[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:57

Al_Zawraa schreef:
Jullie maken het wel allemaal weer een stuk spannender :Y)
Had ik me erbij neergelegd dat ze niet drachtig is (ondanks dat er wel een kleine twijfel aanwezig is in mijn gevoel), krijg ik weer stiekeme hoop :+

Bij twijfel: altijd je gevoel volgen :j

Caily

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:58

Maar soms wil je iets zo graag dat je niet weet of je gevoel of je wil nou de boventoon voert, tenminste, zo is dat bij mij.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:58

ShamalArabs schreef:
Al_Zawraa schreef:
Jullie maken het wel allemaal weer een stuk spannender :Y)
Had ik me erbij neergelegd dat ze niet drachtig is (ondanks dat er wel een kleine twijfel aanwezig is in mijn gevoel), krijg ik weer stiekeme hoop :+

Bij twijfel: altijd je gevoel volgen :j

Maar ben bang dat dat zo'n grote teleurstelling met zich mee brengt mocht het toch niet zo zijn :o

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:00

Caily schreef:
Maar soms wil je iets zo graag dat je niet weet of je gevoel of je wil nou de boventoon voert, tenminste, zo is dat bij mij.

Dat is ook wel zo, maar ik heb deze merrie al 5,5 jaar en zoals ze zich nu gedraagt, is haar gedrag als ze drachtig is (andere keren iig), vandaar dat mijn gevoel zo naar drachtig ging, en na vanochtend naar teleurgesteld, en daarna toch weer naar twijfel. En mijn verstand probeert mijn gevoel uit te schakelen en te zeggen dat ik er vanuit moet gaan dat ze echt leeg is :D
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 18-10-13 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:01

Jij kent haar het beste, eigenlijk heb je 2 opties: of ze is drachtig, of ze heeft een hormonaal probleem, want ze is niet hengstig en wordt niet hengstig. Het kan beide.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:04

ShamalArabs schreef:
Jij kent haar het beste, eigenlijk heb je 2 opties: of ze is drachtig, of ze heeft een hormonaal probleem, want ze is niet hengstig en wordt niet hengstig. Het kan beide.

Nou, dat laatste zou ook nog kunnen, aangezien ze dat voor haar laatste hengstigheid ook had. Maar na een kuur Regumate is ze toen wel weer normaal hengstig geworden, dus neem aan dat het probleem toen dus opgelost was. Dan zou ze nu dus weer een nieuw probleem moeten hebben.

Maar goed, we zullen zien, ik ga nergens vanuit dan kan het alleen mee vallen :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:14

Kan natuurlijk ook zijn dat ze in winterstop is en pas in het voorjaar weer hengstig wordt. Ook omdat ze natuurlijk al zoveel hormonen heeft gehad...

Maar nog een keer extra scannen kan nooit kwaad. Heb hier ook wel eens gehad dat een vruchtje steeds verstoppertje speelde. Pas na ruim 30 dagen was het te vinden op de scan terwijl de baarmoeder drachtig voelde en ook veranderde met 18, 25 en 35 dagen scannen.
Je hebt erbij die al heel jong eigenwijs zijn ;)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:21

Je wilt/kunt/gaat niet meer dekken toch? Dan zou ik lekker over een poos nog eens scannen of opvoelen. Gevoel zit vaak goed, zeker als je je merrie goed kent.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:25

Idd WenK, er is nu niets meer aan te doen, mocht ze niet drachtig zijn gaan we volgend jaar weer opnieuw beginnen (waarschijnlijk met mijn eigen hengstje of heel misschien nog 1x deze). De DA heeft aangeboden over 2,5 week nogmaals te scannen, dan zou ze op ongeveer 40 dagen zitten, dus als er iets zou zitten dan zou het te zien moeten zijn denk ik.

Dat was inderdaad mijn 3e theorie Marije, al zou dat haar gedrag dan weer niet verklaren. Daarom zegt mijn gevoel, drachtig of niet drachtig en een hormonaal probleem.
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 18-10-13 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:28

MarijeR schreef:
Kan natuurlijk ook zijn dat ze in winterstop is en pas in het voorjaar weer hengstig wordt. Ook omdat ze natuurlijk al zoveel hormonen heeft gehad...

Maar nog een keer extra scannen kan nooit kwaad. Heb hier ook wel eens gehad dat een vruchtje steeds verstoppertje speelde. Pas na ruim 30 dagen was het te vinden op de scan terwijl de baarmoeder drachtig voelde en ook veranderde met 18, 25 en 35 dagen scannen.
Je hebt erbij die al heel jong eigenwijs zijn ;)

Hmhm, zoals die ene die een torsio uteri veroorzaakte bij shanaya vorig jaar, die begin dit jaar besloot ook niet geboren te willen worden en volledig in staking ging door haar benen onder haar lijf te houden bijv. Het enige veulen van dit jaar dat ook zo regelmatig een NEE-moment heeft. De enige die meer niet bij je komt dan wel op de wei, die als enige veulen bij de grote paarden gaat grazen ipv meespelen met de andere veulens etc etc.

Bereid je maar vast voor AZ :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 01:25

AZ ik heb ook twee maanden "vol gehouden" dat ze tóch drachtig leek... Ze werd niet hengstig, gevoel... Haar manier van doen, ondanks dat de DA zei dat ze het niet was... En vocht weg bleek er idd een vruchtje te zitten.

