerd met de dracht! *\o/*

@Janinevv
Oh spannend, ik duim voor je!

@ajesca123
Je bent nog niet te laat, toch? Je kan nog wel minstens 2 pogingen doen. Je moet natuurlijk wel je eigen gevoel volgen. :j

@superpony
Ik duim voor je dat ze drachtig is!

@goldenarrow
Gefeliciteerd!! *\o/* Gaat lekker bij jou, kan jij eens een scheutje vruchtbaarheid op de post zetten naar mij, voor mijn merrie? :')

@_Liv
Hopelijk heeft ze niet teveel last van het spuitje, die van mij heeft dat deze keer wel gehad. Sneu om te zien idd. Die van mij was al wel 3 dagen na het spuitje klaar voor het insemineren, hoop voor jou dat dat ook het geval zal zijn!

@vienna1987
Balen van deze keer, hopelijk volgende ronde meer succes!

Nou, mijn merrie is afgelopen vrijdag hengstig gespoten, met de DA afgesproken vanochtend terug te komen voor het scannen. Kom ik op stal aan, is de arme merrie koliekerig. |( DA was er 5 minuten later, ze vermoedde dat het te maken heeft met het spuitje en een evt. eisprong. Bij het scannen was het heel duidelijk, ei van 5.5 cm, die op springen staat. Ze was er heel gevoelig op. DA hoorde wel goede darmgeluiden en ze mestte wel gewoon. Klein spuitje gegeven om haar darmen een beetje te laten ontspannen.

Daarna heb ik zelf nog even goed met haar gewandeld, ze werd binnen een kwartiertje al alerter. Sperma besteld en zelf op en neer gereden ervoor. Toen ik terug op stal was, stond ze wel alert, maar ze was links op haar buik en flank ontzettend aan het zweten. DA kwam om te insemineren, vermoedt dat het allemaal te maken heeft met het ovuleren, omdat de ei ook links zit. Ze is in ieder geval geinsemineerd, precies op het juiste moment! 2 uurtjes na het insemineren was ze weer helemaal zichzelf en goed idioot. :') We gaan dus op het wachtbankje!

Dus voor alle mensen op het wachtbankje.... :')
[ [url=m/ekajbv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ach arme merrie. Fijn dat ze zich nu weer beter voelt!
Duimen dat het gepakt heeft!

Kabayo gefeliciteerd!

Ik ben inderdaad nog niet te laat maar heb de veulens wel graag wat dichter bij elkaar qua leeftijd.
Heb haar nu nog niet hengstig gezien dus heb nog even om er over na te denken.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 19:13

Dennenboom schreef:
Petra: Wauw gefeliciteerd, beter laat dan nooit!! :D

Ajesca: Lastige keuze. Je weet nu wat je hebt maar de prijzen zijn nu ook wel top. Bij twijfel en geen geldgebrek niet verkopen denk ik dan. En als je weinig motivatie hebt zou ik lekker een veulentje fokken

Verkopen ga ik inderdaad niet doen. Ben haar zonder twijfel zonder adverteren al zo kwijt voor leuk geld maar heb het geld niet nodig en ze loopt niet in de weg en ze staan aan huis dus ze blijft maar mooi lopen.
Vind het alleen zo zonde soms. Wil graag het sportpredicaat erbij en die gaat ze in de wei niet krijgen :+ :')
Ze is erg groot en heeft ook mede daarom extra tijd gehad om uit te groeien.
Ze is nu 5 dus opzich een mooie leeftijd om wat te gaan doen.
Vroeger waren er vaak handige ruiters die het super vonden om dit soort paarden te mogen rijden en mee te mogen nemen op wedstrijd.
Heb ik zelf ook veel gedaan. Werd het startgeld etc betaald door de eigenaar en mocht ik ze meenemen op concours.
Super veel van geleerd.
Tegenwoordig krijg je alleen nog meisjes van 14 die dan vragen wat je er per uur voor betaald -O-
Komt ook wel doordat wij vorig jaar verhuisd zijn naar Brabant en daar ken ik nog niet veel mensen.
Binnenkort wordt mijn dochter lid van de Rijvereniging misschien kom ik dan wel in contact met een fijne ruiter.
Wil er ook echt wel wat voor betalen maar dan wil ik ook echt bewezen resultaten met jonge paarden zien.

Mocht er nog iemand mee willen denken over een hengst voor deze merrie dan roep maar :D
Valdez x Zhivago merrie 1.76
3 goede gangen.
Mag in draf iets meer schoudervrijheid hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 21:33

Ajesca klinkt zo herkenbaar. Ik wil ook graag een sportpredicaat en lekker wedstrijden rijden. Het zin ontbreekt mij gewoon := Al wil ik wel weer wat proberen op te pakken..
Wel een prachtige merrie!

Zwarteheks och wat sneu zeg van je merrie dat ze zo'n last heeft :(:) Duim dat het gelukt is! Zo te lezen wel een perfecte timing!

Simpie ja mag in mijn handjes knijpen dat beide in 1 cyclus klaar waren. Gebeurd anders echt nooit :+ Vaak wel 3 rondes...

