[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 17:05

Gelukkig wat meer erbij!

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:50

Cynthia leuk dat je fan bent van Jaycee! :o

Die rekeningen daar wordt je niet blij van nee... ik moest door een kapotte trailer en een knieblessure (van mezelf) thuis laten scannen en insemineren, die voorrijkosten elke keer zijn niet grappig.

Noisy ja ik zag het inderdaad op Facebook, dat is weer een heel mooi Mo veulen! Ik ben erg benieuwd naar de veulens volgend jaar.

Wat fijn Laraa dat het nu eindelijk gelukt is! Volgen jaar veel Arany en Mo babies hier in het BBT *\o/*

Jij ook gefeliciteerd ThornForest!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:29

Hier helaas weer geen dracht bij mevr G. Denk er toch hard aan om te stoppen en volgend jaar gewoon met frisse moed weer opnieuw te beginnen. Ga er nog ff over dubben. Deze week diantha hengstig spuiten en Cassio is nog onderweg.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:36

Wat spijtig baudyh dat je merrie niet drachtig geraakt.. hopelijk lukt het met je andere merrie wel!

Kosten .. ja na 3 seizoenen proberen had ik al lang eigenlijk een leuk paard kunnen kopen. Zeker na de 2 1ste jaren. Sperma telkens uit italië laten komen, scans etc.. nu 2x geprobeerd met arany zijn super zaad en hupla *\o/*

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 21:04

Baudyh :(:)
Hopelijk andere paardje wel drachtig

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 21:11

Balen Baudyh! Laatste poging?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 21:26

Vulina schreef:

Omdat er nog 2 drachtig moeten worden denken we er over om met deze te stoppen anders hebben we volgend jaar 3 late veulens en dan red er ook vast 1 het niet om drachtig te worden. We hebben het nu ook zo druk met schoonmoeder in het revalidatie centrum dat is denk ik wijs is om met deze te stoppen en volgend jaar in maart gewoon weer te beginnen.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 21:30

baudyh schreef:
Vulina schreef:

Omdat er nog 2 drachtig moeten worden denken we er over om met deze te stoppen anders hebben we volgend jaar 3 late veulens en dan red er ook vast 1 het niet om drachtig te worden. We hebben het nu ook zo druk met schoonmoeder in het revalidatie centrum dat is denk ik wijs is om met deze te stoppen en volgend jaar in maart gewoon weer te beginnen.

Balen zeg dat het niet gepakt heeft.
Hopen dat je volgend jaar meer geluk hebt met drachtig krijgen van deze merrie.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 22:23

Baudyh, wat baken! Heel begrijpelijk dat je ermee stopt voor dit jaar. Duimen dat Cassio wel drachtig is en dat het met Diantha ook gewin gaat lukken.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 22:46

Niet leuk Baudyh en zo te lezen heb je nu veel andere dingen aan je hoofd. Moeilijk om dan voor jezelf de juiste keuze te maken.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 22:47

*\o/* eindelijk xlaaraj eindelijk. Ben zo blij voor je.
Das ook een van de reden geweest dat ik mijne met arany heb gedekt. Super zaad en zij is maiden en ging vorig jaar bij andere eigenaar ook niet. Bom geld kwijt. En hij geeft geweldige veulens, ik kan het weten, heb er zelf twee van hem lopen.

Baudy balen. Ik denk idd gezien je omstandigheden goeie beslissing.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 22:49

De keuze word zo moeilijk als je het zelf maakt. Soms zijn andere dingen even belangrijker. Dus wat mevr G betreft stoppen we.
Diantha proberen we nog een keer en cassio is onderweg in haar laatste poging. Soms is het gewoon zo

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 23:29

Gefeliciteerd allemaal!

Verdorie zit niet echt mee dit jaar Baudyh. Duimen dat de laatste merries wel drachtig worden :(:)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 08:16

Ik moet nog beginnen met 2 :') Ene heeft nog geeneens een veulen...

