Gadverdarrie wat een verhalen hier Mijn merrie is echt een ontzettende kluns (die vind elke splinter om zich aan open te halen) dus ik vrees ook voor nog heel veel stressgevallen
Haalt zich open aan een ronde drinkbak?? En stoot haar neus open aan een deur 2 stallen verderop?? Gaat met regelmaat onderuit in het land... Echt 100% kluns
Ik heb mezelf ook niet officieel gemeld eigenlijk kom gewoon binnenvallen haha! Echt he sommige merries zijn echte klungels. Inmiddels in mijn wei is de dienst uitgemaakt door mijn broekie ze is gewoon de baas over mams ! Merries ook.... Best onlogisch dat de 2 jarige dochter wint denk ik zo of zou merel als drachtige merrie daarom het hazepad gekozen hebben ?
PJ: Mooi omschreven boomklimmend meisje haha
Caresse07
Geplaatst: 01-07-09 16:00
Hi hi, dank je Sjelle
Joto
Geplaatst: 01-07-09 16:14
Ja wel sneu, maar zonet ff gekeken, had nog iets gebloed gister maar nu mooi droog, gelukkig valt de rest van de voorpluk er over heen dus geen last van vliegen..
Haal ik vanmiddag mijn merrie en veulen uit de wei (Zou op concour moeten vanavond)... Staat de merrie ineens met een dikke poot.. Die hebben blijkbaar vanmiddag zo staan donder jagen met de 3 jarige en ontsnapte shetlander van de buren.. Bloedvergiftiging, gelukkig valt het nog mee, en een wond in dr achterbeen aan de binnenkant..rare plek maar ik kijk nergens meer van op.. Tis te oud om te hechten tis wel aardig diep. Na stappen en afstappen was de koorts ook gezakt, maar gok dat het vanavond wel weer anders zal zijn..
Pff ben je zo zuinig op je beesten.. Doe alles voor ze, slaap snachts bij ze als het moet, krijgen voer waar je eng van wordt, elke dag in de wei.. Maarja ongeluk komt nooit alleen he..
Ik BAAL zo ontzettend.. heb t echt ff gehad nu
pretty
Geplaatst: 01-07-09 16:18
Het is nooit niet anders Joto...Als je té goed voor je dieren zorgt,zal net jij pech hebben... Hier super stallen en afrastering;maar op de één of andere manier lukt het hen ook vaak om onverklaarbare dingen op te lopen..
Ja inderdaad, dat zei ik hier ook al ja.. Maar nooit dat hier eens 1 koliek, of schimmel heeft, gewoon de simpeler dingen.. Nee moet altijd eerst moeilijk gedaan worden..
De jaarlinghengst staat ook al met een snee in zn poot, omdat hij over het draad sprong.. Ik krijg wel altijd de vieze dingen haha.
Maar goed toe maar tis niet anders, kom dr ook wel over heen..Maar baal er zo van.. Tijd niet op concour gekund,kan ik de laatste tijd weer..heb je dit (Mensen zullen wel denken, goeie smoes om af te zeggen haha)
En we dachten ook nog eens 1 hengstig te zien, die een maand drachtig hoort te zijn.. Nouja zullen zien wat de rest van de week brengt..
Caresse07
Geplaatst: 01-07-09 16:30
Hier precies hetzelfde hoor, als er iets is met 1 van de paarden bij ons op het terrein, is het altijd 1 van mijn paarden
Ik zorg zo goed voor ze, ben er zo zuinig op en ze krijgen het altijd voor elkaar dat als er iets is dat zij het zijn. Maar goed heb gewoon geaccepteerd dat het zo is, meer kun je toch niet doen
En ook altijd in het weekend of 's-avonds he........
Oh ja inderdaad.. De veulens hebben hier altijd een handje van hoor om in het weekend ziek te worden (2 veulens met Lawsonia gehad), die van vorig jaar was een dure.. Die moet zijn hele leven in de prijzen lopen wil hij zichzelf terug betalen haha.
Viel me gister nog mee met de 3jarige, nog midden overdag haha. Ga na het eten nog ff bij mn guppie kijken, als het weer dikker is geworden (wat ik wel verwacht met dit weer) bel ik ze gelijk, met dit weer kun je er toch haast niet tegen spuiten.
Hier kan de DA-assistente van zowel de kliniek thuis als van Bodegraven mijn adres en vorige adres opdreunen als ik bel en mijn naam noem. Is ook niet goed geloof ik Ook altijd rare dingen en bij voorkeur in het weekend!
Als eerste Bacardi, driejarige merrie, drachtig van Viceroy T voor ongeveer 11 mei Dan natuurlijk Doortje, netjes drachtig geworden in de veulenhengstigheid, drachtig van Caleandro en verwacht op 14 mei en Charona, ook een driejarige, drachtig van Calvino
TJolieke
Geplaatst: 01-07-09 21:56
Nicole proficiat, dat wordt weer een druk voorjaar voor jou volgend jaar!
Joto wat een pech, hopelijk knappen ze snel weer op.