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 07:24

BianCatjee schreef:
Wat leuk dan zit het bij jou ongeveer hetzelfde als de schwarzwalder fuchs :) (en ik maar denken dat alle rassen wel zo'n beetje het alfabet aanhielden alleen sommige letters overslaan en meestal met een andere letter op dat moment)
Bij de schwarzwalder fuchs moet een hengstveulen met de eerste letter beginnen van de vader.
Bij een merrie veulen moet het met de eerste letter van de moeder beginnen.
Voor mij dus makkelijk.. beide met een M :)

Idem bij Oldenburg.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 07:34

gblover schreef:
BianCatjee schreef:
Wat leuk dan zit het bij jou ongeveer hetzelfde als de schwarzwalder fuchs :) (en ik maar denken dat alle rassen wel zo'n beetje het alfabet aanhielden alleen sommige letters overslaan en meestal met een andere letter op dat moment)
Bij de schwarzwalder fuchs moet een hengstveulen met de eerste letter beginnen van de vader.
Bij een merrie veulen moet het met de eerste letter van de moeder beginnen.
Voor mij dus makkelijk.. beide met een M :)

Idem bij Oldenburg.

Haha wat leuk! Zit het toch anders in elkaar dan ik dacht :+
Nu alleen nog nadenken over namen met de M :) zo makkelijk is het toch niet..
(Mijn merrie is eigenlijk verkeerd want officieel zou ze met een L moeten beginnen..)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 08:01

wat een mooie zwarte merrie zag ik voorbij komen zeg, laat ik nou 'toevallig' een hele mooie zwarte hengst hebben staan :D

Spannend Katja! Nog een paar dagen duimen dus :)

Rot voor je Roma, had wel een klein wondertje geweest als daar een mini-her in zou zitten. Maar anderzijds...Hansje was ook erg goed verstopt met 21 dagen en Pony had vocht in de baarmoeder, is er niet toch ene heeeeeel klein kansje dat er een kleine in zit?

Vandaag gaan we eerste keer oefenen met Arie afspenen. Hij komt deze winter bij een ruin van een vriendin te staan die er ook bij stond toen hijh net het land op was. Super spannend dus :)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 08:42

Woogy: succes vandaag met oefenen! :)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 09:20

oh jee dat is en blijft dan nog even spannend, vertrouw op je gevoel AZ jij kent jouw dames echt goed.
Het feit dat ze voorheen een hormonaal probleem had maakt de mogelijkheden natuurlijk Meer dan wel of niet drachtig.
Anders zou ik zeggen verstoppertje Maar hormonaal kan natuurlijk ook echt goed in dit geval.

Mijn niet drachtige dames zijn nog gewoon hengstig nu. Twee zitten ze nog in een regelmatige cyclus.
Alleen Tenna (21) zie ik niet meer hengstig.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 10:18

Dan kun je maar beter weten wel of niet in plaats van weer een tijdje met twijfel lopen. Aan de anderen kant is er nu nog een kans en zolang je voor je zelf de gedachten houd dat de kans dat ze niet drachtig groter is dan wel valt het mischien minder er tegen al weet ik van me zelf dat het uiteindelijk toch tegen valt. Ik hoop het wel voor je na al die moeite ook voor de merrie dan heeft ze al dat gedoe niet voor niks gehad.

Onze Vadim is donderdag afgespeent best een raar idee dat ik nu een paar keer per dag het uier bekijk of het kleiner word en dan over een maand of vijf zes weer presies anders om of het uier groter word :D .

En namen nee nog echt niet dat is weer leuk voor de laatste maanden al vind ik het steeds moeilijker.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 11:10

Alles goed gegaan met het afspenen van Vadim?

Nou Gelske dat vind ik inderdaad ergens ook. Het is minder stress als het gewoon in één keer duidelijk is, maar aan de andere kant is het ook wel fijn als er nog een kans is (hoe klein dan ook). Ik probeer mezelf gewoon voor te houden dat ze echt niet drachtig is, en dan wordt ze volgend voorjaar gewoon door mijn eigen hengstje gedekt.

Mijn 'gezellige' merrie vanochtend :D
http://www.youtube.com/watch?v=KRPJJvzf4h0

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 11:13

Wat een schatje jou gezellige merrie

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 11:23

zooo wat een rotkop kan Aziza trekken zeg :)) Lijkt me lastig hoor als je twijfelt, sowieso omdat je je merrie zo goed kent :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 11:25

Is dat iets van die arabieren ofzo? _O- Sam kan ook ronduit vals kijken (en doet dat ook graag, ik snap niet dat Pretty hem niet vaker een ram geeft)...

Is ze vaak zo humeurig AZ? :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 11:28

Set kijkt nooit zo :n misschien wel een merrie-ding natuurlijk, en Arabieren laten wel emoties duidelijk zien. De mijne vooral blije emoties :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 11:31

Ayasha schreef:
Is dat iets van die arabieren ofzo? _O- Sam kan ook ronduit vals kijken (en doet dat ook graag, ik snap niet dat Pretty hem niet vaker een ram geeft)...

Is ze vaak zo humeurig AZ? :D

Normaal kijkt ze wel af en toe boos naar een ander, en als ze dan niet snel weggaan kan ze weleens een hap uitdelen, maar dat ze vrijwel de hele dag zo is, heeft ze normaal eigenlijk alleen als ze drachtig is (in bepaalde fases dan, tussendoor is ze soms wel gezelliger hoor :D ) Nu wil ze gewoon iedereen die in haar buurt komt aanvliegen (is ook leuk met buiten en binnen zetten), dus zelfs Mausi vertoeft de laatste week het grootste deel van de dag maar in het gezelschap van de jonge mannen, want die zijn een stuk gezelliger :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 11:34

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 11:51

Toch nog een beetje spannend, AZ, toch stiekem hopen dat de baby zich goed verstopt heeft!

Vandaag is Ely 180 dagen drachtig *\o/*