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 08:18

Vandaag weer dekken, spannend allemaal!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 08:21

Ik ga straks even bellen om het scannen van m'n laatste merrie even in te plannen. Die laat zich niet "los" scannen, dus die moet even naar de kliniek in de opvoelbox.

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:24

Thornforest: welkom terug en gefeliciteerd!
Baudyh: ja wat balen! ik snap je afwegingen, je privé is al druk genoeg en je hebt er een aantal drachtig. Nog een ronde kost natuurlijk weer een hoop tijd en energie.

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 10:12

Even ego post (laatste weekjes van scriptie):

Gister mijn merrie gescand en helaas weer niet drachtig... Ook zat ze aan het einde van hengstigheid (cyclus merrie is nogal onregelmatig dus moeilijk in te schatten...), 1 eitje leek net gesprongen maar kon volgens DA ook een oud eitje zijn en er zat nog een eitje. Dierenarts was beetje pessimistisch (snap achteraf niet zo goed waarom, want er zat nog een eitje?). Da communiceert sowieso niet zo goed maar na doorvragen was er volgens hem nog een kans als merrie het toe liet. Toch maar meteen door naar de hengstenhouder gereden met het idee van niet geschoten is altijd mis. Die was zo flexibel gelukkig dat hij meteen de hengst heeft laten springen en direct vers sperma geïnsemineerd heeft. Merrie sloeg niet van zich af en volgens hengstenhouder was haar baarmoedermond nu mooier dan de vorige keren, dus hij had er juist wel weer vertrouwen in... Daarna merrie weer mee naar huis genomen, want nog een keer insemineren zou geen nut hebben.
Ik weet even niet zo goed wat ik ervan moet denken... Dierenarts was pessimistisch, hengstenhouder was juist positief. Als er nog een eitje zat dan ben je toch niet per definitie te laat (als merrie het nog toe laat)? Kan iemand mij dit uitleggen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:01

Ik zou morgen terug naar de hengstenhouder gaan om even te schouwen. Is ze dan nog hengstig, gewoon nog een keer insemineren. Beetje de natuur volgen werkt imo altijd het beste.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:03

Ik zou weer even scannen of het ei al gesprongen is morgen :)

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:14

zonnetje: ik zou ook scannen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 15:32

Wat is het hier rustig. 2 paginas er maar bij
Laraaj mer thornforest en jeanna gefeliciteerd!!

Balen baudyh

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 15:32

Vulina schreef:

Als je die veulens aan wil houden is dat niet zo een probleem. Maar ik wil ze verkopen en dan word het vaak best lastig. Plus ik heb er nog 2. Slecht jaar kwa drachtig krijgen helaas

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 15:55

baudyh schreef:
Vulina schreef:

Als je die veulens aan wil houden is dat niet zo een probleem. Maar ik wil ze verkopen en dan word het vaak best lastig. Plus ik heb er nog 2. Slecht jaar kwa drachtig krijgen helaas

Hengsten verkoop ik. Eigenlijk heb ik nooit last met verkopen als de veulens wat laat zijn. Ik heb wel het voordeel dat ik aan kan houden wat ik niet verkoop. Dat geeft geen problemen.. Dan blijven ze tot minimaal 3 jaar oud.

Ik heb nu 1 in de 18 dagen en 2 die nog gedekt moeten worden. De laatste spoel ik voor embryo's, omdat dat 1 van mijn beste merries is en ik daar wel eens een veulen van naar de veiling wil hebben. Maar dat lukt nu niet, de veulens zijn al lang geselecteerd.. Dus dan nu hopelijk een embryo er uit en volgend jaar vroeg dekken :)

Van klanten is nu alles drachtig, op 1 na, die zit in ronde 2 van de 18 dagen.. Ging bij ons juist best vlot dit jaar! Vorig jaar ook, alles 1ste keer drachtig op 2 na, die 2de ronde.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 16:09

Het is elk jaar zo verschillend. Ik heb er 2 die gewoon in 1 x drachtig waren. Daar was niks mis mee.
Ach het is nu eenmaal zo.