Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Neonlight schreef:Arme merrie, hopelijk nu nergens meer last van. Was de baarmoeder nu wel goed?
superpony schreef:petravdmeerx schreef:Zooo blij!!!!
Ja 9 jaar leeg te zijn is mijn 16 jarige merrie in 1 keer drachtig gescand net, ik heb geen woorden voor hoe blij ik ben!!!
Gefeliciteerd!
Had je het ook al die 9 jaar geprobeerd?
Wij wachten nog een weekje. Volgende week maandag moet ze gescand op dracht, maar als ze echt hengstig wordt, zal dat tegen het einde vd week wel duidelijk worden denk ik.
Ik ben niet nerveus en vind het wachten wel meevallen. maar ik zie momenteel zoveel leuke veulentjes voorbij komen, dat ik nu wel even baal dat vorig jaar niet gelukt is en we nog een jaartje moeten wachten. Het is ook zulk mooi weer.
ZwarteHeks schreef:@Kabayo
En, Fayola drachtig?*Edit* Ik zie je latere reactie. Toppie, gefeliciteerd!
![]()
@Feanyth
Mag ik vragen waarom een hengstenwissel? Vanwege sperma kwaliteit? En gefeliciteerd met de sportpredicaat![]()
@cp112
Heel veel sterkte![]()
@Nynkster
Gefeliciteerd met de dracht!4e ronde al, jeetje! Ben benieuwd of het door de hengstenwissel wel gelukt is.
@kyrkelover
Fijn dat ze het zo duidelijk laat zien, hopelijk succes!
@jennyk
Ah, vroeg al in de Cassanova topic of het gelukt is, maar ik zie hier het antwoord staan.Spannend op de wachtbankje!
![]()
@petravdmeerx
Gefeliciteerd met de dracht!![]()
@Janinevv
Oh spannend, ik duim voor je!
@ajesca123
Je bent nog niet te laat, toch? Je kan nog wel minstens 2 pogingen doen. Je moet natuurlijk wel je eigen gevoel volgen.![]()
@superpony
Ik duim voor je dat ze drachtig is!
@goldenarrow
Gefeliciteerd!!Gaat lekker bij jou, kan jij eens een scheutje vruchtbaarheid op de post zetten naar mij, voor mijn merrie?
![]()
@_Liv
Hopelijk heeft ze niet teveel last van het spuitje, die van mij heeft dat deze keer wel gehad. Sneu om te zien idd. Die van mij was al wel 3 dagen na het spuitje klaar voor het insemineren, hoop voor jou dat dat ook het geval zal zijn!
@vienna1987
Balen van deze keer, hopelijk volgende ronde meer succes!
Nou, mijn merrie is afgelopen vrijdag hengstig gespoten, met de DA afgesproken vanochtend terug te komen voor het scannen. Kom ik op stal aan, is de arme merrie koliekerig.DA was er 5 minuten later, ze vermoedde dat het te maken heeft met het spuitje en een evt. eisprong. Bij het scannen was het heel duidelijk, ei van 5.5 cm, die op springen staat. Ze was er heel gevoelig op. DA hoorde wel goede darmgeluiden en ze mestte wel gewoon. Klein spuitje gegeven om haar darmen een beetje te laten ontspannen.
Daarna heb ik zelf nog even goed met haar gewandeld, ze werd binnen een kwartiertje al alerter. Sperma besteld en zelf op en neer gereden ervoor. Toen ik terug op stal was, stond ze wel alert, maar ze was links op haar buik en flank ontzettend aan het zweten. DA kwam om te insemineren, vermoedt dat het allemaal te maken heeft met het ovuleren, omdat de ei ook links zit. Ze is in ieder geval geinsemineerd, precies op het juiste moment! 2 uurtjes na het insemineren was ze weer helemaal zichzelf en goed idioot.We gaan dus op het wachtbankje!
Dus voor alle mensen op het wachtbankje....![]()
[ [url=m/ekajbv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dennenboom schreef:Petra: Wauw gefeliciteerd, beter laat dan nooit!!![]()
Ajesca: Lastige keuze. Je weet nu wat je hebt maar de prijzen zijn nu ook wel top. Bij twijfel en geen geldgebrek niet verkopen denk ik dan. En als je weinig motivatie hebt zou ik lekker een veulentje fokken