Nou ik heb eerst 3 hengsten gekregen en de 4e was eindelijk een merrie ik heb echt gehuilt wat was ik blij En de meiden op stal maar zeggen vindt je der niet mooi dan... hahahahha ja wel maar mijn eerste merrie toen moesten ze wel lachen hahahah
Laatst bijgewerkt door kitzbi op 26-02-11 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 26-02-11 10:34
Ik zou niet alleen vreemd opkijken na 5 hengsten en 0 merries bij Neon, ik zal denk ik ook achter mijn oren krabben en dan gaan bedenken.....toch houden??? En dan moet ik er thuis nog eentje omkopen. Hengstje is voor mij makkelijker denk ik.
ik heb eigenlijk niks te klagen,heb tot nu toe elk jaar gelijk verdeelt gehad. 2009; 1 hengst en 1 merrie 2010; 1 hengst en 1 merrie
en elk jaar werd de merrie als eerste geboren en daarna de hengst. hopelijk nu weer een merrieveulen want de eerdere 2 merrieveulens kwamen allebei van pepper.
Pasch heeft tot nu toe ook 3 hengstjes gehad, mss heeft ze even een jaartje pauze genomen om te bedenken hoe ze een merrie kan maken , nee is natuurlijk hengst die daarin meespeelt. Dus ik hoop dat hij tevreden is met alle hengstveulens die die vorig jaar heeft gegeven . Nou een jaar met merrieveulens.
Ravina's eerste veulen was een merrie,en de 2e een hengst
Joto
Geplaatst: 26-02-11 10:39
De stand is hier inmiddels 13 hengsten en nu 14 merrie's gehad. Waarvan de laatste 9 dames achterelkaar zonder mannelijke spelbreker. Begin jaren was het alleen maar hengst. Indira is de 1ste merrie die hier geboren is. En die mag nog steeds lekker blijven. Die is nu 8 jaar.
Greet 4 dames 1 man. Paulien 6 mannen, 3 dames.
Van de mannen is er 1 overleden (hoe en wat weet ik niet) en 3 dames.
Hengst is welkom, maar staat wel gelijk te koop, na Ysbrand houden we geen mannen meer aan. Op Bikkel na, maar das een hetje en gedraagd zich als een wijf
Peetje gefeliciteerd! Nu kun je weer rustig slapen. Leuk hoor een merrietje!
lindalieneke
Geplaatst: 26-02-11 11:33
Gefeliciteerd Peetje! Alweer een dame! Hier tot nu toe 2005 1 hengst (dood geboren), 2006 1 merrie, 2009 1 hengst, 2010 2 hengsten. Ik zeg: tijd voor merries...
Peeps krijgt der eerste veulen en ik vind dat het een merrie wordt
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 26-02-11 11:37
Hier zijn tot nu toe uit 4 fokmerries 21 hengsten en 2 merries geboren. Die 2 merrieveulens zijn ook van dezelfde fokmerrie geweest, hadden wel verschillende vaders. Die fokmerrie heeft bij ons 4 hengsten en 2 merries gegeven. Is daarna verkocht, en prompt werd er weer een merrieveulen, weer van een andere hengst geboren. 1 merrie heeft echt de kroon gespannen, 9 veulens van 8 verschillende hengsten, 9 hengstveulens. Neon tot nu toe 5 hengstveulens van 3 verschillende hengsten.
Zo dat zijn nog is veel hengsten. Je trekt gewoon hengsten aan neonlight
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 26-02-11 11:46
Ik ben nog steeds ook van mening dat die 2 merrieveulens verkeerd bezorgd zijn door de ooievaar. Die merrieveulens zijn er overigens nog wel. Beiden staat ook in mijn profiel, Reedhill's Dancing Queen en Reedhill's Special Rose.
En ik vind hengsten helemaal niet erg, vind ik juist leuk dus bezorg de hengsten maar hier! Ik heb van 1 merrie juist alleen maar merries gehad en ikwil daar juist heel graag een hengstje van.
Merrieveulen, dat kan niet, er worden normaal alleen maar blauwe muisjes bij voorbaat ingeslagen. Vorig jaar ook, veulen zat nog met de achterbenen in de merrie, en ze kwamen al aanlopen met beschuit met muisjes. Blauwe muisjes, zal toch wel weer een hengstveulen zijn werd er bij gezegd.. Klopte dus ook.