[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiko

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 19:00

Daarom heeft die van mij er een box extra bij gekregen want eind maart kan nog best koud en nat zijn dus dan kunnen ze binnen nog een beetje lopen

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 19:09

belle_boef schreef:
Wat eenheerlijke foto. Niet bang dat ze je raam slopen?

Nee hoor, ze beuken er niet tegen aan gelukkig :+

kiko schreef:
Geweldige foto!! Ik zou helemaal in een deuk liggen als dat hier zou gebeuren.

Ik lag ook echt in een deuk! Helemaal toen ik zag dat ik het goed op de foto had staan _O-

Nieky, lekker hoor, alles over de helft! :)

Een vriendin van mij heeft afgelopen zomer een merrie gekocht die uit Spanje kwam. Je raadt het al: hartstikke drachtig, maar geen idee voor wanneer.
4 december is het veulen geboren. Wat een ellende in dit weer zeg.. Leuke foto's maken zit er ook niet in. Geef mij maar veulentjes met een zonnetje en vers gras :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 19:17

Zoals beloofd:
Queen 319 dagen
Afbeelding
Lexie 316 dagen
Afbeelding
Desi 314 dagen
Afbeelding
Ik zie dat ze op het lijstje een dag achter lopen, blijkbaar zat mij app vast :=

Ik heb geluk dat het water in de paddock snel weg trekt. En op de boerderij is alle loopruimte verhard en hebben ze een enorme binnenstal. Dus plek zat.
Geen foto’s van paardjes in het geheel want het was donker tegen dat ik met alles klaar was. Ze staan lekker in hun stalletje te smikkelen.
Alarm getest en dat werkt allemaal nog.

Het mag wel eens stoppen met regenen. Ook al staan ze allemaal met droge voeten en droge vachten als ze willen, zelf is het toch fijner werken zonder die nattigheid :(

Valt het bij jullie allemaal wel mee of is het vechten tegen de blub?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 19:23

Het is hier verschrikkelijk. Heb er ook flink wat met mok en zachte stralen staan. Dus we smeren en poederen er een eind op los om het allemaal goed te houden. En dan hebben we in de paddocks toch nog wel hier en daar wat droge plekken. Maar daar staan ze dan weer nooit :=

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 19:27

Uier fotootjes! Nu gaat het veulen seizoen toch wel beginnen. :))

Hier is het vooral een gevecht tegen de sneeuw, echt abnormaal en komt geen einde aan. En dan ook nog -25 :brr:

Afbeelding
(Dit is een grote Volvo :+ )
Afbeelding

Dus kom maar op met de veulentjes! Stuk leuker. <3

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 19:31

Ah bah GA, dat is niet leuk mok en zachte stralen…
Als ik deze locatie niet had, had ik geen eens meer paardjes gehad denk ik. Vorige wei was vreselijk in de winter en dat leek elk jaar erger te worden. Daar zou ik nu de scene van the Neverending Story zien denk ik _O-

Wow Quir… hou de sneeuw maar bij := hallucinant.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 19:42

Jeetje Quir! Dat zou ik ook niet grappig meer vinden... Levert wel mooie foto's op, haha!

Wij hebben nog geluk, het land van de buren ligt iets lager en dat is gewoon een zwembad. Nu is dat 'gelukkig' akkerland, dus er hoeven geen dieren op te staan en is de oogst er al vanaf, maar anders had hij alles weg kunnen gooien. Wij hebben 2 jaar geleden nieuw zand in de paddocks gedaan, dus dat scheelt ook een hoop. Maar dat kan natuurlijk ook niet op tegen deze regenval.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 19:43

Hier gelukkig een binnenbak tegenwoordig en overdekte longeercirkel. Wel heerlij met vroege veulens.

Ik heb ze dus dit jaar laat :+

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 20:05

Wij hebben al heel de dag de pomp id weide staan want alles staat onder :(

Mees is nu 263 dagen, over 27 dagen is ze veig. Volgende week gaat de camera aan want is een maiden merrie

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 20:27

Leuk topic dit.. wij spoelen allemaal weg en in Zweden moeten we quir uitgraven.

