[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 15:11

Spannend, eerste veulen van jaycee. Had je mo ook voor roxy uitgekozen? Was wel leuk geweest 2 veulentjes van moeder een dochter.

candalisa

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 15:55

Gefeliciteerd Astrid *\o/* had het al op fb voorbij zien komen! Gave combi! Ga je nog een keer scannen? Ik ga komende week voor het hartje hoop dat het nog goed is.

Wel balen zeg met Roxy klinkt beetje zelfde als bij mij vorig jaar :o ga je het volgend jaar nog proberen? Ze geeft wel mooie veulens :))

Super jeannaa!!

Tinnie arany is on a roll! :):)

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:29

Gefeliciteerd Astrid en Jeannaa

Ik heb vandaag de foscam maar gekocht via hypostore.

https://hypostore.nl/foscam-stablecam-hd.html
Weet iemand of dit de goede is ? Ik heb een kabel lopen naar de stal gaat hij daar op werken? Er staat wel bij dat hij via kabel kan.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:37

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:43

Pien ik had voor Roxy de vader van Jaycee, maar die kon maar tot 1 juni dus daarna had ik weer een andere hengst gekozen. Uiteindelijk is ze 1x geïnsemineerd dit seizoen maar dat is waarschijnlijk net te laat geweest, was een soort van lucky shot. (heel verhaal waar ik jullie niet mee zal lastig vallen :o)

Candalisa ik weet nog niet precies hoe ik het volgend jaar ga doen. Eigenlijk zat het in de planning om haar te verkopen, al jaren eigenlijk (elke keer wel-niet verkopen) maar tot nu toe is ze er nog steeds. Moet op een gegeven moment toch de knoop een keer doorhakken.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:46

Een camera moet ik mij ook nog in gaan verdiepen.
Vind het wel prettig aangezien ze niet aan huis staat.
Kunnen stalbaas, vriend en stalgenootje die haar heeft ingereden ook mee kijken.
Ik moet alleen denk ik iets verzinnen voor de internet verbinding. Maar daar moet ik het tzt maar met stalbaas over hebben. :)

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:50

mirjamalvaro ja klopt hij was daar inderdaad goedkoper. Maar ik had een cadeaubon en 25% korting dus had hem voor 11 euro :D ik heb nu een camera van de Aldi heel handig en niet duur. Alleen je hebt niet de hele stal in beeld dus moest altijd opzoek naar het paard op zich geen probleem maar voor de nacht niet heel handig. :z

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:07

Even ego post vanuit Kroatië, solo is gisteren drachtig gescand van First Class. Wel helaas 2 vruchtjes nu een week wachten de 2e is een stuk kleiner anders proberen we er één weg te knijpen en dan duimen dat de ander blijft zitten.
Afbeelding

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:37

Ze staat bij twinkeling ja. Ik ga morgen eens bellen hoe ze ervoor staat, ik vindt het wel weer spannend. En hoop echt dat het lukt en blijft zitten.

Arany heeft er druk mee, top.

En gefeliciteerd met de positieve scans. Ik duim mee dat alles goed gaat.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:25

weer een aantal drachtig gescande dames, gefeliciteerd , het word weer een leuk 2020 veulenjaar :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 22:15

Astrid, ik ben zó benieuwd naar jouw veulen! Ik ben al jaren fan van Jaycee <3

Hier is Fiore een soort van schizofreen geworden 8)7
Daisy is hengstig, dus Fiore voelt zich de hengst van de wei. Als Dais maar in de buurt komt, begint Fi zachtjes te hinniken en bij snuffelen gilt ze af en toe en Daisy biedt zich uitgebreid aan :')
Daarnaast is Fi de nieuwe moeder van LaVie.
LaVie moet aan de ene kant van Fiore staan en de andere twee pony’s aan de andere kant. Als dat niet volgens haar plan gaat, wordt ze boos en zorgt ze ervoor dat ze er weer tussen staat, of se sommeert LaVie om mee te lopen. En die doet dat natuurlijk :')

Gezien haar gedrag naar Daisy toe, vermoed ik nu een hengstveulen..

En de rekening is binnen.. €500,- |(

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 23:37

Gefeli met de dracht van jaycee
Jammer dat het met Roxy dan zo moest lopen.

Gefeli solo hopelijk verdwijnt er eentje van zelf

Candalisa hoeveel dagen is ze nu?
Mijne is 66 dagen en ik ga rond 80 nog eens scannen.

Cynthia hier loopt het net zo, Lon eist Uinta helemaal op en die staat nu knetterhengstig dus biedt zich altijd aan bij haar en dan begint zij te gillen gelijk zot. Ik denk dus ook dat er een hengstenveulen in zit. Al deed Flo dat ook steeds en die gaf toch echt merrieveulens. :P
Paarden en rekeningen not good bedfellows

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 00:06

Jeannaa. Gefeliciteerd! Heel erg benieuwd naar deze combinatie.

AstridJ. Gefeliciteerd met de dracht van Jaycee! Prachtige creatie van gemaakt. Ik wou dat ik dat kon, fotoshop :+

Cynthia. Dat zijn geen leuke rekeningen. Snel vergeten. Weet er helaas alles van.

