Hebben jullie toevallig ook de merrie naar de hengstenhouder gebracht voor het insemineren? Ik wel en werd mij verteld dat er ook nog een terugkom dag is qua scannen i.v.m. de eventuele gust verklaring. Vind het een heel gedoe om heen en weer te moeten rijden, maar aan de andere kant ook fijn voor mijn gevoel om nogmaals gescand te worden.
Ik heb ze aan huis, en ze worden ook thuis gescand. Behalve de paarden met diepvries sperma en 1 waar we embryo transplantatie mee proberen.. Maar ook die check ik thuis op dracht.
Binau
Geplaatst: 01-08-17 09:31
Bedankt voor de felicitaties, ik ben er zo blij mee!
Wij zijn afgelopen tijd steeds heen en weer gereden naar een dekstation hier in de buurt. Ze hebben daar een inloopspreekuur in de ochtend van 08.30 tot 09.30 voor het scannen. Ook met het insemineren gewoon op en neer gereden.
Wij gaan in september niet meer scannen, wil Bin niet verder plagen. Ik geloof het wel
Moet wel zeggen dat als het dekgeld 1000+ geweest zou zijn dat ik ook het zekere voor het onzekere had genomen en nog even was gaan checken.
Falke staat op een dekstation en werd daar telkens gescand. Als ze morgen nog drachtig is komt ze naar huis en gebeuren daar de verdere scans
jolandje
Geplaatst: 01-08-17 10:22
ik heb de dames op 20 dagen in de kliniek laten scannen, als ik denk dat er iets niet goed zit , komt DA hier met scanapparaat en laat ik van buitenaf scannen, kan gewoon in de eigen stal, minder stress en gedoe voor de dames
jolandje
Geplaatst: 01-08-17 12:53
net lekker met glowy gewandeld en even een buik foto gemaakt, ze is nu 111 dagen drachtig
Sjintoo
Geplaatst: 01-08-17 13:04
Sjintoo schreef:
Vraagje: bestaat er soms een app voor android waar je het aantal dagen dracht kan op bijhouden?
Niemand?
Cardy
Geplaatst: 01-08-17 13:07
Sjintoo schreef:
Sjintoo schreef:
Vraagje: bestaat er soms een app voor android waar je het aantal dagen dracht kan op bijhouden?
Niemand?
Had je vraag voorbij zien komen maar geen idee, heb er zelf ook wel interesse in als het bestaat haha.
iemand nog ios tips voor af-tel-apps? Ik heb er een aantal, maar de ene telt weer anders dan de andere... (vanaf dag 0 of vanaf dag 1 enzovoort) en veel zitten vol met reclame
Cardy scannen en insemineren deden wij gewoon op de kliniek , maar ze moest ook naar training voor de keuring, toevallig was dat bij de hengstenhouder, wel zo gemakkelijk
Ik heb alleen een app die datum geld wat nog moet. Dus 283 dagen
Jolandje jeetje alweer 111 dagen
Dankjullie!
Gefeliciteerd xpenny
Wij beginnen toch lichtelijk te twijfelen of ze wel drachtig is. We gaan eind augustus toch nog eens scannen. Normaal scannen we alleen op 18 dagen
Ik heb mijn merrie ook steeds naar de hengst gebracht om gedekt te worden en dan meteen weer mee naar huis genomen, heb ik haar lekker niet hoeven missen Ze kunnen daar ook scannen. ( super fijn, speciaal apparaat voor kleintjes. Khaleesi merkt het amper die loopt zo de opvoel box in, want daar krijgt ze brokjes :p )
Wat leuk zo'n app! Daar ga ik ook eens naar kijken Waarom denk je dat Kabayo?
Hier morgen weer scannen of het wegknijpen gelukt is. Op de één of andere manier vind ik deze scan nog het meest spannend van allemaal. Als ze maar niet allebei weg zijn...