Vienna oh nee balen zeg. Wel fijn dat je morgen weer kan

Bedankt allemaal voor de felicitaties. We zijn erg blij!
Zilver vanavond voor de boerenwagen gehad. Vond ze prachtig
Afbeelding
Afbeelding

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 22:20

@zwarteheks: Arme merrie dat ze er zo last van had. Fijn dat ze zich bij weer ok voelt.

Keuze voor wissel is om zeker van te zijn dat we echt alles aan hebben gedaan. Weten niet waarom ze niet pakt, want de tweede dekking met For Ferrero was volgens het boekje. Geloof niet dat hij slecht sperma heeft. Merrie van Yvk is immers ook nu netjes drachtig van hem.
Mocht deze dekking nou weer niet raak zijn dan stop ik ermee. Dan is het gewoon niet gegund. Ook deze dekking ging volgens het boekje.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 23:31

Kabayo gefeliciteerd. Super leuk straks twee veulentjes in de wei. Silver, prachtig zo voor de wagen <3

Janine. Terug bij dezelfde hengst?

Ajesca. Dit verhaal kan ik goed begrijpen. Ik zou dan ook deze merrie dekken. Het is een poging waard denk ik dan.
Mooie merrie ook, je kunt Gea /Vulina ook vragen voor ideeën. Dat heb ik toen ook gedaan.

Petra. Gefeliciteerd

Goldenarrow. Ik vond het al zo verdacht stil :+ gefeliciteerd met de volgende dracht. Op naar de andere twee

Vienna. Balen, op naar de volgende poging

Zwarteheks. Wat een verhaal. Hopelijk pakt het ook na dit alles. Ik heb het ook wel vaker gehoord, dat merries koliek krijgen bij de eisprong. Komt vast niet vaak voor

Feanyth. Is de merrie al een keer nagespoeld?

Hier wachten we rustig af. Vrijdag wordt Nigrante gescand op hartslag. We kunnen wild Thing, laten scannen nog wel vroeg. Even overleggen met de dierenarts. Wild Thing is de laatste dagen echt bitch. Zou het dan toch? Ik ben benieuwd

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 23:55

Ajesca, Night shadow van Van der Sande? Vond het een opvallende hengst in het verrichtingsonderzoek. Iig eentje met potentie.

Of Ferguson? Nakomelingen doen het erg goed in de sport en de merrie heeft zelf voldoende maat

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 01:00

Petravdmeerx, Ow, haha. Ik twijfelde ook wel hoor. 9jr proberen lijkt me ook wat overdreven :)

ajesca, mooie merrie. Snap je probleem, maar er komt misschien wel iemand voorbij.

kabayo, leuk!

Feanth, snap goed dat je alles wil hebben gedaan. Succes

AM, wordt zij een bitch?

Ik kan mn merrie niet peilen. Ze is eerder te rustig en lief. Maar ze blijft wel selectief.

Ben wel echt heel gek op mn merrie. Ook echt op de rest hoor, absoluut. Maar heb haar relatief kort en we hadden zo snel een band en die is steeds sterker en sterker. Vond haar eerst ook wat minder mooi dan dr moeder, maar vind haar nu echt prachtig.
Ze is ook zo ontzettend grappig. Heeft niks met dikke buiken te maken; Maar doe een binnendeur open en sta daarna in de aanbouw met zicht op de paarden. Zij staat in de schuilstal en komt gelijk het hoekje om kijken. Ze houdt je altijd overal in de gaten, hoort alles. Hinnikt als je wakker wordt en de wc deur open doet. Maar hoe ze dan kijkt. Er horen echt van die wolkjes boven ;)

Ik ben bijna 47 en zoooooooooooo Penny soms :o

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 06:20

Ha ha superpony herkenbaar, ik ben bijna 50 maar ook soms nog enorm Penny hoor :)) :D

JDVL27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 08:15

AM_Horses, sorry voor mijn trage reactie, beetje veel ziekenhuisafspraken hier |o

Zowel spuiten als spoelen, alles uit de kast getrokken eerste 2x en dat heeft geholpen. Deze hengst had ze minder reactie op, dus dit jaar volgens mij alleen spuiten.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:59

Gefeliciteerd weer voor de drachtige.
Ben zelf druk op het werk dus lees wel mee reageren op iedereen lukt helaas niet.

Zijn hier bokkers die fokken met nwr of nrps? Waar wat aan kan vragen via pb?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:59

Heb nrps maar of ik je vragen weet te beantwoorden weet ik niet. Zal poging wagen. :')

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:00

Wij mogen morgen eindelijk scannen op dracht. Heel benieuwd :))

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:00

mirjamalvaro schreef:
Heb nrps maar of ik je vragen weet te beantwoorden weet ik niet. Zal poging wagen. :')

Idem dito haha

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:14

Zsaas is drachtig gescand van Ferguson. Enorm blij!! *\o/*

Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:34

Gefeliciteerd Marjoleine89 *\o/*

Mooie combi <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:38

Marjoleine89 gefeliciteerd *\o/*

Janine. Gefeliciteerd met je verjaardag.
Hier ook nrps, of ik de vragem weet te beantwoorden dat weet ik pas als ik de vragen weet ;)

Jdvl27. Dus alles uit de kast getrokken. Hopen dat het heeft geholpen

Superpony. Wild Thing is altijd wel een bitchje :') maar nu opvallend