Jullie gaan echt hard en ik ben er met mijn hoofd nog niet bij...
Heb zelf weer iets raars.. Bo zat eergisteren op 18 dagen en al die tijd van te voren niet gekeken vanwege het overlijden van mijn oma.. Dus even hengst erbij en pissen wat ze deed ineens(heeft ze vorige keer echt niet gedaan met veulenhengstigheid) dus hup hengst erbij gegooid en gisteren sloeg ze hem alweer weg... 1 dag is wel heel kort.. Zal dat dan misschien net de eisprong zijn geweest? Dus tot nu toe gaat het hier niet echt lekker..
Knolselder
Geplaatst: 15-06-15 20:49
Gefeliciteerd Ubimone! Heerlijk dat ze drachtig is!
Hier en daar nog veel spanning. Ik hoop dat iedereen die in spanning zit, volgend jaar toch eentje mag verwelkomen. Zou fijn zijn, toch? Lijkt me zo frustrerend om een heel seizoen te dekken en dan uiteindelijk toch niets te krijgen, pfffff.
Hier is de merrie die niet hengstig wordt, wel eentje die nog niet eens gedekt is Dus die MOET hengstig worden! Ze lijkt de hele tijd tegen hengstigheid aanplakken, maar toch maar niet doorkomen...
Vientje, ik heb 2 eigen hengsten waarvan 1 al ggk. Daar heb ik zelf al 4 nakomelingen van rondlopen van 2014 en 2015 en 1 loopt nog ergens anders rond. Aangezien ik wat nieuw bloed nodig heb, dit jaar dus een paar merries ergens anders heen gestuurd. Hij had wel 1 van mijn merries gedekt en die was meteen drachtig, maar die merrie is dus net verkocht. Verder 2 dekkingen voor gastmerries. Dit is Alec, palomino bont splash! (ik ben niet degene die hem voorbrengt hier )
Fre gaan halen is leuk en niet leuk. Ze staat hier 2u vandaan en als je dat zo vaak moet rijden omdat het niet lukt ben je dat wel beu
Fleem is weer hengstig en zijn ze weer aan het dekken. Door een andere hengst nu, maar daar wijd ik nog niet verder over uit
Rowan, naart schijnt zijn er wel merries die enkel op de eisprong laten dekken! Ik heb HEEEEEL veel gelezen nu Ster niet hengstig wordt (zou het kunnen omdat ze veulen aan de voet heeft en erg goed lacteert?)
Even een berichtje om te volgen en ik hoop mij over een paar weken hier weer "aan te melden". G-K wordt waarschijnlijk volgende week geinsemineerd! Hopen dat het de eerste keer lukt!
Ik ga nu even alles lezen, sorry voor de egopost. Ben alleen zo hysterisch over het "misschien-veulentje" van volgend jaar! ;p
kelly_j waar ga je mee dekken?? is tygo de springhengst?? (ik denk t wel) hier hebben we ooit een tygo gehad dat was een aparte merrie poeh. haar tangelo nakomeling is ook een portret apart haha..
Vesceron
Geplaatst: 15-06-15 21:46
chrisje20, wat gaan die dagen langzaam he! nog 11 dagen in spanning!
Cuba, 4000 foto's das niet mis! Hoe ging het ritje vanmiddag (of is het nog geen middag bij jou ) Wat voor show heb je zaterdag?
mijnlieverd, Dit is mijn merrie (foto in stap is errug oud maar kon geen andere vinden):
En dit de aanstaande pappa:
Pauk, duimen dat het met de regumate wil lukken. Mijn DA wilde ook geen AB geven op voorhand
DL, 1 dag is wel erg kort, hopelijk was het een vlaag van verstandverbijstering.
Knolselder, wat een knapperd zeg!! Balen dat de merrie niet goed hengstig wil worden
Kelly, welkom! En spannend volgende week
Tanjaatjuh, fijn! eindelijk stronthengstig
Jazz is vanavond geinsemineerd Ik hoop zooo dat het gelukt is, morgen kijken of het ei weg is en dan weer 18 lange dagen wachten
@DL zou idd zomaar kunnen dat je net bij de eisprong gezeten hebt! Spannend! Snap heel goed dat je er met je gedachten nog niet bij bent. Hopelijk kun je t snel een plekje geven en kun je er vrede mee hebben. Maar goed een oma sterft altijd te vroeg. Al word ze 200!!
Joyceee86, die van mij dus ook.... En aangezien ik weinig KWPN-hengsten o.i.d. kan vinden die niet "bloederig" zijn, en er geen enkele springhengst mij naar de zin is, ga ik (eigenwijs als ik ben) voor een D-pony! Don Cremello! Geen idee wat ik er mee wil. Het veulen kan iig blijven tot zijn/haar 3e jaar en dan zie ik wel verder. Krijg positieve reacties en negatieve.. ach, fokken is toch gokken. Ook als ik zou fokken met bijv. Bubalu.
Ik ben ook erg benieuwd. Mooie merrie! Wat zijn de kleuren mogelijkheden?
AniekR
Geplaatst: 15-06-15 23:02
Zo, even drukke dagen gehad en weinig nieuws van mijn merries. Woensdag komt de DA om Roos weer te scannen op 35 dagen Vind het stiekem nog wel een beetje spannend, ze is bij de hengstenhouder al heel vroeg gescand, maar hij zei dat er een klein maar duidelijk vruchtje zichtbaar was. Denk alleen dat ik het zelf nog even moet zien voor het rustige gevoel. Verder niets aan haar gezien, maarja, het hele voorjaar ook niets aan haar gemerkt en toen liep ze nog met (geilende) ruinen in de groep
DL, snap dat je hoofd er niet naar stond hoor. Maar hopen dat het dekken toch nog gelukt is. Toch betekent laat in de hengstigheid niet persee slecht, denk ik. Had de week voordat mijn dames naar België gingen het een en ander gezien, dus maar wel aangegeven, dat ze misschien nog konden proberen. Die avond dat ze aan zijn gekomen is Lies nog geïnsemineerd en daarna was het ei weg en was ze ook drachtig!
Kelly_J, spannend, hopelijk werkt het bij jou allemaal een beetje mee! En gok is het inderdaad wel, maar dat is het altijd. Ook wel eens leuke paard x pony combinaties gezien.
Haha ja he. En dan aan het eind van het seizoen nog zekerder... Ze hebben die hele periode van het dekken tot de eerste scan ook in België gestaan, dus alleen via mailtjes op de hoogte geweest. Toch wel blij dat ze nu alweer 2,5 week thuis zijn hoor!
Kelly_J
Geplaatst: 15-06-15 23:36
Citaat:
Ik ben ook erg benieuwd. Mooie merrie! Wat zijn de kleuren mogelijkheden?
Als ze geen vosgen draagt: 50.00% Buckskin 50.00% Smoky Black
En als ze wel vosgen draagt: 50.00% Palomino 25.00% Smoky Black 25.00% Buckskin
Maar we weten het niet zeker dus: 37.50% Smoky Black 37.50% Buckskin 25.00% Palomino
Het wordt in ieder geval een apart kleurtje! Kwa kleuren zou ik het liefst een palomino fokken, daarna een valk en het "minst graag" een smoky black. Ook omdat G-K zelf al wat smoky black lijkt. Dat zou wat gewoontjes zijn. Maar een mooi paard heeft geen kleur!
AniekR, dat hoop ik ook!
Knolselder, wanneer wordt Charlie weer gescand? Op hoeveel dagen zit ze nu?
Voel me bijna idioot om nu al te dromen over het veulen van 2016 terwijl de merrie nog niet eens geïnsemineerd is en het 2015 veulen van de Haflinger nog niet eens is geboren!
Charlie zit nu 36 dagen laatste dekking. Ik ha haar laten scannen wanneer fre op 17-18 dageb gescand word denk ik.
Ach herkenbaar hoor ik droom van de combi's terwijl het misschien niet eens allemaal lukt! En an aan het rondkijken voor hengsten volgend jaar
Hoezo enthousiasme?
mijnlieverd
Geplaatst: 16-06-15 00:32
Mooie merrie heb je vesceron! Mooie hengst ook!
Paint_Lover
Geplaatst: 16-06-15 01:38
Vesceron: Het is hier ondertussen alweer avond maar mn ritje ging geweldig! Heb ondanks dat mn dame 3 weken vrij heeft gehad nog niet zo lekker gereden als vandaag! Ze was echt helemaal top dus denk dat ik dr wat vaker vakantie moet geven
Kwa foto's jups, 4000 en die moet ik op de een of andere manier terug zien te brengen naar 500 oid.
as zaterdag is n oldtimer ( ik word oud ) show, schijnt n hele kleine te zijn maar ach... zijn we er weer even uit
Ga western pleasure, equitation, command en road hack (extended gates) starten (althans, dat ze mn instructrice vandaag) dus ben benieuwd....
Overigens zag ik dat mijn dame toch echt al wel een buikje begint te krijgen (ze is vrijdag 60 dagen drachtig als het goed is maar dat ga ik vrijdag wel zien hopelijk ) en ik denk dat dat mede komt doordat ze echt klein is maar dat voorspeld nog wat voor de aankomende 9 maanden
Welkom Kelly_J! Ik heb n Don Cremello nakomeling staan (nu 4) en hij heeft echt een heel fijn karakter!
Tja, dromen over mn 2016 veulen doe ik al maar ook de hengstenkeuze voor 2016 ligt al zo goed als klaar dus ik moet denk ik mn mond maar eens dicht gaan houden
Vesceron, knappe hengst heb je uitgekozen! Ik hoop zo voor je dat deze combi wel pakt! Nog 17 dagen duimen!
Vientje ook bij jou alweer geinsemineerd. Dat is het enige voordeel als bij het scannen blijkt dat je merrie niet drachtig is: De volgende hengstigheid ligt al om de hoek, dus daar hoef je dan niet zo lang op te wachten.
Pretty, ja.. met vriendje erbij wordt mijn leventje nog wat drukker ja
Enne.. ik heb de veearts gisteren gebeld: Maandag wordt Dais gescand...
Ik wilde mijn eigen merrie leeg laten voor de sport, maar ik heb eindelijk een topmerrie voor de fokkerij kunnen kopen die qua type aansloot. Ze is gisteren drachtig gescand en als alles goed blijft gaan heb ik daar volgend jaar toch nog een veulentje van.
Na 2014 en 2015 dus toch weer een 2016! Ik hoop dat ik al wat meer mee kan kletsen hier, maar de merrie is nu nog niet op stal hier.