Hoop dat je veulens nog ff binnen blijven knolselder.. nu naar buiten is ook niks..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 20:29

Wow wat een sneeuw. Maar alles waar “te” voor staat is ellende.

Ik heb eind januari de tandarts staan, dan is ze 200 dagen drachtig. Kan dat eigenlijk wel met verdoving? En doen jullie de influenza enting ook nog gewoon?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 20:38

Goh ik had jullie ontstaat blijkbaar
Zie nu alle meldingen, heel veel gemist :=

Wauw wat een sneeuw, het lijkt prachtig maar nee liever niet

Alles is echt zo nat ik hoop dat het midden maart al wat is weg getrokken dan verwacht onze vos haar veulen, ze is al lekker rond aan het worden <3
Afbeelding

En nu even weer lezen

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 20:45

Ladygiroc dat valt best mee hoor. Ondanks de regen lopen ze hier allemaal best droog. En over hetgeen uit de lucht valt, dat is in maart en april vaak niet anders.
Het zal ook wel eens een keertje stoppen zeker :')

Wat een leuke foto zo Seven!

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 21:21

belle_boef schreef:
Wow wat een sneeuw. Maar alles waar “te” voor staat is ellende.

Ik heb eind januari de tandarts staan, dan is ze 200 dagen drachtig. Kan dat eigenlijk wel met verdoving? En doen jullie de influenza enting ook nog gewoon?

Ik heb die van mij met 5,5 maand drachtig naar de tandarts gedaan. Volgens mij kon het TOT 7e maand maar weet niet meer zeker. Die van mij worden over 2 weken geeent anders ga ik onder de datum. Ik zit dan 2 maanden voor de uitgerekende datum. Het beste is dacht ik 4-6 weken.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 21:42

Hier gaat het met Giv gelukkig goed! Die heeft weinig last van het natte weer.
Mijn oude merrie prada staat helaas wel met flinke mok. Benen waren ook echt dik de afgelopen 2 weken maar ze is nu aan de betere hand na veel smeren.
Giv op 226 dagen (ondertussen dag 229) Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 21:46

Ja leuk hè knolselder
M'n paarden man, zo fijn dat het kan met onze paarden

Echt rot de mok hier ook 1 met wat mok die steeds terug lijkt te komen -O-

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:00

Ik meld me ook, Amy is eind maart uitgerekend.
Eerste veulentje dus gisteren met een veulencursus begonnen. Wel fijn om even wat beeld materiaal te zien en de basics te weten. Lees dus graag mee met jullie want kan alle info goed gebruiken :)

Wat vervelend die mok, het is ook wel ongekend nat.. :(

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:01

Wat voor veulencursus is dat, Elsa?
Voor mij is het ook de eerste keer dat ik een veulentje fok. Ik ben vorig jaar al wel naar een lezing van de dierenartspraktijk geweest, super interessant. En heb gelukkig veel vrienden die ook fokken. Maar informatie is altijd welkom. :)

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:42

O dat is ook handig van de praktijk! Sowieso ook vrienden die hetzelfde doen, kun je toch makkelijk even sparren ofzo denk ik.

Ik heb een online cursus Iris van Gulik, als je haar op google opzoekt kom je zo op haar site en haar aanbod in cursussen. Ben nog niet heel ver ermee maar tot nu toe denk ik dat het wel echt heel basic is. Voor mij wel prettig want ken op mijn buurvrouw na niemand die bezig is met paarden fokken.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 23:33

Ook ik ben die tegen spuug en spuug zat maar dat heb ik toch liever dan al die sneeuw en ver onder 0.

Verdoving niet de eerste 3 maanden van de dracht en de laatste 3 maanden.
Ik plan het altijd daar tussen.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 23:39

Die regen en nattigheid, verschrikkelijk. Wij zitten hier vrij laag ten opzichte van de omgeving, de winterwei is nog relatief hoog. Maar momenteel staat die wei voor 50% blank en de rest is ook soppig. Gelukkigs is er wel een zandbult, waar de paarden nog wel met droge voeten staan. Maar ze staan helaas maar kort buiten. Ik heb ze liever met droge voeten en hooi op stal dan met natte voeten in een kale wei.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 23:44

Ik denk dag iedereen het nu wel zat is inderdaad, zelfs onze kruipruimte was in een dag volgelopen ruim 1.5 m water :( gelukkig snel weg kunnen pompen maar echt bizar hoe snel dat grond water ging.

