eindelijk weet ik dan hoever vanity is.. ze is nu 183 dagen drachtig. maar glenda had op dag 183 een veel grotere buik bij vanity is eigenlijk nog niks te zien.. als je dan naar glenda kijkt.. die is nu 213 dagen drachtig en ontploft nu al zowat
haha, het is hier inderdaad een leerrijk topic Vergeet vooral je fototoestel niet bij de geboorte, levert hele mooie foto's op!! (willen jullie zien?)
glen_vanii, dat verschilt nogal per merrie, de mijne laat amper iets zien en toch kwam er een lekker groot veulen uit! Vooral langgelijnde merries kunnen het heel goed verstoppen...
Héé, wat gebeurt daar??? (haha, ze plooide bijna dubbel)
Eerste contact tussen moeder en dochter
Uberlief
Ik ben pas foto's beginnen maken toen ik wist dat het veulen leefde en gezond was, daarvoor was ik te nerveus en heb ik daar niet aan gedacht Als ik naar deze foto's kijk krijg ik weer datzelfde gevoel als ik toen had, is onbeschrijflijk maar jullie zullen het zelf ook wel ervaren Mijn merrie heeft trouwens geen 2 seconden gezwegen tijdens de geboorte, die was heel de tijd al naar het veulen aan het hinniken, was echt zooooo lief!!
Holly, het kan wel al met 10 maand hoor, ik ken een veulen dat met 10 maand -1 dag is geboren en die had het wel moeilijk in het begin maar heeft het wel gehaald!
Wat betreft Darmpek had Hollybolly helemaal gelijk Bij hengstjes kan het voorkomen dat het veulen blijft "persen" maar dat hij de darmpek er niet uit krijgt (ook bij merrietjes, maar bij hengstjes komt het vaker voor omdat die een nauwer bekken hebben). daarom moet je wel opletten dat het je veulen zelf lukt, anders moet de da het idd verwijderen. Normaal gezien brengt het drinken van de biest '(eerste melk) het verwijderen van de darmpek op gang. Dit moest me even van het hart, want ik heb dit jaar een tweeling gekocht, waarvan het hengstje door die nalatigheid (niet op darmpek gelet en da pas op het nippertje gebeld) bijna gestorven was...
hm, ik hoop dat Cheyenne er dit keer iets meer werk van maakt, met River heb ik om 2 uur gekeken, niets aan de hand, half drie stond River er naast en was de nageboorte er ook al af..... flauw he? dit keer is ze op de cam, dus met een beetje mazzel zie ik het nu wel.... toch heb ik maar 2 nachten gewaakt de vorige keer, en ik wist dus niet wanneer ze uitgeteld was.....dat was wel netjes
@ terorita : nee dit ging over de vorige bevalling, iedereen bijna had zo'n bui om te vertellen met of zonder foto's over de vorige bevalling van zijn/haar merrie