Mer. Voorzichtig Gefeliciteerd!

Wild Thing is nu 61 dagen en Esmeralda is vandaag 25 dagen drachtig.
Aankomende week maar weer een afspraak maken voor scan en hopelijk een kloppend hartje.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 08:22

Ook hier gefeliciteerd met het kloppende hartje Astrid! Jammer dat Roxy niet gelukt is. Die mag volgend jaar opnieuw? :D

Camera hebben we hier, moeten we wel nog even kijken hoe we het gaan doen tegen die tijd.

Ik duim Mer1980 dat het ene vruchtje mooi blijft zitten!

Succes Manuela!

Zo, das een mooie rekening Cyn! Pff.. Wel grappig dat Fi zo veranderd is van karakter! Conspiracy-theory: Fi is drachtig van een merrie en moet dat nu tegenwerken door zich zoals een hengst te gedragen :D

Hier zijn we vandaag 6 dagen ver. Voor de rest geen nieuws… :p

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 09:06

AstridJ: gefelicteerd en leuk gedaan zo!
Mer1980: gefeliciteerd!
Cynthia: vertel eens wat over die theorie? Kijken of ik het op Dolce kan toepassen en dan in het voorjaar kijken of het klopt 

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:26

Gefeliciteerd Astrid *\o/* Ik zag het op FB. Heb je de laatste Mo baby al gezien? Wauw, ik hoop dat Joan ook zo'n mooi getekend kind krijgt <3

Mer1980, ook gefeliciteerd *\o/*

Joan is vandaag 100 dagen drachtig. De eerste mijlpaal is bereikt *\o/*

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:32

Hey!
Graag zou ik mij hier ook melden.
Na 3 seizoenen is mijn merrie eindelijk drachtig. En dit van Arany van Tinne ! <3
Mijn merrie is van Frosty chic olena en een red roan. Hoop dat de roan doorgegeven zal worden. Ze is vandaag nog eens drachtig gescant op 27 dagen.

Afbeelding

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:57

Xlaaraj jeeej eindelijk!! Wat leuk we krijgen een half broertje zusje en ze is vandaag ook 27 dagen! Ga binnenkort scannen op hartje dus nog even spannend.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:03

Gefeliciteerd allemaal met de nieuwe drachtige merries. Toch nog gelukt!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:26

Oooh wat leuk Candalisa ! Denk dat we hier veel halfbroertjes of zusjes zullen verwachten :D Wel leuk dat ze precies gelijk oplopen :P

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:16

Wat fijn alle drachtigen!

Ik ga bij nader inzien heilig hart (mits het niet bliksemd en donderd etc) gewoon op de wei laten bevallen, onder controle wel want ik slaap er bij.de schuilstal is ruim genoeg, en als ze niet op stro wilt werpen heeft ze de rest van de wei nog.
Afbeelding
(Deken op vanwege buikflap voor de vliegen ivm die wond, deken gaat weer af zodra wond genezen is) samen met stiefpapa to be :')
Als ze gewoon bevald waar ze normaal staat denk ik dat ze minder stress heeft, en ook de ponys minder stress hebben. Plus dat ze dan al ineens wennen aan baby.

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:20

laraaj: gefeliciteerd! Helemaal fijn na zo lang!
jumpyhorse: wanneer het weer het hier toe laat gaat die van mij ook gewoon op de wei bevallen hoor! hebben daar ook camera's dus als het goed is kan haar in de gaten houden.
Noisy gefeliciteerd met de mijlpaal!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:33

Welkom xLaraaJ je doorzettingsvermogen wordt beloond: eindelijk drachtig.

Jumpy nergens zo schoon als bevallen in de wei en voor de merrie wel zo rustig als ze die plek gewend is.
Kees bevalt gewoon in haar eigen stal, groot genoeg (ze heeft hem vorig jaar als kraamstal gekregen en is daar blijven staan) en ze is daar helemaal zen.
Kan vanaf daar de hele schuur overzien, welke paarden erin en eruit gaan, wie de binnenbak in gaat etc. Kees is geen paard om in een hoekje te staan.
Mocht ze overdag bevallen dan is dat natuurlijk op de wei.

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:01

Ik laat ook weer wat van mij horen.
Het is een poosje stil geweest van mijn kant doordat ik in het buitenland zat en dacht dat ik gewoon internet had maar dat bleek niet zo te zijn...
Sierou is in de periode dat ik er niet was wel geïnsemineerd. Toen ik terugkwam kon ik het mooi weer oppakken en stond er ook gelijk een scan op de planning om te zien of ze drachtig is. En ja hoor, een kloppend hartje! Zo gaaf! volgende week hebben we de 40 dagen scan. Hoop zo dat het goed gaat en blijft zitten allemaal.
Ik ben nu weer thuis dus zal nu ook weer wat actiever zijn :).
Ik heb nog geen tijd gehad om alles bij te lezen maar dacht eerst maar weer even reageren, anders is het ook zo raar allemaal.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 17:02

Gefeliciteerd aan alle nieuwe drachten! Weer wat blije bokkers erbij :D