Wij hebben voor de fok merries en veulen gelukkig een stuk land die goed droog blijft dus die staan nog aardig droog maar thuis is alles echt nat

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 02:51

Ik ben het ook helemaal beu. Gelukkig wordt het kouder en droger. prutsmuts ook extreem veel paarden met mok op stal. Zelf ook al aan het tobben met een paar. Vooral die met de witte voeten, die paarden hebben het nog erger. Denk ik het onder controle te hebben. Krijgt ze ipv in de koot maar op de kogel en zelfs hoger korstjes. Moedeloos wordt ik ervan. Morgen komt de dierenarts voor oa controle van Nigrante. Hij moest ook heel wat potten mokcreme meenemen.

Pradadaan. Lekker dik is ze al. Had je haar laatste veulen nog zelf?

Knolselder. Het maakt voor het weer idd niet veel meer uit of je nu een veulen krijgt of in april. Vorig jaar beviel mijn merrie in april, het was -4 die nacht :brr:
Mooie uier update. Benieuwd wat de merries gaan doen. Desi lijkt nu het volste uier?

Seven. Ik miste je hier al :Y) goed dik is ze al!

Belle_boef. Zal nog wel gaan. Maar als het zonder kan is dat wellicht fijner

Cioccolato. Dat is wel heel fijn, met slecht weer kunnen ze toch nog de benen strekken

Quir. Bizar wat veel sneeuw :oo niet heel normaal deze hoeveelheid, als ik het zo lees?

Vanavond kreeg ik nog deze foto van Nigrante. Altijd fijn als ze gewoon lekker slapen op stal. Wild Thing betrap je nooit. Enkel als je geluk hebt met de camera snachts.
Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 08:10

Ik moet er niet aan denken nu al een veulen. Onze paddock watert redelijk af wel, maar gister stond het waterpeil in de sloot zo hoog, dat de buis nagenoeg helemaal onder water stond. En “gelukkig” ging het ‘s middags weer regenen, dus alles weer nat. Dus toen ging het echt wel minder snel.
Vrijdag gaat het nog regenen en dan zaterdag vriezen….. enig! -O-

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 08:35

Kiko wat leuk dat je ook een Tinker op stal hebt. Hier slapen de merries idd ook vaker plat. Fleur begint ook al vaker kleinere hoopjes te mesten.

Cioccolato jij moet nog even wachten dus. Dan is het wss wel beter weer :+

Cynthia82 is je stalgenoot er wel blij mee? Lijkt mij idd niks een veulen met dit weer zeg.

Knolselder ik pas het lijstje even aan. Desi maakt zo te zien het meeste vorderingen kwa uier. Ging het verhuizen vlot?

Quir jeetje wat een sneeuw :brr: . Ik weet niet wat ik erger zou vinden. Zo sneeuw of de modder die we nu hebben :+

Luna2006 spannend zeg nog even en je kunt aftellen.

Belle_boef Je kunt nog gewoon verdoven alhoewel ik van mening ben dat als het niet dringend is, om het even uit te stellen. Enten kan ook gewoon.

Seven mooie bolle buik heeft je merrie <3

Pradadaan Balen dat je andere merrie zo sukkelt met mok -O- . Giv is wel echt lekker vol al *D

Elsa91 welkom. Heb je foto van je merrie en de papa toevallig?

Am_horse Leuk is dat hé als ze zo op hun gemak zijn. Balen dat jij ook zoveel last hebt van mok.

Hier is het ook verzuipen of zwemmen in de weide en in de paddocks. Ben het meer als zat dit weer -O- alles is continue nat of vies en vettig. Hier ook 2 met mok maar dan natte mok ipv korstjes. Dat is met dit weer echt amper aan te beginnen om te behandelen want het moet zo droog mogelijk blijven :+

Lijst veilige merries
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Knolselder - Queen - 320 dagen
Knolselder - Lexie - 317 dagen
Knolselder - Desi - 315 dagen