Hallo! Mijn verzorgshetje is vandaag nu 143 dagen drachtig ze is gekocht met waarschijnlijk 20 dagen dracht haar vorige veulen was in de sloot beland bij de vorige eigenaar en is daar ook doodgegaan.... Ik heb dus ook geen idee hoe ze met veulen is Maar ze is nu iniedergeval nog lief en nouja buiten een beetje bokkerig ik maak me alleen een beetje zorgen over de sloot die wij ook naast de wei hebben hier is het verstandiger om die kant helemaal af te zetten als het veulen er is?
Ik denk hier 2 bruine/donkere veulens.. moeders bruin en vader ook
Urielle
Geplaatst: 23-10-14 22:01
lovesym schreef:
Oke! Zijn van die plastic prikpaaltjes met lint of schrikdraad al genoeg of is het beter om een echte houten omheining te maken?
Ik denk dat vooral veel draden van belang is. Dat je niet hebt dat veulie ligt te slapen en zich aan de andere kant omhoog rolt. Zo was een veulen van mijn zus in de plomp beland.
Ik wil nooit meer lint of draad (met stroom). Mijn veulen van dit jaar heeft vastgezeten in het draad, hoe geen idee, maar wel lelijke wonden opgelopen die in eerste instantie gehecht moesten worden, maar op zo'n rotplek zaten dat het gewoon weer open scheurde.
Nu zijn we nog bezig met de wonverzorging en we zijn al een ruime maand verder. En de dierenartsrekening vond ik ook niet zo leuk..
Als je portemonnee het toelaat, zou ik dus zeker voor hout gaan.
Hier ook een jaarling in het draad gehad ooit, heeft meer als 8 weken geduurd voor alles dicht zat. Gelukkig kon ik alles zelf en ook inkopen, heeft me uiteindelijk geen vermogen gekost en het is netjes geheeld
MarijeR
Geplaatst: 23-10-14 22:29
Jonge veulens staan hier altijd achter hout in combinatie met stroomdraad/band. Leren ze wat stroom is terwijl ze er niet doorheen kunnen. Later staan ze wel eens gedeeltelijk alleen met 40mm stroomband maar wel op meerdere hoogtes. Het blijven mini's natuurlijk
Qua kleuren kan er hier vanalles geboren worden, dat maakt mij ook niet veel uit. Zal ongetwijfeld veel bruin/bruinbont bij zitten en ook wel wat zilver.
Ook de laatste 2 merries beginnen nu goed uit te buiken, zij zitten dit weekend ook op de 200 dagen. Voor Party Girl nog minder dan 10 weken tot het veilig kan komen.
Ik zou graag een zwarte met veel wit willen, kans is best groot aangezien vaders zwart is (zowat de hele familie, stammerrie van de hengst geeft veelal zwart) en de vorige veulens waren ook zwart of heel donker bruin
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 23-10-14 23:09
Mijn bestelling is een merrie met de appaloosa-kleur, welke kleur dat verder is (palomino, valk of smokey black) maakt me niet uit.
Tinniie
Geplaatst: 23-10-14 23:11
Bij mij is alles wat er kan uitkomen zo wat goed Ik wil wel graag blauwe ogen en/of overo vlekken
XshaartjeX
Geplaatst: 24-10-14 10:10
Nou ik begin hier zo langzamerhand gewoon te hopen dat het rustig en normaal gaat verlopen verder. Gisterenmiddag werd ik weer gebeld dat ze niet fit oogde en wilde gaan liggen. Ik had net mn pauze er op zitten dus mijn collega in de steek gelaten en naar stal gereden. Heb dr aan de longeerlijn laten stappen en draven ze sprong zelf een paar keer aan in galop (ook prima meid) en na een kwartiertje weer op stal gezet om te kijken hoe ze het op zou pakken. Zien we toch haar buik gewoon bewegen! Bij dr flank zag je gewoon oppeens een schop leek het wel. Heb ik me dit heel erg verbeeld of kan het zijn dat het veulen gewoon even dacht dat het lekker kon trappen en doen? Het zou wel een 'geruststellende' gedachte zijn. Ik hoop alleen dat het niet erger wordt naarmate het groter wordt...
Helaas net gehoord dat mijn Sandreomerrie niet meer drachtig is van Toto jr. Valt tegen, zag er goed uit allemaal tot nu toe. Gelukkig is met de Tuschinski (gedekt door de Niro) alles wel in orde. Bij haar vorige veulen kreeg ze in de eerste drie maanden droes en dat heeft veel impact gehad. Dus zij was het 'zorgenkindje'deze keer. Maar de natuur doet niet altijd wat je verwacht.
Xshaartjex wat een gedoe zeg, kan me voorstellen dat er zo weinig plezier aan is. Hopelijk maakt het veulentje straks alles weer goed!
Mystica, wat balen, maar gelukkig is met de andere merrie alles goed.
Wainoon is vandaag 180 dagen drachtig, bijna een half jaar dus! Ik heb het idee dat ze bij haar flanken wat invalt. Ze ziet er nog wel goed uit (was ook wat aan de zware kant) maar ik weet niet of het nu is dat ze afvalt, of dat haar buik groeit en het daardoor dunner lijkt in de flanken?
Fotsy
Geplaatst: 24-10-14 20:33
heb die indruk soms ook dat mijn merrie precies invalt, voor zover dit kan , denk dat door het gewicht van de buik, deze naar beneden gaat hangen en daardoor de flanken